I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AIK - göteborg (läggmatch?)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-10-12 19:43
femteplats?

2007-10-12 22:40

klart vi lägger oss, ni sabba vår comeback förra året.. som man bäddar får man ligga.

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-10-12 23:31
Äckliga horunge solna. Om ni summerar framgången under 2000 talet till enbart förra allsvenskan så låt det står för er.

Vi är 2000 talets mest framgångsrika klubb.

VI ÄR INTE AIK!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Admin

2007-10-13 11:38
En sak jag bara funderar lite över. DIF mötte Elfsborg samtidigt som AIK hade match om jag inte minns helt fel här. Tittade då AIK fansen hellre på DIF matchen, eller såg ni till att spela in den och tittade på den i efterhand eller fanns det två TV-apparater på puben ni var på?

Jag bara undrar vilket som var fallet, om AIK fans hellre såg en DIF- match än en egen match?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-10-13 12:00
JP:

Du vet att höjdpunkter spelas upp på alla arenor va? Vilket det gjordes även på Råsunda när sista matchen spelades. Sen finns det ju radio som många lyssnar på under matchen samtidigt.

Dum fråga..
•pave paradise•
Admin

2007-10-13 12:23
lhabia

Eller en smått provocerande fråga ;þ

Vad jag ville ha fram var att DIF var inte speciellt bra förra året, de var som redan nämnts, ett mittenlag, och mötte ett Elfsborg med oerhörd guldhunger. När jag såg matchen kunde jag inte se några tendenser till läggmatch, de kämpade på men var helt enkelt inte bra nog. Men det är klart att AIK-fansen blev sura, det förstår jag absolut, och ropade läggmatch. Likadant som DIF-fans kommer att skrika läggmatch om AIK förlorar, även om de förlorar med bara ett mål efter en riktig match. Att Öhrlund i förväg har gått ut och sagt något så här dumt gör ju bara att DIF-fansen kommer skrika högre.

Men ska vi vara ärliga så möter AIK, som inte är i toppform, ett IFK med hemvända Hysén som är så triggade att det skälver i hela Göteborg. Det är en sjukt svår match och även om AIK satsar allt så kommer de att få svårt.
Men det kommer självklart inte DIF-fansen bry sig om, spelas det inte oavgjort eller AIK får 3 poäng så kommer samma diskussion dyka upp nästa år vid samma tidpunkt =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-10-13 13:03
JP:

Precis. T o m de flesta AIKare fattar att IFK-matchen kommer vara väldigt svår för oss att vinna då vi verkligen inte spelar bra just nu och IFK är i högform. Men ja, hur det än slutar så blir det väl snack om läggmatch, förutom om vi vinner: då kallas vi för idioter, förmodligen.
•pave paradise•

2007-10-21 22:08
Imorgon smäller det!
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-10-22 10:17
Den riggade dagen är kommen. Kalmar slog vårt kära BP och nu är vi ännu mer piskade att vinna mot halmstad. BP har nu definitivt åkt ur allsvenskan, vilket gör att trelleborg förmodligen inte har någon chans öht mot göteborg. Kontraktet är säkrat och de har inget att spela för.

Detta betyder bara en sak, Solna är vårt sista hopp.

Halmstad måste köras över. Ska solna bryta trenden på 10 raka matcher utan förlust? Sannolikt ja, men i mina drömmar så rasar rosablått utan alexandersson och frustrationen blir stor då Waldemarin snubblar in en boll strax innan halvtidspaus. En stor anstormning av göteborg slutar i en kvittering 10 minuter före slutet och Örlund får aldrig chansen att rigga matchen.

I verkligheten: Göteborg skjuter 4 skott mot mål på hela matchen. Örlund släpper förbi 3 av dessa, alla spekulerar läggmatch men inget kan bevisas. AIK missar UEFA cup plats, det och en heroisk insats av Djurgården som ändå slutar på andra plats gör att jag kan hålla huvudet högt och vara stolt. Råttor ska stanna i Solna, och ska inte ute i Europa.

Djurgården för alltid!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-10-22 10:20
shunare:

Gotta hand it to you, det var en rätt detaljerad och gedigen gissning.

Men:

Vi vinner, ni förlorar, and POW! The tables are turned.

:)
•pave paradise•

2007-10-22 13:31
MEn fy fan för att vara pank idag!
 DIF!

2007-10-22 14:28
lhabia

Leder ni så lär väl eran kära publik storma matchen för att på så sätt försöka få torsk på walkover.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2007-10-22 15:01
nu kör vi grappa...mycke slagsmål ikväll
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-10-22 15:38
rkellyone:

Ja, självklart. Så gör vi, ja.
•pave paradise•

2007-10-22 15:42
Lägg er aik, ge fan inte bort guldet till Dif.
hoppas även rättegången löser sig.
Dom dagarna är förbi...

2007-10-22 15:49
lhabia

Tror faktiskt inte ens att råttor e så dumma, men det snackas om det iaf..

2007-10-22 16:56
hejja hejja heeejjja AIK...

ifk ni är en skam för Göteboooorg
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-10-22 17:45
Asså, eftersom att AIK är ett lag totalt utan heder både bland spelare och fans så talar allt för att de kommer att lägga sig mot IFK ikväll.
Jag tror att Öhrlunds kommentar för ett par veckor sedan speglar stämningen i truppen ganska bra. Synd att spelschemat ser ut som det gör. Kanske ska borde de lägga AIK:s sista omgångar mot botten lag nästa år?

FORZA DIF!
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Sångare

2007-10-22 17:46
Vadå mot bottenlag? Hur fan ska man veta vilka som är bottenlag och topplag innan serien startar? Det funkar inte så i allsvenskan. Alla slår alla. Alla är usla.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-10-22 17:48
haha ja sant, men med bottenlag tänker jag på typ de som åker upp ur Superettan. Eller Bajen typ, för de kommer ju inte vinna guld på 100 år eller vad det nu är...
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2007-10-22 19:40
d e bättre om aik slår ifk o chans på europaspel o lägger sej mot kalmar...så e d ju lugnt hur som helst
vi är överallt!

2007-10-22 19:59
_NoVA_

Vad fan spelar det för roll för någon att ni skulle lägga er mot kalmar, vinner ni mot ifk vinner DIF guld inte kalmar.

2007-10-22 20:54
ÄCKLIGA GNAGET!
Hangaround

2007-10-22 20:54
ush och tviii!
Hangaround

2007-10-22 20:57
jag skyller på dommarn. Bra jobbat !!

2007-10-22 21:01
Jaha, de var den mest orättvisa matchen i årets allsvenska. Att Ingvarsson o co. är cp skadade är återigen bevisat. Sug kuk Fittgöteborg, sug kuk djurgårdhoror sug kuk allihop.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-10-22 21:02
Fy fan vad dåliga göteborg är
 DIF!

2007-10-22 21:03
haha, varför låtsas alla solnatattare att de hejade på aik?

2007-10-22 21:11
bra gnaget

HATA DIF
vi är överallt!

2007-10-22 21:17
Guldet hem till Göteborg!
Hasta La Victoria Siempre!

2007-10-22 21:46
F-I-T-T-A!
413

2007-10-22 22:16
jävla hor domare
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-10-22 22:48
Rapsodisk P19
haha tung dag va?

Göteborg spelade inte bra idag men en seger är alltid en seger. Undrar hur länge det dära "målet" kommer att diskuteras i framtiden!
Jaja kan ju bara säga en sak jag:

- Guldet ska hem till Göööööööööööööööteborg!
Live Hard, Die Young

2007-10-22 23:06

min första känsla: YES YES YES

min andra känsla: INGET SM GULD FÖR DJURGÅRDEN

min tredje känsla: Nu kan ja sova gott. Tack AIK

FÖRORT

2007-10-22 23:28
så länge guldet inte hamnar i sthlm så e man nöjd!

2007-10-22 23:41
min 4e känsla: aik är verkligen inte bra, den enda som kämpade var väl jimmy jamal tamandi

domarna var ett stort skämt...
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-10-22 23:42

Ok då vet vi

FÖRORT

2007-10-22 23:47
aik gjorde d bästa dom kunnat....förlora på ett sätt att en läggmatch inte kommer att nämnas..

vi är överallt!

2007-10-22 23:52
Dagens lätt bästa va på max när en kille spraya ner polishästarna med en brandsläckare utan o röra en min haha

Sen har jag aldrig sett att en anställd på max krigat så mkt som han gjorde idag för en "container".
FÖRORT

2007-10-23 00:02
hahahah

d hade ja betlaaalat för o se
vi är överallt!

2007-10-23 00:11
Du som e överallt, när ska du börja hänga me mej efter matchen
FÖRORT

2007-10-23 00:44
Inget SM guld för Djurgården!

Fattar inte att folk blev så snea, 0 - 1 var ett bra resultat!
Vi är överallt!

2007-10-23 02:19
Såg inte hur fan det var mål.
Såg inte hur det där laget i blåvita tröjor kan leda serien.
Såg inte hur det laget kan förtjäna att vinna serien.
Såg inte hur AIK som spelar så mycket bättre fotboll kan missa ett guld för andra året i rad.

Alla mot Kalmar.
•pave paradise•

2007-10-23 02:49
Jävla typiskt att det ska avgöras på ett tveksamt skitmål.

Jaja, Kalmar är borta i alla fall, och hade det inte varit för Dif's dryga stockholms mentalitet så hade det varit skitsamma vart guldet gått...

2-0 i matcher dif
Cupguld mot IFK

Jävla bra säsong iaf.
New Zealand Why not?

2007-10-23 07:43
jag kan inte fatta hur blåvitt kunde vinna, helt sjukt att aik inte gör mål, jävlar va glad jag är.. det är fan sm guld nu ju
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-23 08:26
aik kan inte göra mål, så att dom skulle vara sådär jätte bra är ett skämt

nu mutar vi erik sundin att göra 15 baljor på söndag

2007-10-23 08:59
hatet mot Kalmar växer sig allt starkare, vinner inte DIF så är det fan snart pest eller kolera vilka som vinner av de rosa eller de röda.

AIK gjorde det snyggt iaf, ingen kan tala om läggmatch och man gjorde vad som förväntades av dem.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-10-23 09:33
DjBrunte:

Förväntades av dem? Sällan har jag sett två guldaspiranter spela så pissigt som DIF och IFK har gjort i år. Den enda (och då menar jag ENDA) anledningen till att vi inte tar hem det här guldet är tillfälligheter och missberäkningar. Trots får katastrofala vårsäsong kunde vi plockat hem guldet: det säger en hel jävla del om hur bra ni och IFK verkligen är.
•pave paradise•

2007-10-23 09:38
det är väl samma med ifk, dålig vårsäsong men en grym avslutning med 13 raka nu

aik är dåliga bara inse, kunde inte ens slå ut hapoel

2007-10-23 09:44
Ja, vi är fruktansvärt dåliga, mhm, ja det är vi, jaja.

Vilka mötte IFK och DIF ute i Europa i år? Jag har glömt bort det, kan du friska upp mitt minne?
•pave paradise•