I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ara Abrahamian, vilken hjälte!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Admin

2008-08-14 13:56

Ara Abrahamian, vilken hjälte!

Han seglade nyss upp till idolstatus.

För de som inte redan sett det: Efter att ha blivit bortdömd av en korrupt katastrofdomare och överkörd av ett korrupt katastrofförbund går han in i match om tredjepris och fullständigt kör över en fransos som inte hade en chans. Ara gör det förmodligen enbart för att för att visa att han är bäst och inte någon tjurig jävel som sätter sig grinar över en dålig domare. Agerandet vid prisceremonin senare är helt oförglömligt: Ara tar emot medaljen, gratulerar den andre tredjepristagaren från Turkiet, kliver ner från podiet och kastar medaljen på matten, vinkar mot publiken och går ut. Hur kallt som helst. Ceremonin fortsätter som om ingenting har hänt. Se klipp från SVT.

Helt underbart att Ara vågar göra det, att han står upp för sin sak och inte viker sig som så många andra har gjort så många gånger. En bojkott av bronsmatchen hade absolut inte varit fel, jag hoppades lite på det. När han sen tågar in mot mattan har jag nästan sållat honom till skaran som givit upp sina principer men den blicken Ara har i samma ögonblick säger något annat. Matchen var slut innan den ens började. Ceremonin var en skön protest och en käftsmäll mot ett brottarförbundet som inte kan ignorera detta för sin egen legitimitets bästa.

Det är så bra att det finns folk som till och med i OS vågar stå upp, med hela världens strålkastarljus mot sig. Ara kommer få skit för det här, inte så allvarligt som om det vore en politisk protest (även om det här säkerligen inte är uppskattat av Kina som siktar på ett perfekt OS), men det skiter han nog i fullkomligt. Kanske blir han diskad, förmodligen inte. Han har en vinnarskalle och förtjänar all respekt för sitt agerande.

Vad tycker ni, var Ara Abrahamians agerande rätt eller fel? Borde han ställt upp i bronsmatchen? Gjorde domaren ens fel?

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-08-14 14:55
Så jävla rätt ARA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2008-08-14 15:14
finns bara ett ord: LEGEND!

2008-08-14 15:19
äntligen nån som förstår att de handlar om att vinna.

du vinner inne ett silver(brons) du förlorar ett guld som nån vis person sa
Antoine "Flash" Howard (1975 - 2004) R.I.P

2008-08-14 15:36
Helt rätt gjort.. Domarna verkade mutade.
Crocodile Dundee for president!
Admin

2008-08-14 16:07
Jag älskar hur extremt tandlöst alla "hot" om att IOK ska ta tillbaka medaljen. Är det någon som bryr sig, som lyssnar över huvud taget?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-08-14 16:58
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-14 17:09
jag stödjer helt klart tilltaget då det verkar vara motiverat.
beklagligt att han lägger av dock, om än förståeligt.

go ara!

2008-08-14 17:14
Ja, vad är det för låtsashot att "ta tillbaka" nåt som snubben inte vill ha? Om något så kommer ju det att garantera honom en plats i historieböckerna :)

Kraizy - Det handlar väl inte så mycket om att vinna eller förlora, utan att göra det på rätt meriter?

I vilket fall som helst: Ara hamnar i kategorin "dagens rakaste rygg" :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-14 17:16
Big up till Ara! Han gjorde helt rätt, brottningsvärlden verkar vara mer korrupt än italiensk fotboll.. :/

2008-08-14 17:19
Aa efter det jag läste på aftonbladet.. :S

Skulle vara så grymt att se en live intervju med han nu skulle nästan ge mig en tår i ögat fan va stort av honom iaf!

2008-08-14 17:39
ARA ARA ARAFAT
Juventus

2008-08-14 17:40
Hjälte helt klart, Älska Ara!

2008-08-14 17:48
Oj, insåg att jag glömde svara på frågorna i första inlägget!

* "Vad tycker ni, var Ara Abrahamians agerande rätt eller fel?"
- Jag misstänker att det framgick av mitt förra inlägg, men: ja. Helt spot on!

* "Borde han ställt upp i bronsmatchen?"
- Det hade nog inte blivit en lika stor grej om han bojkottat, så att gå in och visa hur överlägsen han är bara för att han kan göra det var helt större "kupp" :)

* "Gjorde domaren ens fel?"
- Jag såg inte matchen, men tror faktiskt jag litar på uppgifterna om felaktiga bedömningar.

10-4, over...
Poet

2008-08-14 18:22
För någon som inte kan reglerna i brottning, vill ni förklara lite simpelt för mig vad som var felet som begicks från domarens sida?
At the gates of Eternity...
Poet

2008-08-14 18:49
Aight, läste på nu lite av diverse artiklar... pinsamt måste jag säga. Ännu mer pinsamt verkar det nu vara att han inte får medhåll från SOK, de av alla borde stå bakom Aras protest på prispallen. En passiv tystnad och mottagande av bronset hade varit ett indirekt medgivande.

Länk till http://sydsvenskan.se/sport/article356887/Domarna-ska-straffas.html

2008-08-14 19:29
Ara hade kanske ett finger ute i det blå området, medan italienaren var ute med hela kroppen utan att bli bestraffad, säger Östh, som var tagen av bråket med Fila.

Snyggt...

Det var inte värdigt den kanske störste brottaren i svensk brottningshistoria. SOK står inte bakom det.

Pah! Det är just sånt som gör honom till en av de största - integritet! :)

10-4, over...

2008-08-14 19:53
Han e hård. Mer sånt!

2008-08-14 19:58
Såg precis klippet från matchen och publiken buade ut domaren högljutt :)
Jag skulle f.ö. inte bråka med Ara ikväll med tanke på hur pissed han var vid prisutdelningen ;)

10-4, over...

2008-08-14 20:35
Helt jävla rätt!

2008-08-14 20:41
Bragdguld delas ut till idrottare som gör fantastiska idrottsresultat. Det borde finnas bragdguld som delas ut till dem som gör något extraordinärt för sin idrott också. Något unikt, något som visar att personen i fråga gör det för idrotten lika mycket för sig själv. Någon som vågar visa att det är fler än han/hon själv som upptäckt felaktigheter och Någon som Ara.

Han kunde ha varit tyst, tagit emot medaljen "som alla andra respektfulla utövare", sett ut som en förlorare, stått i någon medioker TV-studio som ska rekonstruera alla jävla OS-grenar, pratat om "vad som gick fel", blivit sönderanalyserad....men istället stod han rakare än någon annan jävla svensk någonsin hade vågat, men vägrade att bli bespottade, trampad på, sönderanalyserad...glömd.

Nu står han där i stället, som en av svensk idrotts viktigaste personer, i mina ögon. Alla kommer att minnas honom och jag hoppas innerligt att det kommer fram fler som vågar stå lika raka och lika starka som Ara. Om inte för sig själva, så för respektive sport.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Admin

2008-08-14 20:53
Det finns massor av klipp på svt.se, bara klicka på länken i första inlägget.

Mabande
Tänk då hur det måste ha känts att vara fransosen i bronsmatchen. Han såg mer ut som en junior som knappt kunde stå :)

För övrigt verkade Ara nästan lite lättad efter prisutdelningen. Han fick ändå sista ordet och ingen kan röra honom längre.

2008-08-14 21:08
Helt rätt!
be the change

2008-08-14 21:23
Ja fan va rätt

2008-08-14 22:25
jag ryser nästan när jag hör sånt här... eller rättare sagt jag gjorde det. så jävla starkt gjort
http://www.kommandot.se/wp/

2008-08-14 22:51
Han slutade inte på grund av beslutet, han hade redan planerat att detta skulle bli hans sista tävling. Killen har väntat i 4år på att vinna OS Guld, en revansch, och så förlroar han på det här sättet, skit...
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-14 22:53
Respekt, Ara!
Poet

2008-08-15 00:00
Hoppas han får en anställning inom brottningsförbundet, hans inställning är vad idrottare i Sverige behöver! Aldrig ge upp, kämpa in till det sista. Känns som om det här sånt man bara ser på film!

Heart of a champion !

2008-08-15 01:15
Så jävla rätt, IOK hotar med att dra in hans medalj?!? Har de inte fattat nånting? han skiter i en jävla brons medalj han skulle kommit till final och vunnit GULD! De e ju bara att Sverige tappar i medaljligan men de skiter väl han fullständigt i.

GO ARA!!!
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2008-08-15 19:29
Ni som säger att SOK inte ger honom medhåll har halft fel. Dem har stött honom i ALLT (förbundskaptenen var fan lika förbannad som Ara) förutom just prisceremonin. Vore kul om dem stöttade honom där också. Satt och kollade på matchen och det fanns inga gränser på hur arg jag var, helt vild visste inte vad jag skulle göra... Hoppas han vet att han har svenska folket med sig. GO ARA!
DIIIF

2008-08-15 21:29
läste i metro som pratat med nån "vett-och-etikett"-expert som fördömde det och tyckte att han skylla skylla på migrän och hoppa över prisutdelningen istället. vilka jävla ryggradslösa skåp det finns egentligen
http://www.kommandot.se/wp/
Hangaround

2008-08-15 21:31
Ara till Rålambshovsparken!!
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-08-16 01:28
KB: Du har nog missuppfattat vad SOK är för något!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-08-16 12:46
respekt

2008-08-16 13:00

va?? :P
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-16 13:31
"Nu straffas han för det.

Internationella Olyympiska Kommitén (IOK) beslutade i dag att från ta svensken medaljen, skriver AP.

IOK skriver i ett pressmeddelande att svensken inte visat respekt för sina medtävlare och att Abrahamian ”kränkt den olympiska andan"."

Ja tacka vet jag fusk och korruption i sann olympisk anda. Inte att förglömma att spelet ligger i en diktatur, jävla hyckel

DIF!
Poet

2008-08-16 13:41
Och han får inte ens vara kvar där och kolla på heller.

2008-08-16 13:48
Spelar nog inte så stor roll, han verkar inte bry sig särskilt mycket om bronset ändå.

Second is first looser.
Hangaround

2008-08-16 14:11
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Poet

2008-08-16 15:11
Länk till http://sydsvenskan.se/sport/os/article357576/Ara-blir-av-med-sitt-OS-brons.html#kommentera

- Jag kunde inte acceptera att jag kände mig nästan smutsig när jag står där och en italienare skriker ”I am olympic champion”.

Den som inte kan förstå det måste vara riktigt korkad! Känns som om det är ett kluvet stöd han får från förbudet.

2008-08-16 15:53
Så jäkla rätt Ara! Inget snack om att domarna är uppköpta av italienska maffian :(
De var ju även tveksamma domarbeslut i finalen!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-08-16 15:58
Helt rätt gjort rakt igenom. Om man säger att det var respektlöst mot sina medtävlare så får man ju hoppas att de också är idrottsmän som förstår honom till 100%.

Jag kan inget om brottningsregler, men SVTs OS-studio hade ju en grundlig genomgång av allting och vad jag kunde förstå är hela domarcirkusen en katastrof. Domarna ger 2 olika förklaringar och dessutom tecknade ju mattdomaren Ara som segrare först, men efter 5 sekunder dålig teater var plötsligt den italienske snuten vinnare.

Italiensk polis, brottardomarna och Kina i en snygg korruptionsröra. Hugg dom.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Poet

2008-08-16 16:30
Tror inte Kina har så mycket med det här att göra.

2008-08-16 16:39
Bragdguldet kanske inte lämpar sig, men jerringpriset är han fan värd!

2008-08-17 16:16
Jag tycker det är ytterst underhållande att alla svenskar är hur stolta som helst medan mina vänner utomlands tycker synd om mig eftersom en av våra idrottsmän skämt ut landet.

Jag gillar det Ara gjorde med att det var en form av protest har inte resten av världen fått med sig. Där ses han bara som ännu en bortskämd idrottsman utan verklighetsuppfattning.

är det vi som lever i en liten bubbla? :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-08-17 17:15
Coke: Nej, sätter man sig in i situationen så förstår man hur rätt han har. Utomlands har man troligtvis bara sett medaljcermonin.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-08-17 18:56
Coke : De jag har pratat med utomlands och på de forumen jag läst på (sherdog mfl) ställer sig folket där bakom Aras protest.

Men det är sant, folk som inte kan någonting och folk som talar utan någon som helst information tycker att det han gjorde var minst sagt pinsamt.
AIK
ARSENAL
Poet

2008-08-17 21:23
Som Lollarn och Soul säger, så läser många bara en rubrik eller ser fotage från medaljceremonin och tror att han är lack för att han inte vann guldet. De från utomlands som jag snackat (som varit mer insatta i det hela) säger också att Ara haft helt rätt i sitt utspel.

2008-08-18 03:27
Skulle fan vara nice med nån hyllningsceremoni eller liknande när han kommer tillbaka. The real champ liksom...
Bitches Ain't Shit

2008-08-18 09:55
Eye of the tiger

2008-08-18 14:06
Det som var bra gort utav han var att även om han blev feldömd så gick han in och brottade bronz matchen som en riktigt idrottare och han gorde alldeles rätt at slänge medaljen.

RIKTIGT JÄVLA BRA GORT!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."