I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-04-12 19:20

Stanley Cup 2010

Sista matcherna spelades klart i natt och på onsdag börjar jakten på Stanley Cup!

I kvartsfinalerna

Eastern Conference:
Washington Capitals - Montreal Canadiens
New Jersey Devils - Philadelphia Flyers
Buffalo Sabres - Boston Bruins
Pittsburgh Penguins - Ottawa Senators

Western Conference:
San José Sharks - Colorado Avalanche
Chicago Blackhawks - Nashville Predators
Vancouver Canucks - Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes - Detroit Red Wings

Vilka lag tar sig till finalen?
Vilket lag tar hem Stanley Cup?
Vilken spelare vinner Conn Smythe Trophy, mest värdefulla spelare under slutspelet?
Hur kommer det gå för svenskarna?
M.m.

Själv håller jag starkt på Washington Capitals. Dom vann grundserien och ser grymma ut inför playoff.
Jag tror dom får möta Chicagos Blackhawks i Stanley Cup-finalen där Caps vinner!
Conn Smythe Trophy får Ovechkin. Jag tycker han har varit bäst i år och är den mest värdefulla spelare för sitt lag i hela NHL.

So, vad tror ni? Alla har sina egna åsikter...

You like the smell of males on your mattress!

2010-04-12 21:02
Sharks-Boston i final och Conn Smythe plockar Thornton hem.
 9-1

2010-04-12 21:25
sharks till final

Moderator

2010-04-12 21:27
Äntligen börjar allvaret! Det vart en fruktansvärt spännande avslutning på Eastern Conference om sista slutspelsplatsen. Nån som såg matchen mellan Flyers och Rangers?

Jag tror och hoppas på Canucks (som vanligt) men det kommer blir hårt. Som jag ser det så är det Sharks och Blackhawks som ser starkast ut i väst och Caps och Devils i öst. Inga överraskningar med andra ord.

Största överraskningen för mig den här säsongen har varit Colorado som har gått riktigt bra. Det ska bli kul och se om dom kan ställa till med något i slutspelet. Nu möter dom iofs San José i första rundan, men vi minns ju hur det gick förra året för storfavoriten.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-04-12 22:20
Håller med att Colorado har varit en stor överraskning, men även Phoenix har varit sjukt bra under säsongen. Får se om dom vinner över Detroit i kvarten.

2010-04-13 00:05
Detroits slutspelsrutin är inte att leka med
 9-1

2010-04-14 16:36
Eastern Conference:
Washington Capitals - Montreal Canadiens 4-0
New Jersey Devils - Philadelphia Flyers 4-2
Buffalo Sabres - Boston Bruins 4-2
Pittsburgh Penguins - Ottawa Senators 4-3

Western Conference:
San José Sharks - Colorado Avalanche 4-2
Chicago Blackhawks - Nashville Predators 4-1
Vancouver Canucks - Los Angeles Kings 4-1
Phoenix Coyotes - Detroit Red Wings 2-4

Tror Sharks möter Capitals i finalen. Finns risk att sharks viker ner sig, isf står det mellan red wings och blackhawks om finalplatsen

2010-04-15 08:08
Segrar inatt för Colorado, Flyers, Ottawa och Phoenix. Vem är överraskad, det är stanley cup i en liten ask.
 9-1

2010-04-15 11:15
ja, kul att de blir lite nerv! Inte alltför kul att Phoenix vann, men de andra var kul :) Hoppas Ottawa slåt ut Penguins, vore så jädra gött o slippa se crosby o malkin mer i detta slutspel...

Moderator

2010-04-15 15:16
Jag är inte ett dugg överraskad, faktiskt. Som du säger så är det Stanley Cup vi snackar om. Det mesta kan hända :)

Slug

Jag håller med! Om Ottawa skulle slå ut Pittsburgh skulle det vara otroligt häftigt.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-04-15 17:33
Word på den pojkar, gillar absolut inte Crosby.
 9-1

2010-04-16 04:33
Caps fick nyss pisk i over time, nu tittar jag på Bröderna Canucks, NÅGON favorit måste ju fan vinna.
 9-1

2010-04-16 05:37
Ovechkin hade inte ett skott på mål. Buffalo slog Boston och i matchen jag ser på nu har D Sedin, Samuelsson och Modin gjort mål :)
 9-1
Moderator

2010-04-16 11:11
Bara ett av "favoritlagen" har vunnit och jag älskar det! Det är såhär slutspel ska vara; öppet för överraskningar :)

Hur kommer det gå för svenskarna?

Svenskarna i Canucks gjorde väl alla målen i natt om jag inte minns fel. Och Modin fick också peta in en. Kul!

2010-04-16 11:22
ja jäkla kul me lite outsiders som gör livet surt för favoriterna. Nu får vi se vilka lag favoriter som kan tänkas åka ut redan nu...skulle säga att San José är en gammal god kandidat till det... ;)

härligt att samme fick avgöra i OT inatt :) Hoppas Canucks kan komma lite längre iår

2010-04-16 11:51
ESPN America HD är en mycket trevlig kanal dessa hockeytider, dock knullar den min dygnsrytmen ordentligt.
 9-1

2010-04-16 21:29
hahahahaa Sharks till final... roligaste skämtet någonsin :)

2010-04-17 02:26
Varför då? Fast jag kan dela dit skratt lite, de är rätt favorittyngda och det går ju inte hem så ofta - so far. Är det någon mer på whoa som sitter och trycker matcherna på nätterna eller kollar ni nhl.com dagen efter? Nu ott-pit, 1-1, bra tryck i matchen.
 9-1

2010-04-17 03:32
Penguins vann, Crsoby hjärnan bakom, inte särskilt kul alls detta. Nu Detroit, här håller jag på favoriten rakt av.
 9-1
Moderator

2010-04-17 12:00
Tottenham

Jag ser så många matcher som möjligt, men oftast blir det nhl.com dagen efter. När Hockeykanalen annonserades var jag som ett barn på julafton, inte lika roligt nu när jag inte har kanalen, haha :)

Detroit verkade ju vakna inatt iaf och överraskande nog vann Preds mot Black Hawks.

2010-04-17 13:49
Första perioden va medioker sen i andra hände det något, tredje va show. Zetterberg tystade bort sin hat-trick like that, FOKUS.
 9-1

2010-04-17 13:56
försöker se så många som möjligt på espnAmerica, dock har jag inte kunnat se nån hel match hittills, men idag blir en lugn sportdag och jag bör kunna spara krafter för o va uppe hela natten =)

bra att Detroit vakna, skulle vara grymt besviken ifall de åker ut mot phoenix...även om dem har imponerat, så tycker jag inte de har ett tillräckligt bra lag för o gå så långt i slutspelet..fast iof, de är lite som Djurgården, o de spelar ju final i ES nu såatt..men men..

Tycker även att de var kul att San José vann inatt, känner för dem, då de nästan alltid misslyckas när de gäller...colorado borde de slå iaf, sen kan de bli tuffare

2010-04-18 09:23
Bäckström var GUD inatt, vilken match! 6-5 till caps, Bäckström hänger tre och ett ass på det, grabben är STOR.
 9-1
Moderator

2010-04-18 11:06
Ah! Fan vad jag hatar mig själv för att jag inte kollade på Washington - Montreal! Gahh!

2010-04-18 11:40
o jag kollade på den fram till att de vart 4-1 till Montreal o trodde det var kört...fan! :/

ikväll kl 21 har vi en trevlig match på bra sändningstid i Detroit - Phoenix :D

2010-04-18 15:01
Vilket jävla suddenmål av Bäckström!
Bitches Ain't Shit
Moderator

2010-04-18 15:51
21.00 är spikat! Vi ses ;)

2010-04-18 17:31
Hell ye, längtar.
 9-1

2010-04-20 06:00
Härligt, 5-1 Caps - Montreal!

2010-04-20 15:11
japp, nu kommer nog Caps att vinna denna serie relativt enkelt.

vad händer med vancouver? Visst, Kings är bra iår, trots en i min mening ganska svag trupp, men Vancouver bör slå dem med tanke på vilken form de till synes var i mot slutet...aja, kan kanske bli en 7matchare där..

I natt hoppas jag Ottawa kan slå de där förbannade pittsburgh! Är väldigt trött på dem, svårt o förklara varför men tror det mesta har o göra med fjanten Crosby plus att de oförtjänt vann den 7e avgöranade matchen i förra årets final mot mitt detroit..

Moderator

2010-04-20 15:28
Som sagt, Caps har nog fått vittring nu. Sällan att dom låter Montreal vinna nån mer match.

Jag undrar också vad som händer med Canucks. Nattens match får vi skylla på det bortdömda målet...

Det skulle vara en riktigt kul om Ottawa vinner ikväll, och ännu roligare om dom vinner hela serien och slår ut Pittsburgh.

Alltså, Sidney Crosby är en förbannat bra hockeyspelare och det går inte att komma ifrån, men för mig vart måttet rågat förra finalen när han inte tackade Detroit-spelarna efter matchen utan istället åkte runt och gullade med pokalen. Visst, man vinner Stanley Cup - såklart man blir tokigt jävla glad, men som kapten inte tacka, kom igen!

2010-04-20 16:19
Ja det bortdömda målet är lite skandal. Jag antar att de dömde för att han kom med skridskon i fart, men det syns tydligt att han gör en inbromsning och dessutom har han ryggen mot mål när han stöter in pucken och är omedveten om att han gör mål. Visserligen får de 3-4 rätt snabbt efter det. Men så gör Kings ett riktigt skitmål där skottet tar på en back och ändrar riktning in i mål, det tar udden av de flesta lag.

9-1

2010-04-21 03:47
Verkar som att Pens kommer ta detta. 4 poäng av Crosby just nu...
Trist att Kovalev, Michalek & Kuba var borta för Ottawa. Annars hade nog matchen sett lite annorlunda ut.

Är det någon som vet vilka lag alla möter i nästa runda förresten?

Moderator

2010-04-21 13:34
Ja, det vill nog mycket till för att Ottawa ska orka hålla undan, tyvärr.

3-1 i matcher till Flyers, det hade jag aldrig trott.

Inatt gäller det för Vancouver. Förlorar dom igen kommer det bli väldigt tufft.

simp

Jag vet faktiskt inte hur det är. Spontant så tror jag att dom fortsätter para ihop lag beroende på vilken plats dom slutade på i tabellen, men jag är som sagt inte säker. Någon annan har säkert bättre koll på det :)

2010-04-21 17:02
 9-1

2010-04-22 07:25
Tack Tottenham.

Verkar som att Caps kommer ta denna serie nästa match nu när dom vann inatt :)

Skönt att Vancouver fick vinna, och Samuelsson verkar tagit över poängproduktionen i laget.

2010-04-22 07:30
Inget som har med Stanley Cup att göra, men läste nyss att Lundqvist tackar nej till VM. Lite trist, men det kommer bli kul att se vilka som kommer få stå!

2010-04-22 14:19
kan inte hjälpa att jag blir lite trött på Boston...Buffalo saknar förvisso Vanek, men tycker ändå att de borde greja Boston. Av de två lagen tror jag faktiskt Buffalo har större chans att spöa Pittsburgh som nog tyvärr kommer gå vidare, mirakel önskas av Ottawa..

vad sysslar chicago med kan man undra, trodde de skulle spöa nashville ganska enkelt, tycker inte nashville har nåt bra lag.

hoppas detroit drar längsta strået mot phoenix o tar sig te kvarten, där de förhoppningsvis får möta vancouver, kan bli en härlig serie.

och jag känner lite för sharks, tycker det är trist att de alltid ska vara sämst när det gäller så jag hoppas en del på dem i år

Moderator

2010-04-22 15:22
Riktigt härligt att Vancouver vann inatt! Nu kan jag slappna av... I en dag iaf ;)

Ja, vad händer med Chicago? Jag har ju tippat Black Hawks vs. Canucks i Conference-finalen. En serie som skulle flöda över av heta känslor. Men men... Hoppas kan man ju, även om man aldrig ska räkna bort Hawks, även om det ser mörkt ut just nu.

Stackars Sharks. Hur ska den serien sluta?

2010-04-23 06:55
Segrar i natt för Chicago, San Jose, Ottawa! och Flyers. Kollade på San Jose-matchen och säga vad man vill, de är riktigt bra. Det är Colorados målvakt som håller serien i liv, de snitter fan över 40 skott per match. Jag tror allvarligt på Jose. Flyers första lag vidare dessutom.
 9-1

2010-04-23 09:43
ja under de 5 matcher som spelats mellan san josé och colorado så leder väl san jose skotten med typ 170-110 typ :P ganska mycket...hoppas José grejar detta!

såg sista övertidsperioden mellan ottawa o pittburgh, fan va najs att ottawa vann! :) mm flyers...detta tråkiga lag...o new jersey floppar som vanligt...aja whatever..

ska försöka se nån match i natt oxå, detroitmatchen kanske, synd att det är kl 4 de spelar...

2010-04-23 10:20
Inatt blir det nog sämre för min del, fredag innebär kröken i gammal god anda. New Jersey, ja som du säger, trots traden av Kovalchuck. Men å andra sidan är han ALLT annat än en lagspelare, jävla ego som inte tillför ett skit när han inte känner för det. Vilket är synd, han är en gudomlig spelare som kunde vara lika bra som Ove om han själv bara ville känns det som.
 9-1

2010-04-23 14:09
mm jo fast jag tycker han har visat en lite bättre sida sen han kom till jersey, han är inte lika divig som i atlanta, vilket iof inte är så konstigt då atlanta var så jävla kassa att han var tvungen att diva. Med det sagt, så innebär det inte att jag gillar honom, han är ingen favorit, men han gjorde väl mer assist den korta tid han var i jersey än va han nånsin gjort i atlanta ;) typ hehe

Moderator

2010-04-23 16:30
Haha! Crosby och Kovalchuck, två favoriter här på Whoa ;)

Fruktansvärt roligt att Sens bjöd upp inatt! Än lever liket, som Kenny Jönsson skulle ha sagt :)

2010-04-24 06:48
Oh Red wings! Phoenix ägde matchen stora delar, framförallt sista två perioderna. Men matchavgörnade är Howard med en tokig dubbelräddning och några svenskar som kliver in och avgör det här as usual. Ett tokigt effektivt avfärdar Coyotes med 4-1 och kan avgöra hemma, gott så.

Någon annan match har jag inte sett i natt, men läste att Buffalo och Montreal vann samt att Vancouver slaktade L.A, 7-2 och fyra svenskmål.
 9-1
Moderator

2010-04-24 12:48
7-2 vinsten känns riktigt bra! Och Montreal överraskar igen. Jag trodde faktiskt att Caps skulle köra över dom utan några som helst problem.

Just nu är det fem svenskar på topp 10 i poängligan. Trevligt :)

Vi håller väl tummarna för Ottawa i natt va?

2010-04-24 12:54
Squirtle

Så länge inte Crosbys pojkvän har whoa så är vi nog alla överrens. Go Alfie!
 9-1
Moderator

2010-04-26 14:16
Haha, eller hur.

Synd på Ottawa. Det hade varit riktigt kul om dom hade pressat fram ännu en match. Att dom släppte tre noll (var det va?) kändes ju lite sådär. Men det är sant som dom säger - det är inte lätt att leda med tre noll med så mycket speltid kvar.

Underbart att Canucks är vidare! Härligt. Men vad hände med Red Wings igår? Dom får det nog otroligt tufft i avgörande matchen. Det är hugget som stucket vilka som vinner den serien.

2010-04-26 16:23
mm synd om ottawa, nu måste man dras med pittsburgh ett tag till :/ Ja kul att Canucks kunde avgöra så man slapp en 7e match mot LA, skulle oxå vara oviss.

Detroit borde ha avgjort för nu känns det precis som du säger Squirtle, som de får det tufft, min magkänsla säger att Phoenix vinner tyvärr...

2010-04-26 18:06
Phoenix känns tyngre, snabbare och starkare. De var egentligen det bättre laget redan i match fem, blir svårt för Red Wings detta.
 9-1

2010-04-27 11:59
Vafan händer i Caps?!
Halak stoppar ju allt känns det som. 54 skott inatt och ett gick in. Nä nu gäller det för Bäckis/Ovie att producera till nästa match!