I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Elfsborg - (Valencia)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-08-03 13:10

Elfsborg - (Valencia)

Jaha, tar det stopp nu?

Förutsatt att Elfsborg slår ut Debrecen på onsdag det vill säga.

Vad har Elfsborg för chanser? Jag tror de vinner mot Debrecen, men att resan tar slut mot Valencia.

Lyricist

2007-08-03 14:31
tokstopp mot valencia om de vinner mot debrecen.
trist lottning, skulle gärna sett nått svenskt lag i CL
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2007-08-03 14:39
haha inget champions league för ellos! :D
Suck me beautiful :D

2007-08-03 14:43
Dom kommer åka ut så det sjunger om det!

Porrig resa dock för Plast-ellos supporters
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-08-03 14:49
Rätt kul match kan man se den någonstans på TV?

De kör väl en liknande 4-5-1 Valencia som Ellos, några snäpp sämre bara :)
shimmy shimmy yo

2007-08-03 15:04

Kanal fem visade väl JUVE-DIF, hur det sett ut de andra åren vet jag inte. Eller, jo. Sportexpressen har sänt några matcher. Hoppas den visas, kan vara skoj att se.

2007-08-03 15:36
Hahaha herregud...

Elfsborg kommer få oavgjort/vinna (förmodligen blir det 0-0) i första matchen då Valencia spelar med juniorer och B-spelare, sen blir de krossade med 4-0 i andra matchen.

Chanslösa.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-08-03 15:39
blir kul att se och för första gången så håller jag på Elfsborg i en match
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2007-08-03 15:55
Minns ni inte när HIF slog ut Inter? Inget är omöjligt!
Yo,i got a slight problem

2007-08-03 16:14
Jag minns när vi (AIK) mötte Valencia 2003. Det var sent, mörkt och kallt på Råsunda. Valencia såg trötta, frusna och allmänt ointresserade ut. Boateng gjorde sitt livs match, och våra spelare var jävligt taggade, hänförda av en optimistisk och framgångstörstande publik. Allt kändes möjligt.

Vi hade oavgjort fram till 65'-någonting, och hade inte varit utan möjligheter. Men vi inte någon extra växel, och helt enkelt inte tillräckligt bra internationella spelare för den typen av matcher. Det hade givetvis Valencia, och det räckte. Man kan tycka att ha med sig 0-1 till returen inte är så farligt, men egentligen var det i princip hopplöst. Det slutade 1-0 till Valencia borta, och de flesta vet nog att trots resultaten så var det aldrig riktigt nära.

Jag är övertygad om att Elfsborg kommer att ha samma problem; de kan säkert hålla till synes jämna steg i både hemma- och bortamötet, men vad som anses vara marginaler kommer inte att vara på deras sida.

Djurgården-Juventus, någon?
Allmänna Idrottsklubben

2007-08-03 17:00

Det är ju inte över tills det är över... Med mkt flyt klarar dom det.

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-08-03 18:27
Överklass

Tror dock att Valencia avgör första matchem hemma.

2007-08-03 19:07
 Kontrast

Att Valencia skulle vädra ungdomar och b-lagsspelare är knappast troligt, CL drar in jävligt stora summor pengar för dem, och trycket från suppotrarna är STORT, så dem lär knappast lämna någonting åt slumpen, särskilt inte då dem har första matchen hemma. Så släpp sargen och kom in i matchen.

2007-08-03 21:09
Om nu elfsborg får möta valencia. kommer matchen spelas på råsunda då? måste vara någon speciell arean i sånt fall med bättre säkerhet än deras skit plan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-03 21:42
spöket> Knappast råsunda, borås ligger typ 4 mil från gbg. Möjligen nya Ullevi
shimmy shimmy yo

2007-08-03 22:06
spöket?

Vad baserar du på att Elfsborg spelar på en skitplan? Okej, konstgräs kanske inte är det bästa, men jag har svårt att tror att den inte skulle hålla rent säkerhetsmässigt med tanke på hur ny den är.

2007-08-03 22:11
Härlig lottning! Hoppas nu elfsborg går in i det här med vilja att vinna. Det är fanimej inte omöjligt, Det blir hård kamp på mittfältet, själv anser jag att David Villa är överskattad, dessutom får Valencia det svårt på elfsborgs konstgräs, kan de bara hålla siffrorna nere borta har de en kanonchans att ta sig vidare.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-08-03 22:27
Valencia är flera klasser bättre på alla positioner, om jag får sätta oddsen är det 1,02 på att Valencia går vidare....

Men minns Sverige-Vitryssland.. händer en gång varje istid typ :)

2007-08-03 22:43
Elfsborg har fördel av konstgräset hemma och att säsongen är i full gång för dem. Det är väl det enda.

Men men, DIF spelade bra mot Juventus o Helsingborg slog ut Inter.

2007-08-04 12:31
hyenan
Du måste skämta.. Valencia kommer gå vidare, finns det någon som betvivlar det så är denne inte frisk...

De lär inte spela med ordinarie startelva i någon av matcherna, sen hur många reserver de luftar är svårt att spekulera i, men iaf 4-5 stycken skulle jag tro.

Elfsborg är chanslösa dock, det vet alla om.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-08-04 12:50
shimmy shimmy yo

2007-08-04 15:02
Kontrast

Du skrev att i första matchen kommer de spela med ungdomar och b-lagsspelare. Knappast de kommer ställa upp med bästa tänkbara startelva i första matchen, om de sedan vinner med låt säga 4-0 så kanske de kommer vila ett par spelare. Jag tror också att valencia kommer att vinna, men dom kommer inte chansa, dom kommer köra med bästa laget såklart det kan jag garantera dig.

2007-08-04 15:16
kom igen Elfsborg! Hade vatt kul
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2007-08-04 22:24
Alltså..Elfsborg är väl inte ens nära lika starka som DIF var mot Juve, eller HeIF var mot Inter, eller AIK var mot Valencia (som förvisso ställde upp med ett rätt lamt lag)? Ser inte hur detta kan sluta med något annat än Valencia-vinst, de är alldeles för proffsiga för att klanta till det hela.
•pave paradise•

2007-08-04 22:25
Det här talar för Elfsborg i sista kvalomgången
till Champions League...
Konstgräset på Borås Arena kan vara svårbemästrat för ovana lag.
Guliganerna ger sitt lag bra stöd hemma.
...och det här talar emot
Storlaget Valencia står för motståndet.

I like.
•pave paradise•

2007-08-05 11:33
Får man fråga varför du skrev Valencia inom parantes?
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-08-05 12:28
För att det inte är helt säkert.

2007-08-05 13:39
Då borde du skrivit Elfsborg/Debrecen - Valencia, för att Valencia spelar matchen är säkert. ;)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-08-05 16:59
Ja, det har du rätt i. Men förhoppningsvis förstår folk vad jag menar, om inte får man givetvis skicka ett pm  så ska jag försäka besvara dem så fort jag kan.

2007-08-05 20:49
varför tacka nej, dom kan inte tro att dom skall gå vidare, varför inte spela på nya ullevi där även en massa göteborgare kommer & kollar & kanske tjänar en 3-4 miljoner extra istället för 13000 på ellos arena!
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2007-08-05 21:43
För att Ellos Arena ger de en fördel iom konstgräset, och biljetterna kostar ändå 500 för matchen. Smart drag.
•pave paradise•

2007-08-05 21:59
mjo men finns inte en chans i världen att dom vinner ;P
bättre att tjäna lite pengar =)
IFK Göteborg
Juventus

2007-08-05 22:17
Och du tror att Ellos skulle någonsin kunna fylla ens halva Nya Ullevi? Att spela hemma är ett smart drag.
•pave paradise•

2007-08-06 05:00
ja?
vet nog rätt många som skulle vilja kolla på motståndet en vacker svensk dag
IFK Göteborg
Juventus

2007-08-06 08:42
Aja..jag vettefan om jag personligen skulle vilja se ett smått b-betonat Valencia spela sönder Ellos på Nya Ullevi.
•pave paradise•

2007-08-06 12:37
ihabia, jag tror helt ärligt att de kommer köra med a-laget faktiskt. Jag minns iaf att Baraja, Ayala, Canizares, ja alla var med mot AIK, jag tror nog alla kommer vara med mot Elfsborg/Debrecan oxå faktiskt. Men det finns ingen chans i helvetet att Ellos skulle klara uppgiften, jag tror fan inte att konstgräs e något problem för David Silva & co.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2007-08-06 13:52
Det här talar för Elfsborg i sista kvalomgången
till Champions League...
Konstgräset på Borås Arena kan vara svårbemästrat för ovana lag.
Guliganerna ger sitt lag bra stöd hemma.

Hahaha...bara namnet..med lite tur kanske Villa i sina försök att kväva sitt skratt missar nåra lägen.

2007-08-06 17:24
hahah, bra där! bra stöd :)
IFK Göteborg
Juventus

2007-08-06 21:49
Seqondz

klart dom hade d riktiga laget mot AIK..d e ju ett riktigt motstånd..

nu vet man ju inte vilka c-lagare dom har släpat me sej i truppen...
vi är överallt!

2007-08-06 23:09
elfsborg har bättre lag nu än aik hade då...
IFK Göteborg
Juventus

2007-08-07 01:30
Seqondz:
Aimar gjorde ett inhopp också om jag inte minns fel. AIK hade ett skott i ribban vid 0-0 också har jag för mig. Kul match.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-08-07 01:32
För övrigt så hoppas jag att Elfsborg går långt.. Så svenska lag kanske kan slippa att kvala 65 gånger innan det är dags för gruppen. Att djurgården spelat så jävla uselt internationellt har ju endast gett oss fler kvalomgångar ;)
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-08-07 13:40
psykmys

du vet ju inte va du snackar om...
aja vi får väl se va resultatet blir för elfsborg...

så får vi se vilket lag som va bäst
vi är överallt!

2007-08-07 16:01
_NoVA_ P21

hehe, tror inte heller på ellos vinst
IFK Göteborg
Juventus

2007-08-08 09:14
då e ja nöjd ;)
vi är överallt!

2007-08-08 21:18
Vilken jävla skitmatch. Okej, Elfsborg behövde bara bevaka ledningen, men Debrecen var tvungna att göra mål. Trots det lyckades de skapa, vadå, en klar målchans? Trist stämning på läktaren verkade det som, "basketpublik" som bara klappar hela jävla tiden.

Aja, ska bli spännande att se dem lira mot Valencia i alla fall. Eller, spännande kanske det inte blir, men intressant om vi säger så.

2007-08-08 21:27
7-0 till Valencia kommer det sluta..svensk fotboll är fortfarande mil ifrån CL..så synd så synd..
•pave paradise•

2007-08-08 22:54
Kul dock att en svensk klubb går vidare.
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.

- Captain Howdy

2007-08-08 23:01
nyttigt för svensk fotboll.. men här tar det stopp.. fast helsingborg slog ut inter, elfsborg KAN slå ut valencia. även fast inget talar för det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 23:31
Det vi vann på i början av matchen borta mot Juve var att vi vågade lira boll. Djurgården backade inte hem utan dom vågade anfalla. Elfsborg är ett mer defensivt inriktat lag (vanligtvis). Det blir mission impossible mot Valencia som är riktigt giftiga!

Lite trist hade varit kul för svensk fotboll.
shimmy shimmy yo

2007-08-08 23:42
psykmys: tacka nej, dom kan inte tro att dom skall gå vidare, varför inte spela på nya ullevi där även en massa göteborgare kommer & kollar & kanske tjänar en 3-4 miljoner extra istället för 13000 på ellos arena!

Ärligt, ni är jävligt patetiska i Göteborg. Varför gör ni allt till ett jävla jippo? "Ert" jävla hockeylag är ett skämt, era derby är ett jävla skämt (tror dock inte IFK-GAIS blivit ännu). Stor jävla respekt till de Elfsborgare som valade att lira HEMMA och totalt skita i "en massa göteborgare" och lite deg. Fett skönt. Klart som fan de ska spela på SIN EGNA arena.

Forumsignatur <br>