I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PES 09 [Officiell tråd]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-10-10 01:50

PES 09 [Officiell tråd]

Med demot ute och en vecka kvar innan release så tar jag mig friheten att skapa en ny fräsch tråd för PES 09, utan en massa FIFA-tjafs och jämförelser. Så här kan ni diskutera om exakt ALLT som rör kungliga PES.

För er som lirar PS3 så kommer en option file från grabbarna på WENB finnas ute till releasen, och av vad jag sett och hört hittills så är jag mäkta imponerad.

Checka screens här!

Sedan tänkte jag att vi kunde styra upp en turnering för oss här på Whoa. Hör av er i tråden om ni är intresserade.

Game on!

Bitches Ain't Shit

2008-10-10 11:55
Nice.. Kanske någon kan komma med köptips, typ vart man kan hitta det billigast (till PS3).. ?

2008-10-10 22:33
Jag tänkte haffa mitt exemplar på webhallen för 549:-
Bitches Ain't Shit

2008-10-11 00:08
enda som var bra var skott och passningar , ganska fult och dåligt med licenser som vanligt

2008-10-11 00:15
Det är ju precis det man kan fixa till med patchen.
Bitches Ain't Shit

2008-10-11 10:47
Tror knappast patchen ändrar utseendet , du syftar på licenserna om jag förstod dig rätt.

Spelet ser ut som om de är från 05-06 den grafikmotorn.

2008-10-11 11:26
Tyckte det såg bra mycket bättre ut än förra året när jag spelade demo.

Kommer bli GRYMT!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-10-11 15:49
får hoppas det kommer en hyfsad option file till ps2 också. ska bli kul med ett nytt pes.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-12 20:20
Haha!

Admin

2008-10-14 19:08
Jag har rensat tråden!

Varför? Det finns redan en tråd om frågan som hållit filosofer sysselsatta i 4.000 år: PES vs FIFA. I den här tråden kanske vi kan hålla oss till enbart PES 2009?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Admin

2008-10-14 19:09
BTW.

Recensioner finns:

Gamereactor

Level7

2008-10-15 12:44
tror ni att man kan plocka ut pes9 imorrn om man bokar det idag genom webhallis??

eller är det stor kö på detta söta spel
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-10-15 15:50
Borde va lugnt om du bokar idag, ska hämta ut imorrn!

2008-10-15 22:15
Har spelet till xbox 360 nu. Är lite besviken måste jag säga. Känns lite segt och jag kommer inte på hur man dribblar vilket är bull. Så om någon vet hur man gör, eller om det ens går så säg hur.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2008-10-15 22:54
de e bara att snurra på styrkorset, det du styr gubben med..

2008-10-16 02:04
wad_up P21

dude, lugn. Det tar ALLTID tid att vänja sig vid PES :) ge det lite tid bara så flyter de ska du se.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-10-16 08:32
shit va man längtar
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Admin

2008-10-16 09:09
Jävla post att inte komma =(
Admin

2008-10-16 12:13
Post nu!

Kommer att vara inaktiv i någon månad framöver ;)

2008-10-16 18:25
Spelet är grymt! Synd att jag är så kass på det bara! :D

2008-10-17 14:10

Jävligt bra spel...laggade inte alls som 08an...Körde igång med CL direkt och det var jävligt nice...känns verkligt och bra. Har dock lite problem med att ta bollen på effektivt sätt,förut andvände man ju oftast X när man mötte en spealare...men det kommer väl. Testade också på Becpome a Legend..som jag gillade jävligt mkt....ah nu blir det väl sömnlösa nätter som vanligt när PES kommer varje höst...ave!
BOIA CHI MOLLA

2008-10-17 16:01
fan hur lobbar jag målvakten, prövade som vanligt men fick inte till det där

c ronaldo skjuter väldigt fint

2008-10-17 17:22
Fan att jag inte köpte en ny konsoll för lönen =/
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-10-17 18:39
landa i brevlådan igår och jag är inte besviken alls. det märks att dom har ändrat lite när det gäller bollfysiken, att spelaren tar emot bollen "segt". läskigt likt fifa kändes det som ;O men de va nätt som man spelade in sig i ganska snabbt.
förövrigt grymt spel med lite mer licenser, pes bara växer och växer!
rök miljövänligt, rök grönt

2008-10-18 00:45
Jag är förälskad i Legend-läget, Dan Persson går från klarhet till klarhet i Portsmouths a-lag.
Föresten, jag utgick från att kontraktförslagen man får beror på hur bra man gör ifrån sig i första matchen, så anta att man stänker in 3-4 bollar i den där lätta matchen, då bör man kunna plocka ett kontrakt hos en riktigt tung klubb eller hur? Påverkar detta även ens stats från start eller är de alltid samma(beroende på vilken position man spelar såklart)?
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-10-18 01:39
Fan sjukt svårt ju att få a-lagstillfällen tycker jag... hur bra måste man göra ifrån sig på internmatcherna?

2008-10-18 03:14
PES har ju alltid varit rätt snåla med höga ratings, och du behöver höga ratings för att få spela. Mål och assists ger ju poäng så är det med där uppe så bör du få speltid. Tog en stund för mig, kör central mittfältare och det är jävligt rörigt där inne ibland, offensiva utflykter mot kanterna har dock visat sig vara ett vinnande koncept, dina medspelare serverar dig gärna djupledsbollar där och motståndarna får svårt att försvara sig om du kör lite "free role"..tycker jag. Med facit i hand skulle man nog spela ytter eller anfallare om man vill ha speltid snabbt, det är framför allt på kanterna som ytorna finns. Problemen ligger ju i att spelaren inte så speciellt bra i början.

2008-10-18 03:15
Sen kan man ju ordna om träningsschemat så att man lägger mer fokus på t ex snabbhet och teknik, det brukar gynna en i början om man har dåligt tålamod.

2008-10-19 23:26
Bästa spelet men...

Vad ska man ha för uppkoppling för att spela på nätet???
1mb va ingen höjdare och 0.5 funka inte alls.
Hittar inte informationen. Och är det samma krav på alla spel?
xbox360 tänkte jag på

2008-10-20 08:11
Tog hem CL med Milan igår :) Har fått kläm på frisparkarna nu..vilket kändes svårt på demot. Pirlo och Ronaldinho har satt några.

Ska nog börja legend sen. Verkar kul.

2008-10-21 15:11
We’ve just had word in from Konami that PES 2009 will get a major update in a couple of weeks.

The update, which is free, will update four Spanish sides (to be fully officially licensed) and tweak many of the kits and team rosters throughout the rest of the game. Additionally, the in-game UEFA Champions League mode will benefit, adding 12 more teams to the club list with fully licensed kits and kit markings.

This is nice to see, and shows Konami’s commitment to the game - if they can keep adding to the game in this way, for free, it’ll please many of the series’ fans. PES 2009, already a million seller from pre-orders alone, hits shelves tomorrow and our review copy is currently being dissected by our review monkeys.

Källa

Om detta nu stämmer så är det definitivt ett av de större kliv framåt som PES har tagit under de senaste åren.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-10-22 01:19
Hur går det för er?? Några som lirar become a legend nu?+ Själv är man på andra säsongen 18 år gammal...började i Sunderland,körde en säsong där och sen fick jag erbjudande av West Ham som lockade mig lite mer...Startar dom flesta matcherna nu på innermittfältet...men jag tycker inte mina stats går upp så mkt som man kanske skulle önska...det kanske ska ta den tid det tar? aja jävligt nice hur osm helst...spelat upp mig nu så snart hoppas jag någon riktig storklubb får upp ögonen för min lirare...ave!
BOIA CHI MOLLA

2008-10-22 11:12
En fråga! Har fifa "become a legend" eller något liknanade också? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-22 15:17
Lirar anfallare i nån crappy hollänsk klubb på Legend. Började i Rotterdam, tog mig upp i A-laget och gjorde 8 mål på 8 matcher (en del inhopp) och blev nominerad till matchens bästa spelare i 5-6 matcher. Sen gick de trögt för hela laget, fick inga bollar att jobba på, trots att jag alltid fick höga betyg så envisades tränaren med att bara låta mig göra inhopp. Så jag bytte klubb, faktiskt till en som låg sämre till i samma tabell, men behövde ett byte.

Tycker det är väldigt svårt att göra mål (är 17, första säsongen). För lagkamraterna spelar väldigt dåligt, sällan de kommer inlägg osv. Har ni andra samma problem? Också att det är väldigt svårt att springa sig fri, alla backar verkar vara snabbare än mig. Fullt förståeligt att det är så för en 17-åring, men är det något ni andra märker?

2008-10-22 18:11
Kör som anfallare i Aston Villa för tillfället. Har fått chansen att göra ett inhopp i A-laget efter ett par interna träningsmatcher. Gjorde endast ett mål och ett assist under cirka fem träningsmatcher men fick till en hel del fina brytningar och anfall så jag fick ganska höga betyg ändå.

Jag tycker faktiskt att AI:n i det egna laget imponerar stort när det gäller att hitta ytor att spela på. Har fått en hel del fina bollar, såväl i luften som längs marken, av mina lagkamrater. Skapar jag en yta så får jag ofta en boll sekunden efteråt. Det är dock jävligt svårt att göra mål och då kör jag endast på den normala svårighetsgraden.

Att det sedan inte går att snabbspola matcherna (när man sitter på bänken) i en högre hastighet än 2x är en miss av utvecklarna.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-10-23 11:23
e de bara jag som tycker de e svårt att få bollen på mål? :P skjuter ta mig fan alltid över ;) har iof bara lirat ett par matcher, men har än så länge bara gjort ett mål, på straff ;)

become a legend verkar grymt, även om de inte är lika skoj som liknande i nhl09, men de kommer väl..

2008-10-23 12:30
Slug. Min polare säger likadant. Skjuter alltid rakt på eller över. Jag tycker skotten är svårare i detta.

2008-10-23 15:50
Tycker inte att skotten är speciellt svåra. Siktar man exempelvis i högra hörnet så hamnar den där, förutsatt att man inte har helt värdelösa stats och en försvarare hängandes på ryggen.

2008-10-23 19:56
Jag brukar skotta med L2 (ps3) så blir skotten mer precisa..

2008-10-23 22:38
bara spelat demot. Men skotten är ju bättre. Man kände sig ju inte asgrym för att man satte bollen i krysset på 08an, när man kunda ladda mätaren full. Hur fan ska man kunna missa då?

Tar nog ett tag att vänja om sig, dock!

2008-10-24 05:48

pes dog iår... dribblingarna är sjuuukt dåliga... hur fan kan man sätta det på samma knapp som man styr med, fyfan......
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2008-10-24 10:47
allt lossnade när ja drog ner svårighetsgraden ;) då rullade målen in, eftersom försvararna suger då...lär nog ta ett tag innan ja e top player :P

2008-10-24 12:45
Har börjat köra Become a legend nu. Lär väl va segt ett tag i början då man e så kass. Har spelat några interna matcher. Spelar i Athletic Bilbao.

2008-10-24 14:19
mm samma här, lirar för bilbao, lr har inte lirat en match för dem än, men ska..lite småknepigt att vänja sig vid kameravinkeln, går kanske att ändra sen isf..

2008-10-24 15:18
Nån som vill sälja sitt spel till 360n ? Jag bjuder 300:-

2008-10-24 17:29
infamous

pes dog iår... dribblingarna är sjuuukt dåliga... hur fan kan man sätta det på samma knapp som man styr med, fyfan......

Dribblingar kan även göras genom att hålla in R2, med hjälp av den knappen går det även att få till mottagningarna bättre.

Slug

lite småknepigt att vänja sig vid kameravinkeln, går kanske att ändra sen isf..

Den går att ändra till den "klassiska" vinkeln när som helst i menyn, även in-game.

Har spelat Become a Legend ett tag nu och det är hur kul som helst, man blir verkligen helnöjd när man väl lyckas göra ett mål eller assistera till ett. Otroligt bra att "betyget" som man får efter varje match inte endast är avhängigt hur många mål eller assist man får till under matchen, jag har fått till betyg på 7,5 genom att helt enkelt skapa många ytor och ge andra chanser att göra mål.

2008-10-25 00:02
Option file kommer till PS3 imorrn! Dock utan transfers, men om jag fattat rätt ska konami fixa till dessa med en update i november...

2008-10-25 09:52

2008-10-25 14:48

Har lite problem...har tankat ner optionsfilen osv..lagt in den på mp3n men det står ändå på ps3an att det inte finns något innehåll...vad gör jag för fel?
BOIA CHI MOLLA

2008-10-25 20:08
Se till att den ligger i mappen "PS3" på MP3n. Undermappen till PS3 skall sedan vara "SAVEDATA" i vilken alla filer bör ligga.

När du stoppar i MP3n i PS3an går du in på "Save Data Utility" under "Spel", där väljer du sedan din MP3 och i den bör alla filer ligga.

2008-10-26 15:58
mm men det känns som jag testat det där....gör ett nytt försök senare...tack iaf,.
BOIA CHI MOLLA