Degraderingar Serie A
Inget nytt, men det ryktas att i eftermiddag kommer domen. Jag har kikat lite på diverse italienska tidningar, min italienska är relativt usel men dem följer och kommer väl rapportera illa kvickt när något händer. Dock är informationsflödet från svenska medier ganska olikt, så jag startar en tråd och om någon vet något så länka eller skriv... sjukt spännande!
Helt pixad
Äh Italien har vunnit VM-Guld, en liten degradering kan de ta. Det jämnar ut sig. Det kostar att ligga på topp.
Det kommer att överklagas och överklagas. Vi kommer inte veta vart klubbarna ska spela förrens långt in på sensommaren. Så är det alltid i Italien.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
En kusin till mig har varit i italien i en månad nu, snackade med han igår efter vm guldet och det var totalt kaos=) hursomhaver så sa han att det mesta tyder på att Juventus flyttas ner i B och resten av dom inblandade klubbarna får böter / poängavdrag. Även om jag är jävig är Lazio den förening som ligger bäst till att undvika nedflyttning, visserligen är det Italiens kanske mest hatade lag efter Juve men det som dom står åtalade för är så smått och betydelselöst att en degradering till B vore ett justiciemord.
Aset > Vad exakt står Lazio åtalade för??
Helt pixad
någon som vet hur det går`?
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Då avvaktar vi tills tidigast onsdag. Detta kommer bli en jävla soppa.
Helt pixad
Jag tvivlar på att något kommer hända. Rätt person kommer bara muta en annat rätt person.
At the gates of Eternity...
Det kommer inte hända ett skit. Detta har bara blivit en stor grej som kommer att få mer ögon mot italiensk fotboll. men sen så stannar alla lag kvar så klart och lever lyckligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu väntar vi tills på fredag.... Spekulationer är jävligt ointressanta, det kommer hända, det kommer inte hända bla bla.. Vi får väl se helt enkelt..
Helt pixad
Aklagaren vill ju ha ner Milan ocksa. Maste erkanna att det skulle vara sjukt trist om bada akte ner. Det kommer aldrig bli riktigt rattfardigat om Inter vinner da. En serie A vinst utan konkurrens fran Milan och Juve + att Zlatan kanske ersatter Adriano. Jag som tyckte att livet som Inter-supporter varit svart hittills... Spekulationer ar aldrig ointressanta. Bara man inte utger dem for att vara sanning. Hur skulle varlden se ut om vi aldrig diskuterade nagot foren det redan har hant?
"Östermalm for life. Hårdare än Trenchtown!" http://fnochjag.blogg.se
zlatan kommer aldrig kunna ta över adrianos skor.. han kommer vara en sämre kopia.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När fan kommer domen ?
ROB
LeLay > Jag tvivlar på att något kommer hända Jag tvivlar på att något kommer hända Härligt motiverade argument? Jag vill helst inte se dem i tråden jag skapade.. Världen skulle se jävligt mycket bättre ut om du frågade mig.. Det skulle lösa dem flesta uttav våra problem.
Helt pixad
Suburban : Men är du bäng eller vad? Det här är inte första gången fusk och korruption har upptäckts i Italien (eller något annat land för den delen) och att den dessutom finns inom sportvärlden är långt ifrån förvånande. Och allt för ofta så kommer de inblandade oftast undan. Och du ska inte snacka om spekulationer när du själv bygger din tråd på det. Inget nytt, men det ryktas att i eftermiddag kommer domen. Geasy Weasy!
At the gates of Eternity...
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/stor .. En sak jag undrar, varför straffar man inte människorna som är inblandade och deras aktioner, som till exempel om de fuskat till sig en titel ta ifrån dem titeln, den betyder mer eller mindre.. men varför straffa klubben som i sig inte gjort nångonting, med nedflyttning?
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
BC99 > Jag förstår inte , vad syftar du på? Att jag ej skulle vara införstådd i korrupta Italien? När skulle jag ha ifrågasatt detta? Men vi skiter fullständigt idet, detta skall inte disskuteras vidare. Jag förstår att du tog illa upp när jag klagade på spekulationerna, det skalla absolut inte hända igen. Spekulera på!
Helt pixad
Orättvist
men det där är absolut inte spikat...
Helt pixad
Suburban Du skrev "LeLay > Jag tvivlar på att något kommer hända Jag tvivlar på att något kommer hända Härligt motiverade argument? Jag vill helst inte se dem i tråden jag skapade.. Världen skulle se jävligt mycket bättre ut om du frågade mig.. Det skulle lösa dem flesta uttav våra problem." Jag forstar inte alls ditt inlagg. Jag skrev inte "jag tvivlar pa att nagot kommer handa" Citerade du nagon annan eller kanske dig sjalv? "Harligt motiverande argument?" skriver du sen Vilka argument menar du? Mina argument? Om nedflyttningar eller spekulationer? Vad vill du helst inte se i traden du skapade? Vad skulle fa varlden att se javligt mycket battre ut? Avsaknad av spekulationer? Skulle det losa de flesta av vara problem? (jag tanker genast pa de problem som bor losas, typ krig, varldsvalt och AIDS. Ar det de problem du menar?) Na du, Suburban. Jag forstar inte alls vad du menar. Eller kanske var inlagget riktat till nagon annan. Skulle du kunna vara sa snall och forklara lite mer utforligt vad du menar, per favore...
"Östermalm for life. Hårdare än Trenchtown!" http://fnochjag.blogg.se
frågan är vad som händer med Champions League-platserna..
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Enligt aftonbladet skulle alltså: Milan, Lazio och Fiorentina får stanna i serie A men får inleda säsongen med stora poängavdrag. Innebär det alltså att de startar på t.ex. -20 poäng? eller
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Milan får stanna i serie A, men inleder höstens seriespel med nio minuspoäng. Fiorentina och Lazio får också vara kvar i serie A. De bestraffas dock med 15 minuspoäng vid säsongsstarten.
ja.. står ju antal minuspoäng där också. om det nu stämmer.
FAN va gutt, nu kan alla benrakare lämna skitlandet. Hoppas att mygel juve tappar så många spelare så att de inte kommer upp i seria på ett bra tag.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
BC99, då borde du även veta att nedflyttningar och poängavdrag inte heller är något nytt i serie A? :) Hur kunde ni ens tro att inget skulle hända? okej nu är det ju inte helt klart, men något kommer att hända. Detta är inte någon liten skitsak, och någonting måste hända så att folk kanske ändrar sin negativa bild av italien som fotbollsland.
Men jag förstår vad du menar, det förekommer nog i stor utsträckning(runt om i världen) utan att något händer.
Gazzetta dello Sport, Tuttosport och La Stampa inför den förestående nedflyttningen Både Gazzettan och Tuttosport har rapporterat att Juventus försöker övertyga fem världsmästare att stanna i klubben - Buffon, Cannavaro, Zambrotta, Camoranesi och Del Piero. Klubbens bud är att spelarna går med på att spela i serie B med en reducerad lön där de om Juve når serie A igen får tillbaka de pengar de förlorat efter säsongen. I en intervju med L`Espresso har sportchefen Alessio Secco förklarat klubben strategi. - Vi försöker få alla att förstå att vi inte är någon stormarknad. Självklart är det inte lätt. Vi överväger inte ens spel i serie C. Om något är vi inställda på serie B. Vi vill komma tillbaka till serie A direkt, och när vi gjort det ska vi nå Champions League. Det är vår strategi. Därför kan vi inte sälja alla spelare. Att behålla ett starkt lag, även om det kostar, är bättre än att behöva bygga om i framtiden. Att tjäna en massa pengar nu är inget vi prioriterar. La Stampa försöker bena ut läget för de olika spelarna. Siffran anger den procentuella chansen att spelaren stannar i Juve. Buffon 0 - Milan, Inter, Arsenal Balzaretti 100 Birindelli 100 Camoranesi 0 - Inter, Valencia, Bayern, Manchester U. Cannavaro 0 - Real Madrid Chiellini 100 Del Piero 100 Emerson 0 - Real Madrid Giannichedda 100 Ibrahimovic 0 - Barcelona, Chelsea, Real Madrid, Kovac 100 Nedved 50 - lägger av Thuram 0 - Barcelona, Lyon Trezeguet 0 - Barcelona, Lyon Vieira 0 - Inter, Lyon, Manchester U. Zalayeta 90 Zebina 90 - Liverpool Zambrotta 0 - Milan, Real Madrid Och så en nyhet, från samma La Stampa. Stadio Comunale (Stadio Olimpico) är klar för spel om en månad. Första matchen blir cupmatchen den 26 augusti. Gräset är hämtat från Wien och Juve kommer spela på arenan i två säsonger. cuttat från juve's sida på SF
härlig klubbkänsla där!
aa vi får väl hoppas det
var ironisk, alla sticker ju förutom dom som är för gamla/ej ordinarie. alla stannar i Viola oavsett om vi åker ner till Serie C eller nåt.
Haha tahoma, lev du i den illusionen ;)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
aighten. Toni kanske sticker, men han är inte så betydelsfull för oss..
ursäkta? Toni, inte viktigt? Nänä, och Terry är inte viktig för Chelsea...
Smiter in med en liten kommentar trots att jag är på semester.. Trist att Juve åker ner trots att jag är Milanista, kommer sakna motståndet. Men om det stämmer att Buffon kommer till oss blir det faktiskt perfekt, en till världstriker och Milan är tillbaka på tronen.
Rastasite Äh snack... Det är skönt, ge dom en tankeställare. Det är som när ni gled ner i Superettan häromsistens, även om vi "saknade" er (ert motstånd/derbyn snarare) så klarade vi oss i en säsong. Så blir det ju här, de kommer upp direkt och det blir desto större klyfta mellan lagen nästa säsong! Härligt! Milan!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
domen väntas komma ikväll enligt aftonbladet men jag blir inte förvånad om det blir uppskjutet ett tag till
Hojt!
ser på italiensk tv och lite på bbc world domen väntas närsomhelst verkar det som... fyfan så nervöst
LeLay > Det är så skrämmande med personer som inte förstår ironi.. riktigt skrämmande. Som aset sa, det kommer nog nu inom mycket kort. Grymt tafatt om alla degraderas utom Milan.
Helt pixad
Lazio in B -7 p FY FAN :( självmord
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! Fyfan, jävla skit!
Kaos, utan juve ingen serie a, förresten vafan typ sampdoria o livorno o sånt kommer lira i cl istället för oss och milan
YEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSS juve serieB...dessutom med en start po -30p so slipper vi dem lite langre
Även om jag hatar Milan så skulle jag endå inte vilja att dom åkte ner
jävla mutskandalen blir ju bara större o större, oväntat att just bara milan klarade sig kvar i serie a. himla fiffel klubb
Hojt!
Jävla Milan o deras Berlusconi tro mig!