Teenage Mutant Ninja Turtles
Idag när jag blippade såg jag att Teenage Mutant Hero Turtles gick på tv 4. Men jag kom för mitt liv inte ihåg hur de blev just TMNT? Hur blev de till ninjasköldpaddor i människo-storlek, med människoregenskaper?
och vem gjorde så mot de små sköldpaddorna då?
om ni inte visste det så heter dom hero i sverige istället för ninja efterdom det var för våldsladdat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det var en kille som tappade/hällde ut sköldpaddorna i avloppet, sedan kom det något mysko medel som gjorde att man blev en mutation av nästa livsform man kom ikontakt med. sköldpaddorna kom alltså i kontakt med människor nåt sånt var det
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
De föll ur sin skål och hamnade i en kloak med Mutagen
BANG!
det var en doktor som råkade spilla ut en kemisk pryl som gjorde att man förvandlades till den varelse man senast hade varit i kontakt med och skölpaddorna hade nyss vart med splinter när han va männsika så dom blev skölpadds människor. och splinter hade vart med råttor så han blev rått människa. typ så!
I only date crack-whores.
så splinter var en människa från början, och blivit rått-männiksa. haha. Life's a bitch.
Redaktionschef
2005-01-15 18:01
Nej Splinter var inte människa. Han var husdjur åt en kampsportsnubbe när han var liten råtta. Splinter lärde sig alltså all kampsport genom att studera sin mästare genom burgallret. En dag så blev hans läromästare mördad av Oruko Saki, dvs Schredder, och sen fick Splinter klara sig på egen hand i New Yorks kloaker...där han stötte på det där oz:et som ramlat ned i kloaken på väg till skrotningen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
I spelfimen var splinter från början en råttan som tillhörde någon ninjamästare därför han kunde skiten. Men i serien har splinter människa från början. Mutagen heter sörjan som de blir muterade av.
BANG!
I orginalversionen av serien var det i alla fall en parodi på Daredevil (dessutom är ju Fotklanen givetvis en parodi på Handen, också från Daredevil). I scenen där Daredevil förlorar sin syn och utsätts för radioaktiv gegga är det ju så att Daredevil springer ut i gatan för att rädda en gammal man från att bli påkörd av en lastbil med radioaktiv gegga. I Turtles händer det sig som så att när Daredevil gör det så råkar en annan grabb tappa sin glasskål med sköldpaddor på marken vid ett brunnslock så skålen spricker och sköldpaddorna faller ned i avloppet, tillsammans med lite medrunnen radioaktiv gegga. Splinter, som i orginalet är en råtta från början, räddar sköldpaddorna, och får också geggan på sig. Alla börjar växa och anta mer människolika former.
Det finns olika versioner av TMNT:s origin story.
Här är ORIGINALET! (TMNT#1 1984, av Kevin Eastman & Peter Laird.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej va fan splinter var ju en människa från början, det ser man i första avsnittet har skiten på dvd ju
bursan Men inte i orginalserietidningen.
filmen är sjukt grym.. vanilla ice gör en bra insats..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
haha vanilla ice glider in och börjar rappa turtle rap.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
"jag har fin hår. som en waterfall."
dem 'ger allt komer ihåg spelen på nintendo såååå grymma :D
Serietidningarna var bäst...iaf i början. Våld är mysigt när det inte är på riktigt:)
Haha det är kult! När på 4an går det? :)
CAMPIONI!
Förresten...jag måste rätta trådskaparen. De är inte i full genomsnittlig människostorlek. De är relativt korta för sin ålder.
TMNT är fett l33t. Nostalgi. En gång i världen levde jag för dessa muterade tonårssköldpaddor. Eller förresten, varför inte än idag? :) När gick det på fyran btw? Blev j-vligt nöjd då jag saknat de tecknade serierna som fan, var många år sedan det visades åtminstone på kabelkanalerna typ trean känns det som. Har btw hört talas om en ny 'version' av den tecknade serien. Den är tydligen lite mer 'obarnvänlig' och skölpaddorna har fått mer av asiatiskt animéstuk eller vad man ska säga. Vore ql att se :) Regards, G.
det har ju kommit en ny TV-serie som är riktigt bra faktiskt, och dessutom finns det ett antal olika serier, b.la en som är skapad av de som gör nya transformers (dreamwave prod). Jag har förövrigt första nummret av turtles (dock inte amerikanskt original, utan svenska versionen)
Här finns mer info:
www.susning.nu Gewan: Den nya serien är riktigt niice, men om du ska se den, se den på engelska
va fan, nu vänds ju hela min turtles-värld uppochner! Splinter råtta från början...Bebop, Rocksteady, Krang och Technodromen inte ens med i originalserien....va fan?? =(
men oj så mycket fetare originalserien verkar....
Aight, min TMNT-värld snurrades faktiskt också om lite grann, men i den tecknade serien jag såg som liten grabb var iaf Splinter en muterad råtta, inte en människa. Teknodromen, Krang, Bebop & Rocksteady fanns också med.
Gewan: Jag har nya serien på DVD. Den är närmare baserad på originalserierna, men tyvärr minus allt blod. Den är skitbra ändå, dock. Men, som killen säger, se den på engelska.
Sucker Krang är med i orginalserien, eller i alla fall en hel utomjordisk ras från en annan dimension som ser ut som Krang och bor i magar på människoliknande robotar. Det är de som jobbar på företaget som tillverkar slemmet som Turtlarna blir muterade av. Även saker som de små råttjagande robotarna finns med (fast Baxter är svart i orginalserien). De fyra första numren finns översatta till svenska och finns att köpa lite överallt i Stockholm.
Som eksem säger, utomjordingarna som finns med i origninalserien är väldigt lika krang, och det blir inte mindre olikt av att krang också senare i den tecknade serien får en egen kropp där han bor i magen. I den nya tecknade serien är förövrigt baxter svart, och mycket ballare, inte för att han ör svart såklart, utan för att han är mkt hårdare och inte så förbannat mesig.
Här finns lite info om serietidningen av Dreamwave som baserades delvis på nyta TV-serien, är dock idag väldigt svårt att få tag på första nummren
www.ninjaturtles.com här finns info om nya Tv-serien + de gamla:
www.ninjaturtles.com och sist men inte minst, hela första turtlesnummret på engelska:
http://www.ninjaturtles.com/comics/mirag e/one/pg01.htm
Eksem: Krang är inte med i originalserien, men däremot Utroms, som ser ut som Krang, men goda. Det finns nog inga påtagligt bevis för att Krang själv är en utrom, men att han är baserad på Utroms är mycket tydligt, och troligtvis är han väl även tänkt att vara en utromsk krigsherre som skickats till Dimension X som bestraffning eller någonting. Men Utroms är inte onda i allmänhet. Krangs exoskelett är förövrigt rätt kasst jämfört med de utromska exoskeletten:P
Fleppo: heheh jo det kan jag hålla md om, hans exoskelett är nog bland det mest skrattretande och fula jag sett
Hehe, jag glömde att korrekturläsa mitt meddelande efter alla omskrivningar, så det blev helt värdelös grammatik:P
jag kommer ihåg serien som gick förr i tiden, det var typ två personer som gjorde rösterna till alla i serien, iaf på den svenska, får fynda några såna, de kostar ju bara 50 spännen
för övrigt verkar den nya turtles serien inte ha samma charm som den gamla, de har ju bland annat såna där helvita själlösa ögon och jag kan inte tänka mej dom säja cowabunga eller käka pizza på samma sköna sätt som de gamla.
mr_christer: I Eastman & Lairds originalserier har de vita, stiliserade "batman-ögon", och äter nästan aldrig pizza, samt säger aldrig cowabunga. I nya serien säger dock Mikey "cowabu..." ett par gånger, men tystas ned av Raph, som hotar att spöa skiten ur honom om han säger det. Förövrigt är han som gör rösten till Mikey i nya serien (på engelska) jävligt härlig. Fångar Mikeys personlighet perfekt och levererar de sköna Mikey-replikerna på ett störtskönt sätt. Det enda jag kan klaga på på röstfronten är Leos sätt att överartikulera "Master Splinter" trettio gånger i rad i första avsnittet.
mr_christer: tycker nog tvärtom, tycker att den nya serien är charmig på sitt sätt då personligheterna på vare person märks bättre, i gamla serien hade de såklart olika personligheter men de var inte så pass olika att man egetnligen tänkte på det, och rösterna återspeglar även de personligheterna väldigt bra tycker jag Fleppo2: hahahaha jo, men leo är fan den man ska störa sig på ju, han är ju den präktiga å tråkiga, Don e min favvo...men i nya serien är det rätt jämnt mellan don och raph
Vad heter den där kaninen som har sjuka skills med svärdet? Han kör lite Pretty Toney och glider omkring i morgonrock typ. Jag hade lite serietidningar med honom as a youngsta, dom var galet läskiga.
Och förresten så har jag kollat på de nya avsnitten hela dagen, dom är galet heta. Jag har tillsammans med min käre vän kommit fram till att de är bättre än de gamla avsnitten... förjävligt
Mikey är nog min favorit i nya serien. Iaf ur komiskt perspektiv. När han sa "I'm the pretty one" i "Meet Casey Jones"-avsnittet, höll jag på att skratta ihjäl mig. Men i övrigt är nog Don skönast. Baxter är skummaste skurken. I vilken form såg du honom senast? (så att jag vet hur långt in i serien du kommit:P) Sist jag såg honom, hade han byggt om ett exo-skelett:P
salaisus: Usagi Yojimbo heter kaninen.
salasius: vet inte riktigt vat kaninen heter, har det på tungan..hehehe visst är serien skön? Fleppo2: heheheh, jo han är jävligt rolig också.....haha jo baxter är jävligt skum det håller jag med om, jag har inte kommit långt, har bara sett ca 10 avsnitt kanske, å det var för kanske ett år sen, problemet är att jag lyckas inte hitta nånstans att tanka avsnitt ifrån å DVD:erna har jag inte råd med, vet du var man kan få tag på avsnitt?
killen: Jag köper DVD:erna, jag, så några andra källor än webhallen kan jag inte ge dig.
Fleppo2 Äh, jag kan ju inte minnas ALLT heller, mina album ligger under min säng nånstans, begravda under en hög andra seriealbum. :) Jag är i vilket fall helt säker på att turtlarna är väldigt förtjusta i pizza i orginalserien i alla fall. Inte mer än oss normala människor förvisso, men de gillar pizza.
Eksem: Visst gillar de pizza, men det är långt ifrån det enda de äter. Jag har för mig att Leos favoritmat är sushi, för övrigt...
Hmm hitta avsnitten på DC nu...är det värt kanske man ska tjacka dem på dvd....verkar onekligen coolt... för skönt att rapha avbryter michaelangelo varje gång han ska säga cowabunga...låter som om det blir mer....verkligt då, med tanke på att rapha är ganska tjurig av sig när det gäller sånt...
Sucker: hehehe jo, det är d jag menar, de lever lixom upp till sina egna personligheter på ett bättre sätt....vart på DC hittade du dom?
OMG! MIN DAG ÄR GJORD! Är dödsförkyld orkar inte göra ett shit så jag slängde enbart på Cartoon Network - från sängläge, heh. Så ser jag reklamen "NYA TURTLES, bla bla bla......TODAY 17.00" Det är dom nya - mer "hardcore animerade" - avsnitten dom visar alltså. Fy fan va jag ska börja glo det. Hoppas det är varje dag dom ska visa det =)=) G.
JAAAAAA! Tog en titt på
tv.dn.se och det ÄR uppenbarligen varje vardag kl. 17:00 som nya TMNT ska visas på Cartoon Network.. AJ vad min dag är gojrd!!
Checka här om ni ska köpa, har inte provat själv men det verkar galet billigt med 12 avsnitt för 157 spänn
www.totaldvd.com.au