I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-06-02 13:34
Även om jag inte vill ha för höga förväntningar så måste jag erkänna att jag blev kåt på Star Wars: The Old Republic. Hoppas det kommer någon free trial, man vill ju inte sluta med WoW i onödan...

Annars fanns det några intressanta uppföljare, men jag hoppas att Sony bjuder på några nya spel, som inte bara är uppföljare.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-06-02 14:16
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-06-02 14:39
Nintendo och Sony idag då. Första börjar om endast 3 timmar.
Någon som har några predictions? :)

Tror Nintendo kommer visa upp mer av Zelda:Spirit Tracks, Red Steel 2 och kanske The Conduit. Sen kommer de säkert prata om den där nya on-demand programtjänsten de har med sina Mii avatarer. Det har även ryktats om att det är dags för Nintendo att announca ett Wii-Zelda eller ett nytt Mario, men jag vet inte riktigt om jag vågar tro på det.

Sony kommer visa upp PSP Go som de var värdelösa på att hålla hemlig, nya MGS spelet som är till PSP och sedan kanske prata om den där prissänkningen som så många väntat på men som aldrig verkar hända haha
De kommer säkert visa upp mer av sina exklusiva stortitlar som de har på g och som alla redan vet om, t ex God Of War 3, Uncharted 2, Gran Turismo 5, Heavy Rain, M.A.G, FFvs13, Ratchet & Clank: Crack in Time osv. Förhoppningsvis officiellt announca Project Trico och visa upp en nyare trailer från spelet och kanske avslöja spelets riktiga titel.
Sen kommer de säkert snacka om PSN och visa upp mer av Pixeljunk:Shooter, Fat Princess, WipeoutHD:Fury och kanske snacka om Home. Förhoppningsvis nämner de nåt om nya PS1 spel som är på väg till PSN, Capcom sa ju att de skulle släppa 40 st för ett tag sen.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-06-02 14:40
Nintendo kommer säkert visa upp Wii Motion plus också.

2009-06-02 14:46
sony har en ny IP också. bara det inte är quantum theory, haha fyfaaaan va värdelöst det såg ut o va
du är kär i mig.

2009-06-02 14:49
Ah, inte sett något av det men jag hoppas att det inte heller är de där nya PC/PS3 MMO spelen som SOE jobbar med. The Agency och Free Realms. Gillar inte mmo :)

2009-06-02 14:50
Sedan får man inte glömma "PS3 Slim". ^^

2009-06-02 14:56
Skulle kanske vara kul med ett mmo på ps3, men The Agency verkar helt ointressant. Free Realms vet jag inte så mycket om

2009-06-02 15:02
The Secret World verkar som ett intressant MMO, kommer till PC och 360. Dock så vet jag inte om någon kommer att ta upp det på E3. Förresten så är det Funcom som är utvecklarna.

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_World

Dock så är det inget jag kommer att betala för. Det enda MMO-spelet som jag tycker är bra är WoW, och även där börjar jag tveka om det verkligen är värt att betala mer än 100 kr varje månad, iom att uppdateringarna inte är så stora längre, och anledningen att dom ens var stora förut var la pga antal buggar. Star Wars-MMO verkar ändå kul, även om jag främst tycker det pga att jag älskar Star Wars.

2009-06-02 15:09
Det fanns ett annat MMO också, DC Universe eller nåt. Det skulle också vara PC/PS3.
Det kanske pratar om det.

2009-06-02 15:34
Sedan så finns det Marvel Universe till 360/PC.

2009-06-02 15:51
Jaha, det kanske var det jag tänkte på då.

2009-06-02 16:30
Både DC och Marvel kommer, till PS3 resp. 360. Och PC för båda då. Lite konstigt att dom har delat upp rättigheterna så, iom att Marvel är mer känt ur ett mainstream-perspektiv, tror jag iallafall.
Admin

2009-06-02 19:31
Nintendos presentation var ju rena sömnpillret. Men de kommer givetvis öka sin försäljning ändå. Mario Galaxy 2, några nya lite mörkare spel mm kommer gå hem. Man får beundra hur de försöker attrahera nya spelare i större grad än gamla (även om de så klart vill ha kvar de gamla). Som nån där sa, det finns 295 miljoner personer som spelar konsol regelbundet, men ytterligare 400 miljoner eller så som kan tänka sig börja. Keep it simple är nog metoden...

I övrigt såg ju den där Natal-grejen urtråkig ut. Ja, visst är det kul att se "sig själv" i spelet. I ungefär 10 minuter. Sen är det inte annorlunda än de där gamla spelen som fanns på typ Gröna Lund på 90-talet där man skulle stå vid en skärm och falla poängsaker som ramlade ner. Nu ska man istället stoppa bollar och kasta målarfärg på en skärm... Det är inte tv-spel. Men kommer säkert locka en del människor, precis som Wii.

Left 4 Dead 2 såg rätt kul ut. Lite humor och zombieslakt ser ut som en bra kombo.

Snart dags för Sony.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-02 19:45
Allt jag kan säga är att Nintendo verkligen inte är någonting för mig längre.

2009-06-02 19:55
Finns det nånstans man kan streama Sonys presskonferens i högre upplösning än på Gamespot?

2009-06-02 20:00
Caliber
http://www.gametrailers.com/e3/video-press-conference/sony#

2009-06-02 20:07
Kom igen FFVII remake!

2009-06-02 20:07
Är fett pepp inför Sonys konferens! Bara några minuter kvar nu :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-06-02 20:08
Är också rätt hypad. Hoppas på nåt nytt om Project Trico :)

2009-06-02 20:10
SkyhigH; nice, tack.

2009-06-02 20:26
Fan vad keff bild det var nu då.

2009-06-02 21:03
FYFAN va dålig sonys konferens är hittils! kan dom ge fan i PSP? som kostar 250 EURO!??!! så jävla dumma i huvet sony är asså

uncharted är överfett dock.
du är kär i mig.

2009-06-02 21:08
stänger fan av den snart. först psp i 3kvart och nu HOME? c'moooon!
du är kär i mig.
Admin

2009-06-02 21:10
Sony satsar hårt på PSP. Har varit ganska ointresserad av bärbara konsoler sedan jag hade ett original Game Boy. Men nu lockar det med en hel del feta titlar och ett portabelt format. Givetvis handlar det till stor del om MGS: Peace Walker. Fyra Snake?!

Men priset är smått hutlöst. Hur kan man ta lika många euro som dollar för den delen?

Och de får sluta tjata om Home. Home är skittråkigt och det känns som en extremt tafatt satsning.

PSN är bättre. FFVII på PSN eller vad sa han?

Jag tycker Sonys presentation håller bra kvalitet än så länge. Men mer PS3 nu.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-02 21:12
Jaa FF VII på psn! Det är ju självklart inte lika hett som en remake men lite kul iaf. annars tycker jag att det varit en ganska fattig konferens

2009-06-02 21:26
nej presentationen suger, men ACII-demon var ju brutalt ball, fast jag gillade inte hela flyg-grejen.

och vad nu, FF14? :O
du är kär i mig.

2009-06-02 21:31
Meh, ännu ett Final Fantasy MMO? ACII var íntressant, men jag vill se bättre spel!

2009-06-02 22:08
yeeeaaaaah God of War III! Fast det var ju lite väl mycket samma som förut? tom samma combos? :P

nä hade väntat mig mycket mycket mer från sonys sida, alldeles för mycket snack om försäljningar och "content" istället för att faktiskt visa alla grymma spel de har. att inte nämna heavy rain är ju fail?
du är kär i mig.

2009-06-02 22:15
Han som spelade GoW3 var ju inte skitbra, fick knappt in nån kombo..
Heavy Rain kommer floppa, finns ingen mening att nämna det.

Alldeles för mycket PSP, men fanns ju några intressanta PS3-nyheter.
Är Agent samma spel som LA Noire?
Är FF14 samma spel som FF13vs? eller kommer bägge exklusivt till ps3?

Blev direkt sugen på bilspelet =)
Admin

2009-06-02 22:15
ACII kan bli grymt. Ska bli kul att se om AC till PSP blir bra. Kanske blir ett inköp av en PSP i framtiden. Men bara kanske.

Sony ska alltså också ha en viftamojäng. Och visst såg den ut att funka jäkligt bra. Men den lär ju kosta mer än det smakar. Och det såg ut att vara kul i ungefär tio minuter (men man kan nog göra grymma shooters till den, eller tänk ett Zelda med dem). Inget som tilltalar mig idag. Kanske om 3-4 år när tekniken är mer utvecklad. Satsa hellre på grymma spel än att apa efter Wii.

Det där bilspelet med designade banor var ju bara Mario Kart i ny skepnad.

Agent (Rockstar), vad blir det för nåt?
Admin

2009-06-02 22:19
Caliber:

FF13 är ett spel som blir multiplattform, FF14 kommer exklusivt till PS3.

Agent är nog inte samma som LA Noire, eftersom LA Noire tydligen ska bli multiplattform.

Håller med om Heavy Rain, ser ut att bli ett riktigt sömnpiller.

Att det blev mycket PSP beror nog på att folk redan vet så mycket om PS3. Fanns inte så många hemligheter att bjuda på. GoW3 gameplay var intressant (trots sugig spelare), Trico ("The last guardian" eller vad det nu hette) var så mycket snyggare än den läckta versionen. PSP däremot hade faktiskt riktigt många nyheter och gjorde nog stora avtryck på den portabla marknaden.

2009-06-02 22:28
Jag snackade om FFvs13 (Final Fantasy Versus XIII) som även den skulle vara ps3-exklusiv.

Hade missat att LA Noire hade blivit multiplattform. De två spelen verkar ha några likheter iaf.

viftamojängen verkar mycket bättre än wii's motsvarighet iaf. Verkade följa rörelserna väldigt precis vilket inte wii gör så bra. Men jag vill först se att den fungerar bra i ett spel och inte bara är en gimmick innan jag blir upphetsad.

2009-06-02 22:30
Caliber P24

FFXIIII verkar ju vara ett MMORPG, och de pratade om att det var första gåbgen de visade det, så det lär ju inte ha något med vs13 att göra alls.

undrar varför de inte visade nåt av vs13 dock?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-06-02 22:33
Jäkla klagande på Natal då. Det dom visar upp är ju prototyper, vad det är dom utvecklar och vill skapa. Bara för att dom visar upp när dom målar eller slår på studsande bollar betyder inte att det är det dom satsar på och enda som ska gå att göra. Ha lite fantasi? Vad den här teknologin kan tillföra och vad man skulle kunna komma att göra i spel. Inte bara vifta och splasha färg.

Däremot så finns det ju uppenbara brister just nu om man ska se till olika spel. Spel i första/tredjeperson, hur ska man ta sig fram? Man är ju begränsad till ytan framför tvn och utan knappar hur får man karaktären att röra sig framåt? Är den så precis att den märker om man trycker på avtryckaren på ett vapen?

Sonys motionkontroll verkar ju fin med. Jag gillar konceptet med att få sikta själv utan en spak. Samtidigt har den iaf knappar för att tex kunna röra sig framåt eller skjuta osv.
Ett wii med fet grafik. Det tycker jag skulle vara något. Men jag tror många är negativa för att Wii körde det först och är lite utnämnd "lek-konsoll".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-02 22:40
Är besviken faktiskt. Eftersom vi redan sett PSP Go så va det inget nytt, och jag va redan besviken på den, och nu ska den kosta 249 dollar?? Hade planerat att köpa en PSP när den kommer ut, men knappast med dess taskiga specifikationer och höga pris.

Vad va grejen med att visa en massa trailers vi redan sett? Assasin's Creed? The Last Guardian? Etc. Visst, dom va feta, men vi har redan sett det. Och vad hände med ett billigare pris? En PS3 slim? Head tracking/3D-gaming?

Det enda som va riktigt överraskande och exalterande va FFXIV, tills det visade sig att det va online, då tappade jag intresset helt.

Motion controller va inte överraskande, men såg faktiskt rätt fett ut. Jag diggar mitt Wii rejält, så att få en sån funktion med så pass bra precision och med PS3-grafik gör mig väldigt exalterad faktiskt. Hade hoppats att dom skulle förfina sin head-tracking funktion vi såg för nåt år sen så man kunde få 3D-spel utan glasögon och visa upp på denna konferens, så att bara visa en viftmojäng va dock ett smått antiklimax för mig... Jag läste att Sony sagt att dom skulle introducera 3D-spel under 2009, det va därför jag förväntade mig en demonstration under konferensen.

Det va dock en del riktigt feta trailers, Uncharted 2 ser helt galet nice ut, FFXIII får mig att dregla varje gång jag ser nya bilder från spelet, och GOWIII... finns inga ord.
Men det va typ det enda jag såg som va riktigt intressant...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-06-02 23:30
AC2 gameplay hade vi inte sett, och last guardian-trailern var förbättrad. men jag trodde dom skulle utannonsera nåt bättre. och dom borde sagt mer om Agent, för namnet och loggan lockar inte precis:P
du är kär i mig.
Rappare

2009-06-03 00:27
"Håller med om Heavy Rain, ser ut att bli ett riktigt sömnpiller."

Fan, Quantic Dream är ju en av de mest intressanta utvecklarna på marknaden. Spelet kommer säkert att floppa, för det tilltalar en ganska smal publik, men om de putsat på allt som var bra i Farenheit/Indigo Prophecy så kommer Heavy Rain som slutprodukt vara helt makalöst.
Jag är väldigt hoppfull.

2009-06-03 02:44
Sjuktligt segt med Sonys Wii-wannabe (säg det högt, låter bra!) kontroll. Finns det verkligen en större marknad för sånt där?

Assassins Creed 2 kommer äga och det visste vi redan.

Left 4 Dead 2 är en trevlig nyhet, men varför? Man hypar sönder spelet, ger oss (vad som känns som) 5 banor att spela sönder, släpper ett vettigt DLC och ska nu göra en tvåa? Enda anledningen till att man inte spelar 1an längre är för att banorna är så jävla sönderspelade. Langa nya banor och vapen med jämna mellanrum (kanske nån ny ond karaktär) så är alla nöjda. Istället för att släppa det och börja med 2an när alla redan köpt det.

Dead Space-uppföljaren blir trevlig, synd att man inte vågade lira igenom hela ettan.

Annars är jag besviken på allihop. Väldigt mycket man redan sett och hört om. Blizzcon 09 känns så mycket hetare och det är fan sorgligt. Dessutom är Blizzard så jävla sega.. Give me D3 och SC2!

2009-06-03 06:23
Visade dom uppföljaren till Dead Space något?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-03 12:00
E3

Microsoft 1 - 0 Sony

http://www.youtube.com/watch?v=lKY9bbRsjoE

Nu kan ju ni PS3fanboys (läs Svensson) sitta med er lilla wii-kontroll o leka!

Admin

2009-06-03 12:10
Både Microsoft och Sonys motionprylar ser imponerande ut rent tekniskt, det är inget snack om den saken. Men personligen vill jag inte skutta omkring när jag spelar.

Och så ser alla i de filmerna så överdrivet glada. "Om du inte ler brett skjuter vi din hund!".

2009-06-03 13:21
Rastasite
Var ironin i att fälla en fanboy-kommentar och därefter kalla nån annan en för fanboy avsiktlig, eller är du blind i ditt fanboyande?

Jag håller nog med Evo om motion controls, jag föredrar att ligga ner när jag spelar. Nån form av "3d-mus" kanske hade funkat till shooters, så får se hur sonys grej artar sig..

Troligtvis blir det bara en gimmick av det hela som för Wii, där folk sitter och tävlar i att "såga ved" genom att röra kontrollen fram och tillbaka.

2009-06-03 13:45
Caliber P24

Är mycket medveten om att jag är en utpräglad fanboy. Mer för att jag avskyr Sony än för att jag älskar Microsoft. Sen är det roligt att driva med Svensson för att han är en nära IRL-polare som är en riktigt PS3geek och får panikångest efter mer än 10 meter ifrån det.

Sen håller jag inte med någon av er, oavsett om man vill ligga ner och spela så känns en sån där remote otroligt värdelös. Hatar Wii's lilla grej och förstår inte varför folk vill efterapa det.
Då känns det ballare att kunna stå och kicka i luften!

Vill man se ligga ner o spela ere väl bara o koppla in kontrollen.

2009-06-03 15:01
Är det ingen som reagerat på att de mesta "coola" features som visades upp av Project Natal var i form av ett par cheesy hopklippta reklamfilmer medans precis allt som Sony visade upp av sin motioncontroller var live och real-time? Ingen vet hur Natal verkligen kommer funka till slut. Kan lika gärna vara vaporware. Dock hoppas jag inte på det då teknologin ser cool ut även om jag inte riktigt tror de kommer att göra något av den som skulle intressera mig, samma med Sonys pryl.
Jag tyckte MS var väldigt tydliga med vad deras målgrupp skulle vara. "People who are too intimidated to pick up a controller? Well now you don't have to! Everyone can play!". Jaa! :(

Nä höjdpunkterna för mig denna E3 var väl: Uncharted2, God Of War 3, Alan Wake, MW2, The Last Guardian, Left 4 Dead 2, MGS:Rising, det där nya ps3 exklusiva rockstar spelet, Gran Turismo 5, Epic Games xbla spel, Crackdown 2, MGS:Peacewalker. Det där LPB-aktiga kart spelet såg kul ut också. Mario Kart i HD med level editor? Ja tack!

FF14 såg nice och old school ut i trailern men sen när subtiteln kom upp och det stog "online" så ändrade jag ansiktsuttryck snabbt :(
Har svårt att se fram emot AC2 då ettan såg fantastiskt ut innan det kom ut när de visade upp det men sen var det repetitivt som satan med en löjlig story och kass mission design i mitt tycke.

Tyckte att det var bättre än förra årets E3 som var helt värdelöst men synd att det inte var så många överraskande announcements när det gällde spelen då vi visste redan om det mesta från innan. Dock är det kul att se nytt gameplay footage osv.
Rappare

2009-06-03 15:05
Rastasite

Ärligt så tycker jag tekniken bakom Microsofts kamera ser mer intressant ut ur ett tekniskt perspektiv, men Sonys kontroll har större potential att göra bra spel. Vissa grejjer behöver man helt enkelt knappar till.

Hursomhelst tror jag inte att jag skulle skaffat någon av dem. Speciellt inte till ps3 om man måste köpa en kamera och två kontroller för att kunna spela ett spel.
Admin

2009-06-03 15:20
marvingaye:

I propagandafilmen från Microsoft såg deras Natal ut att fungera lite för bra för att vara sant. De visade ju faktiskt lite prov på den under konferensen också när nån tjej stod och tog emot bollar och en kille målade en tavla. Det såg inte ut att vara riktigt samma känsla som i filmen. Precis som Wii tar det nog ett tag att lära sig och är inte alls lika känsligt som de framställs.

Sonys pinnar såg ut att ha längre tid kvar i produktionsstadiet men förmodligen kände de pressen att visa upp dem redan nu för att inte riskera att framstå som de enda som inte satsar på tekniken.

Båda två känns som sagt ganska ointressant i ytterligare några år.

2009-06-03 15:20
Omen22
Håller med om att det säkert just nu finns en större marknad för Sonys kontroll. Men att kopiera Wii's "trademark" i princip rakt av känns ändå fel. Hela grejen med Sony vs Microsoft vs Nintendo har ju varit att dom inriktat sig, i alla fall delvis, till olika målgrupper i första hand. Tycker det är tråkigt att Sony då ska kopiera Nintendos framgång, som jag dessutom tyckte var en dålig kontroll.

Sen att Microsofts projekt kanske inte fungerar helt hundra spelar väl ingen roll. Tror inte dom släpper något som inte reagerar bra på rörelser. Dessutom känns det lite fräschare att tänka framåt jämfört med Sonys "nya" kontroll.

Vill bara tillägga att ingen av dessa nya grejer (eller PSP) egentligen intresserar mig, känner bara att jag ville uttala mig.

2009-06-03 15:37
Sen att Microsofts projekt kanske inte fungerar helt hundra spelar väl ingen roll. Tror inte dom släpper något som inte reagerar bra på rörelser.

Du menar som Nintendo gjorde? När Nintendo först visade upp Wii och sin motion controller så såg den ut att vara bra mycket mer "accurate" och överlag bättre ut än vad den var när den väl släpptes. Något som de håller på att fixa nu i efterhand med att släppa Wii Motion Plus, vilket är lite sorgligt.
Det som är allra sorgligast är att Sony's motion controller ser ut att funka precis så som alla trodde att Wii's motion controller faktiskt skulle funka men aldrig gjorde.
Det verkar dessutom som att du inbillar dig att Nintendo var först med motion controls. Har du hört talas om Sony's Eye Toy som funnits ända sedan PS2? Sony's nya motion control som de visade upp är bara en uppgradering av Eye Toy som gör att man kan göra mer precisa rörelser, de använde dessutom Eye Toy när de visade upp den. Det kan liknas vid Wiimote och uppgraderingen Wii Motion Plus.

Men ja, som sagt, jag har svårt att vara upphetsad över motion controllers då jag hittils inte spelat många spel där en sån teknologi på något sätt har gjort upplevelsen djupare eller roligare, vilket inte är så konstigt då majoriteten av de spel som använder motion controls varit riktade åt en målgrupp som inte jag tillhör.

Evolution P25

Japp, håller med om allt du sa. Dessutom har de en disclaimer i början av reklamfilmen till Natal där det står "Product vision: actual features and functionality may vary." vilket gör det hela ännu mer suspekt, tråkigt nog. Men jag hoppas ändå slutresultatet är likt det de visade upp, för även om jag inte tror Natal kan vara intressant för mig personligen så är det ändå en cool teknologi :)

2009-06-03 16:20
marvingaye

Du menar som Nintendo gjorde? När Nintendo först visade upp Wii och sin motion controller så såg den ut att vara bra mycket mer "accurate" och överlag bättre ut än vad den var när den väl släpptes. Något som de håller på att fixa nu i efterhand med att släppa Wii Motion Plus, vilket är lite sorgligt.

Oavsett tillverkare eller produkt brukar väl alla förgylla sina prylar i marknadsföringen? Och även om Wii's remote blev sämre än vad som först visades har dom väl lyckats rätt bra? Wii säljer som smör.

Det som är allra sorgligast är att Sony's motion controller ser ut att funka precis så som alla trodde att Wii's motion controller faktiskt skulle funka men aldrig gjorde.

Det "verkar" väl fungera lika mycket som Wii's kontroll först "verkade" fungera? Och precis så bra som MS nya projekt "verkar" fungera?

Av nån anledning så har Sony's förhandsvisning övertygad dig mer än Nintendo eller MS?
För mig ser alla likadana ut, allt flyter på perfekt och personerna i filmen är överlyckliga.

Förklara gärna på vilket sätt Sony skulle fullborda idén bättre än resterande två!

Det verkar dessutom som att du inbillar dig att Nintendo var först med motion controls. Har du hört talas om Sony's Eye Toy som funnits ända sedan PS2?

Hade jag faktiskt ingen aning om, då tar jag tillbaks att Sony skulle apa efter Nintendo. Även om idén, oavsett tillverkare känns trist.

Du verkar lite upprörd över mina åsikter marvin?