Slutar livet efter Gears of War 2? (tips på bra co-op-spel till 360)
Tja Jag och en polare har spelat Gears of War 2 ett par månader nu och det börjar lida mot sitt slut. Anledningen att det har tagit så lång tid är pga att vi har spelat tillsammans hela vägen, jag har inte spelat något själv för att inte spoila upplevelsen. Nu måste jag ha ett nytt co-op-spel och det känns ju nästan helt omöjligt att något ska kunna leva upp till Gears. Så... Ge mig tips! Behöver absolut inte va 3:e persons shooters o inte FPS's heller för den delen, så länge det är co-op och en story involverad. Ps. Inga spoilers till Gears of War 2 nu bara typ "Visst va det fett på slutet när...". Vi har ju fortfarande lite kvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tro mig, du kommer inte få några spoilers om hur fett något är i slutet av GOW2. Army of two är ju byggt runt att spela coop, dock orkade jag bara en timme in i spelet.
Resident Evil 5! :) Halo 3 så klart! Saints Row 2 kanske.. ni spelar inte på samma box va?
Get Random!
Producent
2009-03-19 19:19
RE5. RE4 + coop måste ju vara insane
Louder Det där var egentligen lite utav en spoiler men jag låter det gå för den här gången. Och varför tipsa om ett spel som du inte ens gillade? Jag vet ju att det finns en massa co-op-spel, jag har internet och kan läsa men idén med tråden är att folk ska tipsa om spel som dom faktiskt har spelat och gillat. KinG-PhiL Testade RE5-demot men gillade det inte alls. Dels för att kontrollen var så seg (kanske e meningen för att göra det spännande eller nåt men ändå) och dels för att jag tyckte det var asjobbigt att sikta med lasersikte istället för styrkors. Halo 3 är en stark kandidat. Spelade några banor med min brorsa när det begav sig och det var riktigt fett. Det lär ju va ganska billigt nu också. Jo, vi spelar på samma box, nu i alla fall, så det ska helst va split-screen co-op.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nja, att jag(och många med mig) tycker att slutet är dåligt är ju ingen spoiler. Jag tipsade om Army of two just för att det är gjort för att spela coop på.
... dock orkade du bara en timme in i spelet så varför skulle du vilja tipsa om det? Tipsa om en bra fantasybok. -Eragon, fast jag pallade bara läsa 20 sidor.
Army of two var faktiskt helt okej, men vi hade med öl och satt i samma rum, det hjälper liksom upplevelsen.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Funkenteller P24 RE5 är nog roligare coop :) fick spelet av min bror då han sålt boxen, ska lira igenom det coop med en kompis, fast det går inte på samma box tydligen! :( Saint Row är också bara systemlink/online annars går ju Fable 2 halft att spela co-op rätt igenom skulle jag tro! :)
Get Random!
man måste snabba upp farten på kontrollen i RE5 men riktigt kul co-op när man kommer igång. army of two är trevlig co-op tidsfördriv. finns även ett annat liknande som heter Conflict någonting men det var inget spännande alls. halo3 är ju förresten en självklarhet om du inte kört det. förresten flera månaders spelande på gow2?? :) jag och kamrat co-opade igenom hardcore på en söndag hehe
Resident evil 5 är fullständigt lysande. Kontrollen är en vanesak som vi re-fans redan är vana vid.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
joppepoppe P26 Jo, men vi har spelat det relativt påverkade plus att vi (speciellt min polare) inte är värsta pros heller så efter ca en timme brukar vi va helt utpumpade, så det blir korta intensiva sessions. Allt som allt så har vi nog inte spelat så jättemånga timmar. Blir nog Halo 3 i alla fall... Sen kom jag på att jag har Unreal Tournament 3. Jag provade kampanjen och tyckte den sög, men det kanske är roligare om man kör tillsammans. Någon som har kört?
skaffa live så kan ni spela Halo 3 tills ni dör! :)
Get Random!
Resident Evil 5 är helt underbart co-op, enligt mig mycket roligare än vad GOW är.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
KinG-PhiL Jag har live men min polare* har ingen box än. Plus att jag tycker det är kul att sitta med personen man spelar och dricka bira och så. *Jo, jag har fler än en polare men inte så många tv-spelsentusiaster.
Ni kan spela live på samma xbox menar jag! :) halo3<3 ;)
Get Random!
Jo, det vet jag, vi brukade spela Unreal Tournament 3 mycket när det begav sig men just nu är jag mer peppad på att köra co-op med en story så att säga. Men jag och min brorsa spelade Halo 3 en jävla massa tidigare. Det är riktigt kul, men jag skaffade boxen relativt sent så då blir man ju peppad på nya spel så jag har aldrig köpt det. Kommer nog göra det till löning.
Ut 3 stöder coop vet jag, dock vet jag inte om splitscreen är inne i skiten. Ska hosta ur några tips Halo 1-2-3: Har du klarat gow 2 på insane tar du legendary med en polare på halo (dock är 2:an en jefel) Castle crashers: Xbox live arcade lir som är ett fint gammalt härligt beat em up med lite karaktärsbyggning Sega mega collection: Du får Altered beast + streets of rage liren (+30 andra)! det är ju fucking epicness om du gillar att slåss med flaskor och skit iaf ;) Kingdom under fire: Rpg lir med stöd för 4 pers coop dock vet jag inte hur feting det är + att det blivit tokdissat. Är dock relativt billigt atm :) Kane and lynch: 2 pers splitscreen lir som dock är lite småbuggigt med jävligt grymt röstskådespel, spelet är dock aningen drygt ibland men man får slita lite om man ska komma nånstans. Rainbow 6 vegas 1-2: Finns 2 pers coop genom hela skiten + terrorist hunt så ni har lite att slita i :) Ghost recon 2: 4 pers coop stöd, taktiskt shooter :) Call of duty world at war: 2 pers coop på en skärm + zombie mode, dock är spelet en jävla flopp jämnfört med cod 4 som är superior på alla punkter förutom just coop som inte är med. Singeplayern är fet dock och inte speciellt usel och eftersom ni inte ska lira online mp så slipper ni alla fuckade spawns och kan nog gilla spelet. Ska dra mig så blev kort lista :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
RE5 , jag och en kompis har kört igenom de nu på "splitscreen" , på ps3 men de är ju samma shit på 360, riktigt bra spel iallafall när man kör 2!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Split-Screen går det väl inte på 360? "/
Get Random!
Hahah, what?
var ungefär vad jag tänkte
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag menar på Resident Evil 5! haha .. sorry if I didnt make myself clear enough! :)
Get Random!
Dont worry, you never do.
men what. klart man kan köra splitscreen på 360 versionen av re5 typiskt ps3fanboys att ha så låga förväntningar på 360 ;)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
doggson P23 Tack! Castle Crashers har jag och det brukade vi spela tidigare. Jag hade faktiskt glömt bort det, kan bli ett bra mellanspel innan nästa banger.
marvingaye är du säker? ;P jag och min kompis hade laddat upp men blev fett besvikna när det inte gick -.-
Get Random!
Ja, jag är säker. Ni fattade väl bara inte hur man gjorde.
Det är egentligen inte ens "split-screen", alltså inte delad skärm utan man får var sin skärm, vilket är soft. Man bör dock köra på en stor tv annars blir det lite väl litet har jag hört.
Ser ut så här iaf:
har inte riktigt förstått varför de har börjat göra spelen så men skärmen delad på så skumt sätt. Är det bättre på något vis?
Get Random!
Det är för att nya spel görs i widescreen format. Resten kan du nog lista ut själv.
mm, rätt format. Det är ju lite synd på Gears of War 2 att ofta så försvinner gubben ur skärmen när man kör splitscreen. Tror dock att bilden skulle bli lite väl liten på min TV med den där varianten. Fast kunde man spela 4-player Goldeneye på en TV som var under (eller runt, e inte säker) 20" så borde det ju gå.
left 4 dead ? eller finns inte de till 360 ? :P
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
BackaToDaB Såklart det finns! Frågan är om det finns split screen... Någon? Klarade för övrigt Gears of War 2 igår. Hajar inte vad nissen där uppe svamlade om, slutet var ju legendariskt. Visst, sista biten var ju inte direkt någon speciell utmaning men den var ju fortfarande awesome.
Funkenteller P24 jag tycker att "slutscenen" är sjukt fet, om du menar det .. men själva bossen är ju rubbish .. RAAM var det ju i alla fall lite taktik på
Get Random!
Vad är RAAM? Sista riktiga bossfighten var däremot en ordentlig utmaning enligt mig. Men som sagt, det var ju fortfarande fett tungt och inte alls anti-klimaktiskt. Spelet är faktiskt det bäst regisserade spel jag någonsin har spelat. Allt går ju i princip på räls men det känns verkligen som att man är med i en film. Var ettan lika bra förresten? Funtar på att köra det för att stilla mitt Gears-behov.
RAAM är Locust general. Han är sista bossen i ettan, en tuff mawfucker. Ettan har bättre bossfighter, helt klart. Lite mindre action i och det saknar den här "film"-känslan som du pratar om. Men fortfarande ett superduperbra spel.
Horde på internet? Shiieet var stuck på det som fan.. Låg på toppen ett tag.. men lirade bara 1 månad, sen blev jag typ beroende så fick lägga av. GOW2 i be back :(
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Dieallot mm, min brorsa berättade om den jäveln. Han höll tydligen på att ge upp innan han klarade den. mm, fan, blir nog Gears of War 1 ändå...
Klarade RAAM på Hardcore ensam xD bara för att få han som multiplayer karaktär :) btw, MP på gow2 är mycket bättre nu, update har kommit, fixat bugs och så.. nytt skillsystem :)
Get Random!
Jag testade att spela multiplayer en gång men kommer nog inte göra om det. Tyckte det va ganska kefft, fast då var jag iofs inte så jävla bra heller. Men varför köra Gears multi när jag har Unreal Tournament 3 som är det absolut bästa?
Funkenteller P24 skaffa halo 3 och ändra åsikt :)
Get Random!
Jävla tjat om fuckin Halo 3 hela tiden. Det är inte bra, sluta hypa.
KinG-PhiL Har spelat Halo 3 multiplayer många timmar hemma hos min brorsa men jag gillar UT3 bättre. När man blir snabb och ökar sensitiviteten på kontrollen så blir det ju helt sjukt. Man slutar tänka och allt blir som reflexer. Men, Halo 3 är fortfarande på topp 5 (eller nåt) på MP-spel jag har spelat på 360.
PATRIK VA I HELVETE? "Jävla tjat om fuckin Halo 3 hela tiden. Det är inte bra, sluta hypa. " FUCK YOU!
Nä men seriöst, ordet "halo" finns i typ 4/5 av alla inlägg kungfilip skriver. Enough is enough :)
Precis. Kommer ihåg en tråd som Flaaajjest gjorde där hon ville ha tips på vilken handkonsoll hon skulle köpa, och vilka spel därtill. Hon sa också att hon inte gillade sportspel eller sci-fi. "Köp Halo 3 och Xbox360, du kommer inte ångra dig." Sen blev han dissad. Precis som alla andra gånger han nämner Halo 3.
Dieallot jag trodde att han/hon skriv att hon gillade sportspel eller sci-fi spel!!! såg inte "inte"
Get Random!
Och rubriken "handkonsoll" trodde du betydde "xbox 360"? Inlägget missade du också. "Vill ha tips på vilken hankonsoll man ska köpa. NDS eller PSP?"
hahahaha .. handkonsoll .. haha jo det missade jag också :) missade t.o.m när du skrev det här .. hihi
Get Random!
hahaha herregud..
Fable 2??
Blunted in stockholm