Gamestops høstkampanj
Nu ere dags igen. Før två skitspel och en krona kan man nu førhandsboka några av høstens (och pga førseningar också vårens) grymmaste spel. Exluderingslistan ser olika ut beroende på skandinaviskt land så sitter ni på en høg med resistanse fall of man eller motorstorm så kan ni ta turen inom Norge. Uncharted 2 Bayonetta (q1) Splinter cell conviction (q1) Dragon age origins Brutal legend Ratchet & clank Assasins creed 2 Left 4 dead 2 Personligen ser jag mest fram emot Dragon age origins men kommer givetvis också att inførskaffa uncharted 2 och assasins creed.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag har redan bunkrat upp med billiga spel jag ska byta in och några jag har liggandes men inte vill ha kvar i min samling av olika anledningar. Jag tror Borderlands MW2 går att förhandsboka på samma sätt? Minns att jag såg dem titlarna på väggen bland de andra när jag var på Gamestop sist. Kommer garanterat skaffa Uncharted 2 och MW2. L4D2 kommer jag skaffa till PC. Det kanske blir ett köp av Borderlands och AC2, beror på vad det skrivs om dem i recensioner osv. Känns som att båda de spelen har gigantisk potential men att det finns stor risk att de blir riktigt dåliga. Såg fram emot Bayonetta som fan men tyvärr blev det ju uppskjutet. Det har sagts att Polyphony satsar på att släppa Gran Turismo 5 nu i höst. Är skeptisk men visar det sig att de gör det så skaffar jag det med. Annars kommer jag ha fullt upp med Demon's Souls fram tills october/november.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Gjorde samma sak i falun, lämnade in två skitspel, fast fick punga ut 49kr för nya Halo.
Det var nån liknande kampanj.
Moderator
2009-09-04 22:18
Någon som kan säga vilka spel som står med på exkluderingslistan? Jag kan tyvärr inte öppna länken :/
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
EXKLUDERINGSLISTA Följande titlar är exkluderade och kan inte bytas in för att ta del av våra inbyteskampanjer, men vi köper dem gärna separat.Playstation 3 2k8 and older, Beowulf, Dark Sector, Fifa 08, GH: Aerosmith, GTA IV, Haze, Lair, Motorstorm, NHL 08, PES 2008, Rainbow Six Vegas, Resistance Fall of Man, Skate, Turning Point , Unreal Tournament , Wall-EPlaystation 2 EA Sports 08 and older, 2k8 and olderPSP -XBOX 360 EA Sports 08 and older, 2k8 and older, PES 08 and older, Darkness, End War, Far Cry 2, Football Manager 2006, Kameo, Kane & Lynch, King Kong, Kung Fu Panda, Lego Indiana Jones, Live Arcade Unplugged, Perfect Dark Zero, Prey, Project Gotham Racing 3, Sega Superstars Tennis, Timeshift, Tomb Raider Underworld, WWE Smackdown vs Raw 07,Nintendo WII Code Lyoco, Manhunt 2, Tomb Raider Underworld, Wall-ENintendo DS - Erbjudandet kan endast nyttjas då inbyte och köp avser samma platform. Erbjudandet gäller ej vid inbyte av dubbletter.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Jag var där idag och införskaffade mig nya ps3-slim på kampanj, bytte in 2 bajsspel och min gamla 40giggs ps3'a, så fick jag nya för 599kr :) riktigt jävla bra deal tycker jag, fan 120gb istället för 40, dessutom e skiten bra mycket mindre, dock fulare :(
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Metra186: haha jag gjorde samma deal i måndags! klockrent då mitt gamla 40gig började få problem med lasern :D
Detta är min forumsignatur
Moderator
2009-09-06 12:34
Tack, OpeL !
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ps3-slim ska skaffas i veckan. Sjukt bra deal. Skaffade mig motorstorm och resistance idag för 240kr och förstår fortfarande inte varför de inte står med på den exluderingslistan här i Norge. Marvin Hur bra är Demon's souls? Har suttit ett bra tag och funderat på att importera det.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Har svårt att läsa det finstilta på ps3 slim dealen. Har en amerikansk konsol, kan man byta in den tro?
jag funderar också lite på att byta in min gamla... förnyar ju garantin helt och hållet, det är ju jävligt nice, men den är ju fan inte snygg... :P men 600 spänn för 120gig är väl helt okej ändå... måste bara dra en backup från gamla hederliga ps3an då antar jag...
du är kär i mig.
Vill man verkligen byta till Slim-versionen? Hur är det med bakåtkompabilitet och USB-ingångar? Spelar det någon roll vilket skick det PS3 man byter in är i (utöver att det fungerar)?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Coke P23 Jag vet inte än, beställde från yesasia för några dagar sen och kommer få det den här veckan hoppas jag. Har dock läst lovande saker om det och varit imponerad av det jag sett i diverse klipp och screenshots.
Ja, vad står det på det finstilta på Slim-annonsen?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Svensson Enda skillnaden e att du har bravia sync på slim samt att de tagit bort møjligheten att installera linux. Det blir me andra ord inget spelande av ps- lr ps2titlar på den nya konsolen heller.
ps1-titlar har ju alltid funkat med alla ps3or, men jag har ändå bara en 40gigare... jag är också lite orolig över min laser, på fifa09 och uncharted låter lasern rätt högt, som att den flyttas hela tiden. men i övrigt är den så jääääävla tyst, hörs inte att den är igång. så jag vet inte riktigt. USB-portar finns det lika många på den här som 40gigaren. Linux kunde jag inte bry mig mindre om
du är kär i mig.
Extra utrymme på din hd plus ny garanti. Instant win i min bok.
all right, är det nån som vet om det bara är att ta random hdd och dra över sin backup på, och ändå kunna lira sparfilerna osv? med tanke på hur kopplade allt är till både inloggningar och psn-konton...?
du är kär i mig.
Svensson
Det är bara att göra en back up på en extern hårddisk som i videon. Sen efter att du köpt ditt slim så kopierar du över allting. PS3an sköter det mesta automatiskt.
Jag vet inte riktigt om det är värt att byta in sitt tjocka ps3 mot en Slim om det bara är för hårddisken då jag uppgraderade till en 500gb hdd och det kostade mig cirka 500kr om jag minns rätt.
Men det är helt klart värt det om ens garanti har tagit slut. Har själv ett år kvar så jag håller mig till mitt tjocka ps3.
Hade det handlat om 360 hade jag gjort det då min garanti på den är slut nu och jag är inte säker på hur många andetag mitt 360 har kvar efter att ha genomlidit både RROD och E74 haha
Hoppas MS kommer ut med en ny version och gamestop kör samma erbjudande.
ja jo det vet jag, men jag tänkte mer om vissa sparfiler inte går att använda då de ibland verkar låsta till vissa inloggningar osv...
du är kär i mig.
Finstilt Det står bara att man inte kan använda de spel som återfinns på exluderingslistan samt att det bara är ett ex per kund samt att de reserverar sig för eventuella tryckfel och att varan kan vara slutsåld.
Lutar åt byte för min del. PS3 60GB (ursprungsversionen) plus Assassins Creed och Gran Turismo 5 - Prologue. Går det att byta även om min konsol har ett misstänkt fläktproblem? Tycker att den har börjat låta mer än vanligt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Har hört att det kan vara en del problem med spel man har laddat ner på hårddisken (t ex PS1-spel) samt att sparfiler till vissa spel inte går att kopiera. Detta ska på något vis vara kopplat till PS3ans ID. Men de flesta spel går dock att ladda ner 5 gånger. Annars är det väl bara dra över sparfiler (och spel om det går) till en extern, se till att nollställa maskinen igen (eller ta bort dina användare) för att undvika att riskera att personlig information hamnar på villovägar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
hur funkar detta egentligen. Räknas begagnade spel med i listan man kan byta in? borde väl inte vara något undantag med sånna? Måste köpa massa billiga lir och varva så man kan byta in.. =) är så sjukt sugen på Assassins creed 2 och bayonetta. duktigt tråkigt att det blev försenat bara..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
dom har en exkluderingslista, de här erbjudandena är jävligt bra, och jag fattar inte hur de kan hålla igång med dom...
du är kär i mig.
Ja, erbjudandet e galet bra och jag førstår inte riktigt hekller hur det går ihop. Jag kommer att betala 241kr stycket før spel som ligger på 599 i vanliga fall. Var nere och fixade en slim før en timme sedan och fann stort underhållningsværde i att jag fick 400kr i inbyte før två spel som jag betalt samma butik 240kr før. potatissuger Varfør vill du byta bort 60gb? Den kan du få fett med cash før tack vare bakåtkompabiliteten och faktumet att den inte finns på marknaden.
Vad jag förstår så kan man endast byta till sig ett spel. Exempelvis Assassins Creed + Gran Turismo 5 - Prologue mot Uncharted 2. Det går alltså inte att utnyttja erbjudandet igen och byta två andra spel mot ex. Dragon Age?
Du har rätt, struntar i att byta eftersom jag gärna vill kunna spela PS1-/PS2-spel också.
Jo, man kan använda erbjudandet och förhandsboka flera olika spel. Men man kan inte använda erbjudandet och förhandsboka flera ex av samma spel. Så funkade det för mig häromdan i alla fall. Köpte en drös billiga spel över internet som inte stod med på deras exkluderingslista och bytte in + förhandsbokade ett par spel. potatissuger, ja om du har en 60gb som kan spela ps2 spel så ska du självklart ha kvar den Alla ps3or kan spela ps1 spel men endast 60gb och väldigt få 80gb kan spela ps2 spel. Det har dock ryktats om att Sony kan komma att släppa ps2 backwards compatibility till alla ps3or i form av en firmware update. Ryktet uppstod efter att Sony hyfsat nyligen patenterade en ps2 emulator som ska funka med cell processorn. Men jag är väldigt skeptisk över att det kommer att hända. Lika bra att hänga kvar vid sin 60gb.
HUr exakt funkar detta? Man går till butiken med sina två skitspel och byter in dem plus att man pyntar en krona och sen får man spelet man valt hemskickat när det släpps?
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
insane M P25 Ja, fast du får det inte skickat hem utan får gå dit på releasedagen och hämta ut det. Ta med dig kvittot de gav dig när du förhandsbokade det. Sen så får inte dina två "skitspel" vara med på listan av "skitspel" man inte får byta in.
Okej. Shysst. Listan har ju bara ett fåtal titlar så det bör nog inte bli några problem.
Erbjudandena går väl ihop med att de säljer spelen dyrt sen. Det handlar ju inte om så många spel man kan förboka och inte alla titlar tillhör de största titlarna. De flesta (eller åtminstone en väldigt stor del) förbokade ex av t ex Bayonetta eller Mini Ninjas skulle säkert ha sålts till reducerat pris om några månader. Då blir det en bra affär till slut ändå. Det hade varit en annan sak om det gällde alla eller ännu fler spel. Folk skulle ju boka spel för ett år framöver. Men den stora vinsten ligger i all positiv PR Gamestop får genom det här.
Akta så ni inte tänkte byta in spel som finns på svarta listan.. Dom tar dom inte emot.. :P
Kuken Hammarby!
Coke P24 var köper du dina billiga spel du byter in?
du är kär i mig.
Det är ju bara att köpa dom på Gamestop, dom har billiga spel där.. hehe
Kuken Hammarby!
Svensson: Testa webbhallen, polaren och jag köpte Too human där för 239kr nytt bytte in det senare och fick typ 350+ för det på Gamestop Se bara till att spelen inte är för gamla dock :) Men som sagt bästa är väl att dra nytta av andra affärer som har tex rea eller skit
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Vilka PS3 kan man köra ps2 spel i btw? förlåt om jag går off topic, men jag kan inte göra det med min tydligen. Fick för mej att man kunde det i alla ps3..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
De första 60Gb-versionerna samt några 80Gb är bakåtkompatibla med PS2-spel. Du kan dock spela PS1-spel på alla versioner.
Förhandsbokat bayonetta, brutal legend och assassins creed 2 än så länge, förhandsbokar nog dragon age när jag hämtar ut brutal legend också.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Evolution P25 fan vad värdelöst.. går inte att patcha eller har inte Sony tänkt att det ska vara så? har ju massa ps2 spel liggande, men jag pallar inte ha båda konsolerna framme.. =/
Simba Från tidigare i tråden:
Det har dock ryktats om att Sony kan komma att släppa ps2 backwards compatibility till alla ps3or i form av en firmware update. Ryktet uppstod efter att Sony hyfsat nyligen patenterade en ps2 emulator som ska funka med cell processorn. När eller om detta kommer att inträffa vet ingen. Det känns som att Sony tog bort ps2 BC när de märkte att PS2or fortfarande säljer förvånansvärt bra och att de nog tjänar mer på att ta ut det ur ps3an och sänka kostnaden för den istället.
Jag tror att så länge ps2 finns vid liv och folk fortsätter att köpa maskinen och alla nya Guitar Hero och Singstar versioner som fortfarande släpps till den, så kommer vi nog inte se den där firmware uppdateringen.
var där idag och bytte in för uncharted 2 och assassins creed 2, prince of persia jag hade spelat igenom (sög , men köpte från play.com för 180kr och fick med prologue.. frii platinum! :P) och sen hade jag köpt brothers in arms, dragonball, overlord för 129, 149 och 129. RÄTT NAJS!!!! ska byta in till en ps3 slim, fedenitivt!
du är kär i mig.
Bytte till mig Uncharted 2 och Dragon Age mot DMC4, GT5-Prologue, Army of Two och Assassins Creed. Jag avvaktar nog med ytterligare byten då "flopp-potentialen" för Assassins Creed 2 och Borderlands är något för hög för min smak. Det kanske blir att fixa Brütal Legend istället.
för mindre än 300 kr per spel gör det egentligen inget om det floppar, både gamestop och game brukar ge minst 300kr på de allra nyaste titlarna. så då ere bara o sälja och ÄNDÅ tjäna på affären:P
du är kär i mig.
Hm, Svensson har en poäng. Känner mig övertygad iaf och ska nog köra en gamble på Assassin's Creed 2 även fast jag ogillade väldigt många saker i första spelet. I värsta fall har jag ett spel jag kan byta in mot nåt coolt lir 2010! Verkar finnas en hel del trots allt.
Borderlands? Det finns inte med bland titlarna på sidan. Har jag missat något?
Simba: Som marvingaye säger, Sony upptäckte att Ps2or fortfarande säljer riktigt bra. Jag tror att man tog bort bakåtkompabiliteten pga att samma spel ofta produceras till såväl PS3 som PS2, och PS3-spel är ungefär dubbelt så dyra som PS2-spel. Hade du då kunnat spela PS2-spel på din PS3a hade väldigt många köpt de billigare PS2-spelen istället.
Vem skulle vilja spela en PS2 version av ett nytt spel på sin PS3?? Dessa brukar ju vara rejält bantade både innehållsmässigt och grafiskt. Och prisskillnaden, ja kanske 100-200 kr.
exakt. största anledningen att de tog bort BC var priset. kostade för mkt att ha den hårdvaran.
du är kär i mig.