I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dokumentärer om människor med in i helvetes för mycket fritid

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2011-05-06 01:50

Dokumentärer om människor med in i helvetes för mycket fritid

Av någon outgrundlig anledning har jag det senaste året totalt snöat in på dokumentärfilmer som kretsar kring individer med konstiga fritidsintressen och ett litet annorlunda sätt att betrakta livet på. Blir alltid lika glad och fascinerad när jag sugs in i dessa märkliga människors vardagsliv och får ta del av deras skumma och häpnadsväckande bekymmer.

Kommer dela med mig av mina favoriter här och hoppas att ni också vill bidra med era egna guldklimpar. Förhoppningsvis kan vi få igång något slags samarbete och skapa en riktigt mäktigt tråd av oanade propotioner. Börjar med några lite nyare varianter:

Marwencol
En alkad, gammal krigsveteran blir nerslagen av fem hoodlooms i Kingston, New York, hamnar i långvarig koma och vaknar upp som en findus-färdigrätt, varken med minne eller finmotorik. När den amerikanska sjukförsäkringen gjort vad den är bäst på och gått upp i rök, skickas han tillbaka hem till verkligheten som en bruten man, med en kapacitet att klara av ett vuxet och ansvarstagnade liv, motsvarande en femårings. Så för att bättre kunna bearbeta gamla, jobbiga krigssorger och hantera det faktum att det kvinnliga laget inte längre kommer med några seriösa anbud på transfermarknaden, försvinner Mark Hogankamp in i en förtrollad värld bestående av G.I. Joe-gubbar och Barbiedockor. Han skapar en alternativ verklighet, en fiktiv dockstad han kallar ”Marwencol” och låter sina nära och kära, representeras av dockor med både komplexa personligheter och unika mellannamn.





Finns fler tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://alltdetdarochenpasechips.wordpress.com

(Inlägget ändrat av Squirtle. Fixade rubriken på trådskaparens begäran 2011-05-31 23:10:18)

Finns tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://addoepc.se