I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ninja Gaiden Problem

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-02-11 23:24
Spelat Sigma i några timmar och det är jävligt nice men så jävla svårt är det ju inte... Kommit till Alma nu så får se om det blir svårare, förväntar mig sjukt svårt om man ska tro det man hört.

Producent

2008-02-11 23:51
Alma är den svåraste bossen.

2008-02-12 01:15
möglig

Inte för att jag spelat Sigma men du kör väl inte på nån Easy-setting grej?

2008-02-12 05:35
vad är de för skillnad på vanliga ninja gaiden och ninja gaiden black då? är de värt att köpa om man har de vanliga?
Konse''

2008-02-12 13:14
Massa coola missions har jag hört. Plus en ny svårare svårighetsgrad. Jag har klarat allt på vanliga så jag är lite sugen på black.

2008-02-12 14:18
Nya vapen, nya fiender och massa feta missions att klara.

Om man spelar på hard i black får man dessutom möta nya fiender inne i spelet, fett.

2008-02-12 23:44
Ok fan då borde man möta Alma igen för den var inte så jävla svår, tog 2 försök. Kör på normal tror jag, fattade aldrig vart man valde svårighetsgrad men jag har inte abandonat way of the ninja iaf. De moment som är jobbigast att ta sig igenom är platformshoppningen tycker jag för där är inte kontrollen speciellt nice.

Aja fortfarande fett nice spel men trodde det skulle vara mycket svårare, alltså att bara ta sig igenom även om man spelar på lätt svårighetsgrad.

Sen måste jag klaga lite på miljöerna fan, man vill ju inte slåss mot militärer som ninja liksom.

2008-02-21 12:37

Dåså grabbar. Datumet för ninja gaiden II är satt till Juni. Iaf i nordamerika, men de brukar släppas ganska jämnt världen över. Dags att dolpha upp snart!! Men med mina höga tankar om ettan så lär jag väl bara bli besviken!

Sesam öppna och stäng dig
Producent

2008-02-22 11:47
Bill_visar_vägen P26

Av det man hört så verkar det bara vara mer av samma. Har svårt att tänka mig att nått skulle gå fel då...

2008-03-07 13:33
ninja gaiden II

Dom har haft svårigheter i england och det sägs att dom kan förbjuda det Europa. Det var på tok för blodigt tyckte dom då man kan hugga av kropsdelar samt sparka sönder huvuden...
-=Lek med livet så leker livet=-
Producent

2008-03-07 14:51
Om det inte kommer eller blir censurerat ska jag fan bomba engelska ambassaden. Har ju spelat rätt mycket CS så jag vet ju hur man gör...

2008-03-07 16:42
Alltså. Det finns ingen som helst poäng att inte släppa det i Europa bara för att de inte släpper det i England. Däremot kan det censureras i England och om Microsoft inte orkar göra fler än en version släpps således den censurerade versionen i hela PAL-området. Det var motsvarande som hände med första spelet fast med Tyskland istället. Men då var det bara dekapiteringarna som gällde, vilka hade endast hade föga inverkan på på njutbarheten. I NG II är lemlästningen så integrerad i spelmekaniken och därför skulle en censur innebära stora ändringar av det färdiga spelet. SÅ jag tror på att antingen blir censuren enbart i de länder där det krävs eller så är det inte lönt att lägga ner den stora möda som krävs för att bygga om spelet efter censur då därför släpps det inte alls i fotbollokunniga länder som england.

2008-03-08 03:57
Om det nu mot förmodan inte släpps här så ska jag fan döda dom som förhindra det! finns inget spel jag längtar efter mer. Om dead rising fick släppas här så får ng 2 det. punkt slut

2008-03-09 14:30
Klart det kommer släppas här. Ettan blev censurerat för att få ner åldersmärkningen från 18+ till 16+ vilket man inte kommer att lyckas med nu.

2008-03-10 11:12
Hur pass mycket censurerade dom i ettan? Och till vilken konsoll? Huvuden choppas fritt i min version iaf av ettan.
rapperted.se

2008-03-10 11:46
ted

Ursprungliga versionen till xbox, dvs inte black. Gällde bara huvuden på människor. Var ganska oväsentligt eftersom det inte påverkade spelmekaniken över huvud taget.

2008-03-10 12:06
Okej okej, så i black-versionen släppte dom det "utan" censur, satt säga?

Förövrigt en nutida odödlig klassiker! Svårt att hitta ett bättre spel med samma själ.
rapperted.se

2008-03-10 12:36
Ja, och satte 18-års gräns. Det andra håller jag med om. Ganska stora förväntningar på uppföljaren, så att säga. Jag tror ärligt talat att det kommer att få ganska svårt att vara lika överlägset på alla punkter som första spelet var när det släpptes. men hoppas...