I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-10-13 21:11
http://www.minecraftforum.net/viewforum.php?f=1013&sid=867d8852fcd46ea0fc56e502ef14b388

Läs sen "How to Set Up a Server " and you should be allright.

Forumet är segt som fan nu så jag kunde inte länka direkt till tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-14 14:52
På min dator börjar spelet hacka när man kommer till outforskat område och den måste generera ny värld, men det går ju oftast rätt snabbt. Sen körs ju minecaft i windowed mode alltså ju större bild du har desto segare kommer det gå eftersom upplösningen ändras därefter så om det är segt kör med litet fönster.

2010-10-16 17:58

grym stad. :O

2010-10-18 10:54
Lirat endel i helgen... precis som jag misstänkte så levde det absolut upp till förväntingarna...

Endast kört en hel del single player survival... Någon som kör MP Survival betan? Hur pass buggig är den? Hur funkar det? Man startar ex antal pers, bygger ihop, ifrån varandra etc. Dvs. precis som i single player fast man kan vara mer spelare?

Usch.. vill inte ens tänka på hur sinnessjukt beroende framkallande det här kan bli.... Tur är att sommaren är över :)
rapperted.se

2010-10-18 12:31
Någon som vet om det krävs mycket av datorn för att ha en server?

Vill gärna spela med vänner och så :)
Get Random!

2010-10-18 16:54
Endast kört en hel del single player survival... Någon som kör MP Survival betan? Hur pass buggig är den? Hur funkar det?

Den fungerar som Singeplayer, förutom att det inte finns monster och man tar ingen damage alls. I multiplayern bygger man bara just nu. Folk bygger städer, sätter upp lite RPG-element på servern och massa sånt bara för att det ska bli lite roligare och hålla längre.

Kör ni på en mindre server kan man fråga admin om han kan slänga ut bassa block och hackor så slipper man göra grovjobbet själv :)

King-Phail:
Möter din dator system reqs som jag poaste lite högre upp i tråden lär du kunna smälla upp en privat server för 3-4 pers.
Annars är det bara tanka ner skiten och testa, din dator lär knappast brinna upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-18 19:04
Lite bilder från mina lilla ö jag håller på att förvandla till nån slags inmurad slottsgård.

Helhet

Helhet 2

Glasgång typ

Håller på att ta bort en massa jord och sten. Ett jävla slit faktiskt.

Insidan i nya huset, som även är ihopkoppladmed min gruva via räls.

--

Växthuset, haha.

Har sån ångest för att jag har laddat ner det istället för att köpa så jag ska nog bjuda polaren på en kopia sen också, så kanske jag får liiite bättre samvete.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Moderator

2010-10-18 22:02
Det funkar inte att köra free singleplayer för mig. När jag går in på http://www.minecraft.net/play.jsp får jag upp ett felmeddelande där det står: org.lwjglLWJGLException: Pixel format not accelerated. Någon som vet vad det kan bero på och hur man löser det?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-18 23:06
testa uppdatera java eller nåt.. har faktiskt ingen aning.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-10-19 10:15
jävligt osoft när man råkar dö i lava med hela sin diamant och järn-samling på sig...
rapperted.se

2010-10-19 18:03
Hahaha :D
Been there :(

2010-10-25 06:10
bump.... har alla lirare dött eller?
snart 31:a.. ska bli skoj.
köpte spelet för några dagar sen, spelat som fan tillsammans med ett par polare på en server jag la upp.

sjukt muppig ddos-attack också.. anledningen till attacken sög ju riktigt hårt.

aja.. bump som sagt.

2010-10-25 09:41
sjukt muppig ddos-attack också.. anledningen till attacken sög ju riktigt hårt.

Håller med, fan vad löjliga folk är haha

Jag tror alla som börjat med Minecrack och kommit in i det alltid kommer att gå tillbaks till det då och då.

Hade inte spelat det på 3 dagar, sen fick jag en idé på nåt jag ville bygga medans jag var på jobbet. Gick hem och sträckspelade i 4 timmar. Galet.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-10-25 15:28
fett med portaler faktiskt !!
Get Random!
Producent

2010-10-25 19:24

2010-10-25 23:24
haha lol... that's whoa
Get Random!

2010-10-26 05:41
Längtar som fan tills söndag :D
Idag ska jag gräva ett hål. 10x10 ungefär, hela vägen ner. Bara för att.

Jag kan hela grottsystemet utantill på mittenön där jag har byggt allting.
Vart jag än börjar gräva är chansen stor att jag kommer ner i en grotta upplyst av torches :P

Så nu ska jag gräva ett jättestort hål istället, bara för att ha det där och kanske hitta en dungeon också :)

2010-10-26 08:08
hah, ganska nice ö du fick. Bra blandning av vatten och land.

Hur många dungeons har ni hittat i era världar?

Jag har nog bara stött på 3 tror jag. Får ta och gräva mera. Blivit mycket New Vegas på senaste, inte så mycket Minecraft.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-10-26 08:30
Jag har bara hittat 3 dungeons. Har ungefär 80-90 stycken i min värld, men de är så jävla svårt att hitta. Även med cartograph :(

Måste slutföra mitt förra projekt också. Ni kan se på min bild där att det finns en cobblestone-byggnad med lite gräs som svävar i luften, det är Vacant från Cod4 :D
Måtten är helt cp på den, men bortsett från det är allt likadant. Måste göra utsidan klar runt hela och även huset på baksidan (c-flaggan när man spelar domination)

Sen ska jag nog bygga en liten "kopia" av Deadwood :)

2010-10-26 09:25
lol , vad är det för bild? :O hur får man reda på hur många dungeons och liknande det finns? jag trodde världen var i stort sett oändlig? :O
Get Random!

2010-10-26 10:53
Världen är oändlig ja, men om du inte har upptäckt hela så kommer du inte se hela. Bilden är min värld, allt som jag explorat.

Man kan få reda på hur många dungeons man har på sin värld genom att starta cartographer, välja att cartographer bara ska renda en bild med block-id 4 som är cobblestone och det är dungeons.
Lägg sen över den bilden på din riktiga bild och du ser var alla dungeons är.

Såhär blir det då:

Nu vet man vart man ska leta :)

2010-10-26 10:57
Blev klar med mitt hål nyss också.
Längst ner på botten hittar jag min gamla strip mine som jag gjorde förut, den är sjukt stor tydligen eftersom mitt hål är en bit bort :D
Började gräva nära botten och hittade ett grottsystem som jag inte varit i förut, mycket lava- och vattenfall. Ska bygga en liten stad där inne täntke jag. Blir nog jävligt bra.

2010-10-26 16:33
jaha nice :) vart hittar man cartographer då`?

lite dum fråga men vilket är cobblestone på bilden? det gråa eller svarta? :$
Get Random!

2010-10-26 18:01
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=13134

Cobblestone är det svarta. Jag färgade det svart själv för att det ska bli lättare att se när man lägger ihop bilderna. Tror det blir ljusgrått som standard.
Alla små svarta fyrkanter på den där bilden är dungeons jag kan hitta i min värld än så länge.

2010-10-27 13:11
Sjukt kul! Jag började spela igår och satt som besatt i flera timmar...

Har mest grävt en massa gruvor och letat kol och järn och annat. Tyvärr så grävde jag enormt långa gångar överallt lite på måfå, så jag har skitsvårt att hitta ut om jag går för långt ner. Men jag har i alla fall hittat "The Void" allra längst ner, som är tomrummet som ligger under hela världen.

Diamanter verkar sjukt svårt att hitta för övrigt...

2010-10-27 13:32
Det påminner förresten jäkligt mycket om något som hette Blockland som låg uppe här på whoa för något år sedan, det fanns till och med en whoaserver som vi var ett gäng på. Man byggde saker i en onlinevärld med stora legoklossar, men det fanns inget samlande och grävande som det gör här. Någon som minns det?

2010-10-27 14:56
jag minns, var fett nice. därför någon ska lägga upp whoa server :D
Get Random!

2010-10-28 02:14
fan vad kul det är att spela online, min kompiis köpte äntligen spelet så jag styrde upp en server :D riktigt nice, håller på att bygga en borg ute i havet. även en stad under vattnet! :O
Get Random!

2010-10-28 06:44

Snart så!

2010-10-28 07:23

2010-10-30 12:00

2010-10-30 12:40
11 timmar kvar! :D

2010-10-30 16:34
Kommer updaten efter 00:00?

2010-10-30 17:21
Det är sagt så.
Kan komma lite innan också :)

2010-10-30 22:51
Ska börja på en ny värld med updaten. Pallar inte min gamla längre. :P

Expresshiss till min gruva!

Min sfär som jag inte orkade göra klart. Blev inte ens en sfär för jag tänkte fel när jag började bygga den. Nu vet jag iaf hur man inte bygger en sfär hehe. Nästa gång jag bygger något stort ska jag göra en ritning först.

Utifrån:

Började bygga på en undervattensbas men orkade inte göra klart den heller..

2010-10-30 23:16
Jag pallar inte börja på en ny värld. Har byggt alldeles för mycket på min för att starta om från början. Enda anledningen att starta om är om man vill ha biomes från början, men jag bryr mig inte speciellt mycket om det.

Aja, tanka update nu och spela hela natten :D

2010-10-30 23:28
Börjar mest på nytt för jag hatar min sfär haha, den är riktigt jävla störande. Pallar inte försöka bygga klart och fixa den men pallar heller inte riva den, det skulle kännas kasst eftersom det tagit sån tid att få dit den. :I

Blir nice att utforska en ny värld med biomes också..

2010-10-30 23:42
Oh it's here! :D

2010-10-30 23:44
Mjo, den har varit här i snart 40 minuter, men jag har inte lyckats få igång spelet än. Tog 20 minuter att tanka updaten och nu blir det bara svartskärm när jag ska starta.

Visste iofs att det skulle bli såhär.

2010-10-31 00:17
Haha jag är inne.

mysigt värre :]

2010-10-31 00:22
Också inne :D

Var i helvetet i 2 minuter och sket på mig 6 gånger. WTF? Först en fet jävla Ghast som skriker mig rakt i fejan, sen en jävla flicka eller nått som gråter/skriker. Massa zombies med svärd och skit. Läskigt ställe. Nu ska jag sätta mig på min brygga och fiska fisk :D

2010-10-31 10:26
F1 + F2 = Screenshot :D
bilden hamnar i .minecraft / screenshot.

2010-10-31 11:05
Jag känner lite som dig Dieallot när det kommer till att starta ny world. Har byggt alldeles för mycket för att börja om. Sen har jag inte utforskat så mycket runt om mitt place, så jag behöver inte gå 500 mil för biomes.

Finns väl en del buggar osv, tex på apans bild, så skiljer sig gräsfärgerna på gräblocken. Sidan av blocket har en ljusare färg medans toppen är mörkare. Tycker att det kunde ha smällt ihop lite mer.
Sen går det inte att hitta vanliga pumpor tydligen. Alla är redan urkarvade. Iofs stod det inte att det var en bugg till 100%, men enligt Notch så skulle man själv få karva ur
öga/näsa/mun osv.

Har inte joinat Nether än. Väntar lite med det.

2010-10-31 19:48
Mjo, den har varit här i snart 40 minuter, men jag har inte lyckats få igång spelet än. Tog 20 minuter att tanka updaten och nu blir det bara svartskärm när jag ska starta.

tog mig en minut typ att tanka updaten :S...

gillar det :D fick börja i en stor öken hihihihi
Get Random!

2010-10-31 20:35
Vad jag menade var att det tog 20 minuter innan jag ens kunde tanka den, sen gick det såklart på en minut.

2010-11-04 19:16
Lite mera bilder kanske? :)

Admin

2010-11-06 02:15
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-11-06 09:25

2010-11-06 18:59
wah, har tappat bort mitt hem... kan man hitta det med hjälp av något? :(
Get Random!

2010-11-06 19:00
Cartographer.

Eller kompass om du vet att du byggt ditt hus nära spawn.