snart vänder det för modo.. 1a zuccarello - sundström - skröder mattias timander - per hållberg 2a peter forsberg - janson krog - markus näslund hannu pikaraainen - hans jonsson 3a per svartvadet - josh green - morten madsen daniel sondell - tomas mojzis 4a magnus hägglund - oscar steen - marco tukko alexander bonsksen - jens westin så ser det ut om någon vecka;) djurgården-modo i final YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Haha, ni ligger några poäng bakom, men visst det är ett slagkraftigt lag, om det nu kommer hålla. Dags att röra sig mot Hovet och se Stockholms Stolthet ta emot IFK GAIS IS! Dags för nästa junior att visa upp sig? Allt har varit helt sjukt galet sedan vi tog gnällfittorna på Stadion! I år ska vi fan kriga om guldet! DIF
DIIIF
Moderator
2009-11-17 20:02
Två assists av Foppa och jag är inte ett dugg förvånad :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
3 assists nu:O sjuk han är!
skönt att Hinote har kommit till modo nu :)
skiten börjar dra ihop sig tror faktiskt att modo tar sig till slutspel, om bara foppa håller sig frisk. sicken jävla glöd han ger laget, sicken jävla kille
Länk till http://blogg.vf.se/hockeybloggen/wp-content/uploads/FBK-DIF-6-hel1-741x1024.jpg "Trumsolo dansen" framförd av DIF i fbk-DIF matchen.Ja jävlar sicken klack! :O Hur fick ni ihop så många för att göra en dans som uppenbarligen blir totalt ignorerad. Fail. :D
Imalamp P26 Även fast det var sjukt länge sen så ska jag bemöda mig med att svara. Antar att du inte var där eftersom du påstår att den vart ignorerad. Var nämligen ganska uppenbart att de tog åt sig ganska ordentligt, gick till och med så långt att de skulle visa att de kunde sjunga en ramsa utan att trumman användes. Sen finns det ju diverse citat på olika forum som visar att fbk håller med: "Vår nye trummis misshandlar den där trumman lite ja, bara att hålla med dig. Något vi får rätta till."
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Moderator
2010-03-18 13:48
Dags att vakna nu! Slutspelet drar igång ikvälll :) Vilka vinner? Vilka överraskar? Vilka floppar?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Hur FAN kunde HV välja Timrå. Det är så jävla tråkigt lag, blir inte alls mycket mål och de är fega och defensiva. Usch. Om HV71 klarar sig undan en massa skador så vinner dem enkelt. Jag tror att FBK floppar rejält, de verkar väldigt ostabila Har en känsla av att Brynäs kan gå långt
Moderator
2010-03-18 18:34
Jag vet inte vad jag tror, jag önskar bara all världens olycka till Timrå.
//TW
är det bara jag som tycker att svenska ishockeydomare är på en vidrigt låg nivå?
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
domaren vinner matchen åt saik idag... Färjestad - domaren: 0-1
det var exakt den matchen jag syftade på. Men under grundserien tycker jag att jag väldigt ofta sett matcher av dom flesta lag och domarinsatserna har vart bedrövliga allt för många gånger.
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Om 27 timmar exploderar ett slutsålt Hovet, Markström och resten av bönderna ska få höra hur DIF spelar slutspel. Nu kör vi!
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Fan alltså, okej om ni måste använda er jävla trumma, MEN LÄR ER ANVÄNDA DEN RÄTT DÅ! Blir så jävla förbannad på bönder som trummar, speciellt när dem är så jävla inavlade att dem inte vet vad takt eller volym är för något.
DIIIF
dustydress P21 Nej jag håller med, domarna har varit en stor skam i år
Bra Norrena slå på göteborgarna, fick lite näsblod sen poff matchstraff, vad händer om spelarna kör på målvakten i nhl? oj oj oj. PINSAMT OM HAN SKULLE FÅ MATCHSTRAFF NÄSTA MATCH!
Moderator
2010-03-21 15:03
Jag tycker absolut att Norrena ska bli avstängd. Han agerade fruktansvärt idiotiskt. Jag menar Jens (visst var det Jens?) var redan på väg ner efter en smäll av backen, sen klappar Norrena till honom. Absolut ska målvakterna få markera men det där var bara onödigt, dumt och fult.vad händer om spelarna kör på målvakten i nhl? oj oj oj. Grejen är ju den att han aldrig körde på målvakten.
Producent
2010-03-21 19:37
Endeavour2 : och du såg hur det slutade...hahahah looser =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Om du har sätt videon så crosscheckar hävelid så att han ramlar in i norrena, hade inte domarna varit så jävla efterblivna så skulle dom nu i efterhand ha stängt av han istället, sen om norrena kör upp handsken för att han är rädd eller gör det med flit får vi aldrig veta, det vet bara norrena själv, sen att frölundas tränare går ut i alla tidningar som finns så fattar man hur mycket frölunda suger! frölunda vill bara ha bort norrena så dom kan gå vidare om dom ens lyckas, skulle dom lyckas så får dom pisk av hv eller dif endå. Självklart var det olyckligt men att jämföra det med vad phil gjorde(körde upp klubba i ansiktet på fbk:are och slog ut 3-4tänder) är vansinne, det var bara en olycka, sen kan ju denna jens ha visiret rätt nästa gång, och vem fan är jens????? låter som att hela frölunda går under nu utan han, det är väl en b-spelare som får 10pap och hyr en 1:a i göteborg. Engstrand är inte någon dålig målvakt heller, bara lite ringrostig, jag hoppas vi går vidare iaf, fan vad jag ska garva åt fusklunda då!!!!!!!!!
Glutt0 Du gör bort dig. Ganska tydligt oavsett hur du försöker vrida och vända på det att norrena får hjärnsläpp och tycker att det är en bra idé att ge Jens (ja inte frölundas mest framstående spelare, men vad spelar det för roll?) en rak höger med stöten, och det ska han självklart bli avstängd för och inte Hävelid utan han skulle som max bara haft en 2a vilket han skumt nog klara sig från.
rkellyone Jaså gör jag bort mig? att sätta upp stöten i ren reflex är en rak höger för dig? haha shit, självklart ska han ha koll på sina saker som han sa själv, jag försvarar han inte bara för jag håller på laget, om det var en höger eller ren reflex kan varken du eller jag avgöra endå det kan bara norrena svara på, hur som helst så är det adjö till dif, ni har tryck på läktarn men suger i hockey så sjung era sånger sen är ni ute eller mja någon skandal hinner det säkert bli innan ni är ute, stockholmslagen är ju bra på att skämma ut sig.
Haha visst vi suger i hockey? Vi kom 2a och ni kom 3a i serien det är du medveten om va? Att du ens försöker få det där till en reflex från Norrenas sida är ju bara skrattretande.
Rkellyone: Jag vet :) nevars jag tror dif kommer slå lhc, ni har spelat mindre matcher men det som talar för oss är väl att vi har lite fler ''stjärnor'' men i ett slutspel kan allt hända! Jag eller du eller resten som har tjatat om norrena har nog aldrig stått målvakt och kan nog aldrig heller säga om det var en rak höger eller om det var en reflex för att skydda sig själv, jag menar vem fan hade inte försökt skydda sig själv där? jag personligen hade sätt han fått hjärnskakning än mig själv! att se videon från 10000000 olika vinklar spelar ingen roll, i studens heta så kanske det var en reflex från hans kropp det vet vi inget om, bara att hoppas att han får göra det på ölvestad utan matchstraff! :)
Fumez: skrattar bäst som skrattar sist.....
HV71 Vs Djurgården i final...! :)
Bedrövlig jävla domarinsats som vanligt. Hur jävla långt ska det få gå!?!?!?!?!?!? O inga jävla klökta diffare kommenterar nu.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Om du menar Klubertanz mål med 6 man på isen får han ju igen sen för en utvisning taget ur luften när ni gör 2-1. I övrigt måste man ändå säga ett dombesluten jämnar ut sig, hur fel dem än må vara. Vi har haft 2 bortdömda mål under finalserien. Dessutom är ni ett smutsigt lag, kolla bara på äckliga Davidssons höga klubba och hur ni åkt på våra målvakter flera gånger under slutspelet. Gudshorungar...
DIIIF
KB-Raggis: För det första kan man inte kvitera ett mål mot en utvisning. Ni har haft 2 bortdömda mål, och dom blev bortdömda av en anledning, det va bara OTUR, det målet som skedde idag var FELDÖMT. Stor skillnad. Och Davidssons klubba var knappast avsiktigt. Målvaktsåkeriet kan jag dock hålla med lite om. Fan va lack jag blev att inte HV vann, ska på matchen imån och hade så jävla gärna viljat fira guldet imån! :(
Moderator
2010-04-22 15:24
Det är slutspel. Final. Såklart att målvakterna ska ha lite stryk. Backarna får väl ryta ifrån lite. Fö. tråkigaste slutspelet i historien? Var är känslorna?
KB-Raggs P20: Men snälla du, bra exempel på dagens match... Petrasek "hakar" djurgårdare fast han i själva verket delar ut en tackling. 5 min senare har Laine i princip öppet mål (skymd målvakt) och blir dubbelhakad. " min efter det vart de Tedenby som va hakad 3-4 gånger i samma anfall. HV blir ALLTID ALLLLLLLTIIIIIIID bedömda på ett hårdare vis. För att dom är det bättre laget. Själv hade man inte kunnat hålla sig från ett par missconducts per match. Inte mer än rättvis vinst för hv idag som kämpade och kom tillbaka efter 3 turmål av Dif Nu blir det guld på lördag
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Det blir inte något jävla bibelguld på lördag. Glöm det. Förresten är ni i god ordning
inte välkomna .
Det är fan en helt vidrig finalomgång, ingen kan påstå att det inte är jämt mellan lagen vilka som än får domarna med sig. Sett till matchresultaten vore det underligt om det inte gick till 7 omgångar.
På lördag avslutar vi en fantastisk säsong med aldrig skådad läktarnärvaro.
Fyfan va starkt av HV att vända 0-3 alltså! Det bevisar det mesta tycker jag.
Jasså, exempel på vad det bevisar? Strängteori? Att Petterson sköt Palme? Att elfte september var en konspiration av illuminati/judarna/bush/brittiska kungahuset? Pajas.
Endeavour2 Gör dig inte dummare än vad du är. Fan va hes jag är idag, SM-GUUULD SM-GUUULD SM-GUUULD! :D :D
Rudslätt är alltså ett gnagarsvin - fitta! Kom igen nu! Signa Ekman och Daniel Tjärnqvist så kan vi bygga vidare mot det 17e guldet! MESTA MÄSTARNA!
DIIIF