Pro Evolution Soccer 6
Har precis skaffat det, riktigt bra är det. Har precis börjat spela Master League med Castolo, Espimas och grabbarna. Nu undrar jag över olika taktiker ni kör med? uppställningar? spelare? Skriv allt ni kommer på...
Tycker 4-3-3 är skönast för då kan jag kontra bra på både höger och vänster kant och sen passa in till mitten, men då gäller det att ha en bra anfallslinje. Vilken taktik man kör med beror helt och hållet på vilket lag man kör med men jag tycker ändå 4-3-3 är den skönaste.
3-4-3 jag skiter fullständigt i defensiven, gamla purjölöken gör ändå allt jobb bakåt
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Jag lirar 4-1-1-2-2 enligt följande: MV HB MB MB VB DFM MF YTM TYM F F
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
okok, jag kör alltså med det där egna laget man kan börja med i master league, tips på bra spelare i det laget?
3-4-3 eller 3-5-2 brukar jag använda mig av Anfall är bästa försvar! Dock ändrar jag till säkrare defensiv vid viktiga matcher eller mot svåra lag.
lirade alltid 4-3-3 tidigare men eftersom L1 trekant passningarna blivit så värdlösa så funkar inte kontringsspelet på samma sätt. lirar 4-4-2 nu med två centrala mittfältare som ligger djupt å funkar i princip som defensiva och två väldigt offensiva yttrar. ytterbackarna ligger väldigt högt också. funkar asbra. jävligt viktigt att fixa med pilarna också, fixa så anfallarna ligger och surfar på offsidelinjen hela tiden. blir jävligt mycket genomskärare med yttermittfältarna. älskar det, kommer alltid fri med keepern, sen e det bara en skottfint eller lobb. kalaz.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Nån som har gjort några nygga mål då? Jag satte faktiskt en "äkta" bicakleta för några dagar sen med messi... snyggaste målet jag gjort, skrek högt i soffan när jag gjorde det :) har velat göra ett sånt mål sen jag började med PES men aldrig fått till det.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Att lira högt med ytterbackarna är döden på live.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är pes värt att köpa eller ska man ta nya fifa istället? till x360
propper pes6 till xbox360 är värt att köpa fastän du inte kan editera spelare förutom deras attributer, men känslan när du väl kommer in i det är enooorm, skit i fifa. Det kommer du tröttna på efter några timmar. Men pes6 kan du hålla på med i ett helt år tills nästa pes kommer ut, utan att tröttna. Lovar dig :).
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
3-2-2-3 Så lirar jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word2yaMova P21 Jag har gjort en hel del fina mål, ska frapsa repriserna och visa så fort jag får tillfälle.
Det går inte så bra för mig alltså haha. Jag spelar på "Regular" har förlorat 7 av 9 matcher, spelat lika två matcher och har gjort ETT mål.. hjälp :)
noice, haha samma för mig typ
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
sjukt svårt, det känns också som att passarna bli för lösa hela tiden.
håll inne A-knappen lite längre då, allt handlar om känslan, ett tips är att passa lite framför spelaren med Y så får man lite bättre flyt ifall man ska flytta fram.
Lär er att spela det innan ni börjar klaga ;).
hag testade spelet sjukt snabbt på elgiganten igår men vilken jävla känsla de va as najs ju.
thundercooperfuckinbird
nu känns det bra..tog bara längre tid för mig att komma in i det än vad jag är van vid.. har alltid offsidetrap inställt på X..asså L2 + X..funkar prima..oftast. tycker Barcelonas uppställning är rätt optimal för mig. GK CB CB SB SB DM DM AM AM CF
henke lirar du live?? försöker lira nån från whoa på live
jag glömde en mittfältare ser jag nu.. jag spelar inte online..jag kan..men gör inte det. kör på ps2.
HenkO P26 kör du med 10 man? det va som fan :)
ja e ingen jävla mes vettu..kör ibland 0-4-2..hihi..
Ok, ikväll ska jag försöka slänga upp min compilation av mål, tabbar och finter.
hmm, kan man inte se betyg på spelarna efter en match som man har kunnat göra i de tidigare spelen? isf vart och hur?
jo..kolla under Individual game records..
Man kan kolla på betyg på hur spelarna varit under matchen i alla versioner förutom 360 versionen.
ja jag har 360 versionen, vafan har dem gjort så för? :S
jaha..där ser man. jag undrar..kan man inte slå bollen över sig sådär..när man vänder om ni förstår..svårt o förklara..
Vad har ni värvat för spelare i master league då? Min elva är: Carini Husev Vidic Agger Mithaeu Makoun Lennon Milner Rosicky Mutu David Suazo Kör med Toulouse för övrigt
henko ser att du ställt frågan ett antal gånger, jag misstänker att man inte kan göra det i pes6, i 5an gick de ju bra, kan vara jag som har fel..
men kollar man klipp från we10 så görs det
jo visst men så länge du inte visar ett klipp från just pes6 där dom gör de så vägrar jag tro att det går o göra.. lessen att behöva göra dig besviken.. dessutom tycker jag hela grejen med den finten är ganska så orealistisk så mig gör de inget OM dom tagit bort den...
ingen fint direkt tycker jag..men ett sätt att slå med sig bollen när den e i luften..men gör inget om det inte går..ville bara veta om det ska gå eller inte
fan va ja måste införskaffa spelet asså men ja har ju inga cash nu=(
thundercooperfuckinbird
Chap P21 på vilket sätt är den orealistisk??
Hur gör man en BRA chip över målvakten? L1 + skjutknappen, men ibland går den fyrtio meter över annars rätt i famnen. Har väl hänt någon enstaka gång att man fått till en bra, är det verkligen så mycket känsla man måste ha för att få till en bra?
är det inte mycket lättare att släppa in mål i pes 6 än i pes 5? när man började med 5an så släppte man inte in och man gjorde inga mål. nu när jag kör hos kompisen så släpper man in mål snabbt som fan, speciellt om man kör med djurgården
shimmy shimmy yo
typ 50% av målen kommer på nickar och framförallt hörnan är en mördare i 6an
aa hörnan är livsfarlig i pes6 har jag märkt :)
Min elva med Barcelona. Dida Cicinho Puyol Zambrotta Thuram Xavi Iniesta Joaquin Messi Ronaldinho Etóo På ett ungefär...
Sittin sideways...
Allt hamna helt skevt , lägg ronaldinho på planen och messi lite mer till höger så stämmer det... på ett ungefär.
Sittin sideways...
xavi som pivote, det får mig att gråta
tycker hörnor är inte särskilt farliga.. Målvakterna lämnar ofta löjliga returer.. skitsvårt att få till chip som man tänkt sig.
En sak jag blir tokig av (gäller hela PES-serien) är att om man löper mot en boll i försvarsposition så händer det ibland att den byter gubbe och tappar all fart, vilket leder till att motståndaren kan löpa i fri bana med bollen. Detta händer allt för ofta :( Och det har ingenting med "cursor speed" att göra, det har jag testat.
aldrig hänt mig..byts inte gubbe om jag inte trycker L1 liksom..
frost vad hände med målen?
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
asså fy fan va dyrt spelet e 650 spänn. Fattar inte hur dom kan ha sånna jävla priser dom höjjer ju fan bara heal tiden känns de som.
thundercooperfuckinbird