Efter att ha sett dagens avsnitt så tror jag att han kommer att göra det. ...och han kommer att njuta av varje sekund lite extra :D Dagens avsnitt var helt galet bra. Avsnitter bli bättre och bättre hela tiden. Spänningen växer så att det är stört. Vill ha resten av säsongen nu tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har kollat på denna serie sen start.. men tröttna lite på det nu i s3, seg start antar ja. så har inte sett de 4 senaste.. dock blir jag jävligt sugen att kolla när jag läst detta.. även om jag vet vad som händer :D
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
Senaste avsnittet var guld. Nu trissas spänningen upp som fan!
Grymt spännande, undrar hur många avsnitt som är kvar Man saknar ju Doakes lite dock :D
Its darkest before dawn
Ja jävlar vad action det var i det senaste! Sjukt att Miguel verkligen visar sitt riktiga psykopat-jag mer och mer. Och att han vart så trevlig och mysig fram tills Dexter tränger in han i ett hörn.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Miguel kommer begå "självmord" :) Förövrigt väldigt bra serie och säsong. Hoppas att ungen är född till nästa säsong, för jag läste någonstans att det kommer mer av denna serie.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Miguel flippar uuur. Grymt bra avsnitt. Fan, ge mig tisdag!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
omfg sista avsnittet kommer fan äga
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Adios amigo! Hell yeah!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Damn vilken känslosam avslutning på senaste avsnittet. Sjukt bra!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Hur är det nu, ett avsnitt kvar eller?
Straight from the Suarn!
emarkju P23 Mjo, det är sammanlagt 12 avsnitt på säsong 3 (enligt IMDB.com iallafall)
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
3-12 312 14 Dec 08 Do You Take Dexter Morgan?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Yes i DO! :P
haha jag förstod det. Galet jävla avsnitt det var :D Nu är ramon och skinner efter dex, undrar hur detta slutar haha.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Är det bara jag som tycker att dexter har blivit en såpa? Första säsongen var skitbra, andra säsongen var seg och förvirrande och tredje handlar ju nästan mer om alla andra på snutstationens liv än om dexter själv. Får hoppas sista avsnittet är bra på måndag iaf.
Vore ju lite komiskt om dexter tar kol på alla tre Prado-bröderna haha. Detta med att säsong 3 lite ändrat stil tycker jag inte är något negativt alls. Fatta hur enformig denna säsong skulle vara om det bara handlade om dexter och hur han dödar några laglösa
Jag tycker säsong 1 var bäst sen kommer säsong 3 och sist 2 eftersom jag inte gillade hon Lilah. Jobbig människa :)
elitz Det intressanta är ju inte hur han dödar laglösa, det intressanta är hur han som kallblodig mördare ser på världen utan att ha några känslor, och hur han kommer i kontakt med (och dödar) andra som är som honom, samt kontrasten som skapas mellan honom och vanliga människor på polisstationen. Alla tre säsonger har haft tre väldigt bra teman, men jag tycker säsong 2 och 3 har haft för lite fokus på de intressanta sakerna.
Omen22 Det blir ju fortfarande enformigt att det hela tiden ska handla om dexter, man vet ju nästan allt om honom, hur han fungerar, hans uppväxt, hur han agerar i olika situationer osv.
elitz Jo, men då är det ju frågan om huruvida det är värt att fortsätta på serien överhuvudtaget, om dess huvudkaraktär blir ointressant efter första säsongen. För ibland känns det som om man lika gärna kan kolla på Beverly Hills eller Melrose Place. Första säsongen hade den perfekta balansen mellan Dexter och de omkring honom, men det har sakta men säkert spårat ur till nu.
det intressanta är hur han som kallblodig mördare ser på världen utan att ha några känslor, och hur han kommer i kontakt med (och dödar) andra som är som honom, samt kontrasten som skapas mellan honom och vanliga människor på polisstationen. Det känns som att de slog ihjäl den hästen under första säsongen och en bit in i andra säsongen också. Nu sätter de dexter i nya situationer istället. Äktenskap, far osv.
Om du tycker serien har blivit helt ointressant sedan första säsongen så är det ju bara till att sluta kolla?
Att de skulle sluta upp med att göra serien är ju skrattretande. Den är hur populär som helst, Showtime har greenlightat för säsong 4 och 5, författaren av originalböckerna är ett stort fan av tvserien och har äntligen fått den lilla cameon som han tjatat om och blivit inspirerad till att skriva ännu en bok.
marvingaye Ja, jag sa ju det också. Andra och tredje säsongen har väldigt bra teman, men för lite fokus på det intressanta. Andra säsongen följdes upp direkt av att Dexter förlorade förmågan att döda, och hur han måste möta vem han är och vad han gjort iochmed att polisen hittar hans gravplats. Men andra och tredje säsongerna känns så mycket sämre skrivna än första, och jag tycker det är tråkigt. Nej, jag tycker inte den blivit helt ointressant. Den har några intressanta delar här och där, men mycket av det som gjorde första säsongen bra har försvunnit. Och visst, det är kanske skrattretande att de skulle sluta med serien ur en ekonomisk synpunkt, men inte ur en kvalitativ.
Om de skulle sluta nu så anser jag att det är skrattetande av både kvalitativ och ekonomisk synpunkt eftersom de i fjärde säsongen ska gå tillbaks till böckerna lite mer. Jag tycker tredje säsongen var väldigt bra, många bra referenser från böckerna jämfört med säsong 2 som knappt hade några men ändå var helt "ok". Första säsongen var löst baserad på böckerna och det var nog det som gjorde att många, inklusive mig själv, tycker att det var den bästa säsongen. Men eftersom Jeff Lindsay själv är ett stort fan av tv-serien så säger det nog rätt mycket om hur bra tv-författarna faktiskt har lyckats. Sen tycker jag faktiskt att även ett "dåligt" dexter avsnitt fortfarande är väldigt bra och underhållande, speciellt om jag ska jämföra med andra liknande serier som går nuförtiden.
Att de ska gå tillbaka till böckerna är väl spännande, men det behöver ju inte betyda att det automatiskt kommer bli bra. :) Hursomhelst såg jag sista avsnittet av tredje säsongen nu, och de lyckades knyta ihop allting rätt fint, även om jag gärna hade sett de göra någonting mer av scenen med The Skinner i slutet. Jag har bara läst första boken (det efter att jag sett serien) och jag tycker serien var grymt mycket bättre. Du som är insatt, är det värt det att inhandla de andra två?
Jag har bara läst första boken (det efter att jag sett serien) och jag tycker serien var grymt mycket bättre. Du som är insatt, är det värt det att inhandla de andra två? Absolut! Speciellt nu när man måste vänta ett tag tills nästa dexter avsnitt. Helt klart värt det.
Som du kanske har märkt så är böckerna ändå lite annorlunda från tvserien för att ändå (stundtals) vara spännande och överraskande.
Det är också kul att upptäcka referenser från tvserien, vill inte spoila för mycket men "The Skinner" är baserad på en karaktär från böckerna som är ganska lik men lite annorlunda jämfört med tvkaraktären. Han är lite mer intressant i böckerna i alla fall :)
marvingaye Ja, då får vi se om jag plockar upp dem i mellandagarna då. En sak jag verkligen gillade i boken som de inte tagit med så mycket i TV-serien är allt resonemang kring The Dark Passenger, och Dexters relation till månen, och hur dexter inte bara mördar sina offer, utan att det är en långsammare mer betydelsefull process. Men det ska bli intressant åtminstone.
lite besviken på säsongsavslutningen...hade gärna fått vara lite mer spänning, att tala ramon till rätta och ha ihjäl the skinner gick ju lite väl snabbt. bra i vilket fall som helst, programmet har en hög lägstanivå. förövrigt undrar jag om det bara är jag som hunnit bli pissless på alla diskussioner dexter har med harry i huvudet? jag hatar det berättargreppet i film och tv överhuvudtaget...vem fan har den där typen av inre dialoger (eller monologer egentligen men ni förstår...) med döda släktingar?
Riktigt bra säsong, känns nästan som den bästa. Kommer säsong 4 i vår eller måste man vänta till hösten?
Vi är överallt!
Demento: Haha ja är det nån som har sånna inre dialoger lär det vara Dexter! Riktigt vrickad individ.. Men förstår din point och håller med lite. Känns lite som att säsongsavslutningen hade kunnat blivit mer känsloladdad i stil med dom två förra säsongernas avslutningar. Nu gick det lite väl bra och snabbt till skillnad från dom två första sluten där man plågades tills man nästan grät framför datorskärmen.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
fortfarande störtskön serie. Sluta hata folk.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Demento// Snacket med Harry är lite utav en vinkning mot de senare originalböckerna.
I will miss you Dexter :(
my name is xelly smelly