Hade GTA4 varit PS3 exklusivt skulle allt ni klagat på som ni tycker fattas funnits med och mycket mer. Rockstar har sagt själva att de blev tvugna att göra "limitations" tack vare att spelet släpps till 360 samtidigt och man inte kan få med i närheten lika mycket på en dual layer skiva som en blueray. Så ni 360 ägare som klagar borde väl egentligen vara glada att spelet finns till 360 överhuvudtaget och släpptes samtidigt som ps3 versionen (jämfört med tidigare GTA spel som har varit PS exklusiva och fått porteras till xbox ett bra tag efter PS releasen)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Så ni 360 ägare som klagar borde väl egentligen vara glada att spelet finns till 360 överhuvudtaget först fick vi vänta ännu längre pga av halo 3. sen när det väl kommer ut så är det mycket sämre än föregångaren. (som var till ps2) hade inte brytt mej om det vore ps3 exklusivt om dom gjorde ett spel som var bättre än san andreas. det är inte svårt att skaffa en ps3. dock svårare att fastna på gta 4 men tror ärligt talat aldrig att det kommer komma ett spel som knäcker san andreas såsom inget kommer knäcka chrono trigger. för er som spelat det visst gta 4 är jättesnyggt men grafiken spelar inte så stor roll det är innehållet kvittar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fillmore.Slim P0 Jag skulle inte heller ha något emot att det var ps3 exklusivt då jag äger båda konsollerna. Inget alls. Sen bara för att DU tycker att san andreas är bättre än gta4 så betyder det inte att det ÄR det. Personligen tycker jag att gta4 är ljusår bättre än san andreas och det finns många många som tycker likadant. Så det där är ju en smaksak.
haha marvin <3 nu kokar jag!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Visste inte att så många delar min åsikt om att spelet definitivt inte förtjänade 10/10.
Såg nu att på
Metacritic har det fått 98% av recensenterna, men bara 8,1/10 av besökarna. Tycker att 8,1 låter mycket närmare vad spelet förtjänar, jag hade get det 8,5 högst.
Recensenterna måste väl ha ha hittat alla irritationsmoment som övriga spelare har? Men jag antar att ingen vill vara den som ger GTA4 8,5 när alla andra ger det 10.
GTA har (i likhet med Halo) blivit ett spel som får skithöga betyg bara pga hypen.. Och därför tänker jag inte lita på recensionerna nästa gång och köpa spelet blint som jag gjorde nu.
Visst, bra spel. 98/100? Inte en chans..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
det är ju ändå ett givet köp....
du är kär i mig.
Fillmore.Slim hade inte brytt mej om det vore ps3 exklusivt om dom gjorde ett spel som var bättre än san andreas. Gta VC är bättre än san andreas.såsom inget kommer knäcka chrono trigger. för er som spelat det Suikoden II är om inte bättre så iaf lika bra som chrono trigger.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
visst...alla har olika åsikt... finns säkert folk som tycker att Shaq Fu är det bästa spelet skillanden är att jag har rätt... =) lol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funderar allvarligt på att köpa xbox 360 för det här spelet (och skate). Satt halva natten och bara glodde på fysikmotorn hos en polare i helgen. Varenda krock blev jag helt frälst av. Varenda slag var underbart. Klart att man saknar fallskärm och lite annat smått, men vafan, det är grymt ändå. Fler vapen hade varit mysigt.
dig that. no doubt. its still a cool game '' skate är off the hook också, hade det innan. riktigt nice.
GTA har (i likhet med Halo) blivit ett spel som får skithöga betyg bara pga hypen. LALLARE! Halo 3 grossed US$300 million in its first week. More than one million people played Halo 3 on Xbox Live in the first twenty hours As of January 3, 2008, Halo 3 has sold 8.1 million copies, and was the best-selling video game of 2007 in the U.S. Typisk överreklamerad hype bomb där :D Kan inte folk bara inse att Halo är Halo med eller utan hype är det jefligt bra. Och ps3 fanboys kan gå och spela haze LOLOLOLOLOL :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Det har ju bevisats flera gånger nu att spel med megahype får inte höga betyg pga det. Se till exempel Assassin's Creed(7.5 IGN) och Haze(4.5 IGN 6.2 GT) två high profile lir som ubisoft hypat ihjäl med ads överallt och bullshit om att haze skulle bli en halo-killer. Fy fan vilket sunkspel det visade sig vara. Aldrig mer lita på ubisoft thats fo sho. Inte för att jag köpte skiten men ändå. Som tur är har jag en helt galet övermänsklig talang och kan bedöma om en film är bra bara genom att se trailern, samma sak gäller spel och demos ;) P.S: Jag gillade f.ö också vice city mer än san andreas.
Spelet har nu 97.4 (360) respektive 97,5 (ps3) på gamerankings vilket ger det en andraplats på bästa spelet genom tiderna (Llozt:oot är nr ett). Någonting är fel.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Satt halva natten och bara glodde på fysikmotorn hos en polare i helgen. Varenda krock blev jag helt frälst av. Tyckte att fysiken var helt off i spelet. Bilarna verkar inte väga något.
Halo 3 grossed US$300 million in its first week. osv osv Ja, och det sålde så mycket bara pga sin hype. Spelet hade kunnat vara skitdåligt och det skulle ändå sålt lika bra.
Ta det inte så personligt, jag pekade inte ut Halo för att det är ett 360-spel, utan för att Halo 3 och GTA4 ÄR de mest hypade spelen som har släppts helt enkelt.
Det har ju bevisats flera gånger nu att spel med megahype får inte höga betyg pga det. Se till exempel Assassin's Creed(7.5 IGN) och Haze(4.5 IGN 6.2 GT) Tycker inte att deras hype på något sätt liknar GTA och Halo. Till att börja med är det två helt nya IPs till skillnad från GTA och Halo som är väldigt etablerade och fick hype i samma ögonblick de announcades.
Assassin's Creed fick 8,1 vilket jag tycker är för mycket för ett så dåligt spel. Haze hade inte alls skitmycket hype heller, folk glömde spelet innan 2007 var över.
Caliber Jag tycker att det är fin tyngd i bilarna? Annars är det bara lagom hollywood, det har ingen dött av.
Tyckte att fysiken var helt off i spelet. Bilarna verkar inte väga något. Det är ju
just det dem gör. Väger något.
Annat är det i VC och SA där bilarna svänger som skokartonger, reagerar på millisekunden och aldrig släpper ut bakvagnen i hårda svängar.
Bilfysiken i IV är ju helt och hållet verklighetstrogen, jämfört med andra spel. Bilspel inräknade.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Caliber P23 Det är skillnad på hype och hype. Hype och tomma löften från utvecklarna är en grej medans hype från fansen är en annan. Haze och Assassin's Creed hade ofantligt stor hype från utvecklarnas sida. Speciellt AC. Kolla på vilken video review som helst av båda spelen, hypen nämns klart och tydligt. Eller fråga bara vilken speljournalist som helst. Jag vet inte vad jag kan säga annars eftersom det är lite svårt att "bevisa" nu när spelen redan är ute och påståendet i sig är så off. Alla spelmässor jag var på under 2007 hade en löjligt stor AC monter med en moshpit av geeks framför (jag går grafisk design inriktning spel/film så vi får gå på diverse mässor då och då). Jade Raymonds otaliga löften och intervjuer där hon nämnde ordet "next-gen" tjugoåtta gånger i minuter var inte till någon fördel för AC alls, det ledde bara till dess fall. Hade AC varit ett ödmjukt lowprofile spel så hade folk snarare blivit överraskade än besvikna och det hade tveklöst fått högre betyg(och oroa dig inte, IGN gav det 7.5, New York times, 1up och gamespy gav det alla en 7:a) det är tillräckligt många låga betyg från stora sidor/tidningar för att det ska spela nån roll. Det räcker inte med att bara kolla på metacritic då de har med betyg från alla möjliga håll, även källor som betygsätter med ett pengamotiv bakom. Det är de få stora namnen som spelar roll och majoriteten av de namnen gav AC det bajsbetyg det förtjänade. Haze låg inte långt bakom, hypemässigt. Ett exklusivt PS3 spel till en konsoll som många ifrågasätter du tror inte de gjorde allt de kunde för att hypa det? De lät till och med Korn gå och göra en "Haze" låt och ställa upp i diverse intervjuer och reklamer där de talar gott om spelet. Det kändes ju sådär löjligt.. IGN har fortfarande de där haze reklamerna man ser överallt med "adminestering nectar" bannern osv, även om de gav spelet 4.5(!). Om de inte det säger en nånting så vet jag inte vad.. GTA hypen byggdes upp av fansen mer än av rockstar jämfört med ubisoft spelen där utvecklarna själva stod för hypen och lovade mer än de kunde hålla under intervjuer och föredrag. Det räckte för rockstar att släppa lite screens och trailers och folk fick orgasm. Att folk blir besvikna på GTA4 beror inte på rockstar eller olika previews, alla källor höll vad de lovade. De nämnde t ex väldigt tidigt att det inte kommer att vara så mycket kläder osv, ingen cykel, man kan inte modda bilar, inga flygplan man kan sno osv. (vilket jag personligen inte har någonting emot, speciellt alla löjliga kläder och bilmods. de gjorde bara att spelet kändes "billigt" och smaklöst). Vi visste precis vad vi skulle få och ändå gnäller folk. Folk får skylla sig själva om de byggde upp ett drömspel i huvudet och sedan blev besvikna. De verkar glömma alla helt värdelöst dåliga element från tidigare GTA spel som man helt enkelt fick förlåta eftersom det var GTA. Det föråldrade patetiska skjutsystemet, brist på vettig fysik, kass framerate och grafikmotor, fattig körkänsla (även om det är enkelt så är det inte kul att manövrera runt bilar som känns som tomma pappkartonger med perfekt "handling"). GTA4 är långt från felfritt och det är inte värt 10/10 men jag kände mig helt enkelt tvungen att skriva allt det här för det blir för störande att se folk gnälla om samma saker om och om igen, saker som ingen hade lovat men ändå förväntar sig folk det av någon anledning.
Caliber P23: Halo 3 var enbart reklamkampanjer och just därför sålde spelet så otroligt bra. Du har sån otrolig stenkoll på halos fanbase så jag nästan blir lycklig :D Halo är som Mcdonalds: Det är inte alltid fräscht och otroligt nyskapande (lol gow a-knapp ftw?) Men du får något du är nöjd med som funkar. Sen ifall retards inte kan inse storheten och vill snacka skit och skylla på reklamkampanjer kan dom fortsätta Fortsätt spela Warhawk istället eller HaZe lulz
Tycker ju personligen att AS smeker sönder GTA4, men men...
marvingaye P22 Tycker inte hypen skiljer sig alls mellan Assassins Creed och GTA4 nu när jag tänker på det, AS var också hypat av folket som såg trailers och screens, precis som GTA4. Sen förstår jag inte varför folk hypar GTA4 så mycket. Det är precis vad man förstod att det skulle vara, samma grej i ny förpackning. Vissa nya coola saker, men inte tillräckligt för att det ska vara grymt.
Men Gta 4 är mer än en jävla grafikbomb som just assholes crap är smaken är som baken
...brun och illaluktande.
Rastasite P19 Grattis. Du missade hela min poäng. Det är klart att fans alltid hypar, det händer inför de flesta spel. Den fundamentala skillnaden är när utvecklarna själva står för den största delen av hypen genom att ge ut massa tomma löften som man inte håller. Vilket var precis vad Ubishit gjorde innan både AC och Haze releaserna. Rockstar berättade tidigt om alla grejer som inte kommer att vara med i gta4 och de som fick höra det då fick bli besvikna då. Det är därför det är lagom efterblivet när folk kommer nu i efterhand och lipar om att det inte finns tillräckligt med olika outfits/gym/cyklar o sån shit. Plus att, det verkar vara svårt att lista ut att det finns en baktanke med att limitera t ex kläderna till grejer som är mer logiskt att en fresh-off-the boat serb i NYC skulle kunna ha på sig. Det låter karaktären behålla sin trovärdighet och spelet känns inte lika "billigt" och smaklöst. Men det där är ju subjektivt förstås och jag förväntar mig knappast att nån som tycker att dynga som AC "smeker sönder" ett spel som gta4 ska tycka samma. :)
Men det var väl ingen som på riktigt trodde att Haze skulle bli ett bra spel? Ubisoft har ju onekligen misslyckats ganska hårt på senare.
Både marvingaye och doggson verkar ha missat min poäng (troligtvis med flit) trots att jag har varit väldigt tydlig.
Halo 3 var enbart reklamkampanjer och just därför sålde spelet så otroligt bra. Du har sån otrolig stenkoll på halos fanbase så jag nästan blir lycklig :D Jag har inte sagt ett skit om reklamkampanjer, jag har snackat om
hype . Halo och GTA var skithypade och det främst av fansen. Ubisoft försökte hypa Haze och AC men det lyckades inte för spelare var inte intresserade (speciellt Haze).
Folk hade rusat för att köpa Halo3 och GTA4 blint utan att ha läst en enda recension eller sett ett videoklipp av dem, och det måste ni väl hålla med om? Spelens framgångar har inte så mycket att göra med kvalité, utan hype.
Coke P22
Men det var väl ingen som på riktigt trodde att Haze skulle bli ett bra spel? Ubisoft har ju onekligen misslyckats ganska hårt på senare. Nä jag tror/hoppas inte det för de blev ju verkligen rånade isåfall om de gick och köpte spelet. Kanske finns en viss målgrupp som gick på ubisofts hype och tyckte det var coolt att korn gjorde en låt åt spelet. Fast dom borde ju ändå fattat att det var ett skitspel efter att PSN demon släpptes.
Caliber P23
Jo håller med. Fast det handlade ju om hypade spel som får höga betyg pga hypen. Det jag försökte förklara är att megahype inte alls garanterar skyhöga betyg om utvecklarna själva legat bakom hypen med massa tomma löften som spelet inte lever upp till. Vilket rockstar inte gjorde men är precis vad ubishit alltid gör :)
Sen var inte allt jag sa riktat åt dig. Kände bara för att skriva av mig lite ang diverse felriktat gnäll som upprepas i tråden hela tiden.
Caliber P23: Som en 100% fanboy så kan jag säga att jag inte behöver se poänger, jag ska bara koka i rent fanboy raseri när jag ser något om halo som jag inte gillar! Men som du sa folk skulle sprungit och köpt gta/halo utan att ens sett en video, det stämmer ju helt klart eftersom båda är såpass starka varumärken. Och båda företagen har släppt kvalite förut (och gjorde det igen) Hype eller ingen hype så säljer båda spelen, medans skitspel som Asssssasssinz credz + HALOKILLER HaZe blev fail :D (Hypemässigt sätt)
Caliber P23 ...fast det är väl inte rättvist att jämföra nya spel till två av tidernas mest uppskattade spelserier med två helt nya spel? Folk hade rusat till butikerna även om GTA4 & Halo3 hade varit mindre bra. Hade AS varit en del i en väldigt framgångsrik spelserie hade dom inte behövt hypa det, precis som fallet med GTA4 är.
Caliber P23: Som en 100% fanboy så kan jag säga att jag inte behöver se poänger, jag ska bara koka i rent fanboy raseri när jag ser något om halo som jag inte gillar! hahaha <3
marvingaye : yupp, det håller jag med om helt.doggson : well played =)Rastasite : Det är ju det jag har sagt hela tiden. Det var inte jag som drog upp AC & Haze först, utan jag sa att det är jävligt stor skillnad i hype mellan dom två spelen och GTA & Halo.
Jag orkar inte nu, men jag ska lätt samköra trådarna innan & efter releasen på gta IV. Jag är ganska säker på att det är till stor del de som gnäller högst nu som var samma människor som uppade trådarna mest o skrek högst innan release. De största flawsen står inte Rockstar elller GTA för. Det är erat eget fel. NI hypade upp det. NI satte spelet på en pidestal. Det är ju ett 10/10 spel. Det förtjänar det betyget.
TheMatt P27 haha bra resonemang du kör, så bara för att det var fansen och inte ett företag som hypade ett spel, kan det omöjligt få lägre betyg än 100% fast det finns fel osv? 8/10 tycker jag passar, kanske 8.5
Producent
2008-06-01 13:17
9/10. På tok för mycket småmissar för full pott.
Nej nej, jag menar bara att jag tycker det ær ett 10 av 10 spel. Om man ser till historia, andra groundbreaking spel osv, så har jag svårt att hitta nått annat som førtjænar tian. jag menar 8.5, come on. Du tycker inte det platsar på top 500 listan eller?
san andreas =)
Producent
2008-06-01 18:03
Half-Life, GTA 3, Zelda Ocarina of Time är spel som förtjänar 10. Spel som "skapar" nya genrer/subgenrer kan ju fan inte få annat än fullpott.
Spel som "skapar" nya genrer/subgenrer kan ju fan inte få annat än fullpott. Det där är det dummaste jag hört. Nyskapande=bra?
Skivsamlare
2008-06-01 19:15
Producent
2008-06-01 19:20
"Det där är det dummaste jag hört. Nyskapande=bra?" Och är väldigt bra spel samtidigt, ofcourse.
Snacket om att spelet skulle vara större än de tidigare i serien var ju iaf tomprat. Både vice city och san andreas har både mera variation och fler saker att göra. Det enda med GTA IV som man kan räkna som bättre är väll egentligen grafiken. Tycker spelet var en stor besvikelse.
djupt besviken på spelet
ge mig din månadspeng
Fortfarande ett bra spel, men jag tycker att kanske 85% hade passat i betyg. Inte det minsta nyskapande, samma grejer med snyggare grafik och lite nya detaljer. Och då är jag väldigt objektiv.
Vill bara säga att Fillmore.Slim verkar vara en patetisk människa som bara blir ocoolare med sitt tuggar snack
// be the change you wanna see in the world
Esshå P19. wow, tuggar snack? ....okej? hemskt vad folk blir tuffa på internet. lol
och innehållet i san andreas går inte ens att jämföra med gta 4. gta 4 har bra grafik men innehållet suger,om man vill spela ett bra spel med "dålig" grafik köp san andreas vill ni ha ett dåligt spel med bra grafik ..köp gta 4 ...punkt slut lol. Esshå...du är definitionen av en patetisk människa. hoppas du fick ut något av din lilla kommentar .i´ve has talked a lot about haters and negativity on this site. These kind of people hate because they can't achieve anything in life and they want to drag everyone down with em. As soon as they see a head sticking out of the crowd, they'll try to inject fear into you and insult you like no tomorrow. When you have some firm foundation about you, all the haterism can't even touch you!! the truth hurts dont it...hahahahaha thats what i got to say on it. now i´m a leave you squares and suckers to what yall do best...hatin... chuuuuuch!!!
Häftigt spel men synd uppdragen inte verierade sig så mycket,skjuta lite folk i en byggnad/skjuta lite folk från bil/fly från polisen..thats it!
...
som alla gta då :)
du är kär i mig.
Men då varierade det lite mer,under uppdragen..man hoppade från flygplan till flygplan..kapade pansarvagn.Helt Crazy stuff ibland...men inget sånt i detta spel.
...
Därför att dom la till realism i spelet MER PANSARVAGNAR I NEW YORK PLZZZZZZZZzzzz!!!1111