Michael Bay - vilkens filmbolags-moguls kuk suger han?
Jag menar shit! Kolla vilka filmer han har gjort:
Det säger väl en del om killen när hans bästa jävla film är The Rock!
Hur fan regisserar han fortfarande filmer?
Vem gillar den här smörjan?
Såg nyligen the Island förresten. Därför jag är lite upprörd. Vilken skit..
Och så såg jag Uwe Boll-tråden och tänkte att jag väljer Uwe Boll framför Michael Bay any day of the week.
*Har inte sett Transformers och tänker fan inte göra det heller.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Moderator
2008-03-11 23:59
Jerry Bruckheimers... det är lättillgänglig action med snygga skådespelare och en miljard i budget. det skulle inte förvåna mig ett dugg om alla dessa haft premiär i juli då biopubliken är passiv och mest går för att bion har aircondition.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hmm, asså, Roland Emmerich, Michael Bay och CO gör ändå filmer med underhållningsvärde. Samtliga filmer du nämnde har iaf fått ett godkänt mottagande av både kritiker och publik med bra biljettförsäljning, oavsett vad du än må tycka om saken rent smakmässigt. Varför hans filmer är underhållande är bombastiska filmer med mkt effekter men tunn story, sånt underhåller på det planet men inte mer. Uwe Boll däremot misslyckas med det mesta, filmerna är sega, dåligt castade, inkonsekventa storymässigt, rätt fula och ja mer eller mindre inget bra finns att plocka fram i hans filmer, betygen på imdb speglar den bilden. Det är inte komplett skit där heller dock men inte långt ifrån. 3/10 betygs killen liksom.
affeaffe - Han behöver nog inte utföra några sexuella tjänster i och med att alla filmer du drog upp har spelat in löjligt stora belopp och som vanligt är det inte främst kvalité utan intäkt som avgör om någon får fortsätta. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Bad Boys (ettan) och Transformers var ganska bra. De gör sitt jobb. Bad Boys var riktigt bra för sin tid och Transformers var rolig, snygg och kul för oss som gillade transformers.
Jo jag vet att de drar in massa pengar men det måste vara trots Bay, inte tack vare Bay. Hade en regissör med en gnutta talang fått The Island hade han säkert kunnat göra något halfway decent av det. Då hade de dessutom stått the test of time och Pearl Harbour hade kanske inte bara nämnts som punchline i skämt idag.
Alltså, många går inte på bio för att se Bergmaneska dramer, många går med vänner, på dejter eller bara för att fördriva tiden och bli billigt underhållna av bombastiska specialeffekter på stor duk. Ser inget konstigt alls i att filmerna han regisserat är blockbusters och att han får fortsätta. Sen personligen är inga av de filmer du nämnde några jag regelbundet kollar på direkt, där kommer snarare filmer som; Glengarry Glen Ross, Alien, Gudfadern, Rear Window och typ hundratals andra in.
affeaffe - En regissör med konstnärlig vision hade gjort The Island till en kvalitetsfilm. Kvalitetsfilmer drar inte in pengar. Det som drar in pengar är "enkla" filmer med raka budskap och mycket action / explosioner (gärna med snygga töser i också). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
...och ja, det är gravt irriterande att du lyckas posta mina inlägg ett par minuter inna jag gör det :P 10-4, over...
Mabande Varför skulle de vara konstnärliga? Jag menar bara en regissör som vet vad han sysslar med. Jag menade inte att de skulle pitchat The Island för Bergman men kanske en snubbe som James Cameron eller vem fan som helst egentligen som har ett öga för film.
Hur fan kan man tycka att Transformers är bra? Sämre skit är svårt att hitta, om man tänker budgetmässigt då. The Island är dock är rätt kul idé och den börjar jävligt bra men sen blir det för mycket Bay över det hela. Men har man Jerry Bruckheimer som producent i varje film så är det nog inga problem för Mr Bay att få några jobb...Och nu ska dom göra uppföljare till Transformers också, fy fan...Någon som ställer på att åka hem till Bay och döda honom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill bara klargöra att min poäng INTE är att Michael Bay är sämre regissör än Stanley Kubrick då det bör vara uppenbart för alla. Min poäng är att Michael Bay är sämre regissör än någon annan framgångsrik regissör jag kan komma på. Jag menar att alla Michael Bays filmer hade varit bättre i någon annans händer.
Well, I don't deal in "if's", neither should you my friend, ^^
Mabande: "Kvalitetsfilmer drar inte in pengar." Det finns actionfilmer, thrillers med mera som är kvalitetsfilmer också. Se t.ex. Bourne-trilogin som ju är kassako också.
Det finns filmer och det finns folk för allt, inget att hänga upp sig på. Sen tror jag säkert att en majoritet HELST vill ha bra gjorda påkostade filmer men tyvärr så följer bolagen beprövade mallar, play safe. Det konceptet funkade senast då kör vi på det igen. Men det har faktiskt kommit en del bra grejer de senaste åren på bio. Runt sekelskiftet var det sämre.
älskar slutet på bad boys två när dem åker om bombar castro och spränger alla hans narkotika labb... fantasifullt
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
The island suger tonvis med lem, the rock bad boys och armagedon är ju filmer som går att se, nej jag sätter bay framför uwe alla dagar i veckan.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Oohhh jääävlar, Uwe Boll är ju en riktig doodoo-stain på Hollywoods botoxade ansikte...
Även om jag gillade Transformers måste jag säga att Michael Bay är det största cocksmokern i industrin.
Det värsta är ju att han startade ett filmföretag som bara släpper remakes. Hur kan man glömma dom här lustmorden på klassiker...
Okej, det här kommer svida rejält. Fan va lack jag blev när jag såg det här!
Friday The 13th (2009) The Birds (2009) A Nightmare On Elm Street (2010)
Lite löjligt att klaga på Michael Bay som regissör. Tror du att det är han som har all vetorätt över filmen och styr den precis som han vill? Med blockbusters får du som ett jävla ritblock med disneyfigurer som du ska fylla i .. och ritar du utanför linjerna får du skäll. Michael Bay är bra på det han gör och fått uppdrag för. Sen vad jag vet så är det väldigt många som håller The Rock väldigt högt när det kommer till action.
affeaffe X0 Du är inte ensam om din förundran och avsky över Bay. Verkligen jättemånga som inte gillar han.
Påminner mig om i Entourage när Ari skamset berättar för Vince att Michael Bay ska göra Aquaman uppföljaren och alla bara lackar haha
"I lay chicks like mother goose"
Hahaha Kiprono! så jävla bra med entourage
Det tragiska är ju inte att Bay får göra film utan att vareda jävla kotte och hans mormor går och ser filmerna på Bio. Jag förstår verkligen inte vad det är som är underhållande med explotioner och 20 minuter långa biljakter. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt. Men det är väl mig det är fel på antar jag.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Jag avskyr inte actionfilmer som en genre. De har sin charm och kan vara väldigt underhållande om de görs väl. Ett bra exempel är 24 som förvisso inte är en film, men en välgjord actionserie. Såg även Life Free or Die Hard för några dagar sen, och den var ju inte skitbra men ändå underhållande. Problemet med Michael Bay är att han alltid lyckas få ut sämsta möjliga prestation. Skådisarna i hans filmer gör ofta sina sämsta roller i karriären, manus som kanske kunnat vara intressanta blir fullständigt banala och som tittare bryr man sig aldrig om karaktärerna. Sen att han startat ett filmbolag som gör taskiga remakes på gamla slashers visste jag inte, men det gör ju inte att jag får mer respekt för mannen direkt.
MC_Kiprono Ari är lack över att Kevin Smith ska göra aquaman 2 inte Michael Bay
Vilket hat! Har ni inte sett reklamen för FiOS med Michael Bay? Han är ju genial. Den enda filmen som är riktig sunkig, men i alla fall lite rolig av de du listar i första inlägget är väl Armageddon?
jagvillocksåhaenblog.com
Sociopat - Okej, Bourne-filmerna är ett (av få) undantag i kategorin blockbusterrullar, men om du tar de senaste decenniernas största filmer så är de (förutom diverse barnfilmer) tämligen ofta hyfsat dåliga actionrullar av Bruckheimer-typ - lysande undantag är Titanic som är en hjärndöd romantisk film av dålig kvalité :)affeaffe - Oavsett om du gillar Bays filmer eller inte så är det ju uppenbarligen löjligt (och skrämmande) många som gör det och så länge de gör det så får han fler jobb. 10-4, over...
Mabande Självklart. Men, igen, om någon annan regissör hade gjort t ex Pearl Harbour och då lyckats ge filmen lite hjärta och tanke utöver (inte i stället för ) den action Michael Bay gav den hade den säkerligen varit minst lika framgångsrik, och den hade kanske även varit populär idag. Det är därför jag inte förstår varför Michael Bay får göra filmer. Att folk gillar actionrullar är inget argument eftersom det finns folk som kan göra actionrullar bra. Michael Bay är inte en av dem.
hans filmer har typ dratt in nästan 2 miljarder dollar.. så det säger väl varför han får komma tillbaka. Spelar det roll om det är Michael Bays bolag eller någon annans bolag som gör remakes? De kommer ju göras oavsett.
De är väl inget jävla fel på michael bay, suga kuk? njaee de tror jag inte... mer att han kan göra bra film som drar in stora intäkter. inte se transformers, aja du verkara vara den personen som hatar sådan här filmer, för om man ser på de hela så är effektufulla actionfilmer de mest sedda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
affeaffe - Uppenbarligen gillar ju folk den sortens actionrullar som Bay gör och som sagts så många gånger i denna tråd så kommer han få göra film tills folk inte gillar hans grejer. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att förstå? Oavsett om han är gör kvalitetsgrejer eller inte så har han en marknad. På samma sätt som Markoolios menlösa sommarreggae har enklare att hitta topplistorna än vad än Mike Patton släpper. Varför? För att "den stora massan" inte grottar ner sig i analyser av vad de ser och hör, utan helt enkelt har biofilmerna som passiv , inte stimulerande, underhållning . 10-4, over...
exakt, bra sagt.
Varför skulle dessa filmer inte vara stimulerande?
jagvillocksåhaenblog.com
1 X0 MC_Kiprono Ari är lack över att Kevin Smith ska göra aquaman 2 inte Michael Bay Fel men inte helt fel. Det är michael bay precis som jag sa men de skojar även om att kevin smith ska skriva scriptet. Vilket de inte blir så nöjda över heller.
VINCE: Cameron’s the only reason I signed on in the first place. Who’s directing ?
ARI: Michael Bay.
ERIC: Jesus Christ.
VINCE: They’re just rushing this thing out!
ARI: Vinnie, this is what studios do; the thing is a monster hit. They’re just trying to take advantage of it, that’s all.
VINCE: I haven’t even seen a script.
ARI: They’re working on it!
VINCE: Andrew Kevin Walker writing?
ARI: Kevin Smith.
ERIC: Oh boy.
VINCE: Fuck you, Ari! I want off this movie!
och det är inte Ari som är lack, det är vince och eric. Jag kan mitt entourage mannen :P
Transformers är adrenalin i filmform. Den är så jävla bra. Den som inte håller med sitter hemma på fredagar.
Mabande// LOTR, Matrix, Gladiator, The Departed, Saving Private Ryan, American beauty, Traffic, Gangs of NY, Ray, Crash, Babel, No Country for Old Men. Jag kan fortsätta... Du misstar nog mediahypade gigantiska evenemang med filmer. Jag kan nästan slå vad om att Babel eller Crash drog in mycket mer i vinstmarginal jämfört med Bad Boys 2 eller The Island t.ex. Dessutom har alal nämnda filmer varit nummer 1 på Box Office i USA.
Eksem// Bara att hålla med.
Kiprono// Tystnaden efter att e säger Michael Bay är bäst. I ett par sekunder tror man nästan att de ska bli glada. Ahh.. hösten... nya entourage..
Shit vad han är hatad den där Michael Bay. Att det var så många som hatade honom hade jag ingen anning om. Jag tycker personligen att han gör grymt bra, roliga och underhållande filmer och det är precis vad jag vill ha när jag ser en Michael Bay film. Vill jag ha djup, sentimental smörja kollar jag på Takowskij. Förstår itne varför så många blir upprörda. tycker det är kul att han kör sin grej, hade det inte varit värre om han försökt lägga in värsta djupet och budskapet bara för att locka till sig ännu bredare publik. att ni sen ens jämför honom med Uwe noll koll Boll tycker jag är sorgligt.
Saken ar ju att Bay sjalv har ju sagt att han vill bara gora action, han gillar inte romantik och storys, hade han kunnat hade han bara velat regissera action-delarna i filmer, sa varfor kritisera? Som nagon sa, battre att han gor det han ar bra pa an att forsoker lagga in massa karlek och gora sina feta action-sekvenser (ser hans filmer som action-sekvenser) till loljiga karlek/action-filmer. Nar bolag bestaller filmer och valjer honom vet dem exakt vad dem far och ibland blir det inte sa bra som tex: Pearl Harbour och The Island. Nar det galler sana har filmer ar det verkligen inte en person som gor filmen. Kevin Smith forklarar det javligt bra i en av sina Q&A-DVD'er, nar han jobbade med DareDevil (tror jag?) sa fick han notes och re-writes hela tiden och han vagade inte saga nagot for han fick ju sjukt bra betalt och han fick jobba med nagot han har alskat hela sitt liv.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Öh va? Ett av Bay's "trademarks" är just att han nästan alltid ska slänga in en riktigt cheesy kärlekshistoria i sina filmer, speciellt i första delen av hans filmer. Från Bay's Trademark sektion på imdb: Movies tend to be divided in two acts. The first one establishes the narrative and introduces the characters, allowing them to bond, usually in humorous and/or romantic ways. The second act is a non-stop action sequence. Det var ju en av de största anledningarna till att så många ogillade Pearl Harbour och att den fick kass kritik. De marknadsförde filmen som en actionfilm och som nästa "big thing". Folk förväntade sig det, historienördar och krigsveteraner förväntade sig en homage och fick sig istället en ostig såpa om en kärlekstriangel mellan en sjuksköterska hennes man och hennes barndomskärlek avslutat med krigsscenerna de redan hade sett i trailern. Sen fick den en del kritik för att vara historiskt inkorrekt.
Jo, men enda anledningen till att han gor sa ar ju for att han vill bli klar med karleks-delen och komma igang med action-biten sa fort som mojligt. Han hade ju kunnat ha valdigt mycket mer karlek i sina filmer an vad han har, manga andra action-filmer har ocksa valdigt mycket mer karaktars-etablering an vad Bay's filmer oftast har. Sen ar ju Pearl Harbour ett erkant misstag, fast a andra sidan sa ar han ju verkligen inte ensam om att gora filmen nar det ar i den bugdet-klassen.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Inget fel med feta action rullar som Transformers. Mäktiga "entertainment" rullar är klart waaaaaaaaaaay bättre än kärleks o djupt tänkande tråkiga filmer. Vafan va de ska klagas på honom.
Hangaround
2008-03-13 12:55
General i Southpark - That's isnt ideas, it's special effects! Bay - Uhm, I realy don't see the difference.
Att The Island inte blev så stor succe har inte med filmen och göra utan med marknadsföringen. Det var Bays första film utan Bruckheimer som producent och bolaget gav inte det stöd som han förvänta sig. Sen har du lite fel Sociopat för varken Babel eller Crash kom i närheten av en film som Bad Boys två i inspelade pengar.... Bad Boys 2 drog in 275 miljoner dollar medan Crash drog in 98 och Babel 135.. Jämför då det med Bays lite mer populära filmer som The Rock som drog in 335, Armageddon 553 och Transformers 707.. . Så ser man den enorma skillnaden mellan så kallade kvalitetsfilmer och Bay Blockbusters.. T.o.m en så hatad film som Pearl Harbor drog in 449 miljoner dollar..
Shit sitta o klaga på bad boys filmerna? kan slå vad pengar om att ni alla sett och älskar de filmerna, men sitter här och klagar för "det finns ingen story" nej men det finns action och humor! Lek inte djupa människor och klaga över allt "mainstream"
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
Dryice// Jag skrev vinstmarginal för Babel och Crash. Crash spelade in, bara i USA, nio gånger mer än budgetkostnaden för filmen. Samma siffra för transformers i USA var tre gånger. Naturligtvis är Bays filmer gigantiska, men att säga att kvalitetsfilmer inte drar in pengar är fel. Ganska så stort fel också.
Asså tråden är bara fånig, lås den..