Producent
2010-11-26 09:38
Feta grejer folk gjort. Själv har jag jobbat lite på en värld en jävla massa timmar nu. Är väl mest det jävla stenhuggandet som tagit tid, men det börjar likna något nu :D
Planen är väl att detta ska bli en bro till ett fett jävla slott som jag ska bygga svävandes över den här sjön jag byggt bron ut över (:
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Rikitgt nice. Kan bli hur nice som helst med slottet i slutet på trappan, kanske en liten flytande ö med träd och vattenfall osv :) Synd att min dator inte pallar minecraft anymore, har inte spelat på skitlänge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har alla slutat lira eller :(? Köpte det precis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-12-22 01:18
Producent
2010-12-22 01:19
Dubbelpost, men en bild ville inte funka av någon anledning.
Jävligt snyggt! Fan jag vill ha en dator som pallar :(
Producent
2010-12-22 01:32
Man tackar, Dieallot ! Är dock inte helt klar än. Men det är ett work in progress och min dator börjar alltid lagga under skiftet mellan dag och natt, så det blir lätt att man tröttnar ett tag när det händer. Hoppas du fixar nån awesome dator :(
Allt är work in progress i Minecraft :D
vill också ha en dator som pallar.. hatar lagget fan! Vad är det man behöver egentligen? Mycket RAM, en bra proccesor eller vad? :O Minecraft Beta ute nu ju, inte för att jag vet vilken skillnad det gör men det är steg framåt i alla fall! =)Jotohananen P20 Har du farmat allt själv eller kör du med cheats? :O
Get Random!
Justfan, tänkte länka den här förut men tråden var lite död då så jag skippade det.
Nu är den lite gammal och ni kanske har sett den redan:
Lätt det fetaste jag sett i Minecraft.
Producent
2010-12-23 03:49
King-Phil Jag vet inte hur många dubbelkistor med sten det där är, men kan fixa några bilder på mina mines om du vill? ;]
Jotohananen P20 haha :) tror dig ;) undrade bara om du hade gjort det.
Get Random!
Producent
2010-12-23 07:52
KinG-PhiL Haha, dåså. Tog rejält med tid iallafall :DDieallot Damn! Den/Dom som gjort det där har minsann varit kreativa. Skitfett!
Har satt upp en whoa server nu, mest som test.. Men om folk gillar det så får den väll stanna uppe :).81.237.228.55 Enda regeln är väll att inte förstöra för andra eller bygga på andras saker utan lov.
Jag är där nu!
Meh, Minecraft.net strular :(
Verkar som dom håller på att mecka med servrarna.. Ostabilt som fan just nu.
Märkte det. Blev kickad :(
Verkar funka bättre nu :) Jag är inne och kör.
Så länge pallade min dator :( Hatar dåliga datorer fan.
är den nere nu eller wzuP?
Get Random!
Nope den är uppe.
måste ju ha ett kreditkort eller paypal för å kunna spela, pallas inte med :P //Yde - men ser trevligt ut
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
betalningen är väldigt simpel, men kräver visakort eller liknande, ja. fan va minecraft verkar segt.. kan logga in ungefär 1/5 gånger.. zup med deras servrar?
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
zup med deras servrar? Överbelastade utav helvete.
nån som har koll på om man kan lira multiplayer med en crackad version? //Yde - ?
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Som Bjäär säger. Har en tight budget så att säga.
Ja, det kan man. Men servern måste då ha avaktiverat online-mode (så servern inte "kollar upp" att man har ett riktigt account, ungefär).
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Har gjort det på min server nu, så det borde funka att lira "crackat".. Men jag kommer inte kunna ha igång servern 24/7... Men nästan.
Yihoo! Måste blogga av mig lite, slitit med värsta underjordsstaden (under en sjö), och lyckades av rent slarv gräva igenom för högt. Har vatten i hela grottan.
Stänger du igen hålet så försvinner vattnet igen (tror jag, om notch inte har ändrat det?).
Ah, såklart! =) Haha, jag har integrerat en liten syndaflod i mitt bygge istället... Funkar också.
vilken utgåva är det man ska försöka få tag på? alfa? beta? 1.0? 1.1-5? 1.015? :S:S verkar vara för avancerat frör att göra på en lördagkväll :P //Yde - help plz
Senaste updaten är Beta 1.2_02.
finns det någon kom igång hjälp? o
det ända du behöver veta är ju egentligen craft recepten. och att du hittar kol/järn/ädelmetaller långt under marken. samt att du måste ha trä/sten picks för att få fram kol och sten pick för att få fram järn och järnpick för att få fram ädelmetaller.
Get Random!
Hur har ni det med järn? Är "världarna" helt slumpmässigt genererade? För jag hittar fan så gott som inget järn (okej, jag hittar järn, men långt ifrån tillräckligt i förhållande till alla saker som ska craftas), är det ett visst antal block av varje "sak" (järn, kol, redstone osv) eller är det som sagt helt slumpmässigt? Kör f ö fortfarande alfan, har en sån fin singleplayer-värld jag leker i.
Det är helt slumpmässigt. Ibland hittar man, ibland hittar man inte. Men det finns, jag lovar :P
Startade upp en ny värld på polarens dator, vönder mig om och ser en ö som brinner. Knallar bort dit:
Jag ska bo där :D
Grymt! Älskar när det brinner lite random. Oh.. nu ska jag slå på stationära och spela lite.
Trodde den här redan var länkad här. Minecraft är underbart. Och då spelar jag det inte ens.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator
2011-01-27 08:30
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2011-02-08 22:46
Har inte varit så aktiv på varken whoa eller Minecraft på länge, men har äntligen kommit igång med båda nu :D Så ska post lite uppdates från projektet jag visade tidigare.
Tanken är väl att det ska bli som en civilisation runt slottet :D
Epic :D
Producent
2011-03-07 23:15
Död tråd! :(
Har börjat med ett nytt projekt, tänkte prova på att göra en sån där enorm mobtrap som finn på
youtube. Sen hur det går får vi se :)
Kan lägga en uppdatering från mitt gamla projekt också;
Nu försöker vi liva upp tråden lite :D
Thats a nice everything you have there :D God damn. Vad är det för material du har byggt med på första bilden?
Producent
2011-03-07 23:23
För närvarande är det bara planks och cobblestone. Ska fina till det lite senare, krävs rätt mycket för att bygga den här grejen :(