I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dina favorit anime in all time.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-11-30 22:33
1. berserk-animen suger ju i jämförelse med mangan som typ är bland det bästa man kan läsa i animeväg tillsammans med akira-mangan, gunnm och angel sanctuary (av vad jag läst)

2. my neighbor totoro r0xx0r, inget gör en så glad som att titta på den filmen :)
12.

2005-12-01 08:42
animationen e grymt mycket snyggare i akira än appleseed, fattar inte hur man kan gilla dataanimerat.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-12-01 10:55
hur kan folk glömma att ta med dragon ball serierna? z e iofs bäst, men dom första funkar dom med.
håller med dmo flesta om bleach dock, och neon genesis evangelion.
Starzinger.

Dessutom Mobile Suit Gundam Seed för helvete! haha
Fredrik Virtanen MÅSTE dö!

2005-12-01 12:53
One Piece - en sjuuuukt kul och skön serie (*beroendeframkallande*)

Naruto - är skit bra i början men börjar bli lite seg nu, men allafall..har man sett 161 avsnitt så kan man inte sluta bara =) (*beroendeframkallande*)

Get Backers - underbar serie, en av favoriter

Hunter X Hunter - skit bra serie

Tokyo Underground - första anime serien jag såg, detta fick mig att förtsätta att kolla på anime

2005-12-01 13:23
Cowboy Bebop

vene, den va nice
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2005-12-01 14:02
¨Niin, du e helt störd! du snackar om att alla snackar om barnserier osv, dem du nämner e ingen bättre, jävla idiot. du gillar ju den där serien som handlar om näsborrshår o grejer.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-12-01 14:11
1. Beauty and the Beast
Disneystudions främsta verk i mina ögon. Färger, hantverk, scener, berättelse, tempo, sånger, musik och känslor. Ja, allt är verkligen fulländat i animeernas anime!

2. Tonari no Totoro
Man får verkligen slita sitt hår för att bestämma sig för vilken av Miyazakis filmer som är allra bäst, men efter moget övervägande väljer jag Totoro, mycket för att en så enkel och nästan tom berättelse kan bli så mycket. Men bara i händerna på en sann mästare. Omstörtande, underbar och vacker!

3. Wings of Honneamise
Socialrealismsciencefiction? Jag vet inte i vilken genre man placerar Wings of Honneamise, men som berättelse är den underbar, förtjusande och intensiv. Dessutom otroligt behaglig att se på. Debuten mästargänget GAINAX.

4. Perfect Blue
Läbbig, obehaglig, psykologisk och skitsmart. Stämningen är hög och ökar i tv-filmen som blev så bra att den hamnade på bio. Och förutom vissa billiga knep märks det knappt att den är gjort på TV-budget. Nyskapande!

5. Neon Genesis Evangelion
Det känns fel att ha med samma gäng två gånger på en så här kort lista, men att inte ha med världens bästa TV-serie alla kategorier är straffbart i sådana här sammanhang.

2005-12-01 15:27
Den som har underhållit mig mest är helt klart Naruto.
De första 80 avsnitten är så jävla bra. Efter 80 går så tycker jag att animationen blir lite sämre.

Fillerna som började efter Sasuke-Naruto fighten håller vad jag vet fortfarande på och kommer göra det till typ mars. De är asdåliga och förstör animen. Jag tröttnade på fillerna vid typ avsnitt 140 och sen har jag inte sett mer. Naruto är den enda animen som har gjort mig gråtfärdig :P

2005-12-01 16:28
Jag vet inte om jag vågar tro att folk som både gillar naruto och neon genesis förstått sig på nge överhuvudtaget
12.

2005-12-01 16:32
Chrno Crusade är en fett bra anime
aigt?!

2005-12-01 17:00
niin - att du klagar på naruto men höjer GTO till skyarna är väl lite väl motsägesefullt? eftersom båda suger, menar jag.

12.

2005-12-01 17:51
de j-adb säger de e de jag menar, jag gillar inte naruto, men lixom om man kommer hit o verkar helt okommersiell o speciell o ändå gillar GTO o näsborr anime, varför då klaga på andra? hur kan du ha rätten till att göra de? idiot

Rappare

2005-12-01 18:01

2005-12-01 18:26
till exempel :

neon genesis evangelion
cowboy bebop
serial experiments lain
akira (fast mangan är bättre)
ghost in the shell (serien/filmerna)
crest of the stars/banner of the stars
now and then, here and there
det mesta av studio ghibli (om inte allt)
re:cutie honey
flcl
fruits basket (fast mangan är bättre)
berserk (fast mangan är bättre)
gunbusters
nadia and the secret of blue water
Boogiepop Phantom
trigun
paranoia agent
jin-roh the wolf brigade
Wings of Honneamise

för att nämna några
12.

2005-12-01 18:58
ONE PIECE

för att det finns inget som är bättre den blandar in så mkt humor men ändå kan det vara så sorgligt...

Naruto hajjar jag inte hur man pallar att se...
Ni som följer det måste ha fett med tålamod asså
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Rappare

2005-12-01 19:11
j-adD : ok.. så, Naruto är inte lika bra som ett helt gäng serier och några filmer som är fruktansvärt annorlunda från båda. Då handlar det inte om att det är dåliga serier, utan att du inte gillar dess genre.

2005-12-01 19:15
om dålig skit utan några bra, snygga eller kvalitativa aspekter alls om fjortisninjor som gör samma saker om och om igen i oändlighet är en genre gillar jag den inte nej. Tacka Gud att allt är efemerelt så skiten kommer försvinna nån gång. Och då har jag sett över 100 avsnitt så det är inte så att jag sett 2 och sen kastat ut det genom fönstret.
12.
Rappare

2005-12-01 19:26
j-adD ; Om det nu är så hemskt, hur kommer det sig att så otroligt många (majoriteten som sett den, faktiskt) från överallt älskar serien och utnämner den som bästa anime?
Sen verkar det rätt otroligt att du om du nu verkligen tycker att det är så värdelöst har sett över hundra avsnitt. Vad vinner du på det, liksom..?

Sen kan jag säga att jag inte håller med dig. Naruto har en väldigt bra handling och väldigt bra historier i sig. Alla gör inte alls samma saker hela tiden, utan jag tycker att man får se en väldigt stark karaktärsutveckling genom serien i de flesta av karaktärerna. Visst har den en del brister.. Ta t ex det oändliga kriget med mangan, som de måste dra ut på en del avsnitt onödigt mycket. Men att säga att det är dåligt är enligt mig fel.

2005-12-01 19:36
svar till del ett : fler personer tycker daredevil är en bra film än tjarkovskis stalker. det säger tillräckligt. fler personer som gillar betyder inte bättre, människor i stora grupper är i allmänhet dumma i huvet.

svar till del två : "okej"

(extra förlängt director's cut-svar till del två : wow dude, you're fucked up)
12.

2005-12-01 19:44
Jag vill inte se Naruto, jag misstänker nämligen att den bygger på samma princip som Dragonball. En hejdlöst bra början, alltså två-tre avsnitt, sen bara en massa sjukt snillrikt konstruerade cliffhangers som gör att man blir helt hookad ända tills man slutar kolla, varpå man inser vilket skräp man egentligen slösat sina timmar på. Det är beroendeframkallande på samma sätt som vanliga Days of Our Lives-såpor.

2005-12-01 21:17
bobobo-bo bo-bobo ska man inte racka ner på, bland det konstigaste jag sett på det materiella planet.

niin - tycker du berserk suger?
12.

2005-12-01 21:21
GUN X SWORD
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker

2005-12-01 21:26
niin, jag kommer ihåg att du vid tt annat forum snackade om att alla gillade bara dem kända o vanliga anime serierna/filmerna, de a även då du nämnde näsborrserien o sa att hakkenden, berserk o cowby bebop suger! jag vet inte riktigt va jag ska säga bortsett från att du e jävla skum, att gilla en sån vanlig serie som GTO, o ändå klandra ner andra när dem gillar naruto eller kenshin. de e bara allmänt märkligt.

2005-12-01 22:11
j-adD P19

Det är skillnad på underhållning och underhållning.

Finns absolut inget konstigt i att både gilla en serie som Naruto och typ Neon Genesis/Lain .. Fast man kan bara gilla dom på helt olika sätt.
Visst, Naruto saknar djup osv, men den saknar absolut inte egenskapen att underhålla, förvisso väldigt simpel lättsmält underhållning, men ändå underhållning. Plus att folk kan faktiskt uppskatta den barnsliga charmen och de upprepande skämten/procedurerna. Det blir lite nostalgi över det hela om man har följt serien länge.
Jag gillar både naruto, bleach, fma och lain, texhnolyze, haibane etc .. beror på vad jag känner för .. simpel underhållning, eller utamanande genomtänkta "verk" som får en att tänka till lite..
Fast Naruto är en väldigt populär serie, och det är väldigt tufft och inne att klanka ner på´naruto. fast det där är en annan femma, palla typ..

pz
"I lay chicks like mother goose"

2005-12-01 22:18
Det känns verkligen som jag är den enda som ser det extremt balla, vuxna/mogna och extremt snyggt gjorda(5.1DD) Ghost In The Shell: SAC.

Älskar den. dels för det jag skrev där över.

2005-12-01 22:19
Glömde bort en grym klassiker!

Cowboy Bebop! så jäkla cool och flashig serie som verkligen gör en grym cowboy/jazz niche.

2005-12-02 00:12
OMG wth wtf lol noob *talk to the hand* im the shit whateva ....

WHO THE HELL CARES ....

frågan va vilka e era favorit anime... ingen som bryr sig om eran åsikt på andras inlägg

ni börjar låta som wanna be ghetto witetrash från nått million projekt...
som får 30 sec fame på ricki lake

2005-12-02 01:30
one_mic- jag har redan skrivit den

mc_kiprono - I totally agree, förutom att jag själv kan tycka det är svårt att gilla två så vida långt borta former av underhållning samtidigt. som att gillar xxx (filmen med vin diesel) och pansarkryssaren potemkin samtidigt, eller att både gilla pussycat dolls och godspeed you! black emperor. klart det finns dem som klarar det men jag är inte en av dem :)
12.

2005-12-04 01:09
Naruto är fan det bästa jag någonsin sett! Skulle kunna kolla på det varje dag, från timmen jag vaknar till timmen jag somnar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-04 16:35
Nån som kan tipsa om en grym film typ Akira, Ghost in the shell.
Jag vill ha en grym vuxen film inte allt för joxig.
Ja kollade lite anime posts här o laddade ner 26 avsnitt av Berserk, ja e på avsnitt 7 o de är fan bland de löjligaste jag sett me de i åtanke vad ska ja kirra för film?
"Italian stallion" 10 years of Connection!

2005-12-04 17:11
den nya appelseed kanske

2005-12-04 17:21
Är de en rulle me någolunda slut o början eller måste ja komplitera?
"Italian stallion" 10 years of Connection!

2005-12-08 10:43
Fan, FMA var oxå ganska bra... Fan att den skulle vara så kort :'
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-08 17:18
kort? 54 jävla avsnitt! 13 avsnit är kort och 26 avsnitt en perfekt längd för en animeserie. är det mer mjölkar man bara ett koncept och då blir det automatiskt dåligt
12.

2005-12-08 18:36
Silver Fang, lätt. Den har allt; hjältemod, ära, svek, sorg, uppoffringar, ondska, blod, huvuden som flyger av, styrka, den förlorade fadern/sonen, kärlek och ännu mer blod.

2005-12-08 18:52
1. Berserk(mangan är helt otroligt bra puh!)
2.NGE
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "

2005-12-08 20:16
sakisaki - håller fullständigt med om berserk-mangan! har du läst alla 29 volymer hittills?
12.

2005-12-08 20:32
Angelcop är helt ljuvlig, o Macross med svensk dubbning =)
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-12-08 21:13
j-adD P19

Yes, väntar ivrigt på volym 30 ^^ har du någon koll på hur många det ska bli?
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "

2005-12-13 15:01
Naruto, Full Metal Alchemist, längtar till FMA filmen

2005-12-13 15:59
Helt insnöad på Bleach just nu, sjukt bra serie! Bästa som hänt i serieväg på ett bra tag.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2005-12-13 17:08
SakiSaki - nej du tyvärr, inte en aning
12.

2005-12-13 18:42
hehe lirade bleach 2 på min psp o blev så impad av spelets coolhet att jag genast tankade 50bleach avsnitt som nu ska plöjas igenom ^^

2005-12-13 19:27
1. Naruto
2. Hunter X Hunter
3. Full Metal Alchemist

De 3 bästa jag sett!!!

2006-02-26 00:23
Sådär nu har man sett en massa anime serier och måste uppdatera listan;

1. Rurouni Kenshin - Reminiscence
2. Naruto
3. Hunter X Hunter + Hajime no Ippo

2006-12-18 02:09
Fy fan. Måste bara tipsa er alla anime tittare om en skit bra anime;

Ergo Proxy.

Romd is a dome city where robots and human beings cohabitate. It is also a paradise whose citizens are completely controlled and they don’t have to have emotions. Lil Mayo is a young carrier woman of the Intelligence Bureau. While she is investigating a murder case occurred in the city, she noticed mysterious messages, “awakening”. At that night, she is assaulted by a grotesque monster.

2006-12-18 06:40
Ojoj.. Nu är det Death Note.

Sån underbar jävla serie. Tyvärr finns bara 11 avsnitt ute :/ Man kan inte tycka att den är dålig.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-18 06:54
Kenshin OVAn är oslagbar, utan tvekan!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-12-18 09:51
Tror nog att det är Death Note för mig också..

Annars ligger chobits jävligt nära.. Kanske Full Metal Panic
<3

2006-12-20 00:36
Twelve Kingdoms är en riktigt bra serie som är lite seg i början när huvudpersonen mest spenderar tid med att gråta, men den utvecklas snart till en fullfjädrad kalasserie!

Handling: Huvudpersonen (en tjej) går i skolan i tokyo (har jag för mig, men den staden spelar inte speciellt stor roll), i skolan är hon duktig men har inga direkta vänner. Hon försöker bli vän med en mörkhårig tjej (sorry glömt alla namn :P)men den mörkhåriga tjejen vill inte vara vän med henne, den mörkhåriga är en outcast. :/

I alla fall en dag så blir skolan anfallen av två skumma varelser, det visar sig senare att de båda är från vad man kan kalla en paralell värld, där den ena är tjejens skydsängel 8typ) och den andra jobbar för den onda sidan. Den som skyddar tjejen tar med sig henne och råkar få med sig den utstötta tjejen med till andra sidan. Det visar sig att huvudpersonen egentligen är därifrån och egentligen kommer från ett träd :D (ja storyn blir 'nnu mer invecklad) och att det pågår krig mellan olika fraktioner i världen. En värld som är uppdelad i tolv land.

Ja, i din där världen talar de ett annat språk osv, och det har råkat komma in folk från japan dit förr, men de anses som mindre värda och blir mer eller mindre utstötta. De träffar en del av dem coh man får veta väldigt mcyket bakgrund bakom allt.

Sedan blir det krig ^^ hehe...Resten får ni titta efter själva. Men jag kan berätta att det självklart finns demoner, skyddslingar, halvmänniskor (halflings) osv med i berättelsen. Den berättar även en riktigt schysst story om hur länderna först skapades osv. nice!