I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kojima production: Next. "5"?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-06-01 20:59
MGS Rising , Med Raiden.

2009-06-01 21:02
Kommer släppas på 360 dessutom, haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-06-01 21:06
Jag blir inte arg över sånthär vanligtvis men att det nya mgs är på 360 gör mig förbannad. har inte råd med en 360:P Lyssnade dock inte om dom sa något om att det skulle vara exklusivt

2009-06-01 21:07
nej asså det är ju inte exklusivt
du är kär i mig.

2009-06-01 21:09
haha, det hade varit hysteriskt kul om det faktiskt varit exklusivt.

2009-06-01 21:10
Svensson
Bra där. Sneglade bara lite och lyssna inte om dom babbla om något sånt. Man vet ju aldrig om microsoft pungat ut mutltum eller nåt. aja, kiss iaf.

2009-06-01 21:12
ja kojima är ändå en liten slyna:P
du är kär i mig.

2009-06-01 22:48
"Raiden will be the star this time. No Snake."
Kortvarig glädje för dem.. =P

Får se hur spelet artar sig. Raiden har ju genomgått en del förändringar sen MGS2, men jag ogillade verkligen att spela som honom och är inte jätteuppspelt över att göra det igen..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-06-01 23:21
jag tippar på att det är raidens förändring från mgs2 till mgs4
du är kär i mig.

2009-06-01 23:32
Jag lade märke till att subtiteln är "Lightning Bolt Action", betyder det att det kanske inte är ett stealth spel? MGS4's subtitel är ju "Tactical Espionage Action".

2009-06-01 23:39
Ninja gaiden kopia med mgs miljö och story?

2009-06-01 23:42
Länk till http://xbox360.ign.com/articles/988/988687p1.html

"E3 2009: Metal Gear Solid: Rising Revealed
Kojima bringing the next Metal Gear game exclusively to Xbox 360.
by Jim Reilly

June 1, 2009 - Kojima took the stage at Microsoft's press conference and dropped a major announcement:

Remember all those teasers we saw over the past month? It wasn't the new PSP game. It was, in fact, a completely new series in the Metal Gear franchise.

Titled Metal Gear Solid: Rising, the game appears to mainly focus on the character Raiden, as there were no shots of Solid Snake at all in the extremely vague announcement teaser shown.

While this news comes at the Microsoft presser, no announcements of exclusivity were revealed, so for now, expect this to be multiplatform, or a timed-exclusive at the very least.

Update

The game is indeed exclusive to the Xbox 360. Sorry, Sony fans."

2009-06-01 23:46
KONAMI ANNOUNCES THE FIRST METAL GEAR SOLID® TITLE FOR THE XBOX 360® METAL GEAR SOLID®: RISING

Raiden Stars in the First Metal Gear Solid Game to Hit the Xbox 360®

El Segundo, Calif. - June 1, 2009 - Konami Digital Entertainment, Inc., announced today that Metal Gear Solid: Rising is currently in development for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft - the first Metal Gear Solid game to launch on the Xbox 360®. Raiden, one of the most popular characters in the Metal Gear Solid universe, will star in the all-new title from Hideo Kojima. Raiden first debuted in Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty PlayStation®2 computer entertainment system as a playable character and appeared as a non-playable cyborg in Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system.

"The Metal Gear Solid series is one of the most highly acclaimed video game franchises of all time," said Anthony Crouts, Vice President of Marketing for Konami Digital Entertainment, Inc. "With Metal Gear Solid: Rising, the Xbox 360 community will finally get a chance to enjoy the action and excitement that this popular franchise is known to offer."

Metal Gear Solid: Rising is scheduled to be released on the Xbox 360® video game and entertainment system. For more information on Konami, please visit: www.konami.com

About Konami
Konami is a leading developer, publisher and manufacturer of electronic entertainment properties. Konami's titles include the popular franchises Metal Gear Solid®, Silent Hill®, DanceDanceRevolution® and Castlevania®, among other top sellers. The latest information about Konami can be found on the Web at www.konami.com. KONAMI CORPORATION is a publicly traded company based in Tokyo, Japan with subsidiary offices, Konami Digital Entertainment Co., Ltd. in Tokyo, Japan, Konami Digital Entertainment, Inc. in the United States and Konami Digital Entertainment GmbH in Frankfurt, Germany. KONAMI CORPORATION is traded in the United States on the New York Stock Exchange under the ticker symbol KNM. Details of the products published by Konami can be found at www.konami.com

###

KONAMI is a registered trademark of KONAMI CORPORATION.

Xbox, Xbox 360, and Xbox Live are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries.

"PlayStation", "PLAYSTATION", "PS" Family logo and "PSP" are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.

Media Contacts

Konami Digital Entertainment
Jay Boor
310-220-8100
[email protected]

Bender/Helper Impact
Marisa Gross / Audris Rumaldo
212-689-6360
[email protected]/ [email protected]

2009-06-02 00:34
.............

2009-06-02 01:24
IGN ändrade tillbaks artikeln nu och tog bort delen om att det är exklusivt.

2009-06-02 02:16
Jag ska sluta läsa här nu, kissar på mig snart

2009-06-02 02:32
Det är inte exklusivt till 360.

Länk till http://e3.g4tv.com/thefeed/blog/post/696050/Metal-Gear-Solid-Rising-Not-Exclusive-To-360.html

(Inlägget ändrat av Gogaku 2009-06-02 02:35:04)

Det verkar heller inte vara det enda som den hemlighetsfulla sighten teasat om, det kommer antagligen fler utannonseringar imorgon under Sonys presskonferens.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Admin

2009-06-02 03:06
Får väl se vad som händer helt enkelt. Det vore nog ett stort misstag att göra den exklusiv för 360. Varför?

- MGS-fansen använder PS3. En del kanske har båda konsolerna, men de flesta vill/kan inte lägga ut stora summor på flera konsoler. Att då göra ett MGS exklusivt till 360 gör att man kommer tappa många fans, för det kommer knappast bli någon rusning efter 360-maskiner. Jag är också övertygad om att en stor del av suget efter en 360-exklusiv MGS-titel till stor del är baserad på skadeglädje i form av att ha "snott" en franchise som varit PS-exklusiv (till större delen) i flera år. Därför kommer ett MGS till 360 aldrig sälja lika bra som det hade gjort till PS3.

Vore trist att missa en del i serien, så man får hoppas det kommer till PS3 också.

Över lag tycker jag annars att Microsoft och Sony får ta och sluta bete sig som as mot spelarna. Gör som Nintendo, rikta in er på en målgrupp eller en typ av spel och sluta sno av varandra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2009-06-02 03:08
Ja just det... den där masken.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-02 08:28
Det är inte exklusivt. IGN skrev fel, det var därför de tog bort det sen.
Spelet kommer till och med att släppas till PC.

http://kotaku.com/5274844/metal-gear-solid-rising-destined-for-xbox-360-ps3-pc
Admin

2009-06-02 11:10
Låter nice, så får alla njuta av Kojimas historier.

Undrar vilken typ av spel det kommer bli. Givetvis hoppas jag på en fortsättning av MGS4-konceptet, men Konami skulle lika gärna kunna få för sig att starta en helt ny serietyp av spel (typ "Ninja Gaiden Raiden"... vore katastrof).

Nån artikel ställer sig frågan om det ens ska utspelas i "Sons of Big Boss" story arc. Vore lite märkligt med tanke på att det inte går att göra referenser till MGS4. Eller det går, men det blir ju inte samma sak om man inte spelat MGS4.

Hur kommer spelet se ut? Tvivlar på att det kommer komma en hel bunt skivor till 360- och pc-versionerna.

2009-06-02 12:33
lol xbox

Får vi Killzone snart också?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-02 12:58
Undrar om man får se något från PSP-spelet.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-06-02 14:26
doggson

Killzone är gjort av Guerilla som är en av Sonys first party studios, så nej tyvärr. Kojima Productions är third party och kan göra lite som de vill. MGS2 släpptes ju t ex på första Xbox.
Exklusivitet från third party studios är aldrig garanterat. Det var därför Bioshock, Oblivion, Tales Of Vesperia, Eternal Sonata och nu Dead Rising 2 m.m tog sig över till PS3 från att ha varit "exklusiva" på 360. Samma med Tekken6 och FF13, de är gjorda av third party studios.

2009-06-02 14:50
Jag tror på att Rising blir ett hack n' slash, kojima har pratat om att han vill göra det, han knåpade ihop mardrömmen i MGS3 på skoj, nu är det Raiden som är main character, en cyborgninja som kommer slakta gärnet. Början tror jag dock kommer efterlikna MGS4gameplayn, då jag tror storyn kommer vara Raidens historia mellan MGS2 och MGS4, hur han blev den han blev osv.

Det sätter jag mina mynt på iaf.
du är kär i mig.

2009-06-04 08:29
* Raiden istället för Snake.
* Förmodligen blir det ett hack n slash istället för sneak em up.
* Multiplattform. Jag har inget emot att 360- (och PC-) ägare får spela det, men plattform-exklusiva spel brukar vara tekniskt överlägsna multiplattformspel.
* Och tydligen ska Kojima inte vara lika involverad som i övriga MGS-spel.

Ju mer jag får reda på om spelet desto mindre sugen blir jag..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Admin

2009-06-04 09:33
De sa väl också att MGS: Peace Walker är "the true sequal". Vet inte om de syftar på MGS-serien som helhet eller bara MGS3 och Big Boss story.

Även om jag håller med Caliber tror jag det kan bli intressant (trots att Raiden kan vara så snyftigt dramatisk). Det blir väl en helt fristående episod i Metal Gear-världen och kan frångå gamla koncept.

Det jag undrar mest är hur figurerna kommer röra sig. MGS har aldrig varit ett fightingspel. Den ihopkurade stilen som är så karaktäristisk för serien känns långt ifrån optimal för hack n slash. Raiden kommer vara snabbare och röra sig helt annorlunda. Det kommer nog kännas som ett helt annat spel med välkända karaktärer. Och eftersom det trots allt har lite med Kojima att göra kommer det bli grymt.

2009-06-04 11:00
Raiden May Cry

DMC med 90 minuter långa cutscenes!

2009-06-04 14:34
marvingaye: Du tror jag var seriös eller? :D har tillräckligt med Killzone 2 på ps3:an

smkr nubz 24/7 på psN no h3ads3t involv3d!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-04 15:03
Du är alltid seriös.
Rappare

2009-06-04 16:21

2009-06-04 16:43
Kojima ska bara assistera lite med Lords of Shadow... det produceras av Dave Cox och utvecklas av spanska studion MercurySteam... Kojima har nästan ingen inblandning alls i det...

MGS:Rising kommer Kojima inte heller vara särskilt involverad med... Det görs av ett nytt team bestående av de nya "up and coming" utvecklarna hos Kojima Productions. Kojima och MGS4-teamet kommer lägga nästan all sin tid och energi på MGS: Peace Walker.
Förövrigt så kommer Rising vara ett stealth action spel.

MGS Arcade ska också släppas... Det är ett arkadspel (alltså för arkadhallar) som ska släppas i Japan i år. De hoppas även på en worldwide release. Den använder egen hårdvara tillsammans med glasögon för att skapa riktig 3D-grafik (alltså i stil med IMax)... Det stämplas som en "Tactical Online Shooter"

Så there you have it. Den här infon kommer från Kojima himself. Han berättade det under Konamis presskonferens igår...

2009-06-04 16:47
* Multiplattform. Jag har inget emot att 360- (och PC-) ägare får spela det, men plattform-exklusiva spel brukar vara tekniskt överlägsna multiplattformspel.

Det är sant ofta, men i det här fallet så är motorn till PS3 redan klar iallafall. Så såvida de inte bygger en ny motor så ska det inte vara några problem. Dock satsar de på en mer västerländsk utvecklingsmodell, d.v.s. att ha en motor för alla plattformar (vilket är vad som egentligen sätter käppar i hjulet när det kommer till optimering osv) så det är möjligt att de bygger en helt ny motor tyvärr... Men återstår att se, de kanske vidareutvecklar den existerande motorn för att fungera på PC och 360 också...