JÄMO-bojkotta fotbolls vm!
www.expressen.se jada jada, spela mot diktaturer utan männskliga rättighter går bra, men spela i tyskland med lagar som tagits fram demokratiskt går ej....
Åh jag ska följa det så hårt.. och äta en massa nogger black.. osv.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Men nu kräver jämställdhets-ombudsmannen Claes Borgström att landslaget ska avstå gulddrömmarna. Och hoppa av mästerskapet som krävde två års tuff kvalificering. Anledningen: Sexindustrin i Tyskland. Om detta inte är ett försenat första aprilskämt så vet jag inte vad... Hahahahahah jävligt ofta att Sverige skulle hoppa av...hahahha
aprilskämt är det ju tyvärr inte, han måste nog väntat en dag för att inte folk skulle tro det var ett aprilskämt.
Fan, vad folk gnäller om den här jävla skiten. Prostitution är lagligt i Tyskland, get over it för fan...
Vad vill du att det ska stå här? Ring: 0730 - 39347037204752752
Pajaser.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
ElakeEric Det är lagligt att skjuta sig i självförsvar i USA. Get over it för fan...
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
*folk inte sig.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Anledning: sexindustrin i tyskland? Tycker JÄMO att dom snor alla kunder ifrån Sverige?
Ride 13"s y que?
Claes Borgström sitter i matriarkatets sköte :)
Det mest patetiska genom tiderna
Nej men förfan ställ in hela VM vettja!
det mest patetiska jag någonsin hört tror jag.
SKU - SKU - SKULASON!
suck
Sitt inte och trolla!!
Det där e ju bara struntprat..
-.-DMX-.-
haha låt folk få knulla om de vill :P de skadar ju bara dem om de får en massa äckliga sjukdomar :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En sak vore om alla länder bojkottade, men om bara Sverige bojkottar så blir det ett fotbolls Vm utan Sverige.
glömde säga, då skulle det nog leda till en förslag om att ta bort sexhandel i Tyskland. (om de flesta länder bojkottade)
Måste vara ett april-skämt med utgånget bäst-före-datum.
Ride 13"s y que?
"Men nu kräver jämställdhets-ombudsmannen Claes Borgström att landslaget ska avstå gulddrömmarna." Detta är ju en grov överdrift.. Han krävde ingenting. Han sa att det vore bra om svenska landslaget gjorde så.. Men om man nu är realistisk. jag tror inte att Jämo är så dum så att han faktiskt tror att sverige kommer bojkotta vm. Jag tror han går ut och säger detta för att skapa debatt. Det är självklart att sverige inte ska bojkotta vm. Sport e sport o politik e politik. Man måste lära sig att skilja på sakerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är sånna där uttalanden som får mig att vilja börja slåss..
Men lika glad är jag för det!
Lynguistic P20, precis. Ett bra sätt att väcka folk på...
Det jag saknar nu är en saklig och vettig debatt om prostitutionen i tyskland. Alla utgår ju från att det naturligtvis är avskyvärt med prostitution.. I tyskland verkar dom inte tycka det.. Och jag tycker man borde tillåta dom att säga någonting om saken.. Istället för att alla media svenskar springer runt och vara PK hela dagarna och förväntar sig att prostitution är helt avskyvärt.
Folk har missat hela poängen, ni kommenterar saker och fäller meningar som "låt de få knulla, de är ju ändå de själva som lider av det" Det är lagligt att köpa sex i tyskland, folk stirrar sig blinda på det, det handlar om handel med människor, lagen upprätthålls i tyskland eftersom de finns kvinnor som inte har några begåvningar förutom att suga kuk, det var någon puckad brud i Agenda som sade att hon gärna ville ha nya kunder, kul för henne att lagen finsn liksom. Men det finns en baksida, självklart, när människor tvingas att arbeta på bordeller mot sin vilja, och importeras från diverse öststater blir det slavhandel. Och detta borde enligt alla normer och lagar förbjudas. Jag är grymt kluven, jag älskar fotboll över allt annat nästan, har väntat på fotbollsvm i flera ååår, det är säkert. Men samtidigt är jag inte pigg på slavarbete heller. Däremot kan jag finna det ganska konstigt att man börjar diskutera detta först tre månader innan avspark, de har ju trots allt vetat om situationen ganska länge och bör således ha kunna instiftat diverse incitament eller förebyggande lagar för att stoppa det som komma skall. Jag vet dock inte var jag står i frågan, detta var mer kritik till alla pundare som kommenterar utan att veta all fakta.
Tobbelito P27 varför det.?
Ta det i politik forumet, tack.
dingrinn.blogspot.com
Tobbelito P27 Hmm jag har väldigt svårt att se det som en mänsklig rättighet att inte behöva göra någonting.. Om folk vill sälja sex så ska dom få göra det. Om folk vill spela in porrfilmer så ska dom få göra det.. Varför är säljande av kroppar kränkande för alla.? Varför är det fruktansvärt och ociviliserat.?
folk verkar väldigt dumma i huvet (vilket inte överraskar mig). 1. Han KRÄVER INTE (vilket jag såg i en intervju) hantycker dock det vore stort gjort! 2. det är lagligt, det är äckligt. Men det är inte det han snackar om. Jag tycker också sverige ska hoppa av, trots att jag ÄLSKAR FOTBOLL, och anledningen till det är traffickingen som pågår. detta defineras för övrigt som slavhandel. Detta handlar om kvinnor (och barn) som dras in i landet och tvingas sälja sex mot sin vilja. redan nu hade dom importerat över 10. 000 kvinnor från runt om i Europa för att säljas som sexslavar under VM. att man protesterar mot hu dessa kvinnor och barn behandlas, känns för mig viktigare än att jag får njuta av fotbolls-VM. för övrigt tycker jag det är äckligt och konstigt att man arrangerar VM i ett sånt här land.
Är det värt att ett av våra bästa fotbollslandslag någonsin går miste om karriärens höjdpunkt för att ta ställning i denna fråga? översättning: är det värt att ett gäng som är jätteduktiga inte ska få åka till VM och ha lite kul, bara för att protestera mot att nårra fjuttiga 50 tusentals små barn kommer att säljas som sexslavar till fotbollssupporters? öh.. ja? vad är det för jävla fråga?
skilja på politik och sport jag tycker inte det.. när man kan använda idrott till att påverka ett såpass världsomfattande problem. Asså fotboll är jävligt oviktigt i denna fråga och jag tycker faktiskt att en sån grejj kan offras för något så mkt större. för övrigt ÄLSKAR JAG FOTBOLL.. jag har väntat o väntat på detta VM.. men detta fick mej o tänka
Subdominant_ P17 Asså fotboll är jävligt oviktigt i denna fråga och jag tycker faktiskt att en sån grejj kan offras för något så mkt större. För dig kanske det inte offras speciellt mycket. Men spelarna, deras yrke är faktiskt att spela fotboll.. Ska man inte tillåta dom att göra något av det största dom kommer göra i sina karriärer bara för att du har ett dåligt samvete.? Sport är sport. Politik är politik. Vill man försöka ändra tysklands politik på detta området SKA man använda politiska medel, man ska inte bojkotta idrottsliga evenemang. Annars så tycker jag dina resonemang är ganska tvivelaktiga. Jag menar. Trafficking är ju olagligt i sverige också, och det skulle väl öka om det fanns ett sådant evenemang här också i sånna fall.?
"Som om sexköplagen har gort någonting bättre för prostituerade kvinnor i sverige, det enda den har lyckats åstadkomma är att de blivit kriminella." -> det är förbjudet att köpa, inte sälja. om jag inte har helt fel. de som därmed kriminaliserats är torskarna.
om man nu ska diskutera lagen i sverige, är det ju bara snack att det bara drabbar torskarna, även hororna måste ju gå under jorden och bli beroende av hallickar.
äh mänskliga rättigheter ...ingen tvingas till att va fnask.... man har ALLTID en egen vilja fick jag lära mig när jag var liten. nej men ärligt talat sånt jävla skitsnack att bojkotta vm, om de kommer upp mer sånt här i media då vet jag inte vad jag tar mig till så jävla fjantigt, ni kan hålla till i slutna sällskap å sitta där i gnälla bäst ni vill bara vi andra som rent ut sagt skiter i vad ni tycker kan få vara ifred! :D
X-Art goes A-Art efter ett par bärs!
Tobbelito: Sen när skulle sex handla om kärlek? Sen du bestämde det? Sexdriften handlar först och främst om överlevnadsinstinkt, glöm inte att människan är ett av få djur som är monogama. Och jag är inte ens säker på att det ligger särskilt mycket i vår natur.
Sittin sideways...
Tobbelito P27 enligt mig är det inte självklart.. Man kan definitivt inte jämföra att döda någon med att köpa sex. Om man ska köpa sex så måste det finnas någon som vill sälja sex. Om dom båda gör det med frivilligt så är det ingen som lider.. Tvärtemot om man dödar någon. Sen beror det på vad du menar med att människor inte kan köpas. För det kan vi. Och det sker ju varje dag iom att vi jobbar o sånt.. Att sälja sin kropp till att ha sex eller att slita i någon gruva. Det är båda att sälja sin kropp. Och att sex handlar om kärlek finns det många som inte håller med dig om. Sex o kärlek hör inte ihop för alla.
lynguistic ja det är deras jobb.. men det är ju knappast lika viktigt som att ta ställning mot någotr SÅ mkt större?
Subdominant_ P17 Skulle du känna likadant om det var ditt jobb som vi tog bort. Och ditt livs dröm.? Hur skulle du reagera då.?
hoppas alla i landslaget köper sex, varför skulle dom inte göra de om dom nu för lust att göra de? dom som klagar kan väl börja klaga på alla andra ställen som också har laglig prostituion och åka dit för att okupera byggnader eller vafan dom nu tycker verkar bäst!
X-Art goes A-Art efter ett par bärs!
Tobbelito P27 Jag har iof samma åsikter som dig.. jag tycker prostitution ska va förbjudet.. =) Däremot så ser jag det som en tillräckligt stor sak för att ha en diskussion om. Du ville ju inte ens att man skulle diskutera saken, du ville ju att man skulle utgå från att det är fel. Det tycker jag är dumt. Såklart det är skillnad att jobba i en gruva och att sälja sex.. Däremot handlar båda om att sälja sin kropp. the_queen F21 För många ja, men definitivt inte för alla.
Skulle du känna likadant om det var ditt jobb som vi tog bort. Och ditt livs dröm.? Hur skulle du reagera då.? öh.. jag skulle kunna offra något mkt större för något sånt här.. och jag hade varit otroligt stollt efteråt.. jag fattar knappt frågan:S jag tycker allt borde göras för att motverka sånt här!
Om man ska köpa sex så måste det finnas någon som vill sälja sex. Om dom båda gör det med frivilligt så är det ingen som lider.. Problemet är att många av dem här kvinnorna gör inte det här frivilligt. Ett flertal kvinnor/barn har kidnappats eller tvingats till att sälja sina kroppar. Samtidigt, när prostitution är lagligt i Tyskland finns det såklart dem som tycker att det är acceptabelt att sälja sig själv till sexuellt nöje. Men majoriteten av dessa kvinnor och barn kommer från öststaterna, de baltiska länderna där dem är under kontroll av större kriminella ligor. Dock har jag, som många andra här, längtat till fotbolls VM och att bojkotta mot denna företeelse kommer nästan som ett bakslag för mig. Jag förstår syftet med att förhindra sexhandeln men på vilket sett stoppar man det om Sverige inte är med i VM? Ska man på något sätt sätta stopp för det här avskyvärda problemet får man gå i botten och försöka lösa det genom att sätta någon lag mot ofrivillig-prostitution(en politisk fråga). Eller så får man be alla länder i VM bojkotta mot hela evangemanget, vilket verkar vara orimligt.
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
the_queen: Du vet inget om mig... jag är inget av dina alternativ. Varför blandar du ihop kärlek och monogami helt plötsligt? Dom är heller inte samma sak. Ni är så trångsynta allihopa, den enda anledningen till att folk tycker det är fel att köpa sex är för att sex har svartmålats så länge, ni är rädda för sex, ni tycker det är smutsigt. Ni vill beröva sex från dom som aldrig skulle få ha sex om det inte fanns prostituerade. och om ni bara kunde ge upp med eran jävla kärlek, monogami och låtsasmoral så skulle prostituerade få slippa skämmas. det är ni som är problemet, inte dom. Jag ger mig själv rätten att säga ni och inte du och vänder mig till alla som skulle passa in detta. Tji den!
Sittin sideways...
Jag säger däremot inte att Monogami, kärlek eller moral är fel på något sätt, bara att jag börjar bli trött på att få den nerkörd i halsen hela jävla tiden. Ni är som Jehovas vittnen, helt övertygade om eran righteousness och besatta av att folk ska tycka likadant.
Sittin sideways...
Tobbelito: Varför är sex då så svartmålat från försäljning? så vida det inte är tvingat så ser jag absolut inget fel med att sälja sex, det är bara brykärringar som ja, bryr sig.
Sittin sideways...
Bry, inte by. Och du kunde tydligen inte se det nya perspektivet så vi lägger ner...
Sittin sideways...
Menar ni att ni helt allvarligt ser en del prostitution som helt OK för att den är "frivillig". Ni tror att människor som säljer sex mår bra och gör det för att det är kul? jag skyr prostitution, allt vad det står för borde brinnas för evigt. Dock kan jag inte säga nej till vad människor tycker om. Av alla 6 miljader människor på jorden måste det väl finnas ett antal som föredrar att sälja sin kropp istället för någon annan karriär. Det låter såklart väldigt konstigt och en smula dumt men människor har olika värderingar. Och när jag nämde ofrivillig-prostitution, är argumenten byggd på majoriteten av skaran som är med i det nätvärket. Det är den som måste motverkas. Men om människor vill sälja sin kropp, alltså att de ser något positivt med det, utan att han eller hon har blivit påtryckta så tycker jag att dem får göra vad dem vill. Vissa har väl en tedens att vara mer sexuella och dem har kanske olika metoder att nå till en sådan nöjes-situation.
Subdominant_ P17 jag skulle kunna offra något mkt större för något sånt här.. och jag hade varit otroligt stollt efteråt.. jag fattar knappt frågan:S Offra något mycket större.?? Detta är deras dröm. deras yrke.. Går väl knappast att bli mycket större än så för dom.?? Jag tror inte en sekund på att du skulle offra något så stort för dig om du vet att det inte kommer göra någon speciell skillnad. O ja om prostitutionen sker frivilligt mellan två människor så tycker jag det är helt okej. pellepotter P17 Vart kommer barn in i bilden.?? Jag tvivlar starkt på att det är tillåtet som barn att prostituera sig.? Problemet är att många av dem här kvinnorna gör inte det här frivilligt. Vad har du för fakta för att backa upp det här påståendet?
Lynguistic P20 är du dum? Min dröm är att komma riktigt långt med rappen. Det är det absolut största karriärsmässigt som skulle kunna hända mig. Jag älskar att göra musik. MEN jag är ju inte så dum så att jag inte fattar att min musik (liksom fotboll) egentligen är så OFANTLIGT oviktig när man jämför med vissa saker här på jorden. asså seriöst:S Och jo! Även om det inte skulle ändra på så mkt skulle jag offra det för att visa att jag är emot..
Vart kommer barn in i bilden.?? Jag tvivlar starkt på att det är tillåtet som barn att prostituera sig.? det är nåt vi inte kan vara säkra på att det inte förekommer. Barnprostitution kan vara vid 15 års åldern och om man ser från det rimliga borde det finnas ett stort antal tjejer som är under 18 och då räknas det som barnprostitution.