I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på Engelska Filmer

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-07-29 16:33

Tips på Engelska Filmer

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på bra brittiska "ungdoms" filmer, i stil med Lock stock and two smoking barrels och Kidulthood/Adulthood, Human Traffic osv. Dom flesta Huligan filmer har jag redan sett så dom behöver ni inte föreslå. :)

Om det redan finns en liknande tråd kan ni radera denna.

2010-07-29 17:22
RocknRolla är riktigt skön, den gillade jag och samma som gjorde Lock stock som har gjort den.

Boat that rocked (Pirate Radio) är också en härlig film, men inte i samma stuk :p. En komedi om piratradio under 60 talet i England och hur kampen om att sända pop och rock gick till. Men rekommenderar den ändå, för den är helt underbar och raden "How about it then" är nog världens bästa raggningsreplik :D!

Snatch har inte sett den, men också Guy Richie som har gjort den. Fått bra betyg på IMDB också. Han har ju också gjort den nya Sherlock Holmes också, den var rätt bra.

Hoppas du hittar något bra :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-07-29 18:57
danke! dock har jag sett dom 3, fast kolla på snatch du, fet! :)

2010-07-29 19:34
Haha okay, men det var värt ett försök :). Ja, den vill jag se nu, får ta tag i det nästa regniga sommardag eller när jag inte har något bättre för mig :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-07-30 18:40
Trainspotting är väl given?

This is England

serien Skins
kuk - kunst und kultur

2010-07-30 20:17
Boy a -

Son of Rambow-

Fishtank -

The history boys

Sweet sixteen

Misfits - t v serie

Om du ska se nån så måste du se Boy A. Det är min brittiska favoritfilm förutom This is england.
http://
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-07-30 22:38

Rekommenderar inte trailern, anser den spoilar för mycket. Hur som helst Daniel Craig i huvudrollen och ett flertal andra kända ansikten från olika filmsammanhang återfinns också. Härlig brittisk gangsterhumor rakt igenom.

http://www.imdb.com/title/tt0375912/

Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-07-31 04:57