I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ara Abrahamian, vilken hjälte!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Admin

2008-08-18 14:55
Att SOK inte står bakom aktionen vid prisceremonin är inget att bry sig om. Det är bara en officiell ståndpunkt, bakom kulisserna skulle jag vara förvånad om Ara inte fick en klapp på axeln.

SOK vet att agerandet strider mot "den olympiska andan" och kan inte ställa sig bakom en sådan handling utan att skapa konflikt med IOK. Något sådant vore oansvarigt av SOK som har övergripande ansvar över alla svenska olympier. Det värsta scenariot skulle vara om IOK anser att SOK bryter mot olympisk anda och bestraffar SOK och därmed indirekt kanske alla svenska olympier.

Tycker SOK gjorde helt rätt och faktiskt visade mycket mer ryggrad än jag hade förväntat mig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2008-08-18 17:57
Evolution: Så pass? Trodde inte att IOK hade den befogenheten om nu SOK valde att inte fördöma det Ara gjorde. De hade ju visserligen inte behövt att uppmuntra det hela för att ändå kunnat uttrycka sin ståndpunkt?
At the gates of Eternity...

2008-08-18 18:35
SOK tyckte ju bestraffningen var för hård också. De sa något i stil med att bakgrundshistorien ger befogenhet till det Ara gjorde.
DIIIF
Admin

2008-08-18 23:27
BC99: Inget innebär väl per automatik att SOK får skit (och bestraffning är nog inte direkt aktuellt), men jag tvivlar att SOK vill komma allt för mycket på kant med IOK. SOK omfattar ju så många idrottare, och SOK är lite vekare än Ara (jag menar, de skickade hem simmarna för en öl).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-08-19 01:24
ara gjorde helt rätt, stolt över sverige att han hade mod nog att stå upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-08-19 15:11
Evolution: Förstår vad du menar.

Cocaine: Yeah det krävdes en blatte för att visa vad Sverige går för :P

2008-08-20 01:30
tänk om alla svenska idrottare hade samma inställning som ara! istället får vi bara massa lars lagerbäckare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-20 14:33
Ähh, håll käften...
DIIIF

2008-08-20 15:57
Även om jag tycker att domaren/domarnana kan stanna i Kina ett par år, helst i nåt slags straffläger, så måste jag säga att ju mer jag tänker på det så krävs det mod och/eller en stor dos vansinne att sitta och hånflina en ultraförbannade Ara i ansiktet som han gjorde.

För mig skulle det inte behövas ett rån på OS-final för att vilja förstöra den olympiska andan ännu mer i en sån situation...
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-20 18:25
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3112732.ab

Avstängd på livstid, är dem rädda? Haha

Nu anmäler Ara och SOK brottarförbundet FILA!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3140488.ab
DIIIF

2008-08-23 19:36

2008-08-23 19:42
Men för f..! Kan ingen nånsin länka till annat än expressen / aftonbladet när de ska ha fram nyheter? :6

Artikeln på svd.se

Sen så innebär inte CAS bedömning att reglerna kommer ändras, utan är bara ett starkt påpekande om att de bör ändras.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-23 20:01
Som jag förstått det riktar CAS bara kritik mot det faktum att Aras protest avslogs. Protesten borde tagits emot och i det har han rätt.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Poet

2008-08-23 22:06
Poet

2008-08-23 23:08
Så med andra ord, hade inte Ara gjort vad han gjorde, så hade vi haft samma standard inom brottning i den form vi ser det idag.