Elitserien 09/10
Nu börjar elitserien närma sig, vilka tror ni blir farliga i år? :)
Hästen_Hugo
hoppas som vanligt på brynäs :)
Jag är så jävla taggad. Säsongskort ska införskaffas. Kommer bli över 500 sålda i klacken. Hela Stockholm är taggad på revansch. Laget ser bra ut, allt ser bra ut. Det blir slutspel i år!
DIIIF
KB-Raggs P20 Ja, ni kan ju inte åka ner i elitserien oxå, då blir det lite pinsamt, eller mja det är ju inte över än men ljust ser det inte ut!
Hästen_Hugo
Höll på LHC förut litegrand, men nu kanske det blir Brynäs ist då jag flyttat te gävle, ska bli skoj med hockey iaf! sedan elitserien och NHL slutade har man ju haft en sjuk längtan efter den bästa sporten :) Frölunda vinner dock i år... och om inte så är det ungefär samma lag som förra året som gör upp...inga megaöverraskningar i år tror ja inte
4-1 mot lhc! mot 400k, kan bli grymt i vinter!
DIIIF
I år blir det slutspel utan tvekan. Rögle åker ur och lhc får på käften!
DIF!
Moderator
2009-08-30 20:02
Jag tror att Skellefteå kan bli riktigt vassa i år, dock inte lika vassa som Luleå! Luleå kommer dominera årets säsong från början till slut och bröderna Abbot kommer sluta som etta och tvåa i poäng-ligan :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Menar självklart allsvenskan och inte elitserien när det gällde dif. Farliga i år? tyvärr tror jag inte kära lhc blir nära i år heller, på ´´pappret´´ så ser ju Hv71,frölunda riktigt farliga ut, men allt kan hända mot slutet! Slug P23: Neeej vad gööör du? du får ju inte byta lag, olagligt
Hästen_Hugo
Frölunda har sett otroligt tama ut hittills på försäsongen...
DIIIF
KB-Raggs P20: Sant, men än träningslandskamp är en träningslandskamp, sen att dif spöade frölunda & lhc är fullt möjligt men känns lite så där med såna lag som dom endå har på pappret, sen vad jag vet så hade lhc bara 3 femmor och många spelare borta. Känns konstigt att inte frölunda,fbk,lhc kämpade mer då det är ´´ekonomiskt kris´´ fortfarande så behöver väl alla lag pengar!!! men men cred 2 dif, dom ville mest!!!!!!!!
Hästen_Hugo
Hästenhugo: hehe njae byta o byta, har aldrig haft nåt egentligt lag i elitserien, laget jag håller på i hockey är väl isf Hästen i div 1 :) men jag kommer nog hålla en del på LHC även iår, jag är inte som många andra gamla norrköpingsbor som inte kan gilla lhc
Slug P23 Jaha, trevligt hähä! Synd att det inte går bättre för IFK !
Hästen_Hugo
Hoppas och tror på mitt HV! Känns extra bra med den lilla omsättningen vi har haft på spelare i år. Fyra nyförvärv och Ledin och Ward har varit här innan. Hoppas det ger utdelning hur som helst är det roligare en när halva laget byts ut.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Moderator
2009-09-23 19:00
Nu har det äntligen dragit igång! Hockey hockey hockey! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Yes, och hoppas plastklubben LHC fuckas upp av sin ekonomi, ner i div 1 där ni hör hemma!
DIF!
Gillar supportrar som enbart kastar skit på andra klubbar. :)
Slutsålt på lördag, blir det med all säkerhet nästa lördag också. Den där Peter Forsberg kommer få det så jäävla tungt, hoppas foten går sönder igen!
DIIIF
Haha, ingen nyhet precis att stockholmare snackar skit om andra klubbar, det är det enda dom e bra på, eller ja dif värkar bli vassa i år! förövrigt KICKA LENER!!!!! lhc blir 5-6 så länge han blir kvar! Hv71 frölunda Dif så blir listan!
Hästen_Hugo
Moderator
2009-09-25 18:35
Foppa <3 Jag hoppas så jävla mycket att foten håller!
Hästenhugo: nej gud vad hemskt med hat mot motståndarlagen, känns ju sådär i hockeyn då vi som supportrar är så sjukt jävla överlägsna alla andra lag.
DIF!
Under studens heta kan man ju hata ett lag men ni går ju verkligen in för och hata alla lag förutom erat eget + snacka skit, men det är ju upp till dig, ganska omoget, tönt
Hästen_Hugo
Framförallt är det väl spelarna och lagen i sig man hatar, för på läktaren finns det inte mycket att hata. De flesta supporterföreningarna till hockeylag i Sverige är skrattretande (se lhc) MOT ÖSTRA!
DIIIF
Ja man måste ju slå motståndarnas supportrar för att vara en äkta och bra supporter.
Tycker inte heller lhc klacken är så bra, ingen är väl bra förutom dif när det väl gäller i sverige förutom frölunda kanske oxå?, men att säga att lhc klacken och andra är skrattretande???, när det väl är skandaler så är det väl ALLTID OM STOCKHOLMSLAGEN????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????, var det inte nåra dif:Are som sprang in på arenan och ska betala 70pap`? hahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! + hammarby skapade kaos mot gais tror ja för några dagar sen? om det är något lag i fotboll/hockey så är det nog sthlmare som ska skämmas mest ska du se.
Hästen_Hugo
HV är bäst! :D Jönköping :)
Ja man måste ju slå motståndarnas supportrar för att vara en äkta och bra supporter. Vem fan har sagt det?
Skandaler och skandaler, när det betyder mycket brister det för några. Och att bajen skapade kaos är ju bara skitsnack, en match avbryts pga "hotfull stämning", herregud.
Djurgården imponerade inte idag, och inte modo för den delen heller. Mest kamp och grinigt på planen och foppa fick ju höra ett och annat. 1 poäng och ett grymt tryck på läktaren i alla fall. Hoppas Hardy kan få tillbaka spelet som tycktes finnas mot HV i säsongspremiären.
DIIIF
Hästenhugo: Det handlar om stil, kör man med förinspelade technolåtar med uppmaningar från Rolf Lassgård att klappa eller att via speakern säga "VIFTA PÅ HANDDUKEN LHC!" Så har men helt enkelt ingen stil, och ingen vetskap om hur supporterkultur ska se ut. Nej dom ska betala 25 papp för pitchningen, det andra kan DIF gott betala då pyro är en del av den supporterkultur som är värd att bevara.
DIF!
bob p21 Ja vet, för mycket 50 + are / kärringar i arenan, ni har ganska mycket ungt blod, blir ju bättre stämning då! :)
Hästen_Hugo
Äntligen har Frölunda fått en bra start på säsongen, har inte vunnit en premiär på 5 år så det här känns väldigt bra. Förhoppningsvis ger detta ett större lugn i truppen och man kan spela mer avslappnat ett tag framöver. Då kommer också självförtroende i massor och poängen kommer trilla in... Än är det för tidigt att se nån trend i ligan, men vissa saker är väl ganska säkra. Som att Rögle och SSK kommer få kvala t.e.x Sen kan både Luleå och DIF hamn rätt högt upp, vore kul. Skellefteå och Timrå kommer nog få det ganska tungt. Riktigt kul att det verkar gå bra för Foppa, en sån spelare är alltid en fröjd att se. Förstår inte alla som vill se honom skadad, jävla nötter. Sen kommer väl årets tråd återigen till hälften handla om Djurgårdens klack, påståenden om att alla andra klackar har stulit deras ramsor (buhuu) och ett ständigt klagande på LHC. Men det är väl oundvikligt... Frölunda mot SM-guld!
Wassenius, Foppa är ju utan tvekan en grym spelare men även ett riktigt svin som kör med grymt mycket fulheter och efterslängar, och då jag i alla fall håller mitt klubblag högre än föredetta landslagsmeriter så blir det ju inte direkt svårt att hata honom när det är DIF han spelar mot.
DIF!
Hv - frölunda i finalen tyvärr! hv vinner igen tyvärr!
Hästen_Hugo
foppa kör riktigt fult. Kanske för dom är hårdare i NHL? :P
Verkar som att "foppa effekten" har slagit hårt i Stockholm. Går mot fullsatt imorgon med.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Ankan i Canal+ studion om Adam Larsson:
Han fyller 92 i november...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Moderator
2009-10-04 15:43
frost Jag lade också märke till det där, hehe :)
Hästenhugo färjestad vann förra året idiot. och det gör dom iår igen, FÄRJESTAD (L)
Haha 14 nya spelare och dom vinner i år igen, yea right, då blir jag riktigt chockad men hey allt kan hända, tror nog mer på Dif,hv71,frö blir hv71 tyvääääääääääärr
Hästen_Hugo
varför tycker alla det är synd att HV vinner? :D
HV kommer inte vinna. Om det står mellan någon av toppklubbarna är väl det den klubben man hatar minst. Därav är det inte så synd. FBK, Linköping och Frölunda kan dra åt helvete. DIF visar varför man ska vara med i striden om guldet och topplaceringarna i år, Printz trycker in 2-1 med ett fåtal minuter kvar av matchen - så jävla härligt! 100 kg Printz så jävla mäktigt. FÖR NI KAN INTE INTE RUBBA OSS!
DIIIF
jaojao_ P19: Dom vann förra året, det räcker! KB-Raggs P20 gah dif vinna? då får hellre rögle vinna smguld 1000 gånger om!
Hästen_Hugo
Hästenhugo Vi kunde inte bry oss mindre om din åsikt gällande det.
Typiskt 080r, lite medvind, då tror alla på smguld, ni kommer bli så besvikna.
Hästen_Hugo
Hästhugo: Dagen efter att vi har spöat er, samtidigt som ni verkar ha överhettat er egna ekonomi är inte läge att vara kaxig.
DIF!
Jag är inte kaxig, säger bara som det är
Hästen_Hugo
Hästenhugo nej det gjorde FBK :P
jaojao_ P19 Just fan!, fan vad tiden går fort, kommer fortfarande ihåg när ni vann i cloetta center, fyfaaaaaaaaaaaaan, nej ni får inte vinna :)
Hästen_Hugo
Hästenhugo nu sa du igen att hv vann förra året, haha vafan e ditt problem? :D vi hade nästan lika många nya spelare förra året när vi tog guldet. kan bli svårt att göra det igen men färjestad brukar alltid klura ut något. Hv förstår jag mig inte på, vinner på nåt jävla sett med 8-0 över färjestad. sen förlorar dom mot brynäs, helt sjukt enligt mig. och Frölunda, jävla idioter, dom har haft det bästa laget på pappret flera år nu, och iår, fyfan peppen, bäckman, niskala, lehtonen joel lundqvist och vettefan vad, ändå vinner dom inte? hahaha jävla sopor
-Serum- P22 Vete fan börjar bli gammal :) SJUKT ATT FRÖLUNDA FICK 2-2 MOT SSK. NEJ GE MIG MINA PENGAR TILLBAKA! denna skit serie går ju inte och tippa på, får inse att jag aldrig kommer bli rik
Hästen_Hugo
Moderator
2009-10-15 19:32
önskar från mitt innersta att timrå åker ur elitserien
//TW