Ninja Gaiden Problem
har skaffat ninja gaiden black till xbox som jag kör på min 360. Undrar om någon känner till nått fel som uppstår när man kör detta spel på 360? Min har inget ljud på introt och svårighetsgraden går inte att välja ( den verkar vara fast på mega svårt). Skulle vara skönt o spela första gången iaf på normal.
pimpin ain't dead, them hoes be mislead http://s1.gladiatus.se/game/c.php?uid=25412
men snyggt för att vara gammalt, skulle vilja köra men går inte.
pimpin ain't dead, them hoes be mislead http://s1.gladiatus.se/game/c.php?uid=25412
Normal är otroligt svårt det också :P Kom förbi första bossen på ren tur. Kan dock inte hjälpa dig då jag kör orginalet, dock på 360 men jag upplever inte problem där iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är inte svårt, det är omöjligt
tror inte jag kom längre än första bossen heller.. hur fan tänker man när man gör ett så svårt spel?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
pengar i sjön
Va..? Kämpa på bara, en av sakerna som gör spelet så bra är utmaningen.
the_real_apa P17 Sant, har kämpat som ett djur ikväll och kommit åtminstone en bit in. Nu är det stopp däremot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har nån NÅGONSIN klarat det spelet? Hade det till xbox och minns att det va helt sanslöst svårt.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Hehe jag har klarat det på normal, hard och very hard. Ett tips för att göra det enklare är att spara på olika slots hela tiden. Om man då fastnar på en boss och inte kan gå tillbaka, kan man samla essence och köpa upp allt i affären. Då blir fajten mycket lättare.
Fan, vad alla gnäller på svårighetsgraden. Ge det lite tid så får ni ju uppleva det absolut bästa spelet som finns till xbox. Och SÅÅÅÅ svårt är det inte. Har klarat det på very hard och jag är ingen "gamer".
Sesam öppna och stäng dig
Oj, förlåt... såg inte att det var black som du hade. Det ÄR faktiskt svårare på normal nivå om jag minns rätt. Men jag TROR att det är så att det från början bara finns en nivå men om du dör många gånger så dyker det upp en lättare nivå. Kolla på det iaf... som sagt: det är inget spel som man vill missa.
jag sökte på youtube, där fanns det ett par som klarat av det på master ninja, antagligen japaner hela bunten.
jävligt snyggt och grymt spel ändå
men det är inte utmanande utan bara frustrerande. Jag är omringad av 3 snubbar med svärd plus en snubbe som skjuter skit och teleporterar sig.L-BiaN japp
Jag har kommit till tjejen som flyger runt i körkan, och jag pallar fan inte spela mer för att det är så satans svårt. Strax innan så slogs jag mot det där jävla dinosaurie-skelettet i flera veckor. Så ja, det är nog för svårt
Hoppa rulla hoppa rulla i sidled för att undvika pelarna och magibollarna. Om du har ninpo så använd Art of the inferno precis när hon börjar försöka stråla upp dig, då träffar den varje gång.
the_real_apa, men jag har bara nog för att ninpoa henne en gång, och det räcker ingenstans. Och nu är det så länge sen jag spelade att jag knappt kommer ihåg kontrollerna
Jag tror hemligheten för nybörjare är att andvända L-knappen mycket. Alltså block. För det är när fienderna får in 4-5 slag åt gången som livet bara rinner iväg på några sekunder, låt inte det hända. Prövade igen idag och upptäckte att det är mycket lättare när man lär sig andvända blocken. Blir som en reflex efter ett tag.
ninja gaiden e hur svårt som helst vilken svårighetsgrad du än väljer :P
Konse''
Scripta
Alma är den absolut svåraste bossen. Jag vet att det är lite jobbigt att försöka en sådär 50 gånger. Men efter det så blir det inte svårare. Och du måste ju se till att ha ninpo på till bossarna. Det är ju en grundregel om man ska ha någon chans.
Jävligt najs spel ändå. Man är så van vid att man hoppar omkring i 5 minuter och sen tar sig igenom spelet med vänster handen. Det krävs lite mer för att klara sig Ninja Gaiden, och det gör att man verkligen kan bli bra på det. Kul när man har en kompis brevid och dom tycker det ser skit lätt ut och ber att få prova när man dör för 20e gången. :)
JA, också kul att stridssystemet inte är som de flesta andra fightingspel (god of war t ex som iofs är ett bra spel i övrigt) att fienderna bara står där och väntar på att man ska slå dem. Utan att de attackerar själva. Sen så kräver spelet som sagt mer än att man lär in EN slagkombination som man går igenom hela spelet på. Fienderna är balanserade och det gäller att man lär sig hur man ska slåss mot de olika. Sen finns det spel som har fler vapen. Men NG har tre olika typer av vapen (fyra in black) som faktiskt man faktiskt spelar olika och är bra mot olika fiender. Alltså, jag vill skulle vilja se ett annat fightingspel som ens kommer i närheten av NG när det gäller gameplay.
Dvs action/äventyrspel som är fightingbaserade. 1mot1-spel antar jag att det finns med bättre fightingssystem osv.
Ninja Gaiden SKA VARA svårt! Man lär ju sig i efterhand hur man ska spela..!
Hur fan tar man sig förbi låset i kyrkan. I monks room. Man kan läsa i nån slags dagbok där det står ett datum och "left right right left". Det logiska vore ju om man skulle ta siffrorna från datumet och sen skruva in dom "left right right left", men det funkar ju inte :( Hjälp tack.
Bill_visar_vägen, låter ju bra att det inte blir svårare, men ändå ett helvete att komma förbi den bossen utan ninpo, och enda sättet att fixa ninpo på är att gå in i det enda rum jag kommer in i med fiender, och har jag tur så hittar jag lite där, men då har jag knappast fullt liv. Delicious_D, prova right, left, left, right då. Jag har för mig att det var lite konstigt med det där
Hmmm... ja, du har inte nån tidigare save då? För att när bron rasade så bröts ju kontakten med han som säljer saker, vilket är bra när man har ont om ninpo. Men, jag förstår, det är frustrerande med den bossen. Särskilt som saven är väldigt dumt lagd så att man måste gå en bit när man har laddat om.
delicious
jag har också för mig att höger i låset är vänstra knappen på kontrollen av nån anledning. Men du har tänkt rätt
kk, tror jag provade det också, kanske gorde fel på nått sätt... aja ska prova imorrn igen då...
Bill_visar_vägen, nej, jag savar alltid bara på en save så jag inte får en massa saves som jag inte kan hålla reda på, men det kan ju vara ganska dumt ibland. Det är bara att slita med den jävla bossen, men man orkar inte spela så länge åt gången när allt bara går åt helvete
Ok kom förbi nu. Man var bara tvungen att trycka x för varje siffra...
haha vad ni gnäller;) och då har ni inte ens låst upp hard. där bossarna har fiender som hjälper dem. sen finns det ju massa roliga missions också där man typ möter almna+en till boss . osv.
Det här är inget spel man får sova på, lägger man undan det tappar man fan all känsla för fighterna och dör hopplöst. Spela igenom det en gång på normal så kommer du kunna leka dig igenom det på samma svårighetsgrad igen senare, men bättre är ju att gå vidare mot hard/very hard. Tålamod... taktik...
kraid
ja, på de missions som finns kan det iofs eventuellt kanske vara lite befogat att gnälla på svårighetsgrad. hahahaha. En del är sinnesjuka
"ja, på de missions som finns kan det iofs eventuellt kanske vara lite befogat att gnälla på svårighetsgrad. hahahaha. En del är sinnesjuka" jo en del missions verkar helt omöjliga till början ;) två alma sammtidgt var kul , 3 ormar, slåss mot en ond klon. slåss mot två onda kloner haha ;) sen den nya bossen Ishtaros var fett rolig;=) myyyke hårdare än alma. synd bara att man möter henne på en rund bana med väggar överallt,. gör det hela så mycket enklare. menmen ninja gaiden sigma ska iaf vara svårare, d kommer bli en sann njutning ;) hoppas dem har nya missions också.
Shit, jag kan fan inte tänka mig att man kan klara två alma samtidigt. Det är ju helt sjukt! You have ult1mate PWR!
Kraid
har du klarat alla uppdragen? Fan, vad cool du är i så fall!
Producent
2007-09-25 15:33
GRAAAAHHH!! Jag får damp på dom jävla spökfiskkukarna!!!! Fyfan vad jag hatar dom! Hur fan tar man sig förbi dom på bästa sätt? I Labyrinten chapter 14.
De är lätta när man kan tricket! Snurrande eldbollar (ninpo) plus knivnunchakos (vigoorian flails eller vad de heter) så klarar du dem lätt och blir rik på kuppen.
Producent
2007-09-25 17:30
Ett annat enkelt sätt om du spelar orginalet och inte hurricane pack eller black är att använda Dragon sword. Hoppa rakt upp och hugg i luften 1 eller 2 ggr. Precis när du landar trycker du på x så ryu gör en snurrattack. Upprepa. Om man tajmar det rätt hinner fiskarna inte bita en mellan snurren och hoppet.
Producent
2007-09-25 18:28
Jo det var lätt med fireballs. Men fyfan vilka värdelösa fiender, bara irriterande.
Producent
2008-02-03 11:30
Är i slutet (tror/hoppas jag) vid tornet man klättar upp i bit för bit och sätter dit statyerna man samlat ihop sig under spelets gång för att komma högre upp. Men självklart har jag lyckats missa någon. Men är tornet kanske bara en extragrej eller väntar sista bossen längst uppe?
Sista bossen väntar där. Det e bara att gå tillbaka. :]
Producent
2008-02-03 23:36
Möööööööööööööööööööööööööööööööööööööööög
Producent
2008-02-03 23:36
Om du har klarat det på very hard så ar du en gamer inget snack om saken!
Har klarat hela spelet och kan säga att det är ett av dom bästa spelen jag har spelat...
the_real_apa P18 Kommer ihåg dom där jävla fiskarna...Hatet kommer tillbaka...Nu kommer jag vara lack resten av dagen:P
-=Lek med livet så leker livet=-
Producent
2008-02-05 14:35
Äh nu skiter jag i det här... pallar inte. Väntar på Ninja Gaiden 2 istället. btw. NINJA GAIDEN 2 WOHOOOO!!!
köpte ninja gaiden till gamla xbox, har kämpat som fan med första bossen, har någon tips om hur man klara av den jäveln!?!?!?!
Ja'da!
Producent
2008-02-06 23:01
Det är jävligt svårt i början. Men sluta för guds skull inte spela för att det går trögt i början. Då missar du ett av tidernas bästa spel. Nyckeln (iaf för mig) ligger i blockknappen. När du inte rör dig eller slår ska den vara intryckt, försök att röra dig mycket runt om i rummet, så inte bara och masha på en knapp vid ett hörn, spelet funkar inte så. Vad gäller första bossen så kan man hålla in Y och köra fethugg på honom tills han faller. Lite fegt, men det funka(de för mig)r :)
Onödigt att göra en ny tråd. Är det någon som vet någon affär i Stockholm som säljer Ninja Gaiden Black?