Dina favorit anime in all time.
Lista upp dem här, och anledningen till varför ;D.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Naruto no comments
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
Chobits därför
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Berserk. bästa animen jag sett, bästa mangan jag läst.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
misery chick e hittils den enda me smak:) berserk e grym som satan, men jag hatar fittknullare som inte kan göra färdig en anime. asså seriöst, hur fan ska manga vara lika bra som anime????? ärligt talat? de finns bilder, så texten e liten, så man kan typ läsa ut en hel bok på 10minuetr, jag hatar manga. dessutom e bilderna svartvita, riktig skit, nej hae varit bättre om de bara va bokform, eller åtminstonde ha bilder på ena sidan o text på den andra. annars värderar jag kenshin högt, den har ett anime slut.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Seqondz P17 ja Kenshin ligger bra till hos mig också. om jag ska nämna ett par andra så gillar jag Serial experiments Lain, Gunslinger Girl, Perfect blue, Haibane Renmei, Texhhnolyze, Elfen Lied, Hellsing, Nekojiru-Sou, Tenshi no Tamago och The Diary of Tortov Roddle. ...sen så finns det ju verkligen hur många andra som helst som är skitbra, men de här är de jag kom på sähär spontant.
...och studio 4c:s "comedy", den borde alla se.
hmmm min favorit anime är nog.. Rurouni Kenshin - Reminiscence sen nåra andra bra är väl.. Hajime no ippo, Grave of the fireflies, princess mononoke, Ranma.
ja, grave of the fireflies är min favoritghibli, den och tonari no totoro
jag har inte sett Tonari no totoro.. va handlar den om.?
Lynguistic P20 Totoro är enligt mig värd att köpas, men ptja, sålänge du ser den så...
Misery_chick jo.. men smaken är ju väldigt olika.. jag kanske inte uppskattar totoro.. då e den inte värd att köpas. =)
jag gillar totoro, men har märkt att den e överskattad i whoa. den e inte så värst faktiskt. e de nån som sett slam dunk? fy fan asså, stundtals e man skit arg för att serien suger så jävla hårt, men i de stora hela e de bland de bästa serierna jag sett:) bland de bästa karaktärerna inom anime, lätt!
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Great teahcher Onizuka Helt klart den roligaste serien jag sett
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!
Anime är d serie eller Hänger inte med ?
Wicked city
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
hajime no ippo har dock inte sett så jättemycket.
loosage!
mina favoriter i ordning Samurai Champloo - den serien har allt :D .. skön story(de 2 sista avsnitten är nog det fetaste jag någonsin sett), otroligt skön musik(jazziga hiphop-beats och andra ruskigt sköna produktioner), grymt snyggt tecknat och animerat, ruskigt sköna karaktärer(mugen is the shit).. Synd bara att det bara gjordes 26 avsnitt. Men bra att det blev ett "riktigt" slut. FullMetal Alchemist - Kan till en början kännas som vilken anime som helst men blir riktigt djupt och twistat mot slutet, verkligen svinskön story. Snyggt tecknat för det mesta men animeringen är inte över "average" dock överväger storyn och karaktärerna allt. Musiken är skön med. Bleach - Kändes också till en början för mig som vilken animeserie som helst men ack så fel man hade. En serie med otroligt många karaktärer. Karaktärsdesignen är bland det snyggaste jag sett. Animeringen är klockren och musiken är ruskigt bra. Jävligt skön story också. Naruto - En serie som går lite upp och ner kvalitetsmässigt men det är väl så det är med långvariga serier(145 avsnitt hittils). Storyn är stundtals bra men går ner sig som fan ibland, finns inget riktigt djup men karaktärerna överväger, även här väldigt många karaktärer, flera av dom jävligt sköna. En serie som verklingen berör ibland. Humorn är barnslig men det är det som är charmen. Även om serien ibland är barnslig kan den vara lika allvarlig/blodig som vilken annan anime som helst(extrema blod-splatter-meninsglöstvåld-animes undantas)
"I lay chicks like mother goose"
WOW! Såg precis på min första anime och den utvalde är: Ninja Scroll. Jävligt bra! Lite udda dock, men ack så bra! 1/3. 2 to go =]
ninja scroll tycer jag är så sjukt överskattad, jag tycker inte den är det minsta lilla bra.
Hey chick håller med dej fan, den är öveskattad, finns mycket bättre anime runt den kategorin, alla snackar om den för att det var typ "den riktiga första" animen dom såg... Tycker iså fall Silver fang är grymmare =)
"shut up before i put you back up in high heels"<br>
Naruto och Bleach passar mig perfekt, riktigt bra action men samtidigt rolig som fan. Metal alchemist är brutalt bra också.
hmm, bara jag som gillar/sett candy candy filmerna?
silver fang e inte bättre än ninja scroll, inte på nått sätt. men jag förstår om man säger att den e överskattad, den e typ som ong bak, de e inte storyn som ska stå i centrum. jag diggar ninja scroll, men bara för coolheten egentligen, snygg som satan, fighten me den blinda snubben e grym, o bra regi. men lixom de stora hela e som sagt inget speciellt.
silver fang är fett kasst..
One Piece - Den som inte sett Eichiro Odas mästerverk One Piece har sannerligen missat den roligaste animen som någonsin skapats, jag vill inte flasha med min enorma nördighet men jag har sett avsnitt av alla serier som nämnts i den här tråden och inget slår One Piece i underhållningsvärde. Rorouni Kenshin Oavn & GTO tillhör också favoriterna men One Piece tar alla priser. Gör er själva en tjänst och se den och kom sen tillbaka och skriv här.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Hur många avsnitt finns det av one piece? alltså serien.. är den klar eller håller den fortfarande på? pz
Kiprono: 200+
http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?sh .. Väldigt rolig serie, karaktärerna är asbra och storyn är okej. GIllar den.
Dock är Hajimme No Ippo och Hikaru No Go samt Rurouni Kenshin de bästa seriena jag sett.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
inte sett många alls.... gillar Spirited Away
du är kär i mig.
Jo spirited away, inte heller sett mycket men Air var väldigt skön för känselspröten.
www.homos.se "En genväg till himmelen"
MC_Kiprono P20 : I japan är de uppe mot 230 tror jag.. men normalt sett så är jag själv en sådan som hatar evighets-serier, men One Piece är den enda som jag tycker är värd det, den tappar aldrig i kvalité(eller den har inte gjort det hittils iaf, sett 156 avsnitt nu, kommer ett i veckan ungefär).
http://www.myspace.com/dirtydonline
bästa filmen ä nog nausicaa (snyggaste är lätt vampire hunter d bloodlust). gäller det serie så får nog gundamnörden i mig säga gundam wing eller 08ms team (roligaste är ju iaf sd gundam force, flumm på hög nivå). äh det finns för mycket bra för att jag ska ha någon riktig favorit.
all fire burns, little baby, you´ll learn
Min bästa film: Vampire Hunter D Bloodlust Min bästa serie: NARUTO!!!
Trigun
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Först och främst : Naruto . Mest för att det var den första animen jag såg, och att när den serien är bra så är den verkligen bra. (fast när den är dålig så är den dålig med, så jag vet inte riktigt. :P) Second of all : Full Metal Alchemist . Bra serie med gripande handling och intressanta karaktärer. Mycket känsla, och är inte en stor kukmätning som väldigt många andra animeserier. (Naruto, Bleach, Dragonball, etc. Även om de två förstnämnda är rätt bra serier, så..) Tätt följt av : Elfen Lied Otroligt bra och gripande historia, väldigt välanimerad och seriös serie. Galet bra iaf. Bör ses, såvidare inte du är känslig för brutalt våld och blod och sånt. And the next one goes to... : Kinos Travels (Kino no Tabi) Filosofisk serie som handlar om en Tjej som åker runt till olika städer på sin talande motorcykel. Love at first episode. De här är väl de jag kommer och tänka på nu, och orkar beskriva. Ska kanske noteras att de inte är ordnade efter vilken jag tycker bäst om. och så. Många av Misery_Chick's förslag är väldigt bra. Allrahelst Hellsing. Men om ni ska se den serien bör ni kolla på den första serien först. För det kommer en OVA snart som kommer äga sönder den första säsongen. ^^
Säger nog Berserk. Men Kenshin ligger bra till också. Likadant now & then, here & there.
escaflowne loddos lain full metal panic
1. Naruto 2. One Piece
pssshh
glöm inte GANTZ
har FMA filmen kommit ut nu eller?
o hur e de me ninja scroll 2?
Dicecard haha.. svärd är aldrig fel ^^
jag tycker om rai grottpojken. är iofs inte så inne på sånt där...
Silverfang är helt klart bäst.
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids
zone of the enders är bra:)
*keep your spirit inspired*
Akira - Gammal som gatan men håller fortfarande högre klass än de flesta animes out there... Gunbuster 1-6 - Bara så japanskt cool så det finns inte... Patlabor 1&2 - Smart...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
gammal som gatan? du får de verka som om gamla saker vanligtvis e sämre än nya saker, o så e de fane mig inte
Seqondz P17 Jag syftade väl mer på animationen, som ger en huvudvärk om man kollat på t.ex. Appleseed re-maken innan...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Neon Genesis Evangelion slår allt, men det finns mycket annat mycket, mycket bra. Även om det mesta i stil med naruto, love hina and the likes är rent förjävligt och allmänt jobbigt för ögonen att fokusera på
12.