I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2009-04-25 01:05

Ishockey VM 2009

Som bekant startade hockey VM igår. Jag såg matcherna Tyskland vs. Ryssland och Schweiz vs. Frankrike. Den förstnämnda finns det väl egentligen inte så mycket att säga om - Ryssland dominerade precis som väntat. Schweiz vs. Frankrike däremot, oj vad överraskad jag blev både av hemmalaget Schweiz passivitet, men också av det franska spelet. Franska keepern var grym! Och ärligt talat så kändes det som om Gerber räddade Schweiz.

För att inte tala om Ungern, hehe! Riktigt roligt att dom bjöd på motstånd.

Senare idag är det dags för Sveriges öppningsmatch mot Österrike. En match som Sverige ska vinna.

Vad tror ni om årets upplaga? Har Tre Kronor chans på medalj?

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-04-25 01:55
såg också båda matcherna som 6an visade, hade inte tänkt se schweiz-matchen men av nån anldedning fastna jag iaf :) fransmännen var inte lika ruttna som jag trodde, men framförallt så var väl pressen lite stor på schweiz som inte är vana av att va favoriter i en match..

Sverige, jepp, dem har helt klart chansen, bra med huselius som förstärkning, om caps åker inatt så kanske bäckström kommer, de tror jag faktiskt att han gör, men samtidigt håller jag på caps i matchen mot rangers så..mm...

Målvaktsfrågan i sverige e stor..tycker de borde våga testa med gustavsson faktiskt, Liv o Holmis har inte övertygat, visst, rutin, men de går inte o leva på gamla meriter så de vore kul, men det absolut mest troliga e att holmis får starta, o då vet man inte hur de går, får hoppas han har hittat formen..
Vi har chans på brons...finalen spelas mellan you know who

2009-04-25 02:56
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-25 09:32
Så jävla zzzz är det fan inte. Vill man se på hockey när det är 20+ ute kommer hockey VM på en god andra plats efter stanley cup:)

2009-04-25 14:05
Yids: Damn right! :) Vi glada hockeyfanatiker klagar då inte på utbudet nu under våren!

2009-04-25 15:09
Jag tror Kanada är jäkligt taggade efter förlusten i förra VM och kommer vinna relativt enkelt. I finalen väntar Ryssland eller Sverige (!).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-04-25 19:21
Cirkus 40 minuter kvar till nedsläpp :)

Snälla, snälla Bengan, låt inte Lillhonken stå...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Sångare

2009-04-25 21:25
Hata Österrike.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-04-25 22:36
Jamen de gick ju galant till slut :) seger och 7 gjorda mål...kul att Loui Eriksson kom igång direkt, kan nog bli bra detta, även om Österrike rent ut sagt sög

Moderator

2009-04-26 00:32
Det vart en promenadseger, men det var väl inte mer än väntat. Kul att Omark fick leverera 5 assists i första VM-matchen.

Synd att Berglund inte fick spela, han var ju uppenbart sugen.

Fy fan vad jag hatar alla dessa jävla reklamavbrott! Reklam sen säger Challe två meningar sen reklam igen, grrrrahh! Och är det nåt jag hatar mer än reklamen så är det den dumma jävla Ola Wenström! Gräv ner dig!

2009-04-26 00:45
Pang Kwa

Antagligen har du rätt, men ställer Nabokov upp får dom motstånd.

2009-04-26 01:54
5 assists är inte dålig.
be the change

2009-04-26 15:55
Skönt att laget kom igång bra, Lettland var ju nära att skrälla men vi lär ju ta dem. Mest intressant blir ju matchen på onsdag mot USA!
DIIIF

2009-04-27 22:36
Lettland är ju en ganska stark hockeynation..

2009-04-27 22:55
Sverige är heta
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-04-27 22:58
Usa vinner på onsdag, helt klart

2009-04-27 23:01
Japp, sveriges lag detta år är så sjukt dåligt. bläää orkar inte ens skriva om det, så dåligt är det.

2009-04-27 23:09
men snälla, visst, vi bör slå lettland, men det här är hockey, pucken är platt!

Dom gjorde det bra, och vi mindre bra. Nya tag mot USA, finns kapacitet i detta lag, trots allt.

2009-04-27 23:09
Hur kan man förlora mot lettland.. det är ju ett lättland...
be the change

2009-04-28 00:46
hoppas jönsson och enström kommer tillbaka till usa-matchen på onsdag. utan dem kan det bli riktigt tufft.
enström är riktigt bra för övrigt.
måste även lägga till att jag hoppas med hela mitt hjärta att kanada inte vinner vm i år. de har aldrig gjort sig förtjäna av att vinna nånting i mina ögon.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2009-04-28 01:00
Lhc boysen gjorde bra ifrån sig, men den där berglund sög ju iaf i denna match tyckte jag, titta på straffen bara, ja usch ja :) aldrig fattat varför inte bengan kan säga som det är om spelare istället för att dalta fram och tillbaka och le in i kameran, lite kan man väl åtminstonde säga till svenska folket, tror inte spelaren skulle bli söndertacklad om dom visste att han hade lite ont.

Nä nu byter vi ut mc kukbengt, mot gö bök bengan från handbollhen!

2009-04-28 11:22
Murray vill till vm, fan om inte mongo bengt tar med han, han behövs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-28 11:45
ja, nu får allt bengan ta o ringa Murray om han vill ha nåt som helst förtroende kvar av svenska fansen! Skulle betyda mycket om Dogge kom med

Moderator

2009-04-28 12:09
Takz, det där är ju bara skitsnack. Sverige har ett bra lag i år. Visst, det är inget OS 2006-lag, men dom är ändå bra.

Enström fick en käkfraktur och hjärnskakning, så han är borta ur VM. Riktigt tråkigt.

2009-04-29 09:46
satan va bra Schweiz- Ryssland matchen var!
...

2009-04-29 11:13
Finland-Tjeckien ikväll lär ju bli en höjdare, skit bara att United-Arsenal börjar kvart i nio

2009-04-29 12:05
Duckdown: Fan också! tänkte inte på det, men det blir väll hockeyn Go Suomi Go!
http://myspace.com/etownbeats

2009-04-29 23:11
Hyvä Suomi

2009-04-30 00:51
yay nice att finland kunna vinna trotts sitt stundtals usla spel. ska vi komma till final måste vi höja oss några snäpp. slovakien, vitryssland och kanada väntar i nästa grupp. matchen mot kanada kommer bli kul o se, då ser man om finland är med och slåss på riktigt.
 Haters gon' hate...

2009-04-30 00:56
Vann sverige idag trots allt? Starkt.
be the change

2009-04-30 11:30
Ingen murray och ingen henke? bra bengan.......

2009-04-30 11:56
Det är väl bara bra för sverige om inte Murray är med
Moderator

2009-04-30 12:20
Starkt av Sverige att vända och vinna igår. Det gillar vi!

2009-04-30 14:38
duckdown: nja om vi möter kanada eller ryssland då är det nog bra att ha någon som kan säga till, kan inte påstå att vi har någon sån speciell nu sen att inte ta in henke är ju pinsamt, han slår ju alla 3 målvakter vi har för tillfället.

2009-05-01 10:21
Henke är överskattad och absolut ingen vinnare.

2009-05-01 14:27
låt Gustavsson stå, han är den klart bästa målvakten av dem vi har, att de andra 2 är skadade hjälper ju inte, men även om de är friska så bör jonas få stå.

Nu verkar det som vi MÅSTE slå Schweiz på söndag iallafall ta en pinne fall vi inte ska missa slutspel...o allt de bara för letterna vann mot schweiz på straffar...surt!

Men jag tror vi tar dem, vi har vuxit ordentligt som lag i de senaste 2 matcherna, o nu är Huselius igång oxå, väntar bara på Berglund upp en växel oxå så ordnar det sig

2009-05-01 16:16
Se där, en själsfrände i Slug.

Moderator

2009-05-03 12:47
Måstematch i eftermiddag, är ni laddade? Det lär ju bli hög ljudnivå iaf :)

Jag slår till med 4-2 till Sverige.

2009-05-03 15:58
kommer bli lite småpirrigt...men jag tror endå att vi klarar av dem, men lätt kommer det inte bli. 5-3 till svea rike

2009-05-03 18:39
fan vad gott!
det gick vägen. såg stabilt ut idag även om schweiz inte räckte till riktigt.

att dick tjärtström blir utsedd till matchens lirare är ju det mest efterblivna i det hela. han är så otroligt dålig och ändå får han spela så pass mkt. det är för mig helt tappat.
hade jag varit gustafsson hade jag dragit dick över käften för det mål han fick släppa in tack vare hans efterblivna och onödiga utvisning.
de snackar om att de ska sluta upp med onödiga utvisningar. vad gör sverige idag? drar på sig fler.
aja, segern räknas. väldigt synd att enström är skadad. han bra mkt bättre än dick.

2009-05-03 18:48
såååoooomiiiiii sååoooooommmmiiiiii!!!
Get Random!

2009-05-05 09:40
Fan va dött det va här.
http://myspace.com/etownbeats

2009-05-05 11:05
Sverige slarva en aning igår och gav frankrike 3 mål, de va lite onödigt, men till viss mån förståbart..

Sverige-Tjeckien på Torsdag då! Vad tror ni? klarar vi av Jagr, Elias o c:o?? Jag tror iaf det, vi har vuxit, och kan vinna mot alla om vi spelar på topp o framförallt så borde vi slå Tjeckien, även om dem har visat relativt vass form sedan Elias och Michalec kom (stavning?) men det räcker inte mot det svenska stålet :P

Moderator

2009-05-05 11:44
Spelar Sverige på topp ska Tjeckien inte vara några problem. Jagr är hur bra som helst när han vill, men i motgång är han väl inget vidare (precis som hela Tjeckiska laget egentligen). Får Sverige några snabba mål går det nog hyfsat lätt skulle jag tro. Dock är jag orolig för Elias. Han har verkligen lyft laget sen han anlände.

Det kan bli en riktig nagelbitare, man vet ju aldrig med Tjeckerna.

2009-05-05 12:15
Jag tror det blir en jämn match som egentligen kan sluta hur som helst, känns tyvärr som att Tjeckien vinner..

2009-05-07 14:35
shit!
snart smäller det. nån mer än jag som är taggad? känns ändå som att det kan gå vägen idag. gustafsson som täpper till där bak och ett par snabba framåt kan nog funka. tjeckien är bra och jag hoppas de har en dålig dag på jobbet.

2009-05-07 15:42
Vi vinner :) bara vi får första målet så kommer vi klara av det galant, för då kommer alla tjecker att passa Jagr och Elias o hoppas att de löser det hela, vilket dem inte kommer. Men får vi en taskig start kan dem få självförtroende och då kan det rinna iväg...Men jag ser endå Sverige som ett mer välkomponerat lag än Tjeckien.

4-2 till sverige?

Poet

2009-05-07 16:06
det blir x och 2-2 ska ni se.. sen vinner sverige på en riktigt vacker avgörande straff av omark såklart
"life's a garden, dig it."

2009-05-07 16:32
Slug P23
det kör vi på!;D

2009-05-07 17:15
Sverige borde vinna, men jag har svårt att se hur dom ska göra det då dom spelat riktigt dåligt än så länge.
Jag tror 4-1 till tjeckien
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Moderator

2009-05-07 18:41
3-3 sen dyker Harju upp som gubben i lådan och målar upp pucken i nättaket.