I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nintendo = Epic fail

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-07-16 17:00
Midas skriver Epic fail
Peter ottsjö skriver Wiintendo

Clash of teh titans!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-07-16 17:02
Peter ottsjö skriver att nintendos presskonferens var en besvikelse doggson, så det blir inte så mkt clash :P

2008-07-16 17:11
haha wtf iofs var jag nyvaken så jag tänkte mest på rubriken >< + att det jag orkade läsa såg glatt ut! :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-07-16 17:18
Jag ser mest fram emot Nintendos egna "non-gamer"-spel när det kommer till Wii. Vill jag spela "riktiga" spel så slår jag på PS3an! Wii är inte som dom andra konsollerna, och jag har accepterat det och tar den för vad den är! Med det sagt så tyckte jag att presskonferensen va helt ok, ett nytt Wii-sports och Wii-music, precis sånna spel jag vill ha till mitt Wii! Såg den dock inte live, utan läste bara ett utdrag så vet inte hela konferensen va skittråkig, men dom två spelen är nog för mig iaf :)

Det kommer så mycket bra spel nu för tiden att jag varken har råd eller tid att spela alla som kommer liksom, har ännu inte köpt MGS4 eller Wii-fit och det känns som när jag tröttnat på dom så kommer nästa batch med spel att inhandla.

För övrigt, sjukt att ingen nämner Metroid Prime 3, lätt det bästa "riktiga" spelet till Wii!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-07-16 17:22
haha enda jag hört om Metroid prime 3 var att polaren köpte det och bytte in det samma dag för att det sög :P

Iofs är den människan inte långt ifrån att vara helt efterbliven, men det låter rätt kul om det nu är så bra :P

Wii har en sak som kommer äga och det blir Skate it

Dieallot

2008-07-16 18:45
Coke

Nu har du missförstått min poäng helt. Jag kräver ingenting från Nintendo, eller ens förväntar mig nånting från dem längre. Men jag önskar dock att dem tänkte lite mer på sina hängivna fans och gamers, och inte säljer ut sig helt bara för att tjäna lite mer pengar. Det är ju inte så att det gick dåligt för NES, SNES och N64. För övrigt tror jag att de vinner i längden på att behålla sitt originella koncept, istället för att hela tiden försöka göra något nytt, som sedan bara lockar en viss typ av klientel, och lämnar de andra i ett stort vakuum, där det enda alternativet är att gå till Microsoft eller Sony...

Vinnande koncept?
Bitches Ain't Shit

2008-07-16 21:42
Mm fan wiin känns rätt död men nu har man ju fått Zelda, Mario och Metroid. Alltså det man vill spela på en nintendokonsoll. Och alla var skitnice (och som Gogaku säger framförallt Metroid). Sen finns det ju lite till som kan va värt att spela men jag har eller har aldrig haft fler krav. Hoppas dom bara tjänar fett med cash nu och ger oss dom spelen igen, lika bra som dom alltid e, till nästa generation så är jag nöjd.

2008-07-16 21:51
Damien

Vad du tror och hur verkligheten ser ut är mest høgsta sannolikhet två väldigt olika ting.

Nintendo har inte varit marknadsledande på hemmakonsolfronten sedan snes, det var ett tag sedan.

vet du vad originella betyder? Nyskapande/anorlunda.

Om du menar orginalkoncept så har Nintendo inte haft något sådant heller då de ständigt førändrar och är innovativa.

Återigen, om Nintendo tjänar mer cash på att utveckla spel åt nongamers så är det ett vinnande koncept. Att resten av oss är ledsna spelar dem ingen roll eftersom de kommer kunna pumpa wii sports femtioelva och sälja som smør vilket leder til latt de kan dra ner på personal och bli än mer konstandseffektiva.

Snart sitter myamoto själv på kontoret och och kommer på snilleblixten att mixa slumpgeneratorn från F-zero x med ett minigolfspel och nirvana uppnås.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-07-16 22:14
Coke

Självklart förstår jag att det handlar om pengar för själva företaget Nintendo, jag är inte född igår. Men det är fortfarande inte det jag pratade om... någonstans får man dra en gräns för hur mycket man är villig att sälja sig själv för, och om den gränsen inte existerar enligt dig så skulle det likväl inte spela någon roll om Nintendo valde att gjuta asfalt istället för att tillverka tv-spel, så länge dem tjänar pengar, inte sant?

Det är en markant skillnad på win-win och win-lose.
Bitches Ain't Shit

2008-07-16 22:23
någonstans får man dra en gräns för hur mycket man är villig att sälja sig själv för,

Var finns denna magiska gräns som folk älskar att prata om?

Nintendo får fler kunder och tjänar mer pengar= win-win

Jag tycker det är trevligare att nintendo utvecklar spel än att de skulle lägga asfalt men jag tror att det finns en del personer som arbetar hos nintendo som mest är førnøjda øver att ha en inkomst och ännu fler som fullkomligen skiter i att vi är ledsna.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-07-16 23:19
Coke

Var finns denna magiska gräns som folk älskar att prata om?

Typ där man känner att man inte vill spela Nintendo längre, och köper nåt annat.

...och ännu fler som fullkomligen skiter i att vi är ledsna.

Precis där ser jag ett stort problem.
Bitches Ain't Shit

2008-07-17 23:24
jagvillocksåhaenblog.com

2008-07-17 23:49
Fin avslutning där på en retarded video.

Grattis till nintendo spelarna ni har ett härligt år framför er och ni behöver ingen taktkänsla!

Miyamoto är dock kungen, fan bill gates borde ge lite miljoner för ett köp av honom :(

Dieallot

2008-07-18 02:06
Det ser ut som ett barnprogram, tacka vet jag Blizzards presskonfrenser.

2008-07-18 02:10
Nintendos nya målgrupp är verkligen bara typ riktigt riktigt små barn, hemmafruar och casuals/folk som aldrig spelat tvspel förut osv.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.