I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teenage Mutant Ninja Turtles

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-01-19 14:32
jag får nog ta och spana in dde nya avsnitten med då. i sann turtles-fan anda

2005-01-19 16:14
Själv har man inte Cartoon Network, men då köper man DVD:erna istället. Nr 14 kom på posten idag:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2005-01-19 16:17
Mr_Christer: det är värt det, jag lovar

Fleoppo2: hehe inte jag heller ,ska börja köpa snart..så fort jag får ihop lite cash, kom fressten på att jag sett baxter stockman i ett utor exoskelett

2005-01-19 16:20
killen:
Coolt. Med huvudet i magen då eller? (Jag har tyvärr snubblat över en spoiler som berättade om...nåt annat...i ett senare avsnitt, som jag inte sett än, men som jag snart ska se.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2005-01-19 16:24
Fleppo2: jupp med huvudet i magen, har du sett det avsnittet ännu eller? alltså det med huvudet i magen? för annars så ber jag om ursäkt att jag berättade det...

2005-01-19 16:47
Det med huvudet i magen har jag sett, ja.
Leatherhead-episoden..."what a croc", eller vad den hette...
Groupie

2005-01-19 17:07
Fleppo2: exakt...bra då sabbade jag inget iaf, grymt ballt med leatherhead förövrigt

2005-01-19 17:47
Fast de ändrade Leatherhead rätt mycket för den nya serien.
Bl.a. hans ursprung och intelligens:P

2005-01-19 22:03
Är jag fake om jag inte sett den tredje TMNT-filmen? Jag har hört att den är riktigt kass, men aldrig funnit den på uthyrning.

2005-01-19 22:09
Flöd:
Det där var ju långt ifrån alla. Alla som släppts med svenskt tal, möjligtvis, men knappast alla. Det finns fjorton DVD:er med nya serien på engelska än så länge.

2005-01-20 15:06
är det nån som sett det där "the next generation turtles" då ? det var ju typ som i filmerna väl?

2005-01-20 16:30
mr_christer:
Menar du "Ninja Turtles: Next Mutation"?
Jag har själv inte sett det än, men vad jag förstått, så handlar den serien om när sköldpaddorna är äldre, och deras länge försvunna syster Venus dyker upp efter att ha blivit uppfostrad av nån japan.
Serien lades ned pga Saban, som kom på att eftersom Mirage ägde Turtles, så kunde de själva (Saban alltså) tjäna mer på att lägga ner Next Mutation och satsa på Mighty Morphin' Power Rangers, då det var 100% Saban och dessutom kostade mindre att producera (sämre specialeffekter, sämre manus, et.c.). Riktigt girigt. Särskilt med tanke på att varenda avsnitt av Power Rangers är identiskt med varenda annat avsnitt av Power Rangers, och ingen kan se skillnad mellan episoder.
Groupie

2005-01-20 20:03
mr_christer: Jag har sett det, men d va väl inte någon riktigt höjdare, och som Fleppo2 säger, i den serien är Turtles äldre (i övre tonåren?). Det var lite coolt med en ny turtle, men hon tilför väl kanske inte så mkt.

2005-01-20 22:15
killen:
I de flesta serier och i alla filmer är de 15 år gamla, har jag för mig.
Av vad jag förstått, så är de typ 18 i Next Mutation... fan vad jag vill se det, förresten. Lyckligtvis har Next Mutation släppts på DVD nu, så det borde man kanske försöka lägga vantarna på:)
Groupie

2005-01-21 10:09
Fleppo2: jo de är 15 i de flesta, men det skulle jag räkna som mellersta tonåren, medans 18-19 tillhör övre tonåren :P....hehehe det finns bara en DVD vad jag vet, med de 3 första avsnitten, resten kan väl ha blivit släppt någonstans, men inte i USA iaf, och det är inget mirage vet om isåfall

2005-01-21 17:01
killen:
De åtta (8) första avsnitten av Next Mutation har släppts på en dubbel-DVD i UK. Och jo, det vet Mirage om, eftersom det står på Ninjaturtles.com, som ju är den officiella hemsidan.
Groupie

2005-01-21 19:00
Fleppo2: heheh ok, det visste jag inget om, den källa jag hade tagit min info från (även om jag mindes lite fel, det var 5 avsnitt inte 3). var FAQ:en på ninjaturtles.com

"Where can I buy videos of the live action series?

Only the first five episodes of Ninja Turtles: The Next Mutation were released on video for the retail market in the United States (word is that a second tape was released in some parts overseas, but I can't confirm that, as I've never seen it). Anyways, all five episodes were collected on one tape for the U.S. market entitled: "East Meets West." Hopefully, you can purchase this tape through most video retailers or via Fox Home video. "

2005-01-21 19:57
killen:
FAQ:en behöver tydligen uppdateras;)
Groupie

2005-01-22 01:51
Fleppo2:hahah ja det behöver den verkligen :P