I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Modern Warfare 2.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-11-11 15:05

[PC] Modern Warfare 2.

Håller på att installera spelet men får det inte att fungera. När installationen kräver att man ska sätta in CD 2 och jag gör det, så hänger sig hela programmet. Har försökt om och om utan att det har fungerat. Någon som vet vad felet är? Någon som upplevt samma problem?

Hjälp uppskattas.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-11 16:42
håller på att instalera de nu .. hoppas på det funkar , haru kollat activisons forum lr help section lr nåt liknande?

2009-11-12 23:47
Fick det att fungera igår. Googlade. Skulle det inte fungera att installera från cd-skivorna så kan man ladda hem det istället genom STEAM. Tog dock typ 3h istället för 3 minuter.

Förövrigt älskar jag detta spel, sjukt jävla drag. Kör endast MP, så jävla bäst <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-13 13:26
mmh samma här typ bara mp lirat lite singel player fast inte alls lika kul haru provat special ops?

2009-11-13 14:23
Nej inte ännu, pressar MP endast för att få alla attachments + vapen. Är det nice eller?

Ett annat tips om man vill köra med vänner i MP som kan vara lite klurigt att fixa då inget händer när man klickar på "invite", är att öppna STEAM -> Friends -> Markera din kompis och högerklicka -> Join game. DÅ hamnar du automatiskt i party med den personen.
Hoppas bara att dem fixar Dedicated Servers snart. Finns 2 st listor med över 100 000 påskrifter som skall skickas till Activision, hoppas hoppas hoppas!

2009-11-13 15:18
jo värkar grymt, finns fan sjukt många attachments gemfört me cod 4 , fan alla polare liar ju på xbox , fattar inte vf grymt mkt bättre på pc .

btw tror inte de blir dedicated servers , enligt activsion var listan inte godkänd för att de var flera som signa flera gånger , å massa annat skit typ svårar att ha wall hack å grejer
Manager

2009-11-17 18:05
Jag har samma prbolem!

HUR installerar jag CD 2?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Manager

2009-11-17 18:05
Står bara "Please insert disc 2"
Manager

2009-11-17 18:06
Ska jag trycka Download på steam?
haha längtat efter spelet sen funkar de inte

2009-11-17 19:02
du kan ladda ner de via steam , utan skivor fast tar ett bra tag

2009-11-23 08:33
Vart spelar folket då? ska köpa det på onsdag, så jag tänkte vart man ska bege sig för lätta kills.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Rappare

2009-11-23 18:08
Köpte det igår, värt varenda slant!

Om någon vill lira ihop så kan ni adda steam för det är väll enda sättet att lira ihop osv? :)

adda [email protected](jag är kille)
fosho

2009-11-23 18:41
fan brukar inte köpa spel men de här va ett måste , jag addar dig PAM!

2009-11-23 20:35
ah, man kan köra det genom steam och deras vännerlista alltså? tycker fortfarande det suger utan dedikerade servrar.. det är ju så gemenskapen skapas.. Cod4 nötte jag alltid på samma 3 servrar, och det var alltid folk man kände igen och hejade på näär man kom in.. never again tydligen.. =/

2009-11-23 22:00
mmh + att de inte går att moda lite synd , fast ska ju tydligen vara svåra att hacka spelete iaf , btw ni kan adda goliath577 om ni vill lira

2009-11-23 22:05
fast ska ju tydligen vara svåra att hacka spelete iaf

jag har hört att det är sjukt lätt att fuska, och att det kommer vara piratservrar uppe inom någn vecka.. Kan dom fan ha...

2009-11-23 22:48
mycket möjligt de var det iaf som var en anledning till att dom använder sig av matchmaking skiten

2009-12-09 18:13
Lätta kills får du ju självklart i "free for all". Perfekt för att lösa upp nya attachments osv. Själv tycker jag att man får mkt exp, förutsatt att du vinner, i Search and Destroy samt Demolition.
Till det negativa när det gäller online så kör ju 99% med granatkastare eller så använder folk den shotgun'en man får vid 69, 1800-någonting, glömt namnet. Fett trött.. Annars är ju, i stort sett, alla subs vapen sjukt underskattade. Fixa de rätta perksen + en sub = stöööök.
Sen angående ded-servers så vet jag att det finns två st listor med respektive 200.000 underskrifter på vardera för att dem ska fixa dedicated servers, får hoppas, håller tummarna.

2009-12-12 16:07
Droppa era steam ID's då!

Simba - Simbstah

2009-12-13 15:31
är det någon som fått eller vart med om den där 25 killstreak nuken än?
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-12-13 16:02
xpekt P21

har du aldrig spelat med hackers? tycker det nukas minst var tionde game.. =/

2009-12-14 13:59
bara spelat mot noob hackers, inga aimbot rusher så ja har inte fått smaka på en nuke ännu :P
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-12-14 14:14
Steam ID : FurderF
*snaark*

2009-12-14 18:56
steam ID: goliath577

2009-12-15 13:14
Steam ID: KennyKillah

2009-12-22 01:19
Steam ID: SAM-E

2010-01-02 23:08
klippte ihop en liten rulle där min homie fENRIR köttar lite. Sen såg jag denna tråd och tänkte "varför inte...?!"..

here u go: Länk till http://vimeo.com/8500324

fred.

2010-01-03 13:08
stajl

nice!, inhandlar en ny dator under veckan som kommer och i samma stund även mw2. Jag är fruktansvärt sugen.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2010-01-03 16:53
vroksjab,

nice! bara o kötta på! Kanske ett av de roligaste spelen på läääänge.

Om någon annan gjort nåt kort klipp eller råkar ha nått skönt klipp överhuvudtaget så posta på!

2010-01-03 17:51
inte jag tyvärr men :P en klassiker

2010-01-04 00:39
haha, aaa, en klassiker, verkligen! Så jävla nice att han får med den som sista killen också, men killcam haha.

2010-01-04 00:40
med killcam haha.*

2010-01-04 01:11
aaah jävla tur asså.. oxå ganska skön sniper video

fan fler får labba upp lite länkar vill se va jag missar ...

2010-01-04 12:48
Den där första mw2 videon var ju inte bra

1: Vem vill se 1kill per klipp i ett montage?
2: Du visade ett hs som mest var spray och flash reaktion = lol
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-01-04 18:45
Doggson bör nog kontrollera ifall hans ögon fungerar som de ska. Och för det andra om du läser texten under så står det allt som behövs veta för att man inte ska behöva droppa en sådan bedrövlig kommentar, hater.

ps. när drop the world börjar, ungefär där drar ju fENRIR en 27 killstreak, efter knivkaoset.

2010-01-05 05:32
jag stängde av innan det eftersom det var måttligt ointressant med single kills

1 minut fick han sen tröttnade jag (det var ungefär vid spray and pray hs:et som visades 2 gånger)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-01-05 08:01
Fast den där killstreaken var ju helt ointressant. Models? Really?

Ett tips för kommande filmer kan vara att speeda upp skiten. Sjukt drygt att kolla på en film i vanlig speed.

2010-01-05 08:43
Palla länka filmer från konsoll..
det finns en chat! missa inte den...

2010-01-11 17:07
måste säga att spelet är awesome! fick tag på det typ 12 inatt och spelade 5 banor typ. lika roligt som när half life 2 kom!

2010-01-11 23:00
Dieallot,
han plockar upp models då han får slut på skott i båda main och secondary så.. lite lättare med models än kniv + att detta var efter models blev nerfade.
Tack för tipset angående att speeda upp skiten :)

_osCar_,
vet inte som du syftade på klippet ja la upp men det jag lägger upp kommer endast från PC och inget annat (:

doggson,
ja, om du väntat en minut till så får du se en 27 killstrike eller nåt sånt. Anyways, läs beskrivningen som står under, filmen gjordes på skoj/test. Aldrig gjort en film förut och vill se om det fungerade.

2010-01-11 23:00
tack_för_fisken,
nice! bered dig på att bli beroende! (:

2010-01-12 02:41
stajl:
skojar du eller!? spelade just sniperbanan i Tjernobyl eller vart det var. jävlar vilken puls man hade! Spoilerförst allt smygande och snipande. sen ligga i gräset och gömma sig för en helt jävla kompani + tanks som går förbi 20 cm ifrån en. sen sköt jag såklart vildhunden när den morrade så jag fick 5 hundar på mig :D. Som tur var hade jag bytt från pistol till AK så det vara bara att spraya dem.
sen själva snipandet av fulingen och helikoptern sen. och sen andra helikoptern, jävlar vad rädd jag blev! släpa runt på den andre och sitta på kullen vid pariserhjulet och vänta och vänta med 100 jävla fiender överallt.
shiiiiit! gillar det här spelet!

2010-01-12 18:39
ja stör mig på att man måste ladda ner typ 11gb för å kunna spela skiten fastän man har köpt de å har skivor fan, så nu kan jag inte spela de
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2010-01-12 20:53
Du kan inte spela det för att...
...Du inte har en hårddisk på mer än 10 gb?
...Du har inget internet hemma?
...Du värderar din porr för högt för att trycka "Delete"?

2010-01-12 20:54
tack för fisken,
hahaha.

backaTodab,

vaddå?. Du kan välja att installera programmet genom skivor ELLER ladda ner det genom steam. När ett av alternativen är gjorde så uppdateras spelen i steam också, mutli o single player en vardera gång. Efter det är de bara o kötta.

2010-01-12 20:54
dieallot,
haha

2010-01-12 21:18
fast nu har jag spelat klart det. var lite antiklimax men ändå skönt med slutet. hade hoppats att det skulle vara några banor till liksom.

2010-01-13 07:28
Jag fick detta i julklapp av min far och mor. Grymt spel. Spelade några banor SP, sen upptäckte jag MP och har inte spelat SP efter det. Jävligt kul.

Bästa spelet, helt klart.

2010-01-13 16:35
Haha upptäckte nyss att det är Modern warfare ett jag har spelat. Det var grümt i alla fall. Ser fram emot tvåan, håller på att fixa det nu. Jävla klantigt att se fel :P

2010-01-14 14:10

Så gör man ett montage :)
Noob bashing i sin finaste form tacka gud för PS3 spelare

Dieallot

2010-01-14 16:56
Guld! Trots att nästan alla motståndare var en bunt döva idioter. Blev just sugen på några ronder själv.

f.ö hade snubben överdrivet bra aim med tanke på att han lirar på konsoll.