Silly Season Allsvenskan 2009
Är egentligen inte intresserad om kalmar ska låna ut en back till trelleborg etc, men då man inte får ha trådar för ETT lag så är jag väl illa tvungen. Inom AIK då. Stahres uttalande idag om att han vill satsa på Solna spelare skrämmer mig en hel del. Fan alltså om han misslyckas. Möte imorgon för ALLA AIK supportrar hur som helst. Lär va ganska mkt frågor som ska svaras på.
FÖRORT
fyfan vad jag inte kunde bry mig mindre. kollar på andra ligor, riktig fotboll och inga jävla mesregler mot ett gäng kids som pajjar matcher och kallas "huliganer" i svensk media.
yeah yeah fortsätt du och runka till christiano
FÖRORT
Jag håller med yessir faktiskt... Men hur som, Allsvenskan håller en lååååg kvalité, ändå hoppet hade varit att NÅGOT lag (jag skiter ärligt talat i vilket) skulle domminera ett bra tag som Rosenborg har gjort i Norge te.x. Som ständigt kvalar till CL, som ständigt har råd att både köpa och hålla bra spelare. Kalmar nu te.x visade att dom kunde skaka Feyenoord te.x men det lär dom inte göra när dom tappar så många klass spelare som dom (förmodligen) gör, sen har dom ju fan ingen hemma arena heller som håller måttet... det är pinsamt. Nä AIK skandaler dit, "Huliganer i tuffa jackor" dit, Publiktapp, dåliga domare, FEL sässongstid, dom skulle ändra och spela som dom stora ligorna gör. Men som sagt, ge mig att lag som domminerar så ska jag gladeligen börja hålla koll på Svensk fotboll igen. Men just nu, nä.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Någon fick för sig att Sharbel Touma skulle vara aktuell till AIK. Han tackade dock nej, och det gör jag med då jag inte vill den pajasen i AIK igen. Det ryktas även om Mjällby/Söderberg i den nya ledningen.
•pave paradise•
Mjällby tror jag AIK hade mått bra av...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jag är inte så säker. Vi såg hur det gick för Ola och det finns en överhängande risk att Mjällby kan göra samma fatala misstag Ola gjorde. Jag vill inte känna en hatkärlek mot honom också. Men Mjällby har huvudet på skaft och ett sant AIK-hjärta så han kan nog jobba bättre än Ola, helt beroende på vad han får för position givetvis.
•pave paradise•
Moderator
2008-11-24 22:46
Zoran Lukic till Djurgården igen? Skulle vara rätt grymt med en återförening av Zoran och Sören, men blir väl tydligen inte så. Tror dock att Lukic skulle vara bra för oss igen, sen en assisterande som kunde lugna ner honom haha. Kommer vara spännande att se vad som händer nu under vintern men skulle gärna se några järnkaminer komma tillbaks, Amoah, Andres Johansson och några fler, vem vet :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Touma går nog till MFF 90 % säker
feel tha beaaat maaan
ni som snackar om att allsvenskan är dålig kvalité osv fattar uppenbarligen inte vad fotboll handlar om... visst, kan det va "roligare" att se liverpool-chelsea spela än ÖIS-Halmstad, men dom känslorna som ens svenska lag framkallar kan aldrig jämnföras med det laget man håller på i europa.. sen kan jag förstå folk från småstäder där det inte finns något lokalt lag att hålla på att man föredrar internationell fotboll..men som sagt..dom lagen kan aldrig mäta sig med den relation man har med sin svenska klubb.. hur som helst... öis har idag värvat vänsterbacken Alex på assyriska, fantastiskt värvning enligt mig..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
bra värning av Öis håller med, håller själv på MFF och håller också med dig att så jag känner för mig MFF kan jag aldrig känna över något annat lag
feel tha beaaat maaan
Tveksam till Mjällby i AIK. Får känslan att han låter hjärtat styra hellre än hjärnan lite för ofta. Men hans inställning och vinnarskalle är ovärderlig. Känner också en viss oro inför Stahres Solnasatsning. Visst gillar jag tanken att satsa på och förädla talanger, men AIK har ju misslyckats med det ganska kapitalt i över 10 års tid. Varför skulle det ändras nu? Och jag tror att Sydamerikasatsningen är något att köra vidare på. Viss erfarenhet har byggts upp och det är ett bra spår. Det behövs spetskompetens och blandning för att kunna etableras som ett återkommande lag i Europaturneringarna, där jag tycker AIK ska vara. Inte direkt Champions League varje år, men väl de mindre turnerningarna ska AIK kunna ta sig till och avancera ett par omgångar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Den här tråden borde ju leva lite mer tycker man. En del intressanta värvningar har ju gjorts.
Och det här kunde jag inte riktigt hitta en bra tråd till men Malmös nya arena ser riktigt fräsch ut, ta en titt vet jag ;)
On topic då.
Ser mörkt ut för Bajen just nu tycker jag för övrigt, tappat Petter, Eguren, Paulinho stannar i Korea. Gaete blir nog farlig men det ser tunnt ut.
Göteborg har plockat hem Kalle Svensson, klassvärvning helt klart.
Kalmar får svårt att behålla guldet sen båda målsprutorna Victor Elm och Vingelben flyttat till Holland.
Halmstad lockade till sig Chrille Järdler från MFF, ett bra köp. Det är inte speciellt lätt för en gammal HIFare att spela sig in i himmelsblå hjärtan.
Djurgården ser mer och mer ut som en Superettanklubb om jag ska vara ärlig, inga tunga nyförvärv hittils. Sen inget ont om Jeglerts men som sagt, truppen saknar en hel del just nu. Man tappar Jones också, det är tungt.
Malmö har lockat till sig en målskytt från Häcken och nån brasse som har en hel del erfarenhet i bagaget trots sin ringa ålder, 24. Ser väl intressant ut men inget som lär bära oss till guldet. Nu när Ola stack krävs det en tung värvning framåt.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Ser inte bra ut för Bajen just nu. På mittfältet är det bara Chanko som är klass och bland anfallarna är det bara Charlie som är bra. Det är dock över 2 månader kvar tills fönstret stänger så några spelare borde man kunna skaka fram.
Känns lite avslaget. Några intressanta värvningar har det så klart blivit, men över lag ingen direkt cirkus i Allsvenskan. Men det kanske bara är ett sundhetstecken. Många arbetar vidare på vad de har. Just nu hoppas jag bara Bojent blir såld från AIK. Men det ser inte ljust ut. Inte ens Aalesund, som kom i absoluta botten i Norge har jag för mig, vill ha honom. Och det kan inte bero på det ekonomiska (såvida han inte har astronomiska lönekrav), för AIK lär väl inte vilja ha mer än en varmkorv och en Festis för killen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator
2009-01-23 13:57
Djurgården som en superettaklubb? Vi har inte värvat så mycket eftersom vi egentligen redan har en bra trupp, tunnast på backfronten dock. Förra säsongen blev förstörd av skador på halva truppen, tränarna var nog inte de bästa heller. Har Youssef från Brommapojkarna, svensk U-21 landslagsman in nu och ytterligare några som provtränar, där ibland en kroat som ser riktigt bra ut än sålänge. Denna säsong med två nya tränare som jag ser väldigt positivt på, Zoran som är riktigt bra på att utveckla spelare och få dom att nå deras potential. Sen att förhoppningsvis Sjölund, Aki, Martin Andersson och Jonsson är skadefria och inte missar över halva säsongen är väl också att hopas på. Superettaklubb? Absolut inte!
Hoppas på en tung värvning från H. Borg som kan täcka för Olas försäljning... Pengarna finns ju... Annars känns Ricardo som en riktigt skön värvning för Malmö. Aja, förhoppningsvis kan Malmö slåss uppe i toppen i år... Framåt Malmö!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Tror faktiskt att lite nya arenor som skapar lite bättre atmosfär, inramning, hets, tryck kan bli ett rejält lyft för allsvenskan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Svensk fotboll var väl som bäst då det gick bra för IFK, sen dess har det ju varit helruttet. Förutom när helsingborg slog ut Inter då ofc. :) haha
be the change
Jesper Westerberg skulle provspelat med AIK på lägret i Sydafrika, men ställde tydligen in i sista stund av personliga själ. Tror han främst var intressant om man lyckats göra sig av med Bojent...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Batrat Bojents kontrakt går ut i år så han borde inte innebära ett hinder för Westerberg. Är ju bara förpassa honom (Bojent) till juniorlaget tills november.
F-n vad härligt det ska bli att kliva in på nya stadion i april... Mäktigt
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Malmö har ju själva gått ut o sagt att de SKA värva spelare offensivt så det kommer. och att det inte kommer vara några okända namn=)
feel tha beaaat maaan
Kalle Svensson är som sagt en klassvärvning och vi har minsann ett jävligt ungt lag men ett jävligt hungrigt ett. Flera spelare har skrivit på nya kontrakt och vi har flyttat upp och givit 2 ungdomar a-lags kontrakt, Mikael Dyrestam och Markus Sandberg, målvakt och mittback. IFK spelade idag mot norska mästarna stabaek och matchen slutade 0-0 på deras nya arena. Rykten in: Andreas Dahl. Kommentar: Visst vi behöver lite mer rutinerade inner mittfältare och Dahl är duktig, frågan är om han är rätt person för IFK, men jag välkomnar gärna ett nyförvärv i form av Andreas Dahl.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Fan vilket snack det är om att "svensk fotboll behöver ett bra lag". Idioter, pajaser, vad gör ni ens här? Det mäktigaste ögonblicket som finns är att gå till ett mörkbelagt Stadion tillsammans med 5000 jämlikar och se Djurgården vända 1-0 till 2-1 mot Ljungskile. Eller varför inte bege sig till Hovet och se publiken bär fram Djurgården till sin femte raka seger. Om vi kommer sist eller först spelar ingen roll, håller med öisarn i sitt argument.
DIIIF
yessir och Psycholess och ni som klagar på allsvenskan har nog inte riktigt fattat grejen. Om man bara är ute för att se klass fotboll går allsvenskan såklart bort. Men om man älskar sitt lag över allting annat är det en annan sak. Älskar att gå på matcherna och röjja och dricka öl, finns ingen bättre känsla än att se sitt lag göra mål. De som säger att sex eller droger är den bästa känslan som finns har aldrig hejat på bajen =P Tyvärr så har hammarby inte gjort några bra värvningar och vi lär inte vinna många matcher i år, men hoppas vi håller oss kvar i allsvenskan. Kommer va på varenda jävla match oavsett hur dåligt det går.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Det är lönlöst o argumentera med fantasi supportrar eftersom de inte har någon uppfattning om hur allsvenskan är för en supporter. De har sitt barca, real madrid, inter you name it men de vet inte hur det är att stå där en hel jävla säsong och stödja sitt lag.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Moderator
2009-01-26 15:43
Håller med helt och hållet. Visst att det är roligt att se dom största klubbarna spela bra fotboll, vinner CL och allt sånt, men finns inget som slår högre än att stå och följa sitt lag på läktaren i vått och torrt, sjunga med dom andra supportrarna och allt annat. Men skitsamma nu , det är silly season vi snackar om?
word på alla tre ovanför!
henke tränar igen, det bästa som hänt såhär långt.
paavel zavadil
Även fast Henke tydligen har sagt till HBG att de inte ska räkna med honom så känns (känndes om han nu har stilat till sig och börjat med fotbollen) det där respektlöst som fan mot klubben, hade nån i DIF fjantat runt med innebandy under försäsongen hade jag blivit lack.
DIF!
Henke kör ju samma stuk varje gång, går runt och velar hela tiden, sen hoppar han på i sista stunden iaf.
Vi är överallt!
Alvaro Santos klar förr oss, fantastiskt, sicket anfallsspar!"
Helsingborg gråter en dag som denna, Gud är död.
SKU - SKU - SKULASON!
Sirius på lördag nu är man på G!
DIF!
Malmö skrattar idag!! Hahaha vilken rip-off
Göttlaborg borta är givet återstår att se om det blir att bevittna när vi kör över nordtyskarna den 9:e på plats eller ej..
DIF!
man njuter när man får höra att malmö ville ha alvaro, men han sa att han aldrig skulle spelat för malmö. han sa väl också att han hellst ville till hif men det funkade inte. hif tog för givet att henke skulle ta ett år till och om han nu inte gör det så är det ganska illa med tanke på att man hoppade alvaro.
Tror Malmö la sig in i det hela just för att höja summan ett snäpp. Är Sveriges rikaste klubb med i bilden så blir det genast dyrare. Kanske gjorde man så för att få Örgryte att punga ut Toivonen-pengarna. Och å andra sidan, tror inte många MFFare skulle vilja ha en avdankad ex-HeIFare i laget. Finns mycket bättre alternativ därute, och Malmö har resurserna för att skaffa bättre (om inte bättre, så åtminstone yngre och mer hållbara) spelare än så. Utan tvekan.
det alvaro säger är fan ren bullshit han försöker vinna lite poäng hos HIF fan , varför skulle han inte bry sig om pengar som alla andra fotbollspelare , nejdu helt klart att han försöker vinna credit hos hif
feel tha beaaat maaan
det alvaro säger är fan ren bullshit han försöker vinna lite poäng hos HIF fan , varför skulle han inte bry sig om pengar som alla andra fotbollspelare , nejdu helt klart att han försöker vinna credit hos hif va? vem har sagt att han inte bryr sig om pengarna?. han gick ju till örgryte för att dem kunde betala, vilket inte hif ville/kunde. det säger han väl mer eller mindre själv. det är ju inte så konstigt att han hellre hade spelat i en klubb som kan slåss om guld och har larsson än i en klubb som precis gått upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stor heder åt Alvaro som fortfarande pissar på luffar-malmö.
SKU - SKU - SKULASON!
ganjaholic , nu syftade jag på om han tacka ne jtill mff som han själv sagt . tror mff kom med ett liiiiitet bättre bud än ÖIS och att han då nobba mff är bullshit tror jag. han gick till ÖIS och försöker köpa poäng hos tröga HIF fans=)
feel tha beaaat maaan
han vet att malmö är dåliga som vanligt, det spelade nog också in på deras förfrågan.
han får ganska bra betalt hos oss. ni verkar glömma att vi kanske är ganska fattiga som klubb men jävlar vilka rika jävlar vi har bakom oss, som går in o köper spelare o räddar oss hela tiden... blåvitt sponsras av trötta småborgeliga kommunala bolag medan örgryte levererar ren rååååkapitalism i form av investmentföretag, o de e fantastiskt
luffar-malmö? hoppas du är medveten om att det är landets rikaste klubb du snackar om... fattiga håjeff är luffare om någon hellre hiv än hif
landets rikaste klubb? haha och? ni kommer ingenstans endån. Malmö är ingenting. Hellre död än himmelsblå
SKU - SKU - SKULASON!
ingenstans? den dagen hif spelar europacupfinal, tar 18 serie och 14 cup kan vi ta ett snack det finns två lag i sverige, MFF och ifk glenn
maran : gå och lägg dig och skaffa fakta MFF har vunnit mer än helsingborg och mer än de flesta lagen i allsvenskan=) så hur du än vrider och vänder så är MFF en av de största klubbarna i sverige både ekonomiskt och sportsligt , vet att sanningen svider som fan men så är det
feel tha beaaat maaan
den dagen helsingborg föder lirare som BOSSE LARSSON och ZLATAN IBRAHIMOVIC kan vi ta ett snack. UTE I EUROPA SNACKAR MAN OM MALMÖ, STÖRRE KAN NI ALDRIG BLI HELSINGBORG - VEM FAN E NI?!??!