jag laddar ner hela ifrån steam nu iaf, och inte sett nånting om att det inte är släppt ännu där iaf. återkommer asap.
phow phow.
Sa ju det marvin..... när ska du lyssna på mig ;) Hoppas också på dlc skit sen men enligt en osäker källa så är det pc exklusivt, men det känns ju fail iaf. Dock beror det ju på att valve vill släppa dlc prylar gratis medans live vill ta betalt blir lite konflikt där. Dock blir det galet fett i vilket fall som helst
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Laddade ner från steam nyss, har aldrig kört steam öht, men det funkar ju faktiskt fett. Trodde att man bara kunde köpa skitspel där men tamefan nästan alla nyare feta spel finns ju. Ska testa l4d med några vänner nu och se hur det är. Fattar personligen inte vad hypen är om, men blir gärna överaskad.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Körde några timmar inatt och är väl ganska nöjd, var ju skitkul att springa runt och mala ner zombies. Dock återstår att se hur snabbt man lessnar på det, känns ju inte som världens mest varierande koncept detta nä.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Varierande är det ju inte, men det är ju hjärndött röjjande. kan vara skönt som kompliment till andra spel :) Sen om man sitter med 3 polare och dricker lite bira och köttar lär det vara sex
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Förjävla kul att lira 4 pers co-op :D Kötta allt som rör sig funkar i all evighet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spelade det (på Xbox 360) idag hos min vän. Riktigt fett spel! Kanske för att jag är ett zombiefreak, men det är fartfyllt och minst sagt, panikfyllt spel! Tur att min dator är för kass för att kunna lira sådana spel och att jag inte har en 360, för då hade jag pundat på det spelet totalt!
At the gates of Eternity...
Clearade alla campaigns med snygg dieallot och 2 andra polare igår, fint spel dock fick jag stress huvudvärk av det >< Men det blir mer köttande :)
blir första spelet när jag chakkar mitt 360
Get Random!
Hade kunnat vara dubbelt så många vapen och fiender, och fräschare grafik utan att jag hade klagat ett dugg. Men annars helt okej lir...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Jag tycker grafiken är perfekt som den är, visserligen inget Crysis men om den skulle varit bättre skulle spelet inte funkat på min dator. :] Det är bra att dom gör såna här spel så t.o.m. jag med en 4 år gammal dator kan vara med och leka.
riktigt kul!! :D min kompis har det på box.. hela spelet vi spelade till 7 på morgonen eller något xD hahah fett kul assåÅÅ!!! första "filmen" är ju skitsvår på sista banan med sjukhuset och upp på taket .. vi fick försöka fleeeera gånger .. tillslut gick det men bara en klarade sig upp på helikoptern xD haha .. fett är det när alla springer och en lämnas bakom typ .. LOVE IT!
Get Random!
Gillar grafiken tycker den är skitbra, väljer hellre snyggt och fungerande utseende än något påkostat jävla kukeri.
King : Mest jobbigaste som finns är ju när man hamnar med tre svin på online läge, som bara kutar och skiter totalt i sina lagkamrater. Hela spelat handlar ju om att stick together! Men å andra sidan är det helt underbart att som en Jumper hoppa på en sådan eftersläntare :D
At the gates of Eternity...
Shit 600 spänn för det här??? Spelet tar ju typ 5 timmar att lira igenom, och den där AI director skiten känns ju som ett sjukt B försök att slippa göra längre. Känns som ett halft spel, men det lär ju komma extragrejjer via xbox live... för ett par hundra spänn extra.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Köp det till dator då. Billigare och allt extragrejs är gratis inkl. alla mods och banor som kommer dyka upp. Left 4 Dead är inte ett spel man bara lirar igenom. Jag tycker inte man ska se "kampanjen" som en vanlig singleplayerkampanj som man kör i co-op. Eftersom AI directorn faktiskt gör varje runda annorlunda är spelet mer som typ Battlefield eller Counter-Strike där man kan köra samma bana ungefär 10000 gånger, är väl iaf det som Valve har försökt eftersträva.
Vad är det egentligen som AI Director gör, styr den något annat än var och när fiender ska dyka upp? Har inte kört om någon kampanj fler än en gång, så vet inte.
någon som testat versus? hur är det? :D
Get Random!
virre
AI directorn bestämmer var det ska finnas zombies, var och när det ska dyka upp rushande zombiehorder, var, när och vilka bossar det ska finnas på banan, var det ska finnas tabletter, molotovs och rörbomber och var och vilka vapen det ska finnas att plocka upp på banan. Har inte spelat igenom spelet ännu så jag vet inte om det finns speciella händlser som kan vara annorlunda.
T.ex. kan man i ett visst rum stöta på en witch, nästa gång man spelar stöter man istället på en tank eller t.om. kanske inget alls. Vissa gånger får man de bättre vapnen (sniper, m4, automatshotgun) tidigt på banan, andra gånger sent och vissa gånger får man inga alls utan får köra med uzis, vanlig shotgun hela banan.
Allt detta är beroende på hur bra gruppen spelar.
haha fet bild : )
Get Random!
Shakes P22: Medium much?
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Hade dom lagt mer arbete på hur man rör sig som person, alltså gjort det mer verkligen och inte som CS, så hade jag gillat spelet bättre. Just nu förstår jag inte hypen varför alla tycker det är så jäkla bra, man bara springer omkring och skjuter på allt som rör sig, ingen taktik eller nått speciellt med det.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Då gör du som så att du höjjer svårighetsgraden, easy är spray and pray.
Även om jag höjer det till expert så är det samma koncept, bara att skjuta på allt som rör sig, man dör kanske lite mer men gällande taktik så är det samma sak som på easy. Sen att det bara finns 4 bannor känns lite fattigt, kunde gjort fler.
Hater!!! du letar ju bara efter det dåliga.. tänk på allt det bra om spelet istället!!
Get Random!
Marcan P27 man bara springer omkring och skjuter på allt som rör sig, ingen taktik eller nått speciellt med det. Du har förväxlat left4dead med rainbow six vegas eller nåt. Hur som helst så spelar du fel spel. Det här spelet har ingenting med taktiskt tänkade att göra.
Det är du, tre polare och horder av monster som ni ska slakta medans ni skriker och garvar i era headsets. Meningen är att man ska känna sig som att man är i en zombie film, samma spännande panikartade känsla som man här delar med 3 polare. "Taktiskt tänkande" har ingen plats i varken left4dead eller zombie filmer.
Det här konceptet är väldigt populärt nu i höst/vinter. Fler spel har börjat köra med liknande co-op modes. Horde i gears2 och 8 player co-op med alienslakt i resistance 2, sjukt ballt.
Tycker du inte att konceptet är kul så är det inte ett spel för dig helt enkelt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
däremot får man inte glömma att man ska samarbeta!
Get Random!
Marvin: lite fel har du ju trots allt, på expert gäller det att alltid försöka spela safe och ha en någorlunda strategi. Visst håller den inte alltid men du kommer dö utan den. Left 4 dead på easy är hjärndöd slakt, på medium är det lite safe play som gäller. När du sen kör advanced/expert då får du tänka Men vill du ha ett 2 timmarslir så är easy det exakta för dig. "Hater!!! du letar ju bara efter det dåliga.. tänk på allt det bra om spelet istället!! " hahaha!!!!!!!!
Njaee, jag kan tyvärr inte på allvar medge att left4dead är särskilt taktiskt och kräver strategi. Kanske en aning mer än vad jag sa i mitt förra inlägg, okej. Den enda "taktik" som jag och mina polare har behövt använda oss utav på högre svårighetsgrader är att hålla ihop bättre och snacka mer. That's it. Men det gör ju knappast spelet till TACTICAL SHOOTAN GAEM :) Hur som helst så verkar det vara helt fel spel för honom om han inte tycker att det är kul att slakta horder av zombies med sina polare.
marvingaye: its taktikul noob! lol :D Arby n the chief <3 Men som du sa har man inte kul om man slaktar med vänner är det dags att ge upp l4d :) Jag som är en taktisk mastermind brukar skjuta bilar sen springa och skratta när polare dör:D iofs kan ju det handla om att jag är ett asshole snarare än en teamplayer :/
hahah mjo det är nog det senare :))
höhö
Någon som har lust att lira? Lägg till ohha på steam-vänner så styr vi något
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Så hur fan går det för folk? Jag har grova problem med expert, iofs beror det på att Ai:n är worthless. 3 players och en bot är sunk, dock är väl botten bättre än sista polaren på allt men iaf :P måste slakta mer zombies och någon gång klara "Nothing special" achievementet men det är ju cpskadat
Har klarat ut alla campains nu i det och det är ju inte speciellt avancerat spelet, finns sammanlagt 6st vapen bara sen lite granater osv och det är i princip bara mata igenom hela spelet, men man blir jävligt stressad när det kommer 50-60 st springandes mot en så nog har man rykt till lite. Men blev lite uttjatat i längden detta spel.
Nej, spelet är inte avancerat. Man skjuter det som rör sig och ser infekterat ut, punkt. Spelet kan lätt bli uttjatat om man spelar själv med AI, spela istället med 2-3 polare och du har genast mycket roligare. Spelar man på Easy hela tiden tröttnar man väl ganska fort kan jag anta. Ändrar du svårighetsgraden till Expert så kommer du kämpa med en halv kampanj ett bra tag. Det kan jag skriva under på. Spelet äger och jag tycker det är lika kul nu som det var första gången. "I hate vans"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"i hate small towns"
fuck laddade ner spelet jobbigt med X2 skiten stänger av datorn
Jag brukar vara ganska skeptisk mot zombie spel. Silent Hill förändrade hela mitt liv känns det som, lirade det tillsammans med en polare på högstadiet och jag trodde verkligen jag skulle dö av skräck. Men detta verkar rakt av överdrivet fett. Nu har jag bara tittat lite på trailers via youtube, och det verkar inte alls vara samma "skräck senario" som Silent Hill hade, utan mer kötta kötta - Vilket jag älskar. Att lira detta en bakissöndag med en polare kommer garanterat vara asball. Ska försöka inhandlas såfort jag har tid i denna julhysteri.
Keep crushin'!
Körde spelet med några polare på ett IT-café. Först var vi fem så vi körde versus. Det är i stort sett som campaign, fast varje lag ska vara både zombies och survivors innan man går till nästa chapter. Därefter körde vi co-op campaign också. Det är faktiskt roligare att vara människa, eftersom man har mer att göra, och mer HP. Som zombie så brukar man dock respawna under rundans gång, fast som en annan zombie. Och det är självklart kul att spy ner folk. :) Det roligaste i spelet är ändå när det kommer riktigt många på en gång. Så länge man inte blir nerspydd så är det främst kul, inte så svårt. Sen så är det kul hur vi alla skriker i rummet om att stänga av ficklampor och smyga, så att vi inte väcker häxan.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Stizze: Det är kötta kötta lir :) blir bara drygt och lite illa på expert Bra där siveri att vi fick veta vad versus är, hade faktiskt ingen aning typ
Kötta kötta spel är alltid uppskattat, spel man slipper använda hjärnan för att följa en handling eller klura ut vad man ska göra. Och just hjärnan är ganska undanröjd dagen efter. Men till frågan som jag glömde, eller rättare sagt aldrig formulerade tidigare - Det är ett kötta kötta spel, right? Det gör iof inget om det är en saftig handling i singelplayer, men det är inte direkt det jag är utefter. Känns som Fallout 3 samt Fablen 2 har tagit nog med tid av mig vad det gäller det.
Keep crushin'!
Är det värt att tjacka om man bara ska spela två eller är man för få då? Om bottarna är så dumma liksom?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Bottarna klarar sig ofta bättre än mänskliga spelare även om de är lite väl slösaktiga med första hjälpen-lådorna. Annars kan ni ju spela med 2 andra random personer.
Bottarna är idoter, men ändå bra. De kan skjuta en hunter på 500 meters avstånd, men kan inte gå förbi en häxa utan att lysa henne i ansiktet.
Nån som har lust att dra igång ett lir på xboxlive nån dag? Skulle va soft o lira med lite svenskar. Adda bonus111 och skicka ett röstmeddelande eller whatever...
Stizze P23: På easy så tål infected 1 kula sen dör dom, så på easy är det årets kötta kötta spel :) + att bottarna inte är korkade på easy dom sköter sig dugligt, det är när du höjer svårighetsgraden som irritationen kommer. Spelet är en ett pick up and play spel, enda storymässiga biten är en 20 sec cutscene inför starten på varje 1:a banan i dom olika campaignsen