I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prison Break Säsong 4 [Officiell tråd] (Spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-05-12 09:49
Hittade på flashback, ovs ev grov spoiler
Spoiler
Ja, det håller jag med om. Men detta kommer från en väldigt trovärdig källa. Personen i fråga har under alla säsonger spoilat händelser, slutscener osv.

Jenzy: The Man, I just read that episode 22 flashes forward to see where the characters ended up four years later.

The rumor is going around that Michael dies. And that we see Sara and their son four years later.

Is that true?

The Man: Yes and No, the very last scenes of episode 22 take place 4 years in the future and yes Michael and Sara's son will be seen. You will also learn what happened with Sucre, Mahone, Lincoln, C-Note, T-Bag, Sofia, LJ, Self, Kellerman
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-05-12 12:21
Yeah, jag vet det. Råkade läsa det av misstag också. Men ska bli kul att se :)
be the change

2009-05-12 17:19
Jag läste på vids.tv att det bara var 2 avsnitt kvar... 2 ytterligre men där står det airdate 1970? :S WTF?

Får la ta och lite på dig Jack och IMDB

2009-05-12 17:59
Yeah, jag litar fullhjärtat på IMDB, dom har aldrig svikit mig! tror jag..
be the change

2009-05-15 14:38
Så hur ligger det till? är det ett dubbelavsnitt nästa fredag också, eller är det här sista? Får olika svar överalt

2009-05-15 14:40
Istället för att söka svar från andra kanske du ska börja kolla upp skit själv? IMDB funkar alldeles utmärkt.

Season 4, Episode 21: Rates of Exchange
Original Air Date—15 May 2009
Season 4, Episode 22: Killing Your Number
Original Air Date—15 May 2009
Season 4, Episode 23: The Old Ball and Chain
Original Air Date—2 June 2009
Season 4, Episode 24: Free
Original Air Date—2 June 2009

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 14:49
Dieallot

Jo herr bitter, jag kollade IMDB innan jag skrev. Men som sagt, många källor anger olika saker och IMDB har inte alltid rätt. Därför undrade jag om någon, t.ex. JackVegas som till och med är mer besatt av serien än jag, kanske hade en mer pålitlig källa. Kanske någon av skaparna av serien lr så.

2009-05-15 14:54
Jag är så bitter att jag har fel.
På Fox står det att det är 'series finale' ikväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 15:02
Ja men det är det jag menar! Känns ganska säkert att Fox har koll på avsnitten. Men då har alltså IMDB inte bara skrivit fel utan också döpt två egna avsnitt?

2009-05-15 15:04
Mjo, verkar som det. Även EPGuides har 24 avsnitt i listan med samma datum och allt. Enda som skiljer sig är att de inte har namn på de två sista.

Men vad spelar det för roll egentligen? Man märker ju om det är avslutning ikväll, kommer det två avsnitt till efter det så var det antangligen inte det :P

2009-05-15 16:57
jag är väl inte besatt.

Men det känns svårt för dom att runda ihop allting på 2 avsnitt nu när man ändå vet vad som kanske kommer hända, känns som att en 3-4 hade varit bra..
be the change

2009-05-15 16:57
eller typiskt prisonbreak, 1 säsong till ;) haha.

tror ni den kvinnliga prison break kommer?
be the change

2009-05-15 19:17
Jag hoppas verkligen inte det! Isåfall hällre den där Gretchen-prylen.

Men det spelar fan lite roll, man vill ju vara förberedd när de är slut. Brukar så PB såfort jag vaknar lördamornar. Men ere sista sitter man ju uppe!

2009-05-15 19:34
Jo det var den Gretchen prylen jag snackar om, det är ju en kvinna och ett fängelse! ;D
be the change

2009-05-16 06:41
Aja, jag kan inte kolla förräns 7 ikväll, det suger. Har avsnitten men vågar fan inte kolla något nu då kommer jag dö på jobbet..

så får vi väl se om detta är det sista eller om det kommer mer! :)
be the change

2009-05-16 10:46
HAHA, in your face JACK, jag hade rätt.... De var sista, vilket är jävla tråkigt, blev fan lite tårögd där i slutet, musiken som spelades och allting, vackert var det iallafall, ett bra slut på en helskön serie, kommer dock sakna den här serien jävligt mycket...

Bästa var att se alla gamla ansikten igen... Riktigt fint.
William Fitchner och Wentworth Miller gör det så jävla bra.

Får vänta tills Jack sett den och läsa hans sköna kommentarer om avsnitten...

2009-05-16 10:53
Kommer ta ett tag att smälta det här avsnittet...

Fan vad alla mina favoritserier ska ta slut...

2009-05-16 13:11
Nu vet inte jag om detta har blivit sagt, eller om ni sett det. Det är alltså 24 avsnitt på denna säsong, men FOX beställde bara 22. Avsnitt 23 och 24 kommer rakt ut på dvd.

FAST:
This direct-to-DVD episode consists of the two episodes from season four ('The Old Ball and Chain' and 'Free') that were not aired in American in one 88-minute feature. The Final Break continues from the season four series finale and is scheduled for Blu-ray and DVD release on July 21, 2009. The episodes will be exclusively broadcast on Sky1 in the UK in the week following the final episodes "Rate of Exchange" and "Killing Your Number"

Från Wiki.
Vilket alltså kan betyda att dessa två avsnitt kommer ut på nätet som vanligt.

2009-05-16 13:38
För känslomässigt berörd för att kunna skriva något om avsnitten. Grät faktiskt i slutet. Så jävla vackert..

2009-05-16 14:51
alltså så tårögd.. =(
-.-DMX-.-

2009-05-16 15:11
Jag ger Prison Break 10/10.
Tror inte ens mitt bröllop kommer bli lika känslomässigt.

2009-05-16 15:22
Gällande glädje och smärta

2009-05-16 15:32
tok bra slut på en serie som hade sina knackiga stunder

2009-05-16 16:31

2009-05-16 16:50
Det vackraste jag upplevt någonsin. elitz bild känns passande.

Fan verkligen haft en klump i magen under hela dagen... så vackert, men så hemskt..

SpoilerDon Self...Michael...Generalen..

2009-05-16 17:21
JackVegas hurru, släpp lös dina känslor för oss!
Vi är här för dig

2009-05-16 17:28
Precis, kom och sörj med oss nu, vi är alla rörda!

2009-05-16 17:39
Hahaha, jackVegas är säkert jätteledsen och ligger i sin säng och känner sig övergiven ;)

2009-05-16 19:54
Väldigt tragiskt slut, fast kul att se att någon vågar sig på något sådant här...

Jag förstår dock inte poängen med Michaels död... kändes som att de bara ville skapa ett tragiskt slut...

Men jag tyckte det var grymt bra ändå att allt inte var en dans på rosor i efterhand utan att de alla hade skapat sig ett riktigt liv - t.ex. att Mahone och Pam inte fungerade...

Kellerman-grejen var riktigt bra också, det var bra att alla fick leva med vad de gjort.

Riktigt bra slut i allafall, författarna har iaf lite stake. Nuförtiden ska allting sluta så lyckligt på alla sätt och vis vilket i sin tur leder till väldigt tråkiga och dåliga slut. Men inte i det här fallet. Men jävligt dåligt att Michael dog tycker jag, ser verkligen inte poängen i det. Det enda jag kan se med det är att han framkommer som en riktig martyr, och citatet på hans gravsten verkar det som styrker det (För de som inte kommer ihåg så citerade Michael det till Sarah i första säsongen när de först träffas).

Nåja, bra slut iaf. Det härligaste var att se Kranz i elektriska stolen =)

2009-05-16 20:02
tårarna har runnit konstant nu ett tag.... jag är mållös... kan inte säga något... inte nu....
be the change

2009-05-16 20:03
fan om man ska stanna hemma från jobbet imorn.. klarar inte sånt här.....
be the change

2009-05-16 20:07

Förresten, varför stod det att han dog 2005 på gravstenen för?

Så rörande, vackert men trist.

2009-05-16 20:13
alltså vafan.......
be the change

2009-05-16 20:36
Vet inte om det tagits upp men iallafall en av bonus avsnitten som ska komma utspelar sig innan de fyra år man får se i "killing your number", antagligen då man får reda på hur och vad Michael dog utav...

Någon som förresten vet vad låten i slutet heter?

2009-05-16 22:46
diwety : Jag antog att han dog utav tumören , då han började blöda näsblod när dom gick på stranden :)

2009-05-16 22:53
fan det känns som att en bra polare har dött.. jag kan fan inte släppa detta...

prison break är det bästa som visats..... scofield du var kung..
be the change

2009-05-16 23:54
JAG VISSTE att kellerman inte dog!

C-Note, Dont be mad, UPS is hirin!

Fetttt avslut!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-05-17 00:55
Ja fy fan, jag var ju tvungen att pausa för att förstå att Kellerman kom tillbaks. Var helt ställd i säkert 5 minuter, jag visste hela tiden att han skulle komma men ändå blev det en chock:D

2009-05-17 00:58
Den där bruden som spottade Kellerman i ansiktet, fick man se hennes kille i serien nån gång?

2009-05-17 01:07
Dieallot: Ja, Danny, hennes man, var ju kellermans partner i säsong 1. Kellerman dödade honom när han skulle avslöja The Company med ett brev på 3 sidor som han skulle ge till Veronica (Lincs flickvän/advokat).

Väldigt underligt att det skulle ha räckt, men Kellermans vittnesmål gjorde inte det. Istället måste de sno Scylla och skit...

De borde avslutat serien tidigare, thriller/drama-serier går inte att dra ut på för länge, för grundidén försvinner då oftast och utvecklas till något annat. The Company var mycket mäktigare i säsong 1/2 och det var myyycket mer spännande. I slutet var de ju inget mer än ett stort företag som hade lite beef med Scofield och Linc, utan att de egentligen hade någon relevans till deras operationer... det är det mest sorgliga med PB... Men slutet var bra iaf

Har förövrigt läst lite på andra forum nu och det är en massa konstiga historier som hävdas om vad som ska hända de sista 2 avsnitten som inte visats... Det återstår att se dock. Vissa verkar tro att Michael fejka sin egen död, men det är jag rätt säker på bara är deras egna önsketänkande haha

2009-05-17 01:25
Kom och tänka på en sak. Jag tror faktiskt inte michael har dött, eller det är definitivt möjligt.

- Hans gravsten säger att han dog 2005, vilket är väldigt underligt. Det är ju ett faktum att han inte dog 2005. Producenterna av serien skulle inte göra ett sådant misstag och vi alla vet att författarna av serien är ganska smarta.

- Alla är väldigt glada när de går till hans grav. Det är också väldigt konstigt. Varför skulle de vara glada? Inte en enda tår? Väldigt konstigt.

- Hans död är väldigt konstig helt enkelt. Det finns absolut ingen anledning att döda Michael när allt är klart. Hans död bidrar inget till berättelsen, det är inget som han förtjänar (alltså inget i stil med att T-bag åkte tillbaka till Fox River, Kranz i elektriska stolen, Self blir en jävla vegetable etc) utan han bara dör för sakens skull. Detta var något jag tyckte var konstigt redan när jag sett klart avsnittet och har grubblat ganska mycket över varför författarna gav honom det ödet.

Jag vet inte, men det här slog mig nu. Det är trots allt två avsnitt som inte har visats ännu och jag har en stark känsla av att Michael faktiskt kan ha levt vidare. Det är inget "optimistiskt tänkande" eller vad man ska säga, för att även om det självklart knöt sig lite i magen i slutet av avsnittet så är det inget jag förlorar sömn utav, utan jag är mest lite skeptisk, och det framförallt p.g.a. att hans död känns så poänglös...

2009-05-17 01:58
Ja, Danny, hennes man, var ju kellermans partner i säsong 1. Kellerman dödade honom när han skulle avslöja The Company med ett brev på 3 sidor som han skulle ge till Veronica (Lincs flickvän/advokat).

Ahaa, hade totalt glömt bort den karaktären.

2009-05-17 02:16
Jo, jag kunde inte heller sätta fingret på det helt först utan var tvungen att tänka en stund =)

2009-05-17 02:37
En till sak jag kom att tänka på som verkar rätt idiotisk:
Michael och gänget ville ha tag i Scylla för att sätta dit The Company för alla hemska saker de gjort. De skulle finnas listor på allt som gjorts, alla som gjort vad och vilka som jobbat där. Det visade sig sen att infon på Scylla var saker som skulle ändra världen till det bättre vad jag förstod. Men det fick Michael aldrig reda på.

Eller så har jag missat nått, eller så är jag trött. Eller nått.

2009-05-17 02:57
ja men dom kunde ju använda scylla till att förstöra världen med också.

sjukt sorgligt är detta iaf. på riktigt.
 www.RekFoto.se

2009-05-17 12:52
Mår fortfarande dåligt alltså, man känner sig ledsen.

Dock intressant med alla teorier som poppar upp! Men jag hoppas att dom låter Michael ligga. Känns ovärdigt att förstöra ett sånt här slut

2009-05-17 13:22
Så det kommer att släppas 2 till avsnitt? nu på fredag och nästa?
 www.RekFoto.se

2009-05-17 13:37
Nej, två avsnitt ska visas i UK nu på fredag, om de kommer ut på internet på lördagsmorgonen vet man inte. Hur stor är scenen i UK?

2009-05-17 14:57
ahha då tycker man ju att det borde komma ut :] den lär vara tillräckligt stor
 www.RekFoto.se

2009-05-17 18:49
ÄNTLIGEN är serie fan slut, var fan bara första säsongen som var värd, vilken jävla plåga dom andra säsongerna har varit verkligen...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "