I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-20 11:22

Sons of Anarchy

Jag upptäckte serien först för en vecka sedan och det finns förmodligen många här som redan sett den första säsongen då den startade den 1a September 2008 i USA.
Serien kretsar kring ett MC-gäng i kalifornien och deras olagliga verksamhet och familjeförhållande. Motorcykelgänget heter likt seriens titel Sons of Anarchy och är lokaliserade i Charming, Kalifornien. Huvudrollsinehavaren Jax spelas av Charlie Hunnham och det finns en mängd kända ansikten i serien som exempelvis Katey Sagal (Paggy, Married with Children) som spelar Jax mor men också Ron Perlman (Hellboy).

Serien är skapad av Kurt Sutter som producerat The Sheild vilket syns tydligt på den mörka stämningen. Serien är inköpt av TV4 och kommer att visas fram till våren och kanalen FX har även gett klartecken för en andra säsong.

Några tankar om serien? Jag har själv bara kommit till avsnitt 7...

(Preview)

IMDB

2008-12-20 12:43
Tänkte ta och börja se serien ikväll faktiskt. Sett trailern och hört mycket gott om serien av personer som har liknande intressen. Att Kurt Sutter ligger bakom kan knappast vara till nackdel då The Shield är en av mina absoluta favoriter. Får återkomma efter att ha sett ett par avsnitt ikväll.

2008-12-20 13:36
skön serie, men efter att ha sett första säsonen så undrar jag om den kommer att hålla särskilt länge...bara en föraning

2008-12-20 14:39
har kollat första säsongen 2 ggr redan, riktigt skön serie.
bra jävla musik är det också!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-21 23:55
önskade verkligen att jag hade gillat den, det är fan ett tema som borde göra sig enormt bra som tv serie, hade kunnat dö för en hells angels serie i sopranos klass som utspelar sig från början av klubbens skapande till nutid.. men tyvär pallade jag bara att se två avsnitt innan jag tröttnade på detta.. kan inte sätta fingret på det riktigt tyvär.. kanske får ge det en chans till så småningom.. det hade ju vissa kvalitéer men alldeles för många brister..

är det ingen annan som verkligen verkligen stör sig på serier i såna här miljöer där det ninte svärs? känns så jävla oseriöst.. klarar inte av det.. MC knuttar som inte använder ord som Fuck och Shit går fan bort..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-28 11:36
Mycket nice serie faktiskt, har gillat hans stil på serier sen shield så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2009-09-29 08:37
Jag gillar denna serie, känns mer som ett familjedrama än en renodlad mc-gängsserie.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2009-09-29 12:21
Den är ok, men den lider lite av samma problem som tex shield gjorde. Klyschor, budget, halvtaskiga skådisar då och då.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-09-30 20:06
Den är awsome ju!

2009-10-04 13:07
Trots mitt förra inlägg så har det tagit ett tag innan jag kommit igång med serien, fick hem första sösongen på dvd och började kolla igår. Måste säga att jag gillar serien, karaktärerna, jargongen etc. Musiken är hur grym som helst. Känner igen personligheter i mina polare. Sett halva säsongen nu, i like a lot. Kanske inte undra på då jag gillar The Shield riktigt mycket med.

Joel413
Jo för att vara Hells Angels medlem måste man svära. Det är enda kravet och bli medlem. De knuttar jag umgåtts med har haft mer vårdad språk än vad jag har. Dessutom så hör jag shit och fuck hela tiden i serien. Du kanske hade mute funktionen aktiverad på din mediaspelare för att ha missat det.

2009-10-04 22:15
Jag har sett alla avsnitt.
Serien är bra men tycker han som spelar Jax drar ner betyget rätt mycket, han känns inte ett dugg trovärdig. Vissa av de andra skådisarna skulle man kunna bytt ut också..
Sen säsong 2 är lite för blödig, lite för mycket såpopera med utdragna tvister.
my name is xelly smelly

2009-10-14 12:21
Fan va nice avsnitt, dom e fan inte dumma them nazis

2009-10-14 15:03
Nazister är fett med dumma :<

2009-10-15 20:30
han Jax låter som han snackar ut ett rör hela tiden.
LEGALISERA CANNABIS

2009-10-22 00:00
Vafan sa han till fbi bruden i slutet?

2009-10-22 08:34
slangan du har ju delvis rätt i och med att stämbanden är i anslutning till människans luftrör med utmynning som vi kallar för munnen.. :p

2009-10-23 16:06
ja jag hörde inte heller va han sa till henne, sjuukt irriterande, hjälp!
!!!

2009-10-23 16:45
Ey...you ever heard from Kohn (Agenten som stalked Tara)...dangerous being a fed...

Tror jag han säger...

2009-10-23 23:48
De var så han sa ja Matte!
my name is xelly smelly

2009-10-24 20:25
Gillar det mer och mer för varje avsnitt.
Har hunnit till s02e05 nu, dags för e06 om nån minut.
Stör mig som fan på Charlie Hunnam som spelar Jax, ta av dig baggypantsen och af1:orna liksom.. Men i övrigt gillar jag det. Oftast.

2009-10-30 13:48
förlåt kaneida visste inte att folk kopplade rör till luftrör direkt menade självklart ett rör gjort av plast ursäkta mig.
LEGALISERA CANNABIS

2009-10-30 14:32
Bra avsnitt, dom blir ju bara mer och mer blåsta för varje avsnitt. Undra när de vänder

2009-11-05 16:17
Bästa serien på länge! Hittade den av en slump för några månader sen, kunde vart lite mer våld dock. Dags att gå loss på nassarna!
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2009-12-03 12:27
TUNGT avsnitt!

2010-01-08 15:26
The Sons of Anarchy Motorcycle Club Redwood Original (SAMCRO) will ride again, as The Hollywood Reporter gives us the not-so-unexpected news that FX has renewed 'Sons of Anarchy.' The one-hour drama series, a hit with critics and audiences alike, will return in September, with 13 brand-new episodes.

The news of the series renewal coincides with the announcement that the season 2 finale, which aired on Tuesday, drew in 4.3 million viewers, an all-time series high. The finale pulled in a 2.3 rating among adults 18-49, which brings 'Sons' back around to where it started this season.

'Sons of Anarchy' has received a lot of attention for the various Shakespearean parallels in its plot and characters, particularly 'Hamlet' and 'Macbeth'; and, like the Bard's greatest tragedies, things will probably get more complex -- and, of course, bloodier -- as the story continues.

2010-01-08 18:37
Riktigt nice serie. Visst finns det en del småsaker man stör sig på, men allt som allt så funkar den. Ser fram emot en till säsong.

2010-01-20 15:52
Älskar denna serie. Har sett s1 + s2 och väntar med spänning på s3.

Har inte läst alla inlägg men kan informera er om att jacks / jax är samma kille som spelar den hårda killen/ledaren i Green Street Hooligans, han är britt :)

2010-01-20 15:58

2010-01-20 15:58

2010-01-20 18:15
Stajl

Haha, det har jag inte tänkt på. Måste nog säga att han passar bättre som lad än som biker..
Walking the street of dreams

2010-01-20 19:55
Naizo,

Han kan, i SOA, när han blir riktigt jävla lack, se jäääävligt ball ut om jag ska vara ärlig, men om man jämnför de där två bilderna så håller jag med. Han är lite mer rund i ansiktet och nåt år äldra på SOA-bilden :p

2010-01-21 14:41
Fan va coolt, inte tänkt på de innan
Skivsamlare

2010-01-29 12:37
Vilken jävla andra-säsongsavslutning :O Och nu ska man vänta i över ett halvår för en fortsättning?! :(

top 5 bästa serien, lätt.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-01-29 17:33
INOK,

word!

skulle vilja ta tillfället i akt och citera störtsköna Bobby i liknelse till hur jag uppfattar serien;

Masterpiece..!

2010-06-02 17:38
1. When does Season 3 Start?/Has the show been canceled/How many seasons will there be?

Season 3 is scheduled to start in September 2010 - no firm date, yet. We have UNCONFIRMED reports that the first episode is tentatively slated for Sept. 7th.

No, the show has not been canceled - in fact, financial deals have been made for both seasons 3 and 4, with most of the principal actors and other professionals (like writers!!) signed through season 4.

Kurt Sutter is the show runner and creator of the show and he has said that he has planned for the show to run for 7 seasons. In seasons 1 and 2, the show has run from September to December on Tuesday nights and we have no reason to believe that seasons 3 or 4 will be different.

2010-06-02 18:45
Sweet!
Walking the street of dreams

2010-06-02 21:33
jävligt nice, längtar! tummen upp!
Skivsamlare

2010-06-13 20:54
Såg precis om säsongerna igen. Fyfan, bästa serien någonsin??

Måste be om lite hjälp, jag behöver en liknande serie att sätta tänderna i! Vilken?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-06-27 20:08
Bästa serien ever enligt mig... !
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Battlerappare

2010-07-01 18:01
Jo den ligger riktigt högt upp i top10 iaf

2010-07-02 15:04
kan säsong 2 koooomma!? Fan om inte ninjavideos lägger upp den när det börjat i staterna.

2010-07-05 22:01
Blir fett. September, i varje fall.
Vi går en skön höst till mötes.
Trist på Chuckys fingrar, men sånt händer, supposedly..

2010-07-06 00:51
Menade såklart s3 i mitt tidigare inlägg.
September alltså, alldeles för lång tid.. Dock är hösten som du säger räddad, tummen upp!

Battlerappare

2010-07-07 11:49
Måste fan ta och se om den innan september, kommer inte ihåg slutet.

2010-07-12 03:29
Alltså fyfaaaaaaan, sett serien nu för andra gången..

SpoilerDÖDA IRLÄNDARENAWEAWEAWEAE KKRIIIIIIG..
Battlerappare

2010-07-16 15:46
FX SETS FALL SCHEDULE FOR ORIGINAL SERIES

Sons of Anarchy Season 3 Premieres Tuesday, September 7, 10 PM E/P

Terriers Season 1 Premieres Wednesday, September 8, 10 PM E/P

It's Always Sunny in Philadelphia Season 6 Premieres Thursday, September 16, 10 PM E/P

The League Season 2 Premieres Thursday, September 16, 10:30 PM E/P

LOS ANGELES, July 15, 2010 - FX has set its fall schedule with the return of three hit original series and the premiere of one new original drama. Sons of Anarchy returns for its third season on September 7 at 10:00 PM ET/PT, while FX's newest original drama, Terriers, premieres on September 8 at 10:00 PM ET/PT. FX's Thursday night comedy combo rolls out the following week as It's Always Sunny in Philadelphia returns for its sixth season at 10:00 PM ET/PT on September 16 followed immediately by the second season of The League at 10:30 PM ET/PT.

Starring Charlie Hunnam, Katey Sagal and Ron Perlman, the critically acclaimed Sons of Anarchy kicks off FX's fall season on Sept. 7 at 10 PM. Sons is an adrenaline-rich drama with darkly comedic undertones that explores a notorious outlaw motorcycle club and its desire to protect its livelihood while ensuring that their simple, sheltered town of Charming, California remains exactly that: charming. The MC must confront threats from drug dealers, corporate developers, hate groups and overzealous law officers. Sons of Anarchy was created by Kurt Sutter who is Executive Producer/Showrunner. John Linson and Art Linson are Executive Producers. The series is produced by FX Productions and Fox 21. FX will air for the third season of Sons.

2010-08-11 01:05
NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR GRABBAR!

2010-09-08 10:45
Nu jävlar!

2010-09-08 13:33
nu brakar helvetet lös

2010-09-08 15:43
Fan va gott det ska bli att se nya avsnittet ikväll!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Battlerappare

2010-09-08 15:52
OHHH!!!!!!!