I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-30 16:34

Basketligan 08/09

I morgon tjuvstartar ligan med Plannja - Jämtland. Dra igång en tråd för oss som följer svensk basket. Kan något lag slå Norrköping? Eller har de för tufft program för att ta hem SM-Guldet? Hur går det för "nya" Plannja? Kommer korta Jämtland lyckas ta sig till slutspel i år?

Norrköping Dolphins
Heta nyförvärv i Kenny Grant JR, Joakim Kjellbom, Fred Drains, Joe McNaull och Pete Cipriano. Klubben har verkligen storsatsat i år, nyförvärven, spel i dubbla ligor (man spelar även i den baltiska ligan) och ny Arena klar i november / december. En mäktig bakplan med Kenny Grant, Andrew Pleick, Gee Gervin, David Bergström och unge Anton Saks. Under korgarna har man McNaull, Cipriano som under säsongen visat styrka under korgarna med över 20 returer i varsin match. Lägg där till Kjellbom och Norrköping har en riktigt bred trupp, något som kommer behövas när man nu ska spela dubbla ligor.

Plannja Basket
Plannja väljer att satsa ungt i år, och det har sett bra ut på försäsongen. Särskillt har Christopher Ryan och Adam Rönnqvist visat sig redo för kämpa om minuter i Ligan. Man har stora luckor att fylla efter förlusterna av Terry Williams, Fred Drains och Dee Ayuba. Årets importer är Tony Bethel från Helsingborg, Mark Kelly och Derrick Stevens. Tony Bethel åker vidare i November. Ny coachtrio i Mattias Kenttä, med assisterande Tommie Hansson och Micke Johansson. Man har fått behålla ryggraden Håkan Larsson, Jim Enbom och John Rosendahl.

Solna Vikings
Solna har tappat viktiga guardparet McNight/Mbemba. Myrthil är kvar och Martin Pahlmblad har lovat att stanna säsongen ut. Från Jämtland har man hämtat Saulius ”Salle” Dimbliauskas som hade fina siffor från förra året. Solna är alltid att räkna med och om amerikanerna Flowers och Taylor har de kvaliteer som Solnas importer brukar ha, kan man gå långt.

08 Stockholm
Jonte Karlsson fortsätter med sin satsning på unga svenska killar som visade sig vara riktigt bra förra året. Lägg till nyförvärven Mikael Lindquist och Nisse Hedström. Inside har man Jocke Blom.

Jämtland Basket
Jobbar vidare efter förra säsongens storsatsning som blev en mindre katastrof. Man väljer att satsa ungt och svenskt i nya Egal Saleman från Umeå, Samuel Mukooza från Tensta och Francis Odada, KFUM Söder. Man har sedan förra året Andrew Mitchell på ett treårskontrakt och andre amerikanen blir Tyrone Levett som skall bara en försvarsspeciallist. Jämtland har slagit Sundsvall två gånger om på försäsongen och vann även två av tre matcher i en turnering i Slovakien. Ny är även coachen Mathias Eckhoff, tillika Norges U20 coach. Ett kort Jämtland som söker förstärkning inside med en EU spelare. Får ett tufft år igen, men kan överraska.

Sundsvall Dragons
Tappade Kjellbom men värvade Ilunga nästan direkt efteråt. Behåller Srdan Subotic och Alex Wesby från förra året. Nya amerikanen Terry Flangan är tänkt som en 4:a bredvid Mike Palm som återhämtat sig från skador. Dubbla förluster mot Plannja och Jämtland på försäsongen.

hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab

Sorry, ville bara ha nått unikt...

2008-09-30 16:38
Södertälje Kings
Fin värvning i Adnan Chuk, en av Jämtlands viktigaste spelare senaste säsongerna. En krigare som kan vända en match om han vill. Thomas Massamba valde att stanna och södertälje har en fin back court. Importerna får dra ett tungt lass bredvid Chuk. Laget har inte imponerat på försäsongen.

Gothia
Tappade Erik Vestin som gick tillbaka till Plannja. Har en samling spelare med kvalité i Salon, Bree, Drazic och Benson Callier. Även Jonathan Moore från tyska Trier som är en Amerikan med tyskt pass ska nog kunna ställa till med besvär för motståndarna. Gissar på ett bättre år för Gothia i år!

Borås
Man har kvar Kigma från förra året, som även fast det inte ser ut så, besitter kvaliteér. Har sett Kigma i många matcher nu, och jag blir överraskad varje gång, när han på sitt lite klumpiga sätt får bollen i korgen. Kniper det sänker han en trea också! Importerna spelar en stor roll och har inte varit till besvikelse på försäsongen.

Uppsala
Svårt att säga något om Uppsala som bytt ut stora delar av laget. Får behålla publikfavoriten Thomas Jackson. Även Danny gathings är kvar sedan förra året. Nya är Marko djuric, förra året i Jämtland. En jätte som när han inte är skadat kan göra fina matcher under korgarna. Mindaugas Budzinauskas och Giedrius Jankauskas från Litauen. Mindaugas ska vara en skytt med mycket rutin och Geidrius kommer att jobba inside med Djuric. Tuff under korgarna kommer det bli, för man har även hunnit värva Jeff Horowitz och han har på försäsongen slagit sönder sitt eget näsben och slagit ut tänder på lagkompisar på träningarna.

Helsingborg
Ett lag som slagit både Borås och Gothia på försäsongen. Man har tappat Tony Bethel till Plannja, likså coachen Tommie Hansson. Christer Stjernborg går in som assisterande coach till Stefan Petterson. Man får behålla Johan Åkesson och har värvat Dolphins talang Jesper Andersson.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Första omgången:

01/10 Plannja - Jämtland 19:04
03/10 Sundsvall - Uppsala 19:04
03/10 Helsingborg - Norrköping 19:04
03/10 Solna - Borås 19:04
14/10 Södertälje - 08 Stockholm 19:04

Och jag vet att svensk basket inte håller samma kvalité som NBA eller den italienska ligan, men för vissa av oss är det intressant i alla fall.
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...

2008-09-30 18:30
jag är tämligen intresserad! önskar att svensk basket blev större medialt, den behöver det, kul med nya TV-avtalet me Viasat! (sj har jag tyvärr inte viasat, men kanske e värt o skaffa framöver)

jag är tämligen glad över att mitt Norrköping satsat så stort, peking behöver komma ur denna looserstadskänsla o vinna nåt nån gång, kanske dags i år! 10 år sen sist..

2008-09-30 22:27
haha, om mitt Jämtland kommer till kvartsfinal lär det bli mot er, torskat mot er ett par gånger i kvarten! Känns inte som i år är året vi ska utkräva lite rättvisa.

2008-09-30 23:10
Skön genomgång. Håller med om att Norrköping får gälla som solklara favoriter nu. Värvar man en MVP och en annan landslagsstarter en vecka innan premiären, well...då förändras maktbalansen litegrann.

Titta gärna in på Tipsychimps.com som hyllats av bland andra NBA-löftet Jonas Jerebko och förre förbundskaptenen Jonte Karlsson som den bästa basketsajten i Sverige.
www.tipsychimps.com - av apor, för spelare
NBA, NFL, NHL, MLB och svensk basket

2008-10-16 22:55
Jämtland har efter tre förluster utvärderat sig själv och har nu Tommy Johnson på plats, en Amerikan med brittiskt pass. Man hoppas kunna signa honom och få honom spelklar tills morgondagens match borta mot Borås.

Tommy är inte den inside spelaren som stora delar av Östersund väntat på utan en spelare som skall vara en försvarsspelare och skytt utifrån på positionerna 2 och 3.

Källa

2008-10-17 12:45
Jag saxar från Tipsychimps.com/blogg:

"Alltså...vill inte tjata men känner mig bara tvungen att påpeka detta eftersom citatet dyker upp lite här och var:

– Men sanningen är den att vi hittills varit jämna i returtagningen mot våra motståndare, säger Jämtlands sportchef Mikael Bernervall.

Kraftigt modifierad sanning i så fall:

Plannja–Jämtland 67–65
Returerna 42–30. Plannja tar 18 offensiva returer. Det här är den enda matchen där Jämtland varit riktigt nära att vinna, men ett Plannja som får så många andrachanser förlorar aldrig.

Jämtland–Sundsvall 73–88
Här fattas det en hel del returer i statistiken, men fördelningen är i alla fall 19–29 med elva offensiva returer för Sundsvall.

Jämtland–Uppsala 66–80
32–32 i returer, Jämtland släpper nio offensiva returer. Det är den här matchen Bernervall baserar sitt uttalande på.

Visst är det okej att värva en annan spelare än det allmänheten vill ha, men man behöver ju inte skydda sitt argument med statistik som inte existerar. Jämtland är med sina 58% det lag i Basketligan som tar lägst procent av de defensiva returerna."

2008-10-18 13:38
KINGS!!!;

men ajja känner nån av er igen namnet Sandra Jansson?
hon spelade in usa förra året och några år tillbaka men nu har hon kommit till tälje igen ;D

(min kusin )

eller känner någon igen namnet ''hughes?'' (min syster);)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-27 15:16
Ny ranking på Tipsychimps.com/blogg

2008-10-31 15:49
Norrköping tappar Gee Gervin, troligen borta resten av säsongen, knäskadan var värre än man trodde.

2008-10-31 17:44
stort avbräck :/ men vi grejar det! :)

2009-03-04 13:18
Dags att återuppta denna tråd nu gubbar! Slutspelet närmar sig! På söndag börjar det!

Var och kollade på Dolphins - Vikings igår, vilken match! Troligen de två finallagen som möttes, hårt tätt och spännande.

Bra att vi vann, då Solna har vunnit de 2 andra mötena under säsongen, viktigt!

Matchen gick lite i vågor, men Solna var det bästa laget i stora delar av matchen med deras snabbhet och Dolphins såg tämligen stela ut...rörde sig inte och hittade inte in under korgen och kunde inte utnyttja sitt längdövertag. Vi tvingades till skott utifrån och de gick väl ibland bra, ibland dåligt, medans Solna o framförallt Jonte Flowers och Lesli Myrthil satte det mesta.

Oerhört imponerad av Dolphins nya spänstbritt Dee Ayuba, ett kanontillskott :) Kul att även Gee Gervin stundtals hittade tillbaka till sitt spel oxå...tänk om han kommer igång och när även vår 3e amerikan Townsend e ready to go, då blir vi tuffa att slå!

Ska bli mkt kul detta :)

2009-03-04 16:19
är inte så hajt på basketligan med det hade varit underligt om inte Dolphins vinner i år alltså ! :)
Get Random!

2009-03-04 16:30
Jo på pappret ska vi ju vinna, så är det, men det är mkt som spelar in i ett slutspel...och Dolphins är inte så vana att spela som favoriter, får hoppas de pallar för trycket, och våran nya arena kan i värsta fall innebära att de känner för mkt press med 3000 på läktarna...får hoppas att de inte e så..

Sen verkar dolphins ha det svårt mot små, snabba lag....det brukade vara våran specialitet, men i år e de typ tvärtom :P

Vore kul o få lite guldglans här i Norrköping, va ett bra tag sen vi vann något i någon sport överhuvudtaget...de va väl när dolphins vann 98/99...o de va ju ett tag sen

2009-03-08 18:51
Extremt dåligt spel av Dolphins ledde till att ett Jämtland, som var på tok för beroende av denna Mitchell lr va han heter...satte 30 poäng o vann med 76-75! Plus att han spela HELA matchen, inte klokt, satt aldrig på bänken..

helt sanslöst dåligt spel av dolphins, som såg oinspirerade ut och en del underskattning fanns väl. Det funkar inte att underskatta nåt lag när de e slutspel! Skärpning dolphins!

*mkt arg*

2009-03-09 14:42
Sundsvall drar i med formtopp och besegrade ju Södertälje, tämligen enkelt i fredags.
Tälje Coach Gerke såg ändå nöjd ut, med hemmaplansfördel mot just Sundsvall i kommande slutspel.
Sundsvall plockar bort Tälje från Guldchansen i tre raka. Sedan blir det nog tungt.
Dom har inte bredden som tex Norrköping har, eller Solna. Så semi, men inte längre. Öqvist får vänta ännu ett år på Guld.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-10 10:45
Ikväll smäller det igen. Nya matcher och första rundan i kvarten för alla lag utom jämtland och nkpg

Södertälje - Sundsvall: Vinst för Sundsvall. 84 - 79 och man vänder till hemmaplansfördel.
Vinst med 3 - 0 i matcher.

Solna - 08 Sthlm: Kanske 08 har en chans med Åkesson i uppställningen, men det kräver att Blom spelar bra och även Nisse. Solna vinner klart med 92 - 77
Solna kommer att gå segrande tillslut, men dom kommer att få kämpa för det. 3 - 1 i matcher, där dom vinner fjärde matchen med endast ett fåtal poäng.

Uppsala - Plannja: Kvartsfinalernas kanske jämnaste omgång. Här är det svårt att tippa vinnare. Men Uppsala drar det längsta strået och går segrande ikväll med siffrorna 73 - 70.
Därmed vinner man även hela serien med 3-2 i matcher.

Jämtland skrällde ju mot Nkpg och har fått upp hoppet. Men Nkpg är det starkare laget och även om dom inte spelar ikväll så tippar jag på 3 - 1 matchserien till deras fördel.

2009-03-11 08:57
Ja jag hade rätt på vilka lag som skulle gå vinnare ur den första kvartsfinalserien, med undantag Jäm - Nkpg, som jag dock inte tippade på.

Jag hade mest fel på slutresultat i Solna - 08 matchen, där jag tippade 92 - 77, men det slutade 80 - 56. Vilken blowout by Solna.!

Sundsvall - Södertälje tippade jag 84 - 79 och det slutade 89 - 81 och jag var inte så långt ifrån.

Matchen som var mest svårtippad hamnade jag närmast. Uppsala - Plannja tippade jag 73 - 70 och det slutade 74 - 70.

Detta måste alltså innebära att jag är en stjärna!

2009-03-12 20:05
När spelas finalen? Är det i April?
it wasn´t me

2009-03-13 08:45
Dragons - Södertälje Q2 = Blowout!!
Sundsvall dominerar "nästan" hela matchen igenom och det är nu två noll i matcher. Förbannat skönt för en kille som är born and raised i drakstaden.

Kvällens drabbningar kommer att bli riktigt spännande, där Plannja får ta emot Uppsala på hemmais. En match som var jämn hela vägen sist och där det tillslut bara skiljde tre pinnar till vinnaren. Jag tror att Plannja tar en seger hemma, och den kommer att bli knapp.
82 - 80 står det efter sista kvarten.

08 - Solna. Solna får ta sig den otroligt långa vägen fram till frysen för att få möta ett helt annat 08 än senast. Denna drabbning bli jämnare och jag är förbannat osäker på vinnare här. Går emot mig själv lite och säger vinst 08. 86 - 84. Jocke Blom hookar i en Buzzer i sista.

För er som vill se Plannja - Uppsala, så sänds den på viasat sport, eller på webben: www.svenskbaskettelevision.se

2009-03-13 08:45
QteePie F25: Bör ju vara i April ja! Datum är inte spikade ännu.

2009-03-14 14:45
Dee Ayuba är en kanon värvning, kan bli en joker för dolphins, gjorde ett jävligt bra jobb i Plannja förra året många gånger +20 pts från bänken.

Ska bli redigt att se matchen på måndag i Sporthallen, match 2 mot norrköping. Ska mycket till för att Norrköping ska komma så otaggade som inför förra matchen antar jag, men Jämtland har visat att man kan slå alla lag denna säsong.

2009-03-15 12:05
Sundsvall har hittat konceptet för bra basket. Om man bortser från de första sex minutrarna. Enkelt och effektivt har dom brutit ner Södertälje.

08 spelade inspirationsrik basket mot Solna och knep en match. Skönt tycker jag. Solna är bara jobbiga och spelar ful basket. Dessutom kommer dom undan med det. Konstigt bara att alla andra tycker att dom spelar fysisk basket. Jo visst gör dom det också, men dom spelar även väldigt fult, med mycket fasthållningar och tjyvnyp.

Plannja åkte återigen på stryk av Uppsala och visar upp en svag basket som inte är likt Plannja. Uppsala har nu detta som i en liten ask.

Nkpg ställs mot väggen i en otroligt viktig match. Är det någon som vet om det blir ngn webbsändning från jämtlands sporthall?

2009-03-15 21:39
Peacerich
Inte mkt annonserat på varken Svenskbaskettelevision eller Viasatsport så jag tror det blir PlayByPlay för de som inte kan följa matchen på plats.

Norrköping kommer komma riktigt taggade känns det som och det ska mycket till för att rubba dem img, men visst leker man med tanken på vad som skulle kunna hända om Jämtland vinner hemma också, då blir det en enorm press på Dolphins.

2009-03-15 21:45
Simmoon: Ja Nkpg kommer att ta det mot jämtland, det verkar ologiskt annars. För dom är ett väldigt mycket bättre lag. Fast för min del så kan dom gärna åka ut, så får J. Kjellbom ett stort Nelson fr. Simpsons HA-HA....

Så kan det gå om man lämnar Sundsvall din långa jävel.

2009-03-16 21:43
Sport är sällan logiskt, och ikväll var Jämtland riktigt bra, spelade försvar som gudar stundtals. Att mitchell inte får två kast i slutskedet är en gåta, men inget att skylla på, vi hade sista skottet. Nu är bara frågan om Jämtland kan ladda om inför nästa möte, i Norrköping. Dolphins har nog mycket att tänka på under hemresan.

2009-03-16 22:14
Andrew Mitchell ÄR Jämtland, han är den ENDA anledningen att de vann första matchen, och att de vart så close i kvällens drabbning, så om Dolphins bara lyckas plocka bort honom så vinner vi denna serie.

Konstigt att det ska behöva vara så jämt, men som sagt, de e slutspel..

aja fullpackad arena i Nkpg nästa match! nu tar'vit!

2009-03-17 10:24
Jadu, det blev verkligen spännande igår. Det måste jag säga. Nu såg ju inte jag matchen utan följde den via livestats. Sen så vet man ju inte hur exakt den är och statistik speglar ju inte alltid en match direkt. Men i resultatet så var det ju jämt och fint mest hela tiden tycker jag. Verkade som om det bjöds på bra basket och underhållningsvärdet måste ha varit bra, då det blev en rysare.

Så vad tror vi då om kvällens matcher.

Uppsala - Plannja : Ett Plannja som står uppradad mot väggen, med kniven mot pulsådern, ena foten i graven, 40 min från semester. Ett Plannja som definitivt inte har gett upp och kommer att ge allt dom har. Uppsala, som har fått blodad tand. Spelar bra basket, trots tappat fokus i fredagens drabbning i slutminuterna. Jag tror att Plannja kniper en seger på bortais. Hur bisarrt det än må vara. Men jag har sett Plannja göra större mirakel tidigare. Ex. för två år sedan då man låg under mot Sundsvall i halvtid med 24 pinnar och kliver upp och går om. Även om det var med lite hjälp utav en domare, som hade konstiga beslut. Men allt kan hända i basket. Och ännu mer händer i slutspel. Slutresultat 85 - 88

Solna - 08 STHLM: En ruggig serie, där 08 har varit uträknade från start. Som bevisade hela basketsverige att man verkligen kan spela basket i fredags. Jag blev mäkta imponerad, när jag satt i min soffa och zappade in Viasat Sport och följde denna match. Man tar igen ett underläge på 16 poäng, går om och har sedan kontroll resten av resan. Jag ändrar nu mitt föregående tippande och tror inte längre att Solna vinner detta med 3-1 i matcher, utan att 08 kommer att vinna med 3-2 i matcher. Kvällens match slutar 76 - 83.

Södertälje - Sundsvall: Ett Södertälje som befinner sig i samma situation som Plannja. Ett Södertälje som kan kriga till ögonen blöder och fötterna brinner. Men som trots detta, Sundsvall har under kontroll. Jag tror att Sörlänningarna kommer att bjuda norrlänningarna på ett tufft motstånd, men att drakarna ändå går vinnande ur spektaklet med klara siffror.
64 - 81 är slutresultatet.

Så hoppar vi till morgondagen, då Nkpg tar emot Jämtland hemma. En fullsatt hall, där färgen nu hunnit torka. Stolarna har blivit smorda och Nkpg känner sig hemma. Jämtland överraskar med sitt spel och dirigenten Mitchell är på gott humör. 30 + p på denna herre denna afton och jämtland vinner 87 - 88. Är du chockad? Ja det är jag också, men Jämtland har krafter från hembräntsdunken under diskbänken och dom kommer att spela tuff basket.

2009-03-17 10:33
Plannja grejar aldrig att vända mot ett Uppsala som jag tycker ser mkt starkt ut. 77-75 till Uppsala

Solna bör reda ut stormen o vinna resterande matcher, men det vore skoj om de blev jämt :) 92-83 till Solna

Sundsvall lär väl vinna även den 3e matchen, tippar på 85-71 till dragons

Och så då mitt lag, Nkpg Dolphins. Imorrn, 3000 på läktarna och en jävla stämning hoppas jag på :) Kan vi bara plocka bort mitt lilla hatobjekt Mitchell så vinner vi detta :) tror faktiskt att denna match vinner vi med något större marginal än förra; 90-79

2009-03-17 13:03
Anledningen till att det blev så jämt igår är att Jämtland spelar ett fantastiskt försvar. Mitchell och Levet är hotet framåt, och Norrköping gör allt de kan, dubblar hela tiden på mitchell och Jag tror inte Levett hade många inside poäng. Men då steppar Luka Marolt, Stefan Hellgren och Tommy Johnson up, och spelar riktigt bra basket. Jämtland har inte lika många spelare som kan vinna en match som Norrköping, men det finns folk bakom mitchell och levett också.

2009-03-17 14:13
jo klart, alla höjer sig ju oxå när de ser att det funkar, men vad jag menar med att Mitchell är hela laget är det, att han gör typ hälften av deras poäng, och han spelar KONSTANT! hur orkar han? i första matchen satt han inte på bänken en enda gång, så dem är för beroende av honom. Men Dolphins kan inte skylla på det, de e bara vi fans som gnäller ;) Dolphins måste utnyttja sitt längdövertag och skjuta bättre utifrån, de funkar inte att vi bara gör 2poängare när jämtland kontrar med 3p varje gång :P

imorrn e de dags för revansh på hemmaplan, gärna med lite mer marginal denna gång, orkar inte med nån dramatik i kvarten, kan inte det vänta till senare..? :P

norrköping som stad är i guldtörst, vi har inte ett guld i någon sport sedan dolphins senast vann för typ 10 år sen, så jag hoppas de pallar för trycket.

Sen Gervin...asså, om han bara kommer upp några procent så e han ovärdelig, även om han knappast kommer komma tillbaka i full fit som innan skadan. Just nu känns han på tok för instabil och lite väl vågade beslut ibland, han spelar inte i Harlem Globetrotters längre :P

2009-03-17 21:04
Ja då var kvällens matcher slut.

Summeringen då: Plannja åkte på däng. Men bjöd upp till dans riktigt rejält. Måste säga att Håkan Larsson förstörde chanserna till fortsatt spel. Sen är det också returtagningen som dom faller på. 85 - 88 hade jag tippat. Fel blev det då det slutade 84 - 78.

Solna - 08: Ja jag hade åtminstone rätt på vinnande lag. Solna verkar spela otroligt blekt och Herr Lindqvist är matchhjälte. Jag tippade 76 - 83, men 08 tyckte inte att jag var tillräckligt givmild med siffrorna. 73 - 93 var en riktig superseger, av ett kanske på förhand uträknat 08.

Södertälje - Sundsvall: En match som enligt statistiken verkade vara onödigt jämn om man jämför med förra drabbningen i fredags. Jag hade tippat storseger med lite insläppta pinnar för Sundsvalls del, men man täppte inte igen försvaret riktigt, så det diffade totalt sett bara på fem poäng. Mitt tippande var: 64 - 81 men matchen slutade 68 - 80 (close enough)

Då är det morgondagens stora höjdpunkt som vi nu vänder blickarna till. Vilka ska få ta överhanden i denna rysare. Vilka kommer att få möta Sundsvalls stoltheter? Blir det ett norrlandsderby eller blir resorna längre än så? Den som lever får veta!

2009-03-18 21:30
fy satan va skönt!! Dolphins - Jämtland: 97-90 :) Nu tar vi o avslutar detta i östersund!

Gee Gerven var riktigt het ikväll, satte alla 3poängsförsök, om det var 4 eller 5 minns ja inte, plus mkt mindre av det slarviga spelet vi vant oss vid sen han kom tillbaka, lovar gott!!

Om bara övriga guards o andra oxå för den delen, börjar få in skyttet lite bättre så kommer det gå bra iår.

Jämtland levde som vanligt nästan bara på skott utifrån, och dem gjorde det bra även ikväll.
Mitchell var inte lika ensam poänggörare som vi sett i dom andra två matcherna men som tur e räckte det inte för Jämtland :)

Go Dolphins!

2009-03-19 13:43
Ja ikväll blir det en bänkning framför Tv:n och se 08 - Solna på Viasat Sport. Vilka mer kommer att följa matchen?
Jag tror att Solna kommer att ha ledning i tre kvartar, sedan springer 0åttorna ikapp och förbi och slår ut lilla Solna. Dom har ju svårt att spela i frysen. Spännande kommer det att bli i alla fall.

2009-03-19 13:43
åhh, just ja. Vinst 08: 85 - 84

2009-03-19 15:07
Vore hemskt kul om Solna åkte ut ikväll :) har tyvärr inte Viasat Sport, annars hade jag sett matchen

2009-03-19 15:37
O'learys? Har f.ö väldigt bra hamburgare. Kan nästan dö för en Boston Celtic Burger.

2009-03-19 16:26
sant...men vet inte riktigt om de e värt cashen för o dra dit, måste ju köpa nåt där :P för egentligen bryr jag mig bara om Dolphins :)

2009-03-23 01:56
fan vad synd på jämtland tycker dom gjort ett grymt jobb
skriv kort, helst inte alls

2009-03-23 13:37
De spelade riktigt bra i sista matchen, som blev grinig nå jävulskt, Pete Cipriano sparkade på en liggande Tommy Johnson och Ty Levett och Kjellbom åkte på varsin teknisk när de stog och skrek på varandra. Tommy hade 4/5 från trean i första perioden som JB vann med 30-16. Men det är svårt att slå Norrköping som har så många spelare som kan styra en match, Kenny Grant var näst intill ostoppbar.

2009-03-23 13:58
ollie ilunga blir semifinalens viktigaste spelare! han e nyckeln för sönnsvall

2009-03-23 15:17
Ollie är på G nu. Han stoppar mycket defensivt, men har även börjat producera mycket poäng. Han och Liam Rush spelar riktigt bra tillsammans. Kul basket att se på. Och om dom säger att Tomas Massamba är den bästa defensiva spelaren, så har dom fan fel. Ollie is the man!!

2009-03-27 15:53
Ja och ikväll smäller det. Nkpg är trötta efter matchen i den baltiska liga och Dragons får en promenadseger, som jämnar ut sig lite i slutet då vi spelar på juniorer. Näe, detta var önsketänkande och det blir en tuff match ikväll. Dock med bortaseger, så sorry Jocke K. Du skulle ha stannat i the team to be. Slutresultat Nkpg - S-vall 93 - 98

I den andra semi kolumnen då. En tuff match för Uppsala, såsom det känns på förhand iaf.
Solna drar det längsta strået, då Jonte Flowers är på spelhumör. Slutresultat Solna - Uppsala 87 - 79.

Viasat sänder matchen i Nkpg, på Viasat Sport. Webbsändning på Solna - Uppsala. Dock så får man inte se matchen förens imorgon vid 10-tiden.

2009-03-28 10:43
Suck... gick inte så bra det där för Dragons. Såg inte matchen själv, eftersom jag satt i en biljävel hela kvällen.

2009-03-28 13:57
grymt skön vinst för Dolphins!

matchen startade jämt o böljigt, med miniryck för båda lagen. Men efter halvtid så började Dolphins spela riktigt bra, och om de spelar så, finns det inte en chans att Dragons kan mäta sig med oss. Inte nåt annat lag heller för den delen, skulle vara Solna då, men tycker vi är strået vassare.

3 spelare i dolphins på 17 poäng, i McNaull, Gervin och Kenny Grant, o Kjellbom på 16.
Därtill sliträven Drains som alltid skänker en sån trygghet när han e på plan, vet vad som behövs och gör det! Doldisen "Sweet" Pete Cipriano gjorde som vanligt en stark match med många returer och uppoffrande spel, därtill en Dee Ayuba som kan göra det mesta, men framförallt har han en sån spänst och är riktigt athletisk :)

Inte särskilt fysiskt spel igår, men det skiter jag i så länge vi vinner

2009-03-28 21:21
det var män mot pojkar i tredje quartern!

för övrigt är stadium arena sjukt nice, första gången där för mig och det är ju fan i mig så här basket ska ses i sverige.

2009-03-31 12:16
ja arenan är vi stolta över :) hoppas bara den kan få sig ett värdigt invigande med ett härligt SM-guld också!

tuff fight ikväll, sundsvall lär vara revanshsugna, men det är vi också, efter förlusten i baltiska ligan, där vi iof gick vidare endå :)

nae en tight match ikväll som slutar 90-87 till dolphins, o sen avgör vi hemma på lördag? :)

2009-03-31 13:25
Jag är så deprimerad efter förra förlusten så jag orkar inte ens tippa resultat. jag kommer klämtandes sitta i panik och hoppas dragons vinner.

2009-03-31 13:28
varför sänds inte matchen nånstans?! inte för att jag har viasat sport men det kan alltid lösa sig i såntfall...ska man behöva sitta framför Livescore, de e surt o jobbigt för sidan muppar sig hela tiden..kanske radio?

2009-03-31 13:29
Ja jag fattar inte heller?? Känns konstigt att Viasat inte sänder... Dom har lixom köpt upp sig på alla de andra matcherna, dvs 3-4-5. Tycker det är konstigt

2009-03-31 13:33
mm verkar som de bara sänder på fredagar lr nåt, helskumt, det är ju inte så att de har full tablå hela dagarna, deras tablå består till stora delar av repriser o annat skit