GTA 4 bra eller anus
hypen var ju enorm till detta spelet. har själv kört det ett tag nu och tycker visst att det är bra men jag blev nog lite besviken pga. hypen. Vad tycker ni? Bra eller Anus
Beror på hur mycket man har lyssnat på hypen. Jag tycker att det var bra som fan. Försökte att inte ha så höga förväntningar så jag blev överväldigad av detaljrikedomen och multiplayern som är hur kul som helst om man lirar med några polare i party med headset osv. Jag har märkt att alla som blev besvikna var folk som antingen sög på spelet (är kassa på det nya körsystemet och battlesystemet) och därmed suger på multiplayer. Eller de som följde hypen som satan och förväntade sig jagvetintevad. Folk som var mer casual över saken och tog spelet för vad det är var nog de som vann mest på det för de fick sig ett underbart spel som ständigt överraskade och imponerade. Håller dock inte med om alla reviews som gav det 10/10. Det är inte felfritt, jag skulle ha gett det antingen 9.8 eller 9.9.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Storyn är ju guld, samma med karaktärerna. Brucie är nog den bästa GTA-karaktären ever. Körsystemet är så klockrent, helt underbart att köra bil. Staden är färjävla snygg att titta på, speciellt nere vid nån hamn runt solnedsgång. Färgerna är så realistiska att det finns inte. MEN! Jag gillar det inte så mycket jag hade hoppats att jag skulle göra. Jag trodde jag skulle nöta spelet varje dag, som jag gjorde med San Andreas, men jag kommer aldrig komma i närheten av speltimmar. Jag har spelat färdigt GTA IV. Jag har klarat storyn 2 ggr, fått 93% på en sparning som jag inte kan få 100% på för att en duva har buggat bort sig. (vilket suger fetpung då GTA = 100%) Multiplayern var inte alls vad jag hoppats på. Har iofs inte testat så många modes, har mest lirat TDM, DM och nått annat. GTA RACE är det jag fastnat mest för. Men som sagt, har inte splat så mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahah patrik jefla anus noob bugg whine 93% filez!! Jag tycker att spelet är rätt brunhål dock, orkar oftast inte spela det. Enda gångerna man spelar singleplayer är för achievements och med sleep mode på så inte fittläpparna ringer en varannan minut. hade en trevlig stund idag på spelet då jag bara gled runt och körde sakta och andades in atmosfären, och då var det helt okej. tror jag kommer gilla spelet mer när jag sitter på 1000/1000 gamerscore dock, brukar alltid vara förbannad ett tag :P Multiplayer är också tarm, folk gnäller om autoaim eftersom det tar bort all "skill".... Tycker det är jävligt skill att 2 pers kan skjuta ihjäl varandra samtidigt i en pistolfight, headshots utan autoaim är total random och det där lilla siktet är i samma size som mitt ollon när jag badar på vintern (inte för att jag gör det men iaf) usch
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Alltså jag är helt körd på storyn, och jag känner för Niko fan, jag dejtar brudarna bara för att snubben ska få banka bäver då och då haha! Helt sjukt, alla cut scenes gör det värt det och jag älskar storyn so far. Och alla val är skitsvåra att göra, vilken man ska döda osv..blev så j-a känslig av detta lir. Och ja, multiplayern är fet när man lirar med 4 polare, man snor en bil, och sen kör man som fan och alla hänger utanför fönsterna och bara köttar loss med vapnen mot de andra gängen, då är det som allra bäst. Sån hets.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att det är i snudd på ett mästerverk. Riktigt bra story och bra genomfört överlag. Inte mycket att klaga på förutom några framedrops ibland, men det är ju gta så det är en självklarhet. Dom tidigare gta spelen har varit bra men det har aldrig känts så levande som dethär. briljant röstskådespel. otrolig förbättring av kontroll. skitkul. Multplayer har jag inte testat så mycket men tjuv och polis är hlet klart en favorit. jag ger det 9.7 av 10 möjliga. Cheers
och det där lilla siktet är i samma size som mitt ollon när jag badar på vintern tell me more ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke din flörtare där! Har precis träffat eddie low i spelet så vågar inte nätragga just nu, så du kom vid fel tidpunkt :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Spelet är i en klass för sig själv, hellre en liten mindre stad med mycket liv än 3 stycken helt öde städer (som det kunde bli i san andreas ibland). Storymässigt är det världsklass oxå med sköna cutscenes. Jag har säkerligen spelat uppemot 70 timmar å gör allt för att undvika huvudstoryn, satsar just nu mycket på vänner å flickvän, stunt jumps å pigeons...vilket bara det tar upp en hel del tid, dessutom har ju 360n sina achievments vilket gör att man tar en paus å försöker sig på dom, klart mycket roligare. Niko är ju dessutom kyligare å coolare än nån tidigare huvudperson, släng CJ å tommy vercetti nånstans hehe, trots att dom var charmiga på sitt sätt. MEN!...det finns en klassisker på gta spelen jag alltid hatat (men det e ju ändå GTA så man e van). Du åker längs en öde väg med din nytvättade nyreparerade Super GT för å hämta upp tjejen, så du tittar du för en sekund bakåt för att sedan krocka in i en bil som för en halvsekund inte existerade där..när du väl ser fram igen e det bilköer å skit, vafan kom dom ifrån hehe...bil-popups stör mig men man e ju van vid tidigare spel så. Annars klockrent spel som lätt har potential att bli GOTY :D
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
Så ps3 har inte achievements??????? Utan bara main storyn?
Maddoc: Du åker längs en öde väg med din nytvättade nyreparerade Super GT för å hämta upp tjejen, så du tittar du för en sekund bakåt för att sedan krocka in i en bil som för en halvsekund inte existerade därDet är väl precis vad som inte händer i IV? Jag vet vad du talar om, helt sinnessjukt störigt, men detta fenomen har jag inte stött på i IV alls..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Ps3 har inte achievements nej, dock ska dom få något som dom kallar accomplishment vad jag hört ripoffzzzz :D
Ah vad värdelöst..haha hade jag inte en aning om.
Fetare musik på både Vice city och San Andreas, lite av en besvikelse, men storyn e jävla grym...
New Zealand Why not?
U-Nas Det är väl precis vad som inte händer i IV? Jag vet vad du talar om, helt sinnessjukt störigt, men detta fenomen har jag inte stött på i IV alls.. Jepp, det har hänt mig ett flertal ggr på IV, men inte alls i samma utsträckning som dom tidigare spelen..men det finns å det blir störigt emellanåt...Hela spelet lider ju av små popups på båda konsollerna, men inget man märker av avsevärt. Men bil-popupsen verkar dom ha svårt å få bort hehe, men det e förlåtligt med tanke på allt annat...Love it!
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!
Jag tycker storyn är bra, grafiken är bra, staden är nice. Men, uppdragen är jag känns rätt enformiga. Jag tycker spelet är bra men hade jag köat i 20 dagar så hade jag nog hängt mig...
huset röd
Maddoc Okay.. För några jobbiga popups märker jag inte av alls. Det enda jag kan se som en störig bugg är om man ska ta skydd bakom någon vägg eller staket.. så händer det ibland att han "ryggar" helt fel yta, och man får göra om. Lite småjobbigt när man är i ett warehouse med 20-talet langare som kastar bly på en.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Tycker det är branus. Som alla sagt så är storyn riktigt bra och karaktärerna är riktigt bra men det är en hel del saker jag stör mig på. Först det sociala livet är så onödigt egentligen. Visst 75% sen så får man saker av vissa men att åka käka för att sedan åka hem känns inte alls givande. Dessutom är det sjukt störigt att man har en timme på sig att hämta upp dem oavsett var i stan man är och tackar man nej så blir de sura. Tycker också jobben kan vara rätt enformiga fast det är man rätt van vid ändå. Det jag stör mig är utbudet på saker att göra med sina pengar. Man har hur mycket som helst till ingen nytta och man sitter med 250 000 dollar och ändå klagar Niko om hur fattig han är, helt för lite kläder och dyl att slösa sina pengar på. Stör mig att lägenheterna är storybaserade man skulle kunna köpa hus och sånt själv med sina pengar hade gjort det så mycket roligare. En annan jobbig sak som jag blir sjukt frustrerad på är när man kör på en bro så ska bilarna hela tiden byta fil, speciellt vid de mest ologiska tillfällena. Byter fil och krockar med en annan bil eller byter fil och en sekund senare så byter de tillbaka. Känns som de satt in den för att sabotera en från att köra snabbt.
jo du har helt rätt. jag läste i någon tidning att nattlivet skulle vara så jävla värt men shit vart är nattlivet? Tycker inte att spelet ska få en 5a faktiskt...
huset röd
Mycket bra spel, men inte värdigt att vara ett Next-Gen GTA. För lite diversitet i staden, och de flesta uppdragen är ointressanta. Props för snygg grafik och bra story dock.
doggson, no offence men FAN vilken nörd du verkar vara =)
Producent
2008-05-26 16:34
Det som verkligen förstör spelet för mig är att man måste börja om uppdragen när man dör. Inga lusna checkpoints eller någonting, slog fan nästan sönder min ontroll på bank uppdraget. Det är så jävla dåligt faktiskt, fan speldesign 101. (men älskar såklart spelet ändå.)
är väl som alla gta :P kirra lite über skillz istället
du är kär i mig.
Producent
2008-05-26 17:17
Precis som alla andra GTAn. Men varför har dom fixat allt annat men har fortfarande kvar det skitsystemet?
Fixa lite armour inför bankuppdraget, du behöver inte åka direkt dit.
Jag klarade inte bankuppdraget på första försöket heller men det uppdraget var ju så jävla överfett så det var bara kul att spela om det några gånger. Samma med vissa andra uppdrag. Alltså jag avundas verkligen inte er som inte kan njuta av tvspel utan bara vill klara allting så fort som möjligt. Detta är inte helt riktat till dig The_Donut. Men det verkar finnas många som inte ens verkar ha kul utan vill bara stressa upp till 100% så att de sedan kan slappna av och inte behöva spela mer.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Frågan som jag ställt många gånger är, vad tror ni att det är möjligt att göra med ett tv-spel egentligen?
Bankuppdraget är ju så underbart. Rockstar borde ha satt in en funktion i spelet där man kan välja vilket uppdrag man vill lira. (efter att man klarat storyn då självvklart) Skulle lira det hela tiden, tänkte på Heat hela tiden rakt igenom. Blev lite småupphettsad faktiskt.
fetlyrik P14 Att klaga på den del uppenbara fel är väl okej? Går inte att köra med "alla gör fel, ingen är perfekt". Pröjsar man massa pengar för ett spel man väntat länge på tycker jag att man kan kräva att irriterande små fel borde varit upptäckta och raderade.
Autosave är en uppfinning för värdelösa datorspelare. Att sitta och köpa ett spel på ultrahard med ett finger på f(x) är inte skill. Sedan menar ju folk på att Gta Iv redan är tillräckligt lätt som det är.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Producent
2008-05-27 07:20
Handlar ju förfan inte om att spelet är för svårt. Handlar bara om att man inte vill spela om exakt sammascen 3 gånger, såvida man inte väljer att göra det. Precis som att man inte vill se om en jävla film 3 gånger om man inte väljer att göra det. Det är löjligt att försvara ett så korkat system med "Amen det är ju så bra så man vill spela det flera gånger". Jaha? Fuck you jag vill inte spela det flera gånger, jag vill inte åka samma jävla bilresa 16 jävla gånger och bara höra två olika jävla dialoger på vägen. det finns så jävla mycket bättre straff man kan andvända för att man inte ska vilja dö istället för att "börja om uppdraget". Känns så jävla 90-tal. Har spel verkligen inte kommit längre liksom? Jääääävla...
Eller så är det kanske meningen att man inte ska klanta sig likadant gång på gång så man måste köra skiten mer än 3 ggr? Skills löser ditt problem!
rapperted.se
Producent
2008-05-27 18:01
Jag kan hålla med om att checkpoint efter meningslös transportsträcka klart är befogat. När 1/3 av uppdraget består av att ta sig till uppdraget så blir det lite ork. Men att hålla på och spara mitt i eldväxling och dylikt går bort dir.
alltså, egentligen är det ju typ omöjligt att faila om man har armor och en tillräckligt fet pangpang...
du är kär i mig.
Sådär, helt klart värt och spela, ibland småirriterande.. Bra spel helt enkelt. Dock efter att man klarat ur spelet har jag inte spelat den någonting alls. Väntar på PC versionen så att man kan börja modda spelet.
aina_spanar: klart jag är nörd, enda vettiga :) Undra vad som hände med pc versions snacket, kan ju inte ens varit nära om det nu blev knäpptyst igen
Ända jag kan tycka är "LITE" irriterande, är det här free roam beteckningen, när det t.ex finns stegar man inte kan klättra upp på osv. Sådant tycker jag borde väl kunna fungera att fixa, eller? Eller butiker som man inte kan gå in i fast det är "öppet". Lite sådant.
för när jag började spelade blev jag riktigt imponerad...katt williams på tv:n...grafiken osv. fast blev riktigt besviken på uppdragen och att man knappt kan köpa några nya kläder (också skitjobbigt att byta kläderna). du kan inte bygga om bilar...basiclly allt extra-kul har dom tagit bort...vilket jag blkev riktigt besviken på det är typ halva spelet . att kunna fixa nya bilar. köpa lägenheter, kläder osv. San Andreas var inte bara mycket bättre pga av miljön (LA...come on now) Soundtracket ( finns inget bättre soundtrack till något spel någonsin) och yes...ni vet allt annat man kunde göra...och handlingen var som en riktigt fet film. alla var med i spelet. (samuel, mc eiht, the game osv) fattar inte hur det kunde få 10/10. online versionen är heller inte speciellt roligt...klart det är kul i 20 minuter men det blir väldigt långtråkigt nör du inte kan customize din character. spelar fortfarande Saints Row online och väntar på Saints Row 2. GTA 4 var en STOR besvikelse. trodde helt ärligt att det skulle kunna jämföras med San Andreas men som jag alltid sagt...INGET spel kommer någonsin knäcka san andreas dom enda spelen som kommit i klass Scarface och gudfadern möjligtvis och i gta 4 har dom tagit delar ifrån Scarface, Gudfadern och Saints Row. det enda spelet som någonsin förtjänar 10/10 är san andreas. om någon har det till salu på xbox billigt köper jag det gärna och spelar om det för 3dje gången
Fillmore.Slim Jag håller med dig, spelet är ju utan tvekan bra, men inte 10/10 bra. 8/10 på sin höjd enligt mig. Spelet dör så fort du är klar med main storyn. Ja jag vet att det finns grejer och göra, men plz..
den enda käraktären jag diggar är Little Jacob...seriöst. de höll tillbaka spelet ett halvår pga av Halo 3, de kunde finslipat spelet...det verkar som om det inte är färdigt... för kort story, jättejobbigt klädes system. färdiga suits (som i PSP versionerna wtf???) goddammit dom har ju inte ens en meny??? varje gång jag vill spela multiplayer måste jag se han tjocka ryssen bli spankad . hahaha gaaadamn. ima stick to saints row till nästa gta som kommer vara sådär (like vice city) och gta´t som kommer efter nästa...kommer va helt sick...(like san andreas)... jag hoppas dom gör ett utomlands (antingen jamaica, afrika eller liknande) eller i New Orleans , Memphis eller baltimore... or of course my choice...san andreas 2 fast nutid aaaahhhhhhhh na mayne i take that back....OAKLAND på 70 talet fast då kanske de borde buyta namnen från grand theft auto till break-de-bitch you diiiiiig
Kaneida yea...jag har typ skitmycket pengar (spenderade mycket tid att bara jacka folk på gatan, vid atm´s och liknande). fast kan inte spendera dom på något?.. helt värdelöst vad ska man med pengar till om man inte kan köpa något? det förstår jag inte.. men visst ...det är ett "bra" spel..jämfört med Ride or Die till ps2 hahaha
Pop-upsen kan ibland forstora... Eller inte forstora, men sabba perfektionstanken om spelet. Orka vanta pa att en sang (i ens lagenhet) ska ladda i typ 5 sek sa att man kan spara. Sanna dar smagrejer man BARA tanker pa for att resten av spelet ar en fullpottare rakt igenom.. Kopte en 360 for det har spelet, och det var helt klart vart det :)
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Fillmore.Slim P0: hur fan kan du fortfarande spela Saints row online? sunkigare online lir får man fan leta efter där har vi ju ett 20 minuters spelande sen inge mer. Nej jag tycker inte saints row är dåligt, tycker bara att om man ska göra multiplayer så ska det inte se ut som gubben laggar när man går sidleds
Saknade inte så många saker med GTA IV. * Vill kunna hoppa fallskärm * Flyga flygplan * Använda en cykel
-- Mellanslagsanvändare --
Sick Boy Rätt många som faktiskt ville ha möjlighet och cykla igen. Sen måste återigen hålla med Fillmore.Slim i mycket han skriver. Klädessystemet är ju hur handikappad som helst.. Friheten i GTA IV har fått sig ett törn sedan GTA:SA.
jag har inte kört så mycket bara hos kompisar men jag älskade det när jag körde,sysselsatte mig i typ en timme med att sparka på lik och putta folk.
doggson P22 forreal?..okej vet att det är rätt mycket glitchar och liknande fast jag tycker fortfarande det är skitkul. tycker tvärtom. kan inte spela gta online mer än 20 min. för du får inte ut något av det dvs du kan inte uppgradera din gubbe eller något...fast bryr men sej inte om sånt diggar man säkert gta mer...tror saints row 2 kommer döda gta helt dock både single och multiplayer
oh yea-...saknar fallskärmen...word mayne i need to get gta again...någon som vet om man kan ladda hem extramaterial (till GTA:SA) på marketplace fortfarande?. de var dock till vanlig xbox. det kanske inte funkar på 360? det är rätt fett på datorn (om man har en hyfsad dator) . att göra om GTA...hade en polare som ändrat alla byggnader osv till riktiga äffärer, riktiga bilar..kläder osv. det va riktigt fett att köra va helt kickad fast det känder helt verkligt hahaha
Producent
2008-05-29 17:59
Fallskärm är ju blåst att dom inte har med. Men tänk på att det kommer DLC, bet my balls att det kommer finnas. Jag skulle betala för det...
Fallskärmen saknas ja! Och möjligheten att nalla ett flygplan för en kvällstur.. Jag har bara kommit ca 25% av spelet än, men I'll bet ya att när jag nått 100% så åker cheatsen fram så det stänker. Så har jag gjort med de andra GTA-spelen, så det är tradition att fuska sönder det när man klarat hela storyn.