I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skaffat xbox 360, vilka spel är ett måste?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-03-17 23:18

Skaffat xbox 360, vilka spel är ett måste?

Köpte mig ett xbox 360 för en billig peng idag, men nu behöver jag något att spela på den.

Vilka spel är ett måste?

Är öppen för det mesta med en bra story så länge det inte är ett RPG-spel.

Bring em on!

.

2010-03-17 23:39
GTA IV

2010-03-18 06:13
Halo 3 sa klart.

Master Chief ar Microsofts Super Mario. Och vem koper Wii utan Mario spel.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-03-18 07:14
Halo 3 199kr typ överallt
Halo:Odst 149kr webbhallen
Gears of war 1-2 sett gears för 199kr nytt
Gta 4 + DLC packs

Har du nån polare att lira med online? eller ska du sitta och sura över en månadskostnad på 60kr som resten av whoa? har mer tips annars
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-03-18 10:35
batman - arkham asylum. det bästa "baserat på en serietidningsspelet" som producerats, i mitt ödmjuka tycke. köpte det från webhallen i går för 269 kr. helt ok pris, tror jag.

jag är också sugen på resident evil 5, så det kan jag rekommendera. även detta spel finns att hitta relativt billigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-18 10:42
Resident evil 5 är bland det bästa spelet jag spelat ever i coop.

Tror jag spelat 95% av coop spelen som kommit till boxen ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-03-18 12:51
Halo är skit, GoW är skit, och Resident evil 5 ÄR skit.

Fifa 10, Final Fantasy 13, Fallout 3 och Mass Effect 2 är bra. Halo är skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-18 13:38
Ps3 is that way ---->

Dieallot

2010-03-18 13:56
jag har 360 och ingen ps3. Halo är skit. att jämföra killen i halo med supermario också, vilken skymf

2010-03-18 14:04
Köp för guds skull INTE Resident Evil 5, sämre spel får man dö för att hitta.

Gears of War är underhållande om man är två som spelar, så se till att det är så först :).

Jag hoppas att ett virus hindrar alla Xbox maskiner från att spela upp Halo, skymf att det skapades.
*snaark*

2010-03-18 14:05
du har ju jävligt hög iq om du tror att fanboy marvin var seriös..

Förklara varför du tycker att dom 2 bästa exklusiva shooters som kommer till boxen är skit plz

Dieallot

2010-03-18 14:20
Resident Evil 5 är grymt, dock jävligt svårt!
Army of two är också ett jävligt roligt coop spel!

Modern Warfare är väl det ja kan rekommendera mest, om du nu har live, sen Fallout 3 är jävligt roligt, mer än 100timmars speltid också!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-03-18 14:21
Dead space och NHL 10?
 9-1

2010-03-18 14:24
okej jag vet inte riktigt vem fanboy marvin är så snälla håll truten..
jag motiverar det med att där är dåliga spel helt enkelt, visst Halo må ha ett fint soundtrack och GoW har sina stunder men överlag så är det vanliga spel i mängden och inget att bli helt kåt över.. har försökt gilla Halo men nej det är fan skitdåligt..

GoW är för linjärt enformigt och skittråkigt, fattig grafik och extremt fattiga punchlines etc.. finns mååååånga bättre spel än dom där "exclusiva" spelen. RE5 behöver knappast ngn förklaring till varför det är dåligt

2010-03-18 14:25
Gears of War skulle jag tro.

2010-03-18 14:26
blazeandamaze

Sarkasmen flog rakt over ditt huvud ser jag. Internet ar inte latt.

2010-03-18 14:27
hade inte förvånat mig ett dugg om någon hade gjort dom påståenden så vad vill du?

2010-03-18 14:37
Är grafiken i Gow fattig? tycker EPIC gjort ett bra jobb med att lura ögat om jag ska vara ärlig, coop i gow spelen är röj men om än lite kort.
Sen att gnälla över machostylen är lite retarded ta den med en nypa salt istället och njut av en bra SP upplevelse :)

Sluta försöka tvinga dig att gilla spelen, Halo sp är bäst i coop med 3 polare. Multiplayern är inte obalanserad/glitchig som Mw2/Bfbc2/Gow. Halo mp:n har alltid varit en av dom mest polerad till konsol, finns ju en anledning till att halo nästan är den största E-sporten i USA atm med priser på 500k dollar.

Resident evil 5 behöver en jävligt bra motivering till varför det är dåligt, så spotta ur dig den nu. Var det inte tillräckligt läskigt för dig? Känns som att du sitter och spelar solo på varenda jävla spel

För övrigt så kan folk passa på att tjacka Saints row 2 nytt för 99kr på Elgiganten, det är det fan värt. Köp ett ex åt en polare också så har ni en jävligt rolig upplevelse framför er :)

Dieallot

2010-03-18 14:40
Kasta bajs är jete råligt
 9-1

2010-03-18 14:41
Syftar du på Saints row 2 så sprutar man bajs på hus med en septik tank bil men okej jag nappar.

Du har spelat mycket hör jag eftersom det är allt man gör tydligen...

Dieallot

2010-03-18 14:46
Jag har ägnat en minut åt en bild.
 9-1

2010-03-18 14:49
starkt jobbat

Dieallot

2010-03-18 15:16
nej jag spela igenom RE med en polare men jag hade säkert tyckt de va bättre om det inte hade hetat Resident evil för det här spelen var en ordentlig slakt av de "riktiga" Resident evil spelen, storyn var något fruktansvärt kass också.. men det var underhållande med en polare men ja...det är inte resident evil..

2010-03-18 15:19
det var inget "survivor" spel direkt..

2010-03-18 15:33
finns ju survivor mode dock ;)

Men visst är det inget skräckspel men det är fortfarande en grym och jävligt snygg upplevelse :)

Kan fatta att fansen lackar när dom lämnar sneak attack fiender som skrämmer skiten ur en elementen, men för mig personligen så föredrar jag Re5. Spelade Re1 som snorunge och det var en intressant upplevelse fram tills fönster rutan med hundarna, där stängde jag av och spelade aldrig spelet igen.

Dieallot

2010-03-18 16:29
Håller med om Halo.. Aldrig gillat spelen överhuvudtaget, tycker det hela känns tråkigt och segt att spela.

2010-03-19 00:09
Tack för alla tips!

dessa ska jag förmodligen införskaffa:

GTA IV
Batman - Arkham Asylum (testat på ps3, var kul!)
Modern Warfare 2

Sen tankade jag ett demo idag till ett spel som hette "Just Cause 2". Det var jävligt häftigt dem 30 min man fick testa!

Kom gärna med fler förslag.
.

2010-03-19 09:34
Assassins creed 2. Här kan det bli debatt, men ska det debatteras så har det spelats. Jag är själv väldigt kluven, har spelat genom det men har inga större minnen egentligen. Men spelet är egentligen ett mästerverk, bara att ingen förstår. Men ett givet köp.
 9-1

2010-03-19 12:41
blääää assassin's creed <kreks>
du är kär i mig.

2010-03-19 12:53
Käften!
 9-1

2010-03-19 13:05
de som säger att halo är bajs har verkligen aldrig SPELAT det...

finns en skillnad med att stoppa in spelet och starta singleplayern och spela igenom första banan... lol..
Get Random!

2010-03-19 14:10
A2 är ett mästerverk pissa på svensson han kan spela the saboteur...

Dieallot

2010-03-19 15:29
KinG-PhiL

Halo är inte speciellt bra, aldrig tyckt. Men eftersom det är exklusivt till microsoft så börjar ju alla små fanboys grina om man inte gillar det.

2010-03-19 16:15
Bikarbonat: Vad gör spelet så jävla dåligt då? Det är det man aldrig får ur folk

Dieallot

2010-03-19 16:25
Vad gör spelet så jävla dåligt då? Det är det man aldrig får ur folk

trudat.. förutom att "jaag orkar inte lyssna på 12åriga fanbooyzzz 24/7 när jag spelar"

1. Alla som spelar online spel är inte 30 år gamla och heter Marvingaye :P
2. Man kan mute:A loolololllllllll

loololaaloololOLOLololbbq
Get Random!

2010-03-19 16:44
hehe, jag ar 24 och har visst spelat halo 3 online. bam nigguh

Sen tycker jag mw2 har ett storre stigma over sig nufortiden angaende det har med 12 aringar och retarded fanbase. Kan tanka mig att halo 3s online communiy fick sig ett rejalt uppsving, kvalitetsmassigt, efter att mw2 slapptes o imbecillerna flockades dit medans de mer dedikerade halonerdsen stannade kvar. Just a theory.

Ontopic: Earth Defence Force 2017 ar det basta 360 spelet. Fact.

2010-03-19 16:44
doggson

Var längesen jag spelade. Men ibland så fastnar man ju inte för ett spel bara. Minns att jag tyckte det kändes segt, tråkigt överlag. Det var inte i min smak. Smaksak är ju faktiskt något som spelar in.

2010-03-20 07:26
Asså varenda tråd i konsolforumet kommer doggson in och bajsar ner.
Fuck!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-03-20 10:58
Asså varenda tråd i konsolforumet kommer doggson in och bajsar ner.
Fuck!

word!

onT: Halo 3 _är_ roligt om du spelar det ihop med vänner. gör halva grejen vilka man spelar med faktiskt.
Get Random!

2010-03-20 12:56
Vill man ha bra story så är ju Mass effect I och II givna. Du slipper dessutom turn based combat (vilket verkar vara det som folk har svårast för när det kommer till genren).
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-03-20 13:40
turn based e ju de fetaste! men mass effect e fan tungt som fan riktigt grym grafik också... förresten ska köpa ps3 snart för heavy rain,gow och de där ny ico spelet så tänkte köpa massa 360 exlusives nu som inte är shooters...vilka ska man köpa?

2010-03-20 13:57
onT: Halo 3 _är_ roligt om du spelar det ihop med vänner. gör halva grejen vilka man spelar med faktiskt.

Jag spelade alltid Halo 3 med Doggson, inte fan blev det kul för det. Doggson är min vän, men kanske inte tillräckligt mycket för att göra ett långsamt och tråkigt spel bra.
DÅLIG VÄN :(

DritcH P20
Köp Call Of Duty 4 istället för Modern Warfare. Billigare och mycket bättre.

2010-03-20 15:37
Dieallot: Du vägrade acceptera att du kom näst sist eller sist 90% av tiden, medans jag försökte förklara basics för dig :P YOU JUS MAD BECAUSE IM STYLIN ON YOU

MLG playlisten är för folk som vill ha ett uppspeedat halo

psyjunta: Yes enda orsaken till att jag är medlem på det här skitforumet är pga den här delen, enda saken med hela skiten som kan vara intressant.

blazeandamaze: Om du vill ha Turnbased RPG så checka in Lost odyssey :)
Tycker det är bättre än FF13 just pga turnbased combat

Bikarbonat P23: När du skriver så där så är det förståeligt, dom mesta halo bash inläggen är "OMFG ROFL ITS GAY!!!111" och dylik skit så :)

Dieallot

2010-03-20 20:30
asså sug av mig doggson, saboteur har iaf funfactor, hur jävla kul är combaten i assassin's creed? sämsta i hela spelhistorien typ, bara counter eller masha attack på fiender som attackerar en efter en som i en steven segall-film. och hur mycket "variation" de än slängt in är det lika långtråkigt som lesbisk porr
du är kär i mig.

2010-03-20 22:32
Men ar du helt galen pojk.

Vad ar det for negativa exempel. Steven Seagall, assassin's creed 2 och lesbisk porr ar alla awesome.

2010-03-21 03:54
Svensson

Beskriver man lesbisk porr som tråkig så har man nog inte på speldelen av ett forum att göra ;)

Testa Politik, där hittar du säkert ett par livshatande individer som håller med dig.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2010-03-21 11:33
doggson

Så skulle jag aldrig skriva. Jag är inget finnigt tonårs fanboy utan bara en vanlig man som gillar att lira spel :)

2010-03-21 12:11
Svensson: När jag spelade Ac2 så var ju combaten knappast det jag fokuserade på, själva miljöerna och känslan är underbar. Spelade AC2 en stund och efter en stund kom jag på att jag skulle kolla på film, satte på nån random film cirka 20 min in i filmen tänkte jag "Va fan? jag var ju just där?" Då sprang dom runt på samma torg som jag precis spenderat 30 min i klättrandes på byggnader.

Lebbporr är förövrigt skitråkigt you got that right.
Saboteur har förmodligen lika mycket fun factor som känslan av att ha din kuk i munnen så fuck that, Pandemic titel = dö

Dieallot

2010-03-21 12:14
Sa for att sammanfatta, doggson tycker lesbisk porr ar trakigt och ser en mojlig funfactor i att ha svensson konsorgan i sin mun.

Ontopic; Banjo Kazooie; Nuts&Bolts. Galet underskattat spel och i min mening ett maste om man har 360.

2010-03-21 18:59
Njae nästan rätt där, dör nog hellre än att spelar Saboteur/tar hans organ i munnen :)

Nuts&Bolts är nice tips, gillade det spelet :) Tråkigt att rare inte kan fixa licens så man får en uppföljare till Diddy kong racing, det spelet var toknice

Dieallot

2010-03-21 19:18
haha jag börjar nästan tro att nån på pandemic har våldtagit någon av doggsons familjemedlemmar, så där mycket hat måste det ligga nån annan grund i än bara dåliga spel
du är kär i mig.