Tips till en Tv-serie veteran?!??!?
Tips till en Tv-serie veteran?!??!? Jag har sett samtliga avsnitt av dessa serier: 30 Rock The 4400 24 Alias American Dad Arrested Development Battlestar Galactica Beavis&Butthead The Black Donnellys Black Books Band Of Brothers Boondocks Breaking Bad Brotherhood Californication Carnivale Chappelles Show Cold Feet Deadwood Dexter Desperate Housewives Drawn Together Entourage Everybody Hates Chris Family Guy Friends Futurama Heroes How I Met Your Mother House M.D. It's Always Sunny In Philadelphia Ideal Kyle XY My Name Is Earl Nip/Tuck The Office (UK & US) OZ The Pj's Pimp My Ride Prison Break Psych Pushing Daisies Ramsay's Kitchen Nightmares Robot Chicken The Riches Rome Scrubs Seinfeld Simpsons Six Feet Under Skins Sleeper Cell Sopranos South Park That 70´s Show Twin Peaks Two and a half Men The Ultimate Fighter Weeds The Wire The X-Files + typ alla poker shower som sänts..... Har någon tips på nån serie utöver dessa som är värda att se??? I'm starved for high quality TV!!!!
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
Lost, Breaking Bad, The OC
Vi är överallt!
Burn notice och dirty sexy money.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
och Contender Asia om du gillar The ultimate fighter.
Friday Night Lights
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
fan glömde ju såklart att skriva lost och dirty sexy money i listan. breaking bad står med. OC kan ju slänga sig i väggen, ska ju lätt kolla upp contender asia. fightsport is the shit! mer mer! come on gimme gimme!!! hehe...
Fringe då? har inte kommit mer än 3 avsnitt ännu men det är ju alltid något. annars gillar jag The IT Crowd och The big bang theory . Båda komedieserier. IT Crowd framförallt är grymt kul.
Skämtar du?! Tycker jag ser mycket men faaan! Lugn, hur hinner du?!
"Som klockrenh säger." - oneoo
Konsertbesökare
2008-09-28 04:31
Hur kan du ha missat The Shield? Och Third Watch också. Riktigt bra serier båda två.
Friday Night Lights(sjukt bra!) Har nämnts! Andra jag följer själv: One Tree Hill smallville the game(inte rapparen, serien)
Jag har ingen personlighet
Moderator
2008-09-28 06:09
Flight of the Conchords, Peep Show, Homicide: life on the streets...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Kitchen Confidential, Curb your enthusiasm, Big Love, The comeback, Top Gear
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Skaffa några vänner! :D
be the change
Generation Kill , alternativt JackVegas förslag.
Göteborg på låtsas.
hehe några års dekadens och brassrökande i Lund hinner man mycket på :D mer tips!! One Tree Hill smallville Fringe är inte aktuella då de är på tok för flottiga. ska checka resten
det är ju med mina vänner jag kollat på alla serier. vem fan sitter helt själv och kollar på så mycket serier?
Inte jag i alla fall, eeh. :|
Göteborg på låtsas.
Du vet att det där är tusentals timmar?! Herrejesus :p Aja, hoppas du haft det roligt iallafall!
be the change
Rescue Me och Studio 60 on the Sunset Strip
Lyricist
2008-09-28 13:36
Breaking Bad va ju riktigt bra, fast det har nån redan slängt upp..
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Håller med johanness om Rescue Me och Studio 60. Underbara serier. Simma Lugnt Larry/Curb Your Enthusiasm är också ett måste. Extras, Spin City, Frasier, Skål/Cheers, Sixties, Angels In America, Little Britain...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Mille: För mycket fritid? :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Toastare
2008-09-28 15:36
Legoland, det har kommit en ny säsong peepshow!!
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-09-28 15:38
och Mille_ tack för listan.. ska kolla upp de jag inte känner igen. TV-serier är det bästa att fördriva tiden med.. tyvärr också a bitch när det gäller "bara ett avsnitt till" och sen ska man gå upp och jobba en timme senare typ. Flight of the conchords är sjukt bra..och när du kollat in serien kollar du filmen Eagle vs. shark
Jag skyller allt på Emma!
The Shield som SlimJim skrev är riktigt tung. En av de bättre serierna. Sen kan du ju se Kenny vs Spenny.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mm har precis flyttat till oslo och för att inte lockas av allt nöjesliv och spendera alla pengar jag tjänar tänkte jag fördriva tiden då jag inte jobbar med tv-serier! har sett flight of the conchords, helt galet bra! ska lätt kolla upp the IT crowd. bountyboo: no problem, det allra mesta på listan håller hög klass. vissa är ju sånt man såg när man va lite yngre typ alias mest för att det gick på tv4. jag blev lite rädd för mig själv när jag skrivit klar listan och insåg hur många timmar jag "slösat" på tv-serier. menmen det har lätt varit värt det! gimme some more people! :D
haha jag som tror att jag kollar på mycket. Du har inte nämnt O.C eller One Tree hill. Den senare är lite bättre men suger nuförtiden (riktigt hårt). Ett annat tips är att du ska börja kolla lite på porr kanske, där finns ett oändligt utbud i stort sett.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Lyricist
2008-09-28 23:35
asså shit :o du har ju fan sett typ allt känns det som, lite psykopatdrag där haha, börja kolla serien "livet" och skaffa jobb ;) skämt åsido, helt ärligt, finns det nåt du inte har sett :O finns väl nån serie som heter typ jericho eller nåt, (inget jag ens sett själv så har inte en jävla aning va det e). så e väl inte ett tips på serie, men mer ett namn för dig o kolla upp
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
LAs vegas ar lite smatt bra tycker jag
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
STARGATE =D =D =D =D
pssshh
Gå ur och gör något istället för att sitta framför datorn hela dagarna.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Trailerpark boys och Peepshow. Jag lovar att du inte kommer bli besviken!
Wordlife no doubt baby
Cracker Hustle 21 Jump Street Boomtown Och du ligger i lä mot oss som äter serier ;p
Eureka ska jag börja titta på verkar ball..
work some magic
kan ni inte betygsätta dom tv serier ni har sett .. så att man vet om man ska titta elr inte:P
-.-DMX-.-
jag har ju för fan jobb! men för att inte spendera alla pengar jag tjänar här i dyra oslo vill jag sitta hemma och titta på serier på min fritid. ooh betygsätta...ja det borde ja göra. men det är ju ett fett projekt. palar inte ikväll iaf.. tack för alla tips people!!!
Kolla in brittiska serier om du tömt de amerikanska, ofta mycket bra. Green wing gillade jag mycket tex
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Mitt liv som död Supernatural Torchwood Kingpin Chuck
Gilmore Girls, alla 7 säsongerna. Riket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Homicide: Life on the street, är grymt bra, Pembelton och Bayliss i förhörsrummet med crooksen, jävlar i havet, det är bra tv.. Sen slår jag ett slag för Shameless. Handlar om en lätt dysfunktionell familj i Manchester's förort. Bara sett första säsongen men riktigt bra. Sen Mighty Boosh. "The legend of Old Gregg","The Nightmare of Milky Joe","Hitcher","Electro" och " The tale of the crack fox" är dem bästa avsnitten tycker jag. Noel Fielding och Julian Barratt är roliga som fan..
New Zealand Why not?
Peter Birros serie i fyra delar "Upp till kamp" är helt mästerlig, om du nu missat den...
Mille_ http://www.myepisodes.com/ Skaffa medlemskap där, det är för folk som kollar så mycket som dig att hålla reda på när alla avsnitt släpps, vilka man har sett, hur många timmar man har lagt ner osv.
En kompis och inneboende här med mig (också i oslo) är likadan som du, han har lagt ner såhär mycket:
Total 1398 69695 1 months, 2 weeks, 6 days, 9 hours, 35 minutes
1398 episoder
69695 minuter
Annars glömde du Moonlight på din lista, en vampyrserie, ingen jättehöjdare men ok underhållning. Tror du glömde Star Trek också, men vem orkar kolla på det?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Däremot kan jag å det allra starkaste tipsa om Generation Kill med alexander skarsgård i en av huvudrollerna.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Boston Legar är ett måste för dig om du inte har sett dem. Boston Public också en skön serie. Eureka såg jag inte heller på listan. Life har precis börjat se den själv, den är bra. Anders och Måns Också roligt, då ska du ha Fråga Anders och måns också. Las Vegas Såg jag att någon nämnde, mycket sevärd. FoneJacker Om du gillar busringningar. Flashpoint En sjukt skön serie från Canada, handlar om en insatsstyrka. Sen vet jag inte om jag såg något Anime uppe på listan, simpsons och sånt såg jag men om du gillar Japanska sköna Animeserier bör du se: Death Note Eyeshield 21 - Har inte sett hela men av det jag sett, mycket bra! Naruto, i alla fall de första 130 någonting episoderna. Tengen Toppa Gurren Lagann, sjukt bra anime serie också. Nu står det lite still kanske kommer mer.
john doe måste du ju se! helskön serie. invasion med kanske
Lyricist
2008-09-30 16:41
Doggy Fizzle Televizzle är ju iofs ingen serie, men eftersom att du själv har slängt in Chapelles Show på din lista så nämner jag den, ungefär liknande, mest sketcher och rätt skojj
En serie jag diggade som fan var
Huff! Alla utom jag verkar ha missat den. Gick iof 4 pa natten.
Huvudpersonen som spelas av Hank Azaria (gjort manga av rosterna i simpsons) ar psykiatriker och det tas upp en hel del serious issues samtidigt som handlingen ar genomsyrad av humor.
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0409570/
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Wow! Kanske ska skaffa dig ett jobb eller någon kompis eller två istället?
herrejesus, fan va ni sitter o glor på serier...
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?
Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly. Det går inte att kalla sig TV-serie-veteran om man helt missat Joss Whedon. Ledsen, men så är det. Faktiskt.
The Corner av HBO, förlagan till The Wire, rekomenderas varmt.
Boyz n the wood