I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-10-09 15:24

NBA 09/10

Vad tros om säsongen?

är inte allt för insatt, men vill bli, vilken kanal sänder NBA i sverige numer? om någon?

2009-10-12 17:44
tror inte det är någon. riktigt illa. viasat direktsänder(!) NFL. känns som att NBA bör va mer attraktivt. har kanske dock att göra med priset för rättigheterna.
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!
Poet

2009-10-21 15:16
Bast ar att streama det online eller nagot. Det jag gjorde nar jag var i Sverige.

Annars tror jag fortfarande inte pa Cleveland. Ett av NBA's samsta lag med kanske en av varldens basta spelare. Det ar LeBron som bar upp det laget. Och Shaq (Hello has been!) kommer inte gora sa stor skillnad som alla verkar tro.

Jag ar positiv for Toronto's drag, men jag tror inte det kommer racka hela vagen fram, da Toronto behover aggresiva power ballers och inte en finess spelare som Turkoglu.

Still rooting for Heat!
At the gates of Eternity...

2009-10-27 14:11
Då kör det igång i natt då!

Passade på att satsa lite pengar på Orlando och San Antonio som champs då båda gav 10ggr pengarna vilket jag tyckte var riktigt generöst!

Var även tvungen att lägga in ett litet long-shot bet på Clippers som mästare då det gav mer än 100 ggr pengarna!!! Tittar man på deras trupp och vilken from Baron Davis är i och vilket monster Blake Griffin kommer att bli så känns det inte helt omöjligt att de kan bli årets "Denver" och med en stor skopa tur även ta sig hela vägen...

Någon som förresten såg NBA artikeln i DN i morse? Kolumnen där de lista de de 5 största stjärnorna var bland det mest patetiska "sport journalistik" som jag läst i hela mitt liv. Vad sägs t.ex. om att lista Shaq & Rasheed som stor stjärnor då båda har högst mediokra säsonger bakom sig och inget tyder på att de kommer att bli mycket bättre iår trots nya omgivningar. Sedan att skriva att Shaq snittar 25 poäng är ju rent missvisande när han inte gjort det på de senaste 4-5 åren!

Att sedan skriva att LeBron James har NBA rekord i Triple doubles med 25st, är ju om inte helt felaktigt otroligt slarvigt! Vad för rekord hänvisar det till? Per säsong?
Endast förra säsongen?

Jag överväger fan att skriva till dem och såga artikeln helt i stycken...

King Schlong - Up in bitches asses like a thong...

2009-10-28 11:06
Lakers vann tämligen väntat derbyt mot Clippers med överraskande liten marginal dock, 99-92, Kobe gjorde väl en 33 p tror jag de va...

Boston drog längsta strået mot Cavaliers o vann borta med 95-89, roligt att det dragit igång nu..LeBron med några feta blocks! shaq såg rätt taggad ut, men det hjälpte föga

Jag hoppas på mitt gamla favoritlag Spurs i år, och vad det verkar så har dem en rimlig chans att finas med i snacket om slutsegern ändå :)

Portland-Rockets 96-87

Wizards-Mavericks 102-91

2009-10-28 15:17
Kika gärna in på blogg.aftonbladet.se/usabloggen och lämna en kommentar.

Blir mycket NBA där, nu och framöver.
skriv kort, helst inte alls
Poet

2009-10-28 15:26
Slug: Haha ar du ett Spurs fan?

2009-10-28 16:34
BC99: ja, åtminståne det närmaste jag kommer ett favoritlag i NBA, är inte överdrivet insatt, men jag gillade dem under Parker, Robinsson och Duncans storhetestid :P äre nåt fel på de eller?

2009-10-28 20:11
Spurs har bara blivit ett år äldre och ett år mer hatat.. huvaligen!
Men lika glad är jag för det!
Poet

2009-10-28 20:59
Slug: Parker och Duncan lirar ju fortfarande for Spurs.

Tycker bara Spurs ar ett sa trakigt och okarismatiskt lag. Somnpiller att kolla pa.

2009-10-28 23:45
jo jag vet att duncan och parker spelar fortfarande men de är ju inte i sitt forna jag direkt...iaf inte duncan

2009-10-30 09:48
Soulchild

Bra läsning på bloggen, men vad tycker du om dagens artikel i aftonbladet:

Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article6029735.ab

"Han valdes som nummer ett i draften för fyra år sedan men har inte riktigt motsvarat de högt ställda förväntningarna."

Hur många fel hittar man inte i den meningen? Förutom att Bynum haft en del skadeproblem så är det väl ingen som längre tvivlar på hans skills eller potential.

Rankingen av kontrakten är ju helt skev också men den är väl direkt plankad från Forbes så den kanske man inte kan skylla på Aftonbladet.

Fan vad jag är trött på Svensk medias NBA bevakning...

I övrigt så skulle jag inte öppnat min käft ang Clippers, 0-2 start, Baron Davis kan inte träffa en lada om han så stod inuti den, Blake Griffin skadad och "the Clippers curse" lives on...

Poet

2009-10-30 14:56
Dummaste jag har hort pa lange... Bynum overskattad? Hans resultat talar ju for sig sjalv.

Svensk medias overvakning gallades NBA, eller rattare sagt basket i allmanhet, ar precis som overvakningen nar det galler hip hop. Patetisk med andra ord.

2009-11-01 13:55
Klart det finns mycket man kan gnälla på, och jag har själv ofta varit frustrerad över svenska mediers brist på respekt för och kunskap om världsidrotten basket.

Men ute i landet har det länge funnits riktigt bra basketbevakning i städer som Norrköping, Uppsala, Sundsvall, Luleå med mera.

Och nu märker man ju av en riktig Jerebko-effekt trots att hans karriär knappt inletts. Att Sveriges största dagstidning t.ex väljer att satsa på en blogg om de fyra stora sporterna i USA är mig veterligen unheard of.

Så det finns positiva saker att fokusera på för den som kan släppa gnället. Använd sajter som USA-bloggen som en samlande punkt, och visa på så vis att ni vill läsa mer om de här idrotterna - istället för att såga felaktigheter i enskilda artiklar.

2009-11-02 16:44
Har skrivit en guide till årets säsong på webbsporten. Kommentera gärna och säg vad ni tycker. Ska rätta lite fel nu i veckan, men är på det stora väldigt nöjd! Under säsongen kommer jag att skriva om NBA, nyheter, resultat, krönikor och annat!

Länk till http://webbsporten.se/sport/basket/nba-basket-mer-sport/

//Anton
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Poet

2009-11-02 18:01
Soulchild: Alla de stader du raddade upp, har en lang tradition av basketkultur. Sa i det fallet forstar jag att de har folk som vet vad de snackar om. Vilket gladjer mig.

Men sanningen ar den att man marker skillnaden som storst nar man val landar pa ett stalle (i mitt fall Toronto) hur stor basket egentligen ar. Sitta pa sportspub och diskutera basket med 70 ariga gubbar. Som lustigt nog alskar och foljer dagens NBA. Aldrig upplevt nagot sant i Sverige och jag tvivlar pa att det kommer handa heller.

2009-11-02 22:02
Phoenix Suns! 3 raka.. Channing Frye 12 3or på 3 matcher. Riktigt underskattad kille, Portland måste känna sig dumma nu! Han är i klass med LaMarcus.

Segt att EarlClark inte får spela dock, skulle vilja se om han presterar om han får fler minuter, även segt att Robin Lopez är skadad.

Jag blev även riktigt rädd när STAT bara hade gjort 7 poäng i efter 3 perioder mot memphis. Dock slutade han med 19. Rätt rostig än så länge ändå. För många TOs mot Clipps och Warriors.

Nu får man dock se om Phoenix verkligen kan nå någorlunda långt. 5 borta matcher mot Heat, Magic, Celtics, Washington och Philly.

de är inga contenders men playoffs kommer dom till! dock kan det bli svårt att nå längre än så just nu. Bänken har visat sig vara väldigt stabil, så det är ju ett plus. Men vi får se hur det går mot bättre lag!
Get Random!

2009-11-02 22:03
skönt att Agent 0 är tillbaka. Lär ju ge kuk till No-D phoenix dock :(

Melo-Man är f.ö riktigt galen nu, MVP candidate no doubt.
Get Random!

2009-11-04 01:57
Jonas Jerebko från start mot Vince Carter, Dwight Howard etc JUST NU.
Hangaround

2009-11-04 02:56
usabloggen for the win i understand. ;-)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-11-07 08:52
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-09 23:22
Jerebko med gårdagens #1 play enligt NBA TV, en fet putback... Sov inte, Whoa

2009-11-10 00:58
3 startar nu! Någon som skadad sig eller har de bara gett han förtroende?
Get Random!

2009-11-11 19:34
De har två starters skadade va? Var så första matcherna i alla fall. Han har fått mycket beröm, men han hamnar på bänken igen när de är tillbaka. Förhoppningsvis kan han fortfarande att göra några minuter per match under resten av säsongen! Men galet kul att han får starta även om det inte är coachens första val.
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...
Poet

2009-11-12 02:09
Fan jag som alltid trott att Jerebko var jankare. Fick reda pa det nyligen att han var svensk :S Reppar han Sverige ocksa eller kor han som han polacken?

2009-11-12 12:16
Han har spelat för Svenska landslaget, är uppvuxen i Sverige, men har amerikansk pappa. Han har spenderat lite tid i USA på trainingcamps på somrarna tror jag.
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...
Poet

2009-11-13 00:51
Ok, nice! Han kor inte som han Lampe eller vad han polacken hette!

2009-11-13 13:54
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-13 14:27
aaaooooooohhwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Get Random!
Poet

2009-11-13 19:57
Haha yeah sag den pa TV igar :D GO HEAT!! Knackte nastan nacken pa Varejao :P

2009-11-18 11:34
Burger King v.s Coca Cola

Kommer vi få se det här i NBA ?

2009-11-20 09:24
Snacka om att Brandon Jennings har täppt till munnen på alla tvivlare. Tror inte det är någon som hellre skulle vilja ha Ricky Rubio på sitt lag just nu. Även Tyreke Evans har imponerat och det är kul att se att Sacramaneto lyckats rada upp några segrar trots att Kevin Martin vart skadad.

På tal om Rubio så är det frågan om han någonsin kommer att komma tillbaka som en "impact player" eller om han blir nästa "Darko Milic"...

2009-11-20 13:21
känns som en Darko Milic .. han är väldigt duktig om jag fattat det rätt, men blivit väldigt över hypad efter finalen i u16 vm/em? ..

Brandon Jennings är galen faktiskt,

men det var väl wolves som skulle haffat rubio som har han kortisen också? visserligen duktig han med.

Synd om Earl Clark som inte får speltid ! :(
Men Phoenix går det bra för! äntligen Run n Gun igen, fuck defense :D behöver dock Lopez där inne , men Frye är galen när han blir het. Segt torsk mot NOK dock..
Get Random!

2009-11-22 21:34
så gött att magic kunde piska upp raptors!
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2009-12-03 22:40
Poet

2009-12-04 01:46
Yeah fuck Raptors! Jag sager det, trots att jag halvt hejar pa dem. Sjukt grymt lag pa pappret, men dem hittar inte varandra for fem ore. Bosh kommer lamna Raptors nar hans kontrakt ar slut, no doubt about it!

Heat gar det battre for dock :D

2009-12-04 23:52
Iverson! <33
Get Random!

2010-01-15 13:23
Hehe... and the Clippers curse lives on... Stackars Blake Griffin, hela säsongen ruinerad. Får hoppas för hans skull att det inte går lika illa som för Greg Oden där alla nu jämför honom med Sam Bowie över Jordan valet som Portland gjorde back in the day...

Kevin Durant och OKC är det riktigt kul att se att det går bra för ( trots att man är ett gammalt Sonics fan ). Hoppas verkligen att de kan säkra en play-off spot även om det med största sannolikhet blir res-pass direkt i första rundan.

Just nu är jag mest nyfiken över vilka blockbuster trades som kommer att göras innan Trade deadlinen den 18/2. Mycket snack om att Bosh och McGrady kommer att röra på sig samt att Washington kommer göra något med sin big three. Arenas den sopan lär det inte hända mycket med dock förutom att de förmodligen kommer göra allt i sin väg för att försöka riva hans kontrakt pga hans "vapen incident"...

2010-01-15 14:21
T-Mac lär ju byta. nu får han inte spela alls i rockets pga att han här begärt att få bytas. Han kan fortfarande, verkligen en av mina favorit spelare! Hoppas han kommer till något lag där man får se gamla t-mac. Kanske nets? x) halv kul att vince spelare i orlando f.ö
Get Random!
Poet

2010-01-25 14:40
Tracy kommer byta. Bosh kommer garanterat byta! Savidare inte Raptors fortsatter vinna som de gjorde igar mot Lakers! :)
Poet

2010-01-28 14:36
Javla bajshelvete pa Toronto! Vinner over Lakers och far varsta sjalvfortroendet och nu spoade de mitt favoritlag :(
Poet

2010-02-13 10:33
Halla?! Nagon har inne? All-Star Game den har sondagen! :)

2010-02-13 21:03
whoa har tappat det! :( trodde det var hiphop men icke sa nicke!

iaf! :) Nash och Stoudemire starters!!! wzuuuup? :)

tar en tillbaka till de goda tiderna då Nash Stat och Marion var med i all-star samtidigt! :)
Get Random!

2010-02-14 00:36
Min kollega Stefan Persson är som enda svenska sportjournalist på plats under All-Star Weekend. Missa inte!

http://blogg.aftonbladet.se/usabloggen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/basket/article6597878.ab

2010-02-14 14:07
weaaak dunktävling!!

Steve Nashty! <3

imon Stat och Steve MVP!
Get Random!

2010-02-15 13:35
Ja, fan vilken sorglig dunktävling! Pinsamt när den andra Sprite sponsrade dunktävlingen "slam dunk showdown" för icke NBA lirare hade mycket hetare dunkar! ( Kolla Länk till http://www.nba.com/video/ och sök på Slam dunk showdown )för Nu måste de se till att ändra något inför nästa års event, annars blev detta fan dödsstöten...

Fet trade i helgen förresten mellan Mavs & Wizards.
Butler, Haywood, Stevenson - Howard, Gooden, Singleton, Ross

Mavs blir riktigt starka efter detta och ska bli intressant att se om de kan mäta sig mot Lakers nu.

Nu hoppas jag på någon blockbuster trade till. Ska bli intressant att se om Cleveland lyckas sno åt sig Amare Stoudamire som det ryktas om. Eller om Boston kan lyckas hitta någon som är intresserad av Ray Allen.
Poet

2010-02-15 18:32
Fyfan vilken trakig javla dunk competition. Sag ut som om han Gerald Wallace och Shannon Brown inte ens ville vara dar. De maste oka prispengarna, eller ta med storre namn och ha typ tva icke okanda. Det var ju den anledningen LeBron tackade nej till det. Han tyckte inte det var nagot bra motstand. Vilket stammer forfan, Nate Robinson gjorde den ena skitdunken efter den andra och lyckades ta sig vidare.

Shooting Stars tavlingen borde de skippa. Kanns som en grej de gor bara for att oka uppmarksamheten for WNBA. Vilket hade varit helt ok, om det hade varit ett roligare event.

Nej, somnpiller det har aret! *gasp*

2010-02-16 13:47
Lebron Stat och Shaq hade varit fett fatkiskt..
Get Random!
Poet

2010-02-16 20:33
I vad? Dunktavlingen? LeBron och STAT, javisst. Shaq daremot?

2010-02-17 00:53
tänkte mer på LeBron och STAT.. sen spelar ju shaq redan där .. tänkte mer som en hyffsad center.. hade hellre sett någon annan där så klart.. robin lopez till och med.. men men!
Get Random!
Poet

2010-02-17 02:36
Shaq hade sin prime time 10 ar sedan. Jag sager inte att han ar vardelos, bara att han ar langt ifran mycket att hanga i granen i dagens NBA.