Återuppta NHL-intresset
Det här kan nog bli min första topic i sportforumet :) Anyways, var väldigt inne på NHL för ett antal år sedan då vi hade kanaler som visade matcher hemma, men jag intresset dog ut när jag inte längre kunde se några matcher. Skaffade dock Canal+ förra veckan och har kollat på några matcher (Dallas-Anaheim var f ö grymt underhållande), men man ligger ju några säsonger efter, det är många nya namn osv. Så ni som följt senaste säsongen bättre än jag kanske kunnat tipsa om lite lag/spelare att hålla koll på, eller om det finns några bra artiklar (såsom denna ), speciellt intressant vore nya stjärnskott, Alexander Ovechkin verkar ju vara nåt.. och vilka är de hetaste målvakterna nu för tiden? Såg att Brodeur kämpar vidare, får bli att se Devilsmatchen på onsdag.. Ja, övrigt så verkar det ju inte finnas nån NHL-tråd, så den lilla skara som föredrar hockey framför fotboll kan ju snacka lite här, drar ju snart ihop sig för slutspel. Några favoriter?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
www.nhl.com text-tv på svt1 nr 362 & 364 för tabell och poängligor!
Procreate, receive compensation.
jo alltså så grön är jag inte :) poängligor och sånt har jag koll på, men det finns ju mer att hämta bakom siffror och tabeller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
allt som går att veta om nhl finns på nhl.com det är bara att kika runt vettja
http://duckdown82.tumblr.com/
www.hfboards.com kan du ju bokmärka direkt.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
för övrigt hoppas jag att det går bra för mitt gamla favoritlag Red Wings iår, de e dags för dem nu, va bra länge sen..
Detroit vinner lätt stanley cup, och Lidström plockar upp sin 5e Norris och 2a Conn Smythe. Det är allt du behöver veta. Så att det inte kommer som en chock sen.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Moderator
2007-03-24 23:19
Jag säger bara Sidney Crosby.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator
2007-03-24 23:20
Sjukt spelsinne och hur gammal är han, 19 år? Han leder väl poängligan overall?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ja men han kommer torska sin 1a plats i poängligan snart. Thornton ligger 6 poäng bakom och har haft 15p de senaste 6 matcherna. Crosby har haft 4p de senaste 8 matcherna. Jag tror fan att Thornton kommer ikapp. Fan vad jag skulle skratta.
Tycker nhl har blivit mycket intressantare nu efter lockouten, flera lag som förut inte hade mycket att säga till om har nu börjat leverera. Brodeur är fortfarande hetast bland målvakterna men lägg namnet Bäckström på minnet, står i Minnesota, rookie.
sidney vinner, men thorton har HÖG toppfart i slutet av säsongen.. som förra året
jag kollar på nhl, det äger :) Buffalo, Anaheim, Ottawa och Nashville känns som möjliga finallag, Detroit kommer ju vara en kandidat med men dom har inte imponerat nu de sista matcherna. Sparar väl krutet! Hoppas bara att NY Rangers går vidare, dock tror jag inte dom kommer att komma särskilt långt....
Detroit suger nu bara för att Zetterberg är skadad. När han kommer tillbaka kommer alla andra spela bättre också!
Ovechkin och Bäckström i samma line nästa säsong lär bli ruggigt intressant, om de nu får spela ihop. Rysslandhar lyckats få fram några imponerande unga lirare; Ovechkin, Zherdev, Kovalchuk för att nämna några, snabba skaters med härliga handleder.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Det låter som om Bäckström kommer börja som andracenter nästa säsong. Då får han en i princip likadan spelare på sin vänsterflank i Semin.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
kolla spel scheamt på nhl.com...
Omae wa jowai
Om det blir 7 matcher i finalen kommer den sista att gå 11:e juni, så i början av juni är det..
BuddyLove P23 afan... dåligt av dem, men du fick svar iaf...
SunTzu
de grymmaste matchterna e de som spelas inom divisionerna... Detroit - Nashville t ex... fyfan va det blir lir o gruff...
annars brukar Toronto ofta bjuda på klassisk kanada spel... speciellt när de möter Buffalo, Philly & Islanders
Omae wa jowai
BuddyLove P23 ja annars ser det väl ut som att Isles tar sig till slutspel... då kan man hoppas på Rangers - Isles i 7 heta slutspels matcher :D
Omae wa jowai
6 TAMPA BAY 79 43 32 4 90 246 249 21-17-1 22-15-3 5-5-0 7 NY RANGERS 78 40 29 9 89 229 208 19-15-5 21-14-4 7-2-1 8 MONTREAL 79 41 32 6 88 237 247 25-12-3 16-20-3 8-2-0 9 TORONTO 78 38 29 11 87 245 250 19-15-5 19-14-6 6-2-2 10 CAROLINA 78 38 32 8 84 229 239 20-15-4 18-17-4 5-4-1 11 NY ISLANDERS 78 36 30 12 84 233 232 20-13-6 16-17-6 2-6-2 12 FLORIDA 78 34 30 14 82 233 245 23-12-5 11-18-9 6-3-1
Omae wa jowai
hahaha det funka inte tydligen...
Omae wa jowai
Islanders kommer inte gå till slutspel. Sedan deras förstamålvakt blev skadad har de förlorat 4 raka.
Men Rangers går till slutspel. Övertygande 7-2 seger mot kanadalöven inatt! Sen väljer väl Devils Rangers i första slutspelsomgången och vi åker ut direkt :P
CAMPIONI!
Debbies kan inte välja något motstånd. 1vs8 2vs7 3vs6 4vs5
Rangers ser ut o få möta pittsburg nu va.... glömde ställningen men det var väl så? =)
Omae wa jowai
BuddyLove P23 ja jag kom på det med... synd... hade varit fett roligt men man ska aldrig säga aldrig ;) fett om Avs tar in på flames o går förbi... kan bli rysare om flames förlorar mot Avs nu o sen förlorar nästa...
Omae wa jowai
Debbies har för övrigt kickat sin HC Claude Julien, av någon hittills obegriplig anledning :) Antagligen kom han på fel fot med Lou...
Anaheim går det ruskigt bra för. Dem har nästan enbart bara bra spelare (nya o gammla). Buffalo går det skit bra för också... Men Anaheim är bäst. :)
Canal+ visar på lördag totalt obetydliga San Jose - Vancouver på lördag kl 22 istället för Toronto-Montreal som kan vara direkt avgörande, tattare!! får väl supa mig till döds istället
Har hållt på Flyers så länge ja kan minnas. Borde nog sluta med det.
Changed: Varför? Jag är Flyerfanatiker sen 15 år tillbaka.
Flyers är ju inte direkt on a hot streak, för att uttrycka mig simpelt. Annat var det på Ron Hextalls tid.
Nej, men det ser jävligt bra ut inför nästa säsong.
Var kan jag se Conference-tabeller förutom NHL:s hemsida? Tabellerna på text-tv på visar bara Divisions-tabeller. Eller är det tvärtom? Aja, var kan jag se "stora tabeller"? :D Inte NHL:s hemsida som sagt, datorn hänger sig jämt där. Vet inte varför.
Förresten, när är sista omgången? Då spelar väl alla samtidigt?
Ser att mitt kära Colorado ligger risigt till. GO AVS! Ni kanske märker att jag inte följer NHL så mycket längre.
Känns som om många svenskan är flyersfans, jag inräknad. Nu måste man ju dock ha lite alternativa favoriter inför slutspelet.. jag håller på Rangers i första hand (riktigt skönt lag, underhållande spel), följt av Devils (mest för Brodeur) och Ducks. Sharks och Penguins är två nice lag också, men Red Wings orkar jag bara inte med.. ;) I alla fall, Rangers - Canadiens inatt blir ju tungt, går det att höra den på nån nät-radio eller tvingas man se nåt fattigt sammandrag imorrn?
KungVikke P22 Uppdatera mig på vad som ser bra ut för Flyers inför nästa säsong
Själv håller jag på Colorado sen Foppa-tiden.
SunTzu, sure. För det första har Philly jävligt mycket löneutrymme att spendera på Kimmo Timonen och Danny Briere, Scott Gomez eller i nödfall Chris Drury. För det andra är stommen i laget väldigt ung och talangfull. Se Jeff Carter, Mike Richards, Joni Pitkänen, Lasse Kuukkonen, Scottie Upshall, Simon Gagne, Braydon Coburn, Alexandre Picard. För det tredje har dom en erkänt duktig målvakt i Biron, en väldigt lovande i Niittymäki, samt Rebound Rob Esche, som jag tror får lämna laget i sommar. För det fjärde ser det bra ut på prospectsidan också. Främst Steve Downie och Claudie Giroux som står ut där, men bakom finns Andreas Nödl som gjort en kanonsäsong i NCAA, Ryan Parent som utan tvekan var en av de bästa backarna i JVM i vintras. Dessutom har Flyers ett väldigt tidigt val i draften, förhoppningsvis nummer ett, lotteriet är den 10 april om jag inte minns fel. Det finns för tillfället tre spelare, enligt mig och de flesta andra som är någorlunda insatta, som konkurrerar om att gå 1st overall. Pat Kane i London Knights, Alex Cherepanov i Avangard Omsk och Kyle Turris i Burnaby Express. Personligen föredrar jag Kane. Har du fler frågor är det bara att ropa :)
KungVikke, tänker Nashville sälja Timonen? Varför skulle dom det?
Har för mig att Timonen skrev på ett lååångt kontrakt för typ 2 år sen? Eller blandar jag med någon annan..? Själv tror jag Buffalo tar hem det iår, dom har den bredaste truppen plus att dom är taggade efter fjolårets semifinal förlust. Men visst vore det underbart ifall Anaheim & Selänne skulle vinna..
PanG_KwA P21 Tror tyvärr inte det blir Buffalo iår heller... deras nyckelspelare är ganska skadebenägna + att många av spelarna har alldeles för hett temperament... men man ska aldrig säga aldrig
måste bästa lag vinna :D
Omae wa jowai
för den som vill lyssna på Rangers - Canadiens
radio sändningen börjar 00.30, matchen 01.00
får se om man orkar
KungVikke Är det så enkelt? Att 1vs8 osv? Jag trodde de 4 första lagen fick välja vilka de vill möta. För någon på Aftonbladet skrev idag att Rangers antingen kommer få möta Devils, Atlanta eller Tampa och.. (... efter närmare granskning av tabellen) så verkar det stämma ja :) Haha.
CAMPIONI!
flyers är inte speciellt dåliga (även om dem ligger sist). Dem har jävligt mycket otur och ingen målgörare. Lyssnar på Anaheim - Dallas nu. Overtime.... Dallas gjorde mål när det var 20 sek kvar. Så jävla jobbigt. Chanser hela tiden. Go Ducks!
Nattens , ska vi säga derbymöte(?), mellan montreal - toronto= ? Suddens sista kanske.. hoppas fan maple leafs grejar det här