Kicka Lagerbäck
Förhelvete kan inte gubben förstå att fotboll förändras. Sverige spelar fan som 1970 talets västtyskland... dock med otekniska och stela robotar som var nåt inte tyskland hade. Jag tror norden har de ända länderna som det är accepterat att slå en boll utan helt utan adress när man är oattackarad.. Fattar inte, Sverige har spelare för till att kunna spela vanlig modern fotboll och personligen tkr jag att de bör kicka lagerbäck o dra in en ung tränare men samtidigt ha erfarenheter. tycker lagerbäck har haft sin tid i Sverige nog dags för e ny. Är jag ensam om detta eller är det nån som delar åsikt?
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Mobbad P1 Jag tycker heltklart han INTE ska vara kvar.. Han var ok för några år sen.. Då tillförde han truppen något bra tillsammans med Söderberg.
Men sen har han bara fegat, levt på spelare som presterade då, inte vågat testa nytt, inte kommit med nya taktiker. Han har gjort sitt. Jag skulle vilja se nån som ung tränare alternativt nån som var med & spelade VM94.
Det hade vart bra tycker jag. Vårat lag är bättre än vi spelar, helt klart.
Så jag säger inte att Lagerbäck har varit dålig, men han är inte BRA längre. Han har ingen glädje heller.. Nästintill ingen alls enligt mig.
Nån som kommer ihåg tex Söderbergs ruschar vid varje mål:D Allt skrikande, usch usch:D Sverige behöver nytt, helst direkt efter EM misslyckandet nu..
be the change
Bär inte ens kostym? Haha det är väl det enda som är bra med Lagerbäck :)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
"Sverige spelar fan som 1970 talets västtyskland... dock med otekniska och stela robotar som var nåt inte tyskland hade." Ja, vart ska vi hitta dom? Salif Jönsson som spelar i Bunkeflo; Superettan? Han kan säkert göra det skitbra som anfall tillsammans med Zlatan. "När väl en dag Lagerbäck inte finns kvar och när Sverige missar slutspelsplats i det stora mästerskapen för andra gången i rad, först då kommer vi inse Lagerbäcks storhet" Inte ordagrant men underbart citat från Gud (Henke Larsson)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Hoffa1991 F69 Vi kommer inte dit pga Lagerbäck. Vi kommer dit pga spelarna..
Dock äre jävla häftigt o ha joggingkläder, det var de jag gilla med söderberg o lagerbäck, hihi.
be the change
Helt plötsligt så är det dags för ett generationsskifte i det svenska landslaget och ingen har ens ett alternativ till Mellberg och Hansson. Ljungberg har sprungit klart för flera år sedan och Alexandersson vill jag knappt nämna. Anders Svensson funkar fortfarande, men varför fortsätta spela med den gubben när det är så pass många unga mittfältare som är tillräckligt bra för landslaget? Vi har Granqvist... Sen har vi inga fler mittbackar som enligt Lagerbäck inte ligger nära en plats. Spännande utveckling vi har framför oss. Vi kommer förmodligen att spela med en trebackslinje om ett par år om inte Lagerbäck låter lite yngre spelare få chansen som mittback snart. Den enda taktiken vi har försökt med i ett par år är att tjonga upp bollen på Zlatan/Elmander/Allbäck från backposition som ska plocka ner bollen på foten i farten och dribbla förbi två-tre backar och göra mål. Låter ju ganska lätt. Men att lägga macka från 70-80 meter på foten på sin medspelare är rätt svårt, även för "världsbackar" som Mellberg, Hansson, Nilsson och Edman. Vi har ju många kreativa mittfältare så varför inte spela genom dem? Verkar som att den enda anledningen till att vi har mittfältare är för att stötta upp backarna i defensiven. Tröttnade på Lagerbäck för många år sen.
Lagerbäck stannar. Jag skiter i VM-guld och EM-guld. Jag är glad så länge vi är med, för där kan allt hända och det har vi sett. Byter vi tränare kan jag garantera att det inte blir något VM för oss, konkurrensen är stenhård och vilken tränare kan ersätta en sådan tillförlitlig tränare som Lagerbäck? Jag litar på honom, även om jag ibland vill se andra spelare på planen ger han resultat. Det är det som cares for me.
DIIIF
Har vi kvar samma tränare så blir det inte heller VM, men om man byter tränare så finns det en chans att Niklas Alexandersson och company inte försöker kvala till VM 2030 också...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
KB-Raggs P18 Håller helt med.
Jag kan också reagera på vilka som spelar, fast Lagerbäck brukar veta, och det har han bevisat.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Om folk reagerar såhär för att EM-platsen är hotat så tycker jag att ni ska tänka lite längre och leta upp klipp från dessa matcher. Om det är Lagerbäcks fel att spelare spelar mycket sämre än vad de kan,så är det iaf inte hans fel att det inte finns bättre alternativ på många av platserna. Sen vill jag också att han avgår, men först efter att Lettland tystar alla.
•pave paradise•
Jag drar pararellerna till England. Nu tar dem sig till EM trots allt, men det var ungefär samma sak där. Svennis tog dem i alla fall till festen (VM, EM) och den vill jag inte missa. Men VM-platsen blir nog svårare att ta, konkurrensen i Europa har blivit jämnare så det är ett annat skäl till att jag vill ha kvar en säker Lagerbäck.
DIIIF
KB-Raggs: Inte om Kroatien vinner.
•pave paradise•
6152. Zlatan Ibrahimovic, Malmö/Milano
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Jag hejar stenhårt på lettland ikväll. Anledningen till det är att jag faktist vill bry mig om svenska landslaget, det gör jag nämligen inte just nu. Ifall Sverige nu går till EM vilket de antagligen gör betyder inte det bara att vi kommer att få en betydligt större scen att skämma ut oss på. Det kommer dessutom leda till att Lars Lagerbäck kommer att få förnyat förtroende av fibrerna uppe på SVFF med Lars-Åke Lagrell i spetsen. Efter matchen ikväll kommer Lars och Lars-Åke ha ett snack om framtiden. Ifall Sverige vinner ikväll så kommer det snacket antagligen leda till att Lagerbäck kommer att coacha sverige tills efter VM i Sydafrika 2010. Det vore verkligen synd av två anledningar. Dels då att laget kommer att skämma ut sig i EM, dels så kommer Sverige att missa nästa VM. Jag ser alltså hellre att Sverge missar EM, eftersom Lagerbäck då kommer att vara tvungen att gå med omedelbar verkan. Isåfall kan man hitta en ny coach som kan leda ett nytt yngre lag till nästa VM och då kan det nog bli roligt att heja på Sverige igen.
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
det är ganska lätt att kräva att lagerbäck ska släppa in nya intressanta spelare, men svårare att ge exempel på dom verkar det som. på mittbackssidan hittar vi granqvist. ingen jättetalang direkt. kan väl bli en hyfsad back i nått mellanlag. mittfält? på rak arm kommer jag inte på någon, förutom sebastian larsson då. inte heller han är ju nån sprudlande supertalang. anfall? henok goitom? han 15-åringen i blåvitt? pfft. det största felet lagerbäck gör är att han vägrar källström en ordinarie plats. annars kan han coacha lika gärna som någon annan. och på tal om det kan jag inte komma på någon bra efterträdare till honom heller. förutom alla populistiska idiotidéer som han trinidad tobago coachen.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Han vågar inte satsa, de e händer aldrig nånting på en gång och han verkar aldrig ha tänkt långsiktigt när de gäller landslaget. Därför är det alltid lika tråkigt, verkar som han aldrig ens hade nån plan.
Det handlar enligt mig förutom då Källström och Larsson om spelare som hade kunnat vara riktigt bra idag ifall lars hade släppt fram dem i landslaget tidigare, men istället för att ge dem chansen fortsätter han med samma allsvenska medelmåttor.
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
alltså, ni pratar ju bara i klyschor som ni har snappat upp. aldrig händer det någonting på en gång? mot spanien gjorde han ett offensivt byte i halvlek, inför denna matchen ändrar han (troligen) spelsystem för att kunna samla upp dom många andrabollarna som kommer komma pga av mycket långbollar som i sin tur är pga den usla planen. det är väl att agera direkt? folk är så kåta på orden "ungdom" och "satsa" att dom är helt blinda för att det faktiskt måste finnas nåra "spännande undomar" att "satsa" på.
G-Town_King, exempel tack? det är knappast så att fotbollspelare tränas och drillas och uppgraderas i landslag. det är i klubblaget sånt händer. jag kom på en anfallare som gärna hade kunat få ersätta rade prica: marcus berg.
utter jag menade att, han borde veta att det händer inte nånting på en gång, men lasse verkar tro det. Därför jag skrev att han verkar aldrig haft en långsiktig plan som han försökt satsa på. Iallfall inte sen tommy klev ner från posten till att ta hand om u-21.
Bastboy, ah okey. missuppfattade. men jag tycker fortfarande inte man kan skylla den usla återväxten på bra fotbollsspelare i sverige på lagerbäck.
Utter P21 Målvakt: Nej, här kanske det är lite tunt med nya spelare Backar: Oscar Wendt, Karl Svensson, Per Nilsson Mittfält: Rasmus Lindgren, Sebastian Larsson, Alexander Farnerud Anfall: Marcus Berg, Pontus Wernbloom
Visst, dessa är inte spelare som hade lattjat med Spanien, men varför har ingen av dessa fått en ärlig chans ens i en träningsmatch? Varför plockade man in en pensionerad Teddy Lucic istället för Karl Svensson i en kvalmatch mot Lichtenstein (?) när Svensson redan fanns i truppen?
Sen är det inte bara på grund av oviljan att släppa fram spelare som jag avskyr Lagerbäck:
- Han vägrar skrota ett spelsystem som hade bäst före datum 2002.
- Han hatar verkligen fansen, låter inte ens 12 åringar få chansen till en autograf! Det är fan lägre än glocalnet!
- Han vägrar konsekvent att försöka sig på matchcoachning, jag tror inte ens att han vet vad han ska säga!
- Han är direkt svag som människa, han har en vresig jävel i Roland Andersson (Som inte uppnåt någonting annat än degradering med Malmö FF) bredvid sig som indirekt bestämmer allt runt landslaget då Lagerbäck är hans lilla bitch.
- Testar han en ny taktik så går han ut med det i med det en vecka i förväg, sedan provar han taktiken i en eller två matcher för att sedan skrota den av någon pissig anledning som regn eller snö!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Ifall landslaget hade haft en annan förbundskapten hade kanske startelvan ikväll sett ut typ såhär: Isaksson Concha-Majstorovic-Mellberg-Edman Farnerud-Larsson-Källström-Ljungberg Ibrahimovic-Rosenberg För övrigt borde man ha som policy att ingen allsvensk spelare borde få starta.
den enda av dina spelare som jag ser skulle kunna tillföra något som inte redan finns (förutom i allbäck men han lägger väl av snart hoppas jag) är marcus berg, annars är det mest bara dom gamla vanliga namnen som folk slänger fram, trots att dom inte bevisat någonting i princip. och jag antar att det är så lagerbäck tänker också. så istället för att bli ett landslag med stor spelaromsättning, vilket skulle kunna generera osäkerhet och ingen riktig lagkänsla, så har han satsat på kontinuitet, vilket har gett löjligt bra resultat sett till vilket land vi egentligen är. jag säger inte att det ena är bättre än det andra, kanske hade sverige vunnit VM 06 om lagerbäck haft en spelaromsättning på 50 istället för 15, men jag är rätt tveksam.
G-Town_King, titta på din startelva, sen på den väntade, och försööök verkligen se bortom att namnen är nya och jättehäftiga, och se om din verkligen har tillfört laget någonting(mer än orutin)? håller dock med dig om att allsvenska spelare borta portas.
Men det handlar inte om spelarna, möter vi pissländer som Lichtenstein och San Marino så skulle vi kunna spela med EXAKT samma spelidé, men kunna slänga in Marcoolio som spelfördelare på mittfältet och ändå vinna. Men nu spelar vi med en spelidé som hämmar våra spelare, är det inte lite konstigt att Zlatan är fantastisk i italienska ligan men när han möter Nordirland så suger han hästpung? Hade Stuart Baxter varit förbundskapten så hade vi iallafall kunnat bjuda upp mot Spanien!
Batrat_XL, ja verkligen konstigt med tanke på att inter kör 4-4-2 med en defensiv och en hyfsat defensiv mittfältare. med andra ord exakt som sverige. det har inget med lagerbäck att göra utan, återigen, spelarmaterialet. att få bollar på fötterna från cambiasso och figo är nog lite roligare för zlatan än långpastejer från mellberg.
jävlar vad jag engegerar mig här, men what else to do när man är arbetslös? här kommer en tanke till: anledningen till att ni tror att sverige skulle vara en enorm fotbollsnation om bara fler spelare fick chansen beror på media. media har en tendens att hylla svenska spelare helt onyanserat. om farnerud har touchat bollen på mittplan, och tre av hans lagkamrater sen spelar runt i en vacker triangel och sen trycker dit den, så heter det "farnerud spelade fram till drömmål". sedan så gillar media att göra en annan sak, nämligen hacka på lagerbäck. han är grå, tyst, vresig och tråkig, med andra ord en härligt enkel person att bilda opinion mot, något som är ohyggligt rolig om man är reporter i dagens idrottsvärld. med andra ord, svenska folket tror att medelmåttiga svenska proffs håller högsta internationella klass, och dom tror att lagerbäck gör tjänstefel som inte låter dom spela. phew!
utter P21 Helt jävla rätt! Där fick du till det ;)
håller med kb-raggs. varför ska man gnälla när det funkar?
Satsat 100:- på Sverige-Lettland 1-2, bara för att. Vi får se hur det går.
•pave paradise•
Tack Lagerbäck! Hoppas du stannar till 2010!
DIIIF
Japp, verkligen Lagerbäcks förtjänst. Otaliga taktiska snilledrag.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jaha, så nu när Sverige vinner är det spelarnas förtjänst? Men i lördags var det hans förtjänst att de förlorade? Hm.
•pave paradise•
Du förstår inte det genialiska med mitt inlägg. Var jag sarkastisk eller inte? Kanske var det många beslut från Lagerbäcks sida som gjorde att Sverige vann matchen idag, kanske inte. ;P
Klart jag inte förstår det när mer än hälften av alla som tror att de kan något om fotboll vänder kappan för vinden och hyllar spelare när det går bra men vägrar erkänna att det är deras fel att det går dåligt liksom. Men det var snyggt, ditt inlägg, klurigt.
•pave paradise•
När vi ändå talar om folk som tror att de kan någonting om fotboll; börjar det inte bli dags att göra sig av med kommentatorteamet? De snackar så mycket skit så att man blir vindörad.
Vad ska man ha istället? hahaha, vore inte särskilt kul med ett tyst Råsunda i bakgrunden...
DIIIF
Kunniga experter som vet hur man snackar upp matchen till och börja med.
John Motson, ftw!
•pave paradise•
OJOJOJ så många ggr jag velat åka döda anders svensson, så många gånger jag velat att han ska ut från landslaget, ja i princip varenda match ta mig fan. han platsade inte enligt mig i Landslaget. Men vems fel är det? Jo, LAGERBÄCK! Tills ikväll har han äntligen fattat att Anders Svensson ska spela defensivt! Som i Elfsborg den klubben han spelar i just nu, där han gjort ett grymt jobb, och på den platsen han spelar på i Elfsborg. Lagerbäck är helt jävla bränd som inte har låtit honom spelat på det här viset förnns ikväll! Det är tragiskt om man tänker efter! Men ÄNTLIGEN prövade han och ser man på! Anders Svensson gör bäst jobb av alla på fotbollsplanen i en landskamp och jag kan inte komma på någon match han gjort det förut. Så nu hoppas jag att Lagerbäck fortsätter på det här viset och skärper till sig som inåt helvete! Jag hatar honom fortfarande för det tog honom sån här tid innan det hände något. Men det är inte omöjligt att hamna på plus med minst en Semi-finals plats haha!
MeckGyver
vadhändish P20 Ja det är sant, Svensson gjorde en riktigt bra match igår. Fast anledningen varför han inte har spelat på den defensiva mittfältsplatsen är p.g.a. Tobias Linderoth. Och han sätter man inte på bänken så lätt. Tänk till lite för fan innan du kommenterar.
Från Robert Lols blogg på aftonhoran: "Kul att PUNKT SE:s Martin Röshammar bryter mönstret och väljer en mer humoristisk ton. För det måste väl vara på skoj att Lagerbäck ska kickas innan EM och ersättas med Magnus Haglund? Jag ser framgför mig hur Haglund kliver in i omklädningsrummet, slår sig ner mellan Zlatan och Ljungberg och säger: – Tjena killar, det är jag som är Magnus och jag har tränat Elfsborg i tre år. Nu tycker jag att vi gör så här…" Hahahaha. Typ första gången jag skrattar med och inte åt Robert Laul. Det var faktiskt roligt skrivet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Rikard Norling
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Glenn Hysén, Johan Mjällby, Kennet Andersson, Martin Dahlin, Pontus Kåmark, ah typ nån sån snubbe hade vart fett nice..
be the change
Glenn Hysén, Johan Mjällby, Kennet Andersson, Martin Dahlin, Pontus Kåmark, ah typ nån sån snubbe hade vart fett nice.. ........................................................................
hejja
... på dig med, bara vi slipper Lagerbäck..
be the change
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi kommer inte dit pga Lagerbäck. Vi kommer dit pga spelarna.. Jack Vegas Varför har man inte sett Belgien i ett mästerskap sedan 2000? har dem verkligen ett så jäkla mycket sämre lag än Sverige på pappret? vilket skitsnack asså, att tro att vi har så jääkla superba spelare e bara idioti.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Seqondz X19 Lagerbäck suger, ärligt talat. För feg för att leda ett landslag, visst han kan få coacha mot Lettland/Lichtenstain/Estland osv inget annat.
Belgien har inte haft det flytet som sverige har, sverige har ju gjort en hel del "turmål" och dylikt.. Men Belgien är inte nära Sverige faktiskt, om jag ska vara ärlig..
Zlatan=En av världens bästa forwards
Elmander=Kämpar, farlig, utvecklas
Kim= Utvecklas så det står härliga till..
Isaksson=När han får spela så är han grym
Edman= grym spelare, bra offensiv
synd bara att chippen,ljungberg,svensson(bortsett från igår) micke nilsson har sänkt sin nivå.. Hade varit nått att ha tillbax han skäggige Östlund haha! Eller våga få in nya been!
be the change