okej nu e vi på samma bana. Men, angående tacklingen mot nani.. tror du verkligen den våldsamma tacklingen är för bollen, det är väl mer för att han är frustrerad och nani leker med han som han blir lack o ska visa han att han ska fan inte skoja..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Precis, där säger du det själv. Han är bara lack på Nani och är ute efter att ge honom en rejäl tryckare och skiter fullständigt i vad som händer med bollen. Men jag har inte hört några som helst reaktioner över den tacklingen? Det om nått är väll rött kort? Taylors tacklig var rena barnleken jämfört med den på Nani egentligen. Sen hade Taylor och Eduardo otur..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Och detta säger jag för att folk ska förstå att Taylor inte är den fähund folk får honom att framstå som. Det finns mycket värre tacklingar som sker varje helg i premier league.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
rapsodisk, jag säger som du säger! nu delar jag din åsikt.. men, skillnaden är bara att nani klarade ig undan ett benbrott. Om förbundet istället hade stängt av snubben som tacklade nani hade man visat att sånahär tacklingar toleraras inte!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ni kommer aldrig få reda på om han sikta på boll eller inte... men tänk också att spelet går fort..du ser en kille komma mot dej du ser som i detta fall att han kommer vända upp...klart man kan lägga en glidtackling..sen att eduardo hinner peta bollen är inte Taylors fel heller...han hade kanske hunnit dra undan benet lite eller så hann han inte? vem vet...han kan inte heller bara försvinna... ja hade sett d som en värre tackling från vänstra sidan...nu när d e rakt framifrån så kan det gå hur som helst... avstängning på lång tid..njae...vettefan om ja ska va ärlig....
vi är överallt!
Man ser ju att han inte ens är i närheten av bollen. Han ville markera helt enkelt , "här kommer du inte förbi" för att skrämma upp Eduardo. Men han trodde säkert aldrig att det skulle gå som det gick. Bottom line: han var ute efter att skada Eduardo lite lätt men det blev värre än så och han förtjänare en grov avstänging.
your heart pump project kool-aid
Jag tror ingen hade räknat med att han skulle skada honom så illa. To be honest, det såg inte så varligt ut, jag har sett våldsammare tacklingar än det utan att offret för den delen bryter något ben.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
jag har inte vågat se det, det är så vidrigt antar jag. det rycker i ens egna ben när man hör folk berätta det. men engelsk fotboll som sagt...
what's good for the goose is still good for the gander.
som xtremesia säger så är bollen på marken och taylors fot bra högt uppe och detta gör hela skiten galet. visst meningen är inte att träffa så som det gör och det är klart en olycka men det känns som en olycka som kunnat undvikas av en vettig attityd. han ska gå in och markera att eduardo inte ska komma förbi och eduardo som är 6 -7 ggr snabbare hinner undan från markeringen som då blir helt missriktad och bryter hans ben. detta känns som en disneyjulafton "jag-tänkte-inte-slå-honom-så-hårt" incident mellan baloo och mowgli som slutar "lite" fel. det är så jävla härligt att sympatisera med baloo som är ångerfull och en go kramig björn. sen kan man undra varför taylor kallas "tiny", är det för att han är liten, snabb och smart? istället för att tokdissa taylor går drevet ut och kritiserar wenger som i ren o skär ilska, vilket är ganska förståeligt när en superspelare blivit sparkad åt helvete, säger att han borde få livstidsavstäning. överdrivet? -ja. konstigt? -nej! taylor är för dum, spelar inte samma fotboll och vet om att det är så här man stoppar arsenal för att hans tränare och resten av engelsk expertis som spelade själva på 70-80 talet har sagt det till honom. en annan sak som många engelsmän sitter och gnuggar händera till är att dom fått revansch för att kroaterna slog ut dom på vägen till em, det skulle inte förvåna mig ett jävla dugg. sen kan man säga att flera tacklingar har varit värre men slutat bättre, visst. var ligger felet i detta??? jo det kvittar fullständigt!!!! för fan, satsningen är idiotisk och fel, benet och foten är av men visst, vi kan fortsätta! fortsätt, värre tacklingar sålänge folk bara har turen att klara sig. detta är by far den värsta skadan jag någonsin sett på fotbollsplan som skapats av en annan spelare och då glider smartheadsen på whoa fram och ska toppa med att jag har sett värre tacklingar så den här var väl inget. det om något är skadat!
Jaja, we get it. Det är skitsynd om Arsenal som inte får spela sin tekniska, vackra fotboll med sina sju dvärgar utan att skitspelare ska komma och förstöta för dom med sina hemska tacklingar och sitt fyiska spel, snyft snyft. THIS IS ENGLAND!
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Att det var nära amputation?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Jag tror snarare att det var "nära" amputation.
tänkte mig mera ngt i stil med att artikeln kanske är en smula överdriven men att det ändå är ett riktigt otäckt benbrott det handlar om. men ditt inlägg säger det ju bra också!
all_ye är uppenbarligen mer inne på mitt spår... ;)
Ärligt talat, det är sånt som händer i fotbollen, men varje gång det blir något stort utav det så ska dem bort från fotbollen. Herregud!
DIIIF
KB-Raggs du måste ju inte diskutera det. ska dom inte alltid bort från fotbollen? all_ya precis, det är synd att idioter ska förstöra fin fotboll och seriösa trådar, se även ovan! det fysiska spelet har ingen gnällt på.
mike_ zzzzzZZZZZZZzzzzzzzz
Okej, om jag ska försöka vara seriös så får du ta och börja dina meningar med stor bokstav. Tror du det är Taylor's jobb att se till så att Arsenal spelar sfin fotboll? (Och lek nu inte idiot genom att skriva "har jag sagt det?", för det har du indirekt) När man möter Arsenal som försvarare så är det ens jobb att se till att de inte kan spela fin fotboll. Är man professionell fotbollspelare så är man medveten om att det finns en hög skaderisk då alla spelare (bör) ger allt i varhe situation. Hur borde Taylors tackling ha straffats? Med rött kort och 3-5 matchers avstängning. Hur har Taylors tackling bestraffats? Med rött kort och 3-5 matchers avstängning. Taylor har fått ett straff han förtjänar, Eduardo har fått ett straff han inte förtjänar, det här är fotboll. Get on with the program. Ta nu en ipren och gå och lägg dig.
"- Han har en fruktansvärd massa jobb framför sig, för att återfå full rörlighet. Jag är inte säker på att han någonsin kan spela professionell fotboll igen, säger Allardyce." fan pissigt och läsa det alltså.
Haters gon' hate...
Jag tycker mer att det är som att han först sparkar undan bollen och sen sträcks benet ut.. Det står jag helt för. Sen är ju självklart att han säger att han aldrig säger att han menade att skada honom (vilket han säkert inte gjorte) men jag skulle inte bli förvånad om han inte blivit ledsen över att ha tacklat honom om han inte brytit benet. Jaja skit samma
all_ya jag tar det helt enkelt från början. stora bokstäver, det är alltså det man menar med att vara seriös. tur att detta inte är svensk läsförståelse. jag anser brittisk fotboll vara fin fotboll där det finns rum för fysiskt spel, därefter är det upp till varje lag att göra det bästa de kan. kan man inte spela fin fotboll får man se till att andra inte gör det. detta kan göras på några olika sätt. ett av dom är att lägga an en översittarattityd som går ut på att skrämma andra laget med fysik och idiotgrejer (inte nödvändigtvis tacklingar på allt annat än bollen, ja man satsar mot bollen sen om nån annan är lite snabbare och man tar ett ben istället osv.). ett annat kan vara som milan spelade, taktiskt och defensivt. som fotbollspelare oavsett professionalitet vet man att det kan leda till benbrott, sen är det väl benbrottets uppkomst som diskuteras, det är inte ett henke larsson benbrott. "...då alla spelare (bör) ger allt i varhe situation." dvs. karatespark med dobbsko (bör) utdelas med 100%. vad gäller bestraffning så finns det som du skriver inget att göra. reglerna är klara och fa kommer ta ett beslut efter dem. sen att du tycker han har fått straffet han förtjänar är en annan sak. personligen hade jag velat se en ändring av regelverket och det gäller alla liknande tacklingar oavsett om någon skadas eller inte oavsett vilken spelare man är. hade det varit eduardo som sparkat av tiny taylors ben hade det inte förvånat mig om eduardo befunnit sig i kroatien vid det här laget med löfte om att aldrig få beträda brittisk mark igen. ipren struntar jag i men jag hoppas dem finns till hands för dig om nån idiot skulle få för sig att sparka av ditt ben.
Jag uppmanar er alla att läsa
detta . Summerar det rätt exakt.
Saxat:
DET GÅR INTE EN DAG utan att man får läsa Arsenal-supportrarnas ”Fotbollens ABC” och ett förtydligande hur illa Martin Taylor agerade. Tydligen kan man inte släppa en skada som drabbat de sina utan man vill ha en total ursäkt från hela fotbollsvärlden. Att man själva hade ”Kung Fu”-inspirerande material för några veckor sedan finns inte en tanke kvar om, det är märkligt hur saker och ting förvrids strax vid näthinnan någonstans. Att man själva haft några egna praktexemplar som gått fram som en skördetröska på Highbury är glömt. Vi är enögda, vi är färgade och vi tar ställning för de våra som om vi vore ett utrotat sällskap. Dessa självmordsteorier löser sig som så ofta av sig självt eftersom det bli en karneval av ursäkter hit och ursäkter dit, dittan och dattan om vem som gjort vad och när och sen plötsligt är historien ur världen. Innerst inne vet vi själva att vi i det stora hela spelar lika fysiskt och att en skada kan uppkomma vilken helg som helst, ändå ska man i text framhäva att man blir drabbad ensam. Det är då det viktiga faller, det vi kallar ”oacceptabel fotboll”, och det kommer i skymundan när försvarstal och fler upprepande om vilken klubbtillhörighet man har istället tar all uppmärksamhet. Sådant är sorgligtOch så vidare.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
http://duckdown82.tumblr.com/
Alltså allvarligt vad är folks problem ? Bara arsenal fans som vill få stopp på sådana tacklingar? Tror ni inte vi vet att Arsenal spelare gör sådana tacklingar också ?
mike__ Jag börjar med den fullkomligt patetiska teorin om att det skulle bli en stor jävla lynchning mot utlänningar om en utländsk spelare gjorde en ful tackling och skadade en engelsk spelare svårt, detta är en teori som idag är väldigt populär bland Arsenal-supportrar. För att besvara den säger jag: Eboues tackling och Terrys skada, sådär, då var det avklarat. (Eboue befinner sig mig veteligen inte i Afrika) Det jag stör mig mest på är att alla Arsnealsupportrar helt plötsligt har fått upp ögonen och vill bli av med den här typen av tacklingar som funnits i hundra år, inte för att de anser att det sker för ofta, utan för att de blivit av med sin boxplayer. Tror ni att Arsenalsupportrarna skrev 3 miljoner långa texter om hur farliga dom är och att FA måste ta tag i dom efter Flaminis tackling på Nani (hade han träffat den så hade Nanis ben nog legat någonstans på översta raden på Old Trafford, eller var dom nu spelade), Bendtners psykopatiska tacklingsförsök eller någon av de 2 miljarder liknande tacklingar som Kewon utförde under sina dagar? Not fucking likely!, säger jag. Undrar om dessa suportrar ens har sett Arsenal spela innan Wenger kom, under "1-0 to the Arsenal"-eran? Då var det annat än champagnefotboll och främlingslegioner."...då alla spelare (bör) ger allt i varhe situation." dvs. karatespark med dobbsko (bör) utdelas med 100%. Och vad var det där? Finns verkligen ingen logik bakom det du skrev, sorry. Gör om och gör rätt.
all_ya av citatet får du dra egna slutsatser, fungerar det för dig? ok, jag förklarar: tycker du allt verkligen bör göras till 100%, även mongotacklingar? Tänk om, tänk igen. du har tydligen missat en hel del hur diskussionerna om hur den engelska fotbollens framtid utarmas pga av storlagens (läs arsenal) stora del av utländska spelare. minns mycket väl när adebayor blir avstängd trots att han inte gör ett skit i en upphetsad situation. hade domaren tilldömt eboue kort i den situationen med terry hade fa gått in hårt som fan. dock var eboue en halvmeter närmre bollen än vad taylor var dvs. man kan anta att han satsa efter bollen och inte gick in för att markera. minuter innan denna tacklingen hade terry försökt sparka sönder x antal arsenalspelare som du inte tycks komma ihåg, där var satsningen bra mycket värre än vad eboues var. detta är ionte mening som nått försvar för eboue. verkligen inte då han tillhör de smartaste spelarna som utdelar tacklingar. har du sett arsenal spela one nil fotboll då? känns patetiskt att gnälla på en fotbollstil som du säger att de flesta arsenalsupportrar inte har sett. hur ska man kunna säga arsenal spelar köttarfotboll om man aldrig har sett dom göra det? tänk innan du skriver pajasgrejer som denna. jag tycker på något sätt att det är bra att detta hände en arsenalspelare eftersom det skapar en annan disskussion där många supportrar lägger ner kraft på att gå emot en våldsam utveckling av fotbollen. sen är det jättehärligt för alla att gnälla på folk som engagerar sig bara för de håller på ett annat lag. jag undrar: vill du se liknande tacklingar och skador i framtiden (oberoende av varandra)? - det verkar så nämligen. slutligen: sluta fokusera på att killen utan ben har en rödvit tröja och fundera på om vikten av att det finns en diskussion om det. eftersom det kryllar (enligt många på whoa) av gunnersfans så borde väl alla vara glada att iaf. dom bryr sig. förhoppningsvis möter dom liknande händelser i framtiden med ett samtyckande istället för att göra som du och många andra gör; försvara en våldsam utveckling av fotbollen med skador som följd oavsett lag och spelare.
all_ya av citatet får du dra egna slutsatser, fungerar det för dig? ok, jag förklarar: tycker du allt verkligen bör göras till 100%, även mongotacklingar? Tänk om, tänk igen. du har tydligen missat en hel del hur diskussionerna om hur den engelska fotbollens framtid utarmas pga av storlagens (läs arsenal) stora del av utländska spelare. minns mycket väl när adebayor blir avstängd trots att han inte gör ett skit i en upphetsad situation. hade domaren tilldömt eboue kort i den situationen med terry hade fa gått in hårt som fan. dock var eboue en halvmeter närmre bollen än vad taylor var dvs. man kan anta att han satsa efter bollen och inte gick in för att markera. minuter innan denna tacklingen hade terry försökt sparka sönder x antal arsenalspelare som du inte tycks komma ihåg, där var satsningen bra mycket värre än vad eboues var. detta är ionte mening som nått försvar för eboue. verkligen inte då han inte tillhör de smartaste spelarna som utdelar tacklingar. har du sett arsenal spela one nil fotboll då? känns patetiskt att gnälla på en fotbollstil som du säger att de flesta arsenalsupportrar inte har sett. hur ska man kunna säga arsenal spelar köttarfotboll om man aldrig har sett dom göra det? tänk innan du skriver pajasgrejer som denna. jag tycker på något sätt att det är bra att detta hände en arsenalspelare eftersom det skapar en annan disskussion där många supportrar lägger ner kraft på att gå emot en våldsam utveckling av fotbollen. sen är det jättehärligt för alla att gnälla på folk som engagerar sig bara för de håller på ett annat lag. jag undrar: vill du se liknande tacklingar och skador i framtiden (oberoende av varandra)? - det verkar så nämligen. slutligen: sluta fokusera på att killen utan ben har en rödvit tröja och fundera på om vikten av att det finns en diskussion om det. eftersom det kryllar (enligt många på whoa) av gunnersfans så borde väl alla vara glada att iaf. dom bryr sig. förhoppningsvis möter dom liknande händelser i framtiden med ett samtyckande istället för att göra som du och många andra gör; försvara en våldsam utveckling av fotbollen med skador som följd oavsett lag och spelare.
mike_ Disskusionen om antalet utlänningar och hur de behandlas i Premier League tänker jag inte gå in på eftersom jag anser den vara ointressant. Jag anser att Taylor gick in i närkampen till 100% och att det hela sedan utsakade sig på ett mycket olyckligt sett. Att jag tycker att tacklingen var ful och att den skulle straffas har jag redan utryckt så pass tydligt att inte ens du borde kunna missa det. Haha, hela din teori om att en tackling från en utlänning som skadar en engelsman skulle bli upphausad och få stora konsekvenser för utlänningar blir mer och mer skrattretande. När jag nämner ett lysande exempel så börjar du tjata om detaljer som gör att den inte "gills". Berätta för oss vad det är för sorts tackling du pratar om? Och ena stunden så påstår du att du inte försvarar Ebour och utnämner honom i nästa sekund till en av "de smartaste spelarna som utför tacklingar!? Im confused, igen. Och det handlar inte om vilket lag man håller på, det handlar om att alla Arsenals fans helt plötsligt blivit så jävla måna om spelarnas hälsa. Tror du Eduardo är den första som blir skadad i Premier League? Den här diskussionen borde tagits upp för länge sen, och inte på ett så patetiskt sätt där man pratar om vilken jävla nolla och idiot Taylor är, snackar om att han bör kastreras och i vissa fall till och med mördas. Man kallar honom en nolla eller skitspelare som förstört en världsstjärnas (Eduardo!?) karriär. Vi snackar om en kille som uppfyllt sina drömmar, spelar fotboll i världens kanske bästa liga och tjänar mer pengar på en månad än vad dessa skribenter och krönikörer (typ Arsenals patetiska redaktion på svenskafans) tjänar under sina liv.
PS. Min text om 1-0-eran var inte ett sätt att beskriva hur Arsneal spelar, utan att upplysa alla Arsenal-fans om att det fanns en tid då spelare som Taylor spelade i Arsneal. Lycka till i Världsmästerskapen i oförmåga att läsa mellan raderna.
Inte för att vara sån men alla kommer väll ihåg häxjakten på spelaren som skadade Beckham inför VM....
Det var ingen Premier League-spelare så det hör därmed inte till den här disskusionen. Så du kan börja med att inte vara sån nu.
Spelar väll ingen roll? Samma media..
Diskussionen handlar om hurvida eller inte det man skulle kräva att utländska spelare som skadade engelska spelare skulle skickas ut ur premier league. Med andra ord en diskussion utan någon som helst realistisk grund.
Det Arsenal fansen i england är irriterade över är ju mest medias behandling. Ville bara påpeka att det låter faktiskt lite annorlunda om det är en engelsman som skadar sig.
som du borde förstått så glömde jag ett inte, eboue är inte den smartaste när det gäller tacklingar.
eduardo är en världstjärna jämfört med taylor, ja! när man diskuterar saken om eboue menar jag på att hans brister i tacklingsvägar är stora. detta framkom inte för att jag glömde ett "inte" så jag har överseende med det. en sak som är säker med arsenals spelsätt är att dom inte är ute efter att markera med galna tacklingar mot andra spelare. utan med den ungdomliga ivern och temperamentet (se eboue, fabregas, flamini) som finns i truppen. detta ska SJÄLVKLART ge samma bestraffning som allt annat men det finns inte inpräntat i dom från tränare och andra typiskt engelska tränare som tycker att det inte skulle ge ens ett gult kort. och inställningen i engelsk media och fa är att precis samma som i frågan om att reglera utlänningar i PL som att bestraffa dom för incidenter som inte handlar om något. det är samma inställning som går att applicera på alla diskusisoner när det handlar om en utlänning i "det hemska oengelska laget arsenal". detta gäller specifikt för arsenal eftersom det finns en del engelska spelare i de andra top four lagen (ja, liverpool också). jag tror inte eduardo är den förste som blivit skadad i PL, förra säsongen förstördes diaby (också en arsenalspelare, ojojoj tror du jag kan fler?) säsong på samma sätt.
slutsatsen man kan dra av diabys skada (och många flers) är att när ingen bryr sig så händer det igen. om man nu sätter ner foten från Fa och tar kritik på allvar (inte som du) så kanske man kan slippa fler liknande incidenter. jag tycker det är lustigt hur du glider undan och skiter i att svara på stora delar av mina inlägg. iom att du inte svarar på dom antar jag att du håller med mig? där jag citerar dig har du skrivit att allt bör göras till fullo, detta är inte specifikt för tacklingen. tacklingen bör inte göras till fullo om man misslyckas med den. jag ser varje omgång spelare i alla lag som satsar 100% in i ett läge men som inte fullföljer för att det enda man får ut av det är ett kort. detta är för det mesta smarta spelare. det finns även lag och spelare där toktacklingar som taylors inte lönar sig eftersom laget innehåller alltför hårdnackade engelska härliga alan smith typer som kan spela med brutna ben. däremot mot arsenal vet de flesta att det lönar sgi. vissa lag som united, chelsea liverpool och kanske några till klarar av arsenal på ett annat sätt nä'mligen att spela bra fotboll, oavsett om den är defensiv eller offensiv. där trixar man istället till 5 mitt på plan för att sätta arsenal ur spel (och visst funkade det). jag vet mycket väl vad arsenal har varit för lag. dom har varit ett lag som spelat fysiskt, tacklat sönder spelare osv. vi vet väl alla varför vi håller på arsenal, alla har sin relation. dom som du nämner har precis som du säger aldrig sett arsenal spela den här fotbollen. gör lagets historia en till någon som gillar att se den gamla fotbollen eller att se den fotbollen som spelats under wengers tid? jävligt osmart men vm i intelligens är något du inte borde ställa upp i. du borde ju tänka över varför du kollar på fotboll och om du lever i nuet eller i historien.
mike_ Måste börja med att fråga hur gammal du är? Jag vet att det står 23 men jag hoppas för din skull att det verkligen, verkligen inte stämmer. som du borde förstått så glömde jag ett inte, eboue är inte den smartaste när det gäller tacklingar. Istället för att skylla dina löjliga misstag på mig så kunde du kanske ta dig an mödan att läsa igenom ditt inlägg innan du postar det? Du missade ett av de mest relevanta orden en mening kan innehålla. Jämför t.ex. dessa meningar: Jag är nazist. Jag är inte nazist. Skaplig skillnad, eller hur? jag tycker det är lustigt hur du glider undan och skiter i att svara på stora delar av mina inlägg. iom att du inte svarar på dom antar jag att du håller med mig? Jag hade tänkt skriva något liknande till dig i mitt förra inlägg innan jag kom på att jag är 19 år gammal. Men för all del, skriv upp vad du anser att jag inte har svarat på så ska jag göra mitt bästa. Jag måste även påpeka att ditt sätt att skriva på är bedrövligt och att dina inlägg ibland bara ser ut som en stor flytande massa, när du dessutom kräver att jag själva ska pussla in missade ord här och där så börjar jag undra om jag ska behöva någon schiffernyckel för att tyda din skrift? I stora delar av ditt senaste inlägg så känns det som att du bara upprepar saker du skrivit för att få sista ordet, och i dessa fall så hänvisar jag till mina tigare inlägg där jag på ett lysande sätt svarat.slutsatsen man kan dra av diabys skada (och många flers) är att när ingen bryr sig så händer det igen. om man nu sätter ner foten från Fa och tar kritik på allvar (inte som du) så kanske man kan slippa fler liknande incidenter. Är det konstigt att jag inte tar kritiken på allvar när den framförs på ett så fjantigt sett? (vilket är just min poäng med hela den här debatten). Allt från Wengers uttalande om att Taylor inte borde få spela fotboll (jag vet att han "tog tillbaks det" och det intresserar mig inte) till snack om att kastrera Taylor och allt jävla tjat om världsstjärnor och medelmåttor. Vad sägs om att Arsenal börjar med att stoppa liknande tacklingar inom sina egna led för att sätta ett exempel? Men det är förmodligen okej då det rör sig om "världsstjärnor" som Bendtner, Flamini och Eboue? För det är verkligen den känslan man får av all den här kritiken, "ännu en gång har en medelmåtta förstört för en världstjärna". Buhh fucking huuu. Vad är nästa ideé från er Arsenalfans? Förbjuda engelska spelare i Premier League? Hahahahah (förlåt, jag var tvungen att skratta åt det där)där jag citerar dig har du skrivit att allt bör göras till fullo, detta är inte specifikt för tacklingen. tacklingen bör inte göras till fullo om man misslyckas med den Asså...va? Det den där teroin är helt banal i och med det faktum att människor inte kan se in i framtiden. Tror du att Taylor tänkte: "Nu kommer jag sparka av Eduardos ben, se till så mitt nedflyttningshotade lag får spela en hel match med en man mindre mot serieledarna, få mig själv avstängg och bli Englands mest hatade man", precis innan han genomförde tacklingen? Han såg en möjlighet att erövra bollen och tog den, det är lätt att analysera tacklingen med hjälp av bilder och film men det skedde i stridens hetta i världens mest tempofyllda liga.
Forts.ag vet mycket väl vad arsenal har varit för lag. dom har varit ett lag som spelat fysiskt, tacklat sönder spelare osv. vi vet väl alla varför vi håller på arsenal, alla har sin relation. dom som du nämner har precis som du säger aldrig sett arsenal spela den här fotbollen. gör lagets historia en till någon som gillar att se den gamla fotbollen eller att se den fotbollen som spelats under wengers tid? jävligt osmart men vm i intelligens är något du inte borde ställa upp i. du borde ju tänka över varför du kollar på fotboll och om du lever i nuet eller i historien. Du har verkligen hakat upp dig på det där jag skrev om Arsenals historia va? Det var inte menat som mer än en upplysning, precis som att himmlen är blå och solen är gul, och inget mer med det. Men om du vill skriva en bok om det så varsegod? jävligt osmart men vm i intelligens är något du inte borde ställa upp i. du borde ju tänka över varför du kollar på fotboll och om du lever i nuet eller i historien. Jag får gärna den sista delen förklarad för mig. 1. Var i den här tråden har jag visat prov på låg intelligens? 2. Finns det ett vm i intelligens? 3. du borde ju tänka över varför du kollar på fotboll och om du lever i nuet eller i historien. Vad menar du?
damn va ni skriver mycket, damn
Haters gon' hate...
Kaal Då gick ändå en del av mitt inlägg förlorat när jag var tvungen att posta två gånger ;D
jag tänker lägga den här diskussionen på hyllan, varken du eller jag kommer någon vart med den andre. genom att inte svara på delar av mina inlägg på ett seriöst sätt och istället fokusera på min språkuppbyggnad som visst kan vara bättre men som inte är relevant har hela grejen dragit iväg. som du säger har jag skrivit mycket, precis som du, och ärligt talat orkar jag inte gå igenom samma sak om och om för att du ska förstå. jag tänker svara på de 3 sista dock. dessa handlar alla om hur du verkarse fotboll samt de kommentarer du lagt mot mig, here we go. 1. svar: Ja. kommentar: när jag citerat dig, har du inte förstått att man inte bör göra allt helhjärtat. man bör inte sparka sönder någon helt å hållet utan sluta efter iaf. halva benet. hänger du med? här visar du prov på låg intelligens. 2. svar: här vet jag inte om du är allvarlig, vilket också tyder på svaret i fråga 1, men nej kommentar: du skrev att ajg inte skulle vinna i vm i att läsa mellan raderna eller ngt liknande och detta var kontringen. 3. svar: jag menar att de som tittar på arsenal idag är i din utsago folk som aldrig sett arsenal spela grötfotboll (som förr i tiden) och därför borde dessa inte dömas av lagets historia utan liknas med den fotboll som spelas idag. kommentar: förtydligande av den retoriska frågan är följande: håller du på ditt lag för lagets historia eller för något som du uppskattar med laget idag (eller när du började hålla på laget?) ps. det blev långt men med lite radbrytningar, nöjd? jag är nazist, jag är inte nazist är ett dåligt exempel. bättre exempel: ronaldo är en dålig målskytt för att han gör mycket mål (placera inte var du vill i meningen, ta med till skolan, visa fröken). åldersgrejen du håller på med är också kul, fabregas tunnlade roy keane när han var 17. detta gör varken keane eller fabregas till bättre/sämre spelare.
1. Minst sagt konstigt skrivet, men min åsikt är att man som fotbollspelare i Premier League bör gå in för sitt arbete till 100%. Och jag antar att jag, igen, får upprepa något jag redan har skrivit: Jag tror inte att Taylor's mening med tacklingen var att sparka av varken halva eller hela benet på Eduardo. Så nej, du har inte övertygat mig om min låga intelligens. 2. Ok. 3. Var har jag sagt något sådant? Jag påpekade det som sagt bara, och det var varken en åsikt eller en del av "debatten", bara ett faktum. Och jag dömer ingen som håller på Arsenal av någon som helst anledning. Det var ett sätt att förtydliga att tacklingar som denna har funnits länge. Varför jag håller på mitt favoritlag känns inte relevant, och jag förstår inte vad det har med övriga delar i punkt 3 att göra. Jag håller på Aston Villa, anledningen till det är många, allt från att min favoritlärare höll på dem när jag var liten till färgen på matchtröjan. Ja, mitt nazist-exempel var inget vidare, men ditt Ronaldo-exempel är ännu sämre, där förstår vem som helst att det ska vara ett inte med, för att därmed bilda en av de fulaste meningar jag läst ("Ronaldo är inte en dålig målskytt för att han gör mycket mål, christ) Det jämför du med "Eboue är den smartaste när det gäller tacklingar" kontra "Eboue är inte den smartaste när det gäller tacklingar"? Bright... Jag antar att jag är Fabergas och du Keane i din lilla jämförelse? Jag kan bara hålla med, känn dig tunnlad, gammling. Den här debatten har iaf. made my day och jag förstår att du ger upp. Peace....for now.
all_ya än en gång har du misslyckats förstå ett exempel. du kommer aldrig vara fabregas, att du ens tror det borde vara för mycket för ditt lilla huvud. och ja, jag ger upp, det går inte att trycka in lite vett i ditt huvud, jag borde ha ringt dagiset du nyss verkar ha lämnat och kollat upp det med dina fröknar först.
Hahahaha, kolla vem som är upprörd ;D. Du hade lika gärna kunnat skriva "Jag ger upp och du vann", men nu blev det hela ju mycket roligare :).
hur vinner man en sån här diskussion? har jag ändrat mig det minsta?