I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-23 14:52
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-02-23 15:26
Ja det är frågan om hans karriär inte är över nu. Inte lätt att komma tillbaka från såntdär.

För er som inte sett det och inte kollat länken:

Foten var alltså helt av från benen. 
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-02-23 15:54
Har inte sätt rörliga bilder men äre inte längre avstäningar på sånt där?
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2008-02-23 15:55
Usch usch usch, hoppas han kommer tillbaka så fort som möjligt.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-02-23 15:58
Fyfan, blir så jävla lack på sådana tacklingar.

2008-02-23 16:00
Såna där tacklingar ser man i var och varannan match nuförtiden tyvärr.

2008-02-23 16:18
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-02-23 16:31
trodde roy keane hade slutat spela
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2008-02-23 16:39
haha neh bytt namn bara ;D
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2008-02-23 16:56
tycker inte att dne som tackla borde få spela på en väldigt väldigt lång jävla tid.. hatar sånadär tacklingar som förstör en spelares karriär.. kommer bli ruskigt tufft att komma tbx nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 17:09
FY fan ditt jävla sär Taylor.. Ingen förtjänar sån där behandling även om jag är Unitd fan..
aja hoppas han kommer tillbaka och hoppas taylor får svin lång avstängning

2008-02-23 18:16
Det var mer en olyckshändelse tror jag

2008-02-23 19:03
shit.. stackars taylor också! fatta vad han måste känna nu

2008-02-23 19:12
fan tycker synd om kroatien, han och olic e typ några av deras stjärnor.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-02-23 19:42
Vidriga bilder. Fy fan.
Hoppas han blir återställd.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2008-02-23 20:30
Sjukt.. Sånt beteende passar inte in i fotbollen.. Såg ju ut som om hans ben hade blivit kapat eller något!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-02-23 22:08
Om man kollar på stillbilder på tex aftonbladet så ser det ut som att foten bara hänger kvar i strumpan.. skitäckligt fan.

Tråkigt som fan att sånna tacklingar förekommer typ varje match. Kommer ni ihåg när Nani trixade lite i matchen mot Arsenal i fa-cupen? Det var ingen dålig satsning på honom heller efter det, hade den tacklingen träffat "fel" hade han inte heller spelat mer denna säsongen. Kanske inte nästa heller.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-02-23 23:24
fyfan va vidrigt! hoppas att taylor blir avstängd lika länge som det tar för eduardo att komma tillbaka!!!
 Haters gon' hate...

2008-02-23 23:45
han borde kastreras med en slö skridsko eller en rostig morakniv

2008-02-24 02:23
Vad fan säger ni? Tacklingen var knappt rött kort, visst klart det var rött, men överdriv inte. Han var verkligen inte ute efter att skada honom. Lirar man fotboll måste man vara medveten om riskerna, jag bröt själv båda underbenen, har gått ett halvår sen dess och har nyss börjat kunna gå normalt, med lite känningar.

Att taylor ska kastreras var det löjligaste jag hört, att han ens ska bli avstängd var löjligare.
DIIIF

2008-02-24 06:19
Kan bara hålla med KB-Raggs

COYS

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2008-02-24 07:51
KB-Raggs P18

Vad fan säger ni? Tacklingen var knappt rött kort, visst klart det var rött, men överdriv inte.
Han var verkligen inte ute efter att skada honom.

Ärligt talat, är du så efter? Man kan ju inte gå fram till domaren och säga "jag var inte ute efter att skada honom". Klart killen inte var ute efter att skada honom, men springer man in med en fot sådär - avsiktligt eller inte - så ska man fan visas ut med huvudet före. För övrigt var det ingen tackling, det var en spark i motfart rakt mot hans fotled. Igen, avsiktligt eller inte...

Får hoppas nu att Robin Van Persie kommer tillbaka nu och målar som aldrig förr.. Tycker synd om Eduardo. Han lär inte va så förtjust i Premier League efter igår. Hoppas han tillfrisknar snabbt.

2008-02-24 10:45
KB-Raggs P18

Det är solklart rött kort, sträckt vrist mot smalbenen, finns inget mer tydligare rött kort än så. Det är sånna här saker som ska få längre avstängningar så att denna typ av tacklingar försvinner från fotbollen!

Men det är klart att Taylor inte ville att det skulle sluta så här. Jag kan förstå han och lida lite med han, han såg ju helt förstörd ut efter tacklingen.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-02-24 12:21
åsikterna här var från en extrem till en annan. givetvis rött kort och standardavstängningen för rött direkt i england vilket är 2 eller 3 matcher (minns inte...) men att taylor ska kastreras o sånt va ju lite magstarkt. då borde ben thatcher blivit avstängd på livstid för länge sen i såna fall. måste också säga att jag tycker riktigt synd om eduardo men det va riktigt härligt att arsenal tappade poäng i matchen

2008-02-24 12:25
Men vafan, tror du seriöst att han var ute efter att skada han eller???

2008-02-24 12:25
COYS idag förresten :)

2008-02-24 12:32
va det där riktat till mig?

gå o lägg dig förresten

2008-02-24 12:39
nä det var inte till dig, gå och lägg dig själv

2008-02-24 13:27
riktig jävlig tackling men som många har påpekat så händer det i var och varrannan match och sen är det olyckligt som fan att hela benet trasas sönder. jag blir såklart sjukt lack för att det är en arsenalspelare som drabbas men nånstans så kändes det mer som en olycka än en roy keane "jag-var-ute-efter-honom-hela-säsongen" grej. sunkigt som fan när eduardo börjat växa in i PL och tagit en ordinarie plats i laget. jävla skit...

2008-02-24 14:01
”Taylor är en hundraprocentigt professionell spelare som aldrig skulle skada någon avsiktligt. Han missbedömde tacklingen och jag såg det. Men vissa skulle kunna hävda att det inte ens skulle leda till gult kort.” -steve bruce, rippat från svenskafans

jag harändrat mig efter att ha tittat på alla bilder en gång till och läst en del grejer till. jag håller med alla som vill kastrera taylor. jag hoppas fa gör det rätta och släpar in honom i en madrasserad cell och släpper ut honom till nyår 2030. steve bruce måste vara mongolid. sista delen av citatet gör mig fan spyfärdig

2008-02-24 18:42
Herregud, hade han inte skadats hade det inte blivit ett sånt rabalder. Det är rött kort och de avstängningar som vanligen följer efter det. Inget annat, förutom massa äckliga arsenalsupportrar som borde kastreras själva.
DIIIF

2008-02-24 18:45
http://www.youtube.com/watch?v=z2_mXOBR6HU

Där ser man vad det handlar om, hade inte eduardo flyttat bollen hade ingen skada skett. Det är rött kort eftersom han missar bollen, men han är ju verkligen inte ute efter spelaren.
DIIIF

2008-02-24 19:02
Håller med, det borde inte vara sånt liv på alla om att Taylor ska kastreras, stängas av på livstid osv. Killen var absolut inte ute efter att skada, hade han träffat bollen hade det inte ens blivit frispark. Däremot får man inte gå in med dobbarna före och man får inte vara sen i en sån tackling.. därför rött kort. Jag länkade tidigare i tråden detta klipp. Rött kort på glidtacklingen i slutet? Borde den killen som tacklar kastreras och stängas av på livstid?

Jag tror Taylor lider ganska mycket redan nu så vi skippar kastreringen, va?

2008-02-24 19:10

Asså alla förstår att Taylor inte gick ut efter att skada Eduardo. Tror knappast dom hade en deal som Taylor ville lösa genom att trasa av Eduardos fot från benet. Och jag vet mycket väl att Taylor är en kille som inte direkt vill slakta spelare.

2008-02-24 19:14
Kan hålla med om att Taylor säkert inte menade att bryta killens ben, men man ser ju att han inte siktade på bollen. Antagligen ville han markera och skrämma Eduardo. Några månader ska han ha, helt klart.

här ser man tydligt att han siktar på benet.

your heart pump project kool-aid

2008-02-24 19:17
elem: Jo, man ser att han siktade på bollen?

2008-02-24 20:03
Vet hur han känner sig har själv brutit både vad och skenben helt rakt av, precis liknanade situation som med Eduardo. Men jag är övertygad att han kommer tillbaks. Fast det är oroväckande att det är såpass långt ner på benet, vilket kan försvåra det hela med att få tillbaka rörligheten i fotleden. Det är bättre att benet går rakt av på mitten ungefär. Som typ Henke Larssons benbrott.

2008-02-24 23:18
Asså.. shit --
Självklart så skämtade jag ju bara med kastreringen..
Men om ni frågar mig, Taylor försöker ju inte direkt dra undan benet när han ser att bollen försvinner. I ett sånt där läge skulle inte ens jag satsa fulllt ut. Han borde ju märka att han är lite efter. så då kan han ju åtmindståne försöka att inte komma med RAKT ben in i duellen.. FY fan.. Sär taylor..
Det där får han fan lida med, rätt åt honom enligt mig

2008-02-24 23:25
men rapsodisk, ser du inte att han tar upp benet mot eduardos ben? det är inte så att eduardo springer o trixar med bollen upp få fucking jävla smalbenet utan bollen är längs marken, har han valt att glidtackla efter bollen så slänger han ut FOTEN, inte dobbarna före längs marken.

Allt annat är man ute efter att skada spelaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 23:28
Muzzka: Det är inte så lätt att "dra undan benet" i en sådan situation. Taylor har redan påbörjat sin tackling när Eduardo petar bort bollen och sätter fram benet. Det är klart taylor inte hinner dra undan sitt ben på några hundradelars sekund? Jag försvarar inte Taylor, det slutade med att bli en jävligt ful tackling och ett brutet ben vilket är förkastligt.

2008-02-24 23:32
Xtremesia: Du skriver helt flummigt förstår inte vad du menar. Men han tacklar mot bollen, det förstår väl du också? Hade han träffat bollen hade du aldrig ens tyckt det var en ful satsning eller hur? Har du nånsin spelat fotboll förresten?

2008-02-24 23:36
Rapsodisk är du verkligen allvarlig? Killen är mer än en halvmeter ifrån bollen. Sen så FÅR man inte gå in med dobbarna före.
your heart pump project kool-aid

2008-02-24 23:41
Jag är allvarlig. Jag har nog sagt 4 gånger nu att det var en ful tackling, och jag tror till och med jag nämnde i svaret till dig, elem, att man inte får gå in med dobbarna före så jag är fullt medveten om det. Halvmeter ifrån bollen, ok. Hade han inte påbörjat sin tackling INNAN Eduardo petade bort bollen och satte dit foten? Jo. Alltså hade han några hundradelar på sig att ändra sig vilket inte är fysiskt möjligt därmed blev det en ful tackling. Däremot tycker jag att en spelare på denna nivån ska kunna tajma och läsa spelet mycket bättre än Taylor i den situationen. Men med tanke på att det var redan i tredje minuten så pekar det väll på at han var övertänd. Who knows.

2008-02-24 23:42
Det jag försöker säga är egentligen bara det uppenbara; HAN VAR INTE UTE EFTER ATT SKADA EDUARDO, HAN GJORDE EN MISSTAJMAD TACKLING MED DOBBARNA FÖRE! Sånna man ser i var och varannan match. Punkt slut.

2008-02-24 23:53
HAN VAR INTE UTE EFTER ATT SKADA EDUARDO, HAN GJORDE EN MISSTAJMAD TACKLING MED DOBBARNA FÖRE!

aha ok då är det ju lungt.
 Haters gon' hate...

2008-02-24 23:53
rapsodisk, jag har spelat fotboll i 10 år o spelar fortfarande.
OM MAN inte är ute efter att skada en spelare går man inte in med dobbarna före, o som du ser, när han först träffar eduardos ben så är hans fot ganska högt upp, inte i höjd med bollen

Och jo, hade han träffat bollen hade det fortfarande vart en risky tackling då han går med dobbarna före, men det är ju så fucking jävla klart att om han inte hade brutit eduardos ben att det inte skulle vara någon stor sak runt det hela.

Men det handlar nu inte om vad tanken var o om han skulle ha träffat bollen vad som skulle hända då, eduardos ben e brutet o taylor ska man beskylla för det.

2008-02-25 00:01
Haha, herregud. Visst beskyll Taylor för Eduardos brutna ben.. men kom inte och säg att tacklingen var så jävla fruktansvärd för det var den inte.. Man ser sånt varje gång man spelar/tittar på fotboll. Och då ser man ingen lipa. Och om du har spelat fotboll i 10 år har du säkert delat ut feltajmade tacklingar själv och vet hur svårt det är att avstyra dom även om man vet att "shit nu blir jag sen".. eller hur?

Kaal, haha det lät kanske lite roligt.. borde lagt till att det tyvärr är vardagsmat i fotbollen, men ingen gnäller när ingen bryter benet.. då är det bara "underhållande"

2008-02-25 00:08
så du menar att det var en väldigt mild tackling som bara gick lite fel och eduardo bröt benet?

Tro mig, jag tar inte tacklingar sålänge de inte är en taktiskt touch på hälen när motståndarn har kontringschans. Jag kan försäkra dig om att spelet när vi spelar innebär mer kroppsligt axel mot axel, än fula glidtacklingar med dobbarna före.

Jag har inte dragit på mig ett gult kort för mer än taktiska tacklingar o att jag har tagit av mig tröjan vid mål..När man tänker shit nu blir jag sen, kan man fortfarande avvärja den värsta delen av tacklingen visst?, men e man ute efter att tackla, så fullföljer man tacklingen med högsta fart.

Så dålig reaktion har man inte så att man absolut inte hinner avvärja tacklingen

2008-02-25 00:12
Xtremesia:
så du menar att det var en väldigt mild tackling som bara gick lite fel och eduardo bröt benet?
Läs det jag har skrivit innan, det går ju fan inte ha en normal diskussion med dig.

Nja, det jag menade var mer att man märker det inte förräns det är försent. Okej, ni kanske spelar mer axel mot axel, men kommer man upp lite i nivå så är det inte bara kroppstacklingar som gäller, det funkar inte. Man måste ibland glidtackla och då kan det gå fel, så enkelt är det.

2008-02-25 00:18
men kom inte och säg att tacklingen var så jävla fruktansvärd för det var den inte..

Jag tar det som att när en spelare skadas så allvarligt som eduardo gjorde så är det en fruktansvärd tackling.

aa okej det kanske jag kan hlåla med att man märker förän det är försent, men jag tror fortfarande inte på att man inte hinner avstyra, utan som jag sa innan hinner man avstyra den värsta delen av tacklingen.

Bara kroppstacklingar fungerar inte det vet jag, o det du säger är helt sant, det kan gå fel o det är fotboll. Men tacklingar med döbbarna före borde direkt resultera i rött, hellre noll tollerans på det än på svordomar!

2008-02-25 00:23
Jag försvarar inte Taylor, det slutade med att bli en jävligt ful tackling och ett brutet ben vilket är förkastligt. Har jag bland annat skrivit i denna tråden om tacklingen.

Tacklingar med dobbarna före ska bestraffas med minst gult kort enligt reglerna.
Men har du sett videon jag länkade till tidigare i tråden? Är inte det rött kort? Där ser man också att om Nani inte lyckats undvika tacklingen hade han antagligen också blivit svårt skadad. Och det hade inte funnits så mycket arsenal-spelaren som tacklar kunde göra åt saken när han är mitt i tacklingen, eller hur?