BAT: WISENUT: okej, men dem använde det inte så ofta båda shenmue spelen låg på 4 discs osv, och det var långa laddningstiden. själv har jag 22 orginal spel och alla tillbehör, dreamcast (L); fast enligt analytiker så gjorde dem fel med att välja bort dvd och släppa det ett halvår innan ps2. så xbox 360 kommer förmodligen ha samma problem
hej..
Mazerfaka> Nu snackar du återigen strunt. Vadå inte använde det ofta? Använde inte vad ofta? Majoriteten av spelen ligger långt över 800MB.. Laddningstiderna har ingenting med skivorna att göra, snarare att Shen Mue spelen är otroligt stora och det var oerhört mycket polygoner, skarpa texturer och tal för den lilla konsolen att ladda in med dess begränsade RAM. Jag tvivlar oerhört jävla skarpt på att du har alla tillbehör som släppts till Dreamcast! ;) Spelar roll vad "analytiker" säger? Hahahaaha! ;) Använd hjärnan istället. Självklart var det ett dåligt val av Sega att köra med GD-ROM. Anledningen har ingenting med spel att göra, utan film. När PS2 släpptes höll DVD på att få sitt stora genombrott i Japan och alla ville ha DVD-spelare. Och PS2:an var den överlägset billigaste DVD-spelaren på japanska marknaden när den släpptes. Så oerhört många köpte en PS2 just för att använda den som DVD-spelare. Du, du verkar ha missat att det kommer en HD-DVD spelare till XB360...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Littlejay: Det enda du gör är att rapar upp vad andra redan sagt. har du inget egat att tillföra med eller? Kul att du kommer köpa alla tre, som jag redan skrev (en sak till!) kommer jag med göra det. Vad är det för lögner du snackar om? Kan garantera dig att alla tre företagen (plus alla småföretag runt omkring) är lika goda kålsupare allihopa. Masterfuckup: Snälla, håll tyst om saker du inte vet något om!!!!!! Hoppas verkligen du har Densha kontrollen också då, i annat fall kallar jag dig lögnare! Du har ingen aning om varför sega valde bort dvd spelaren i dreamcast! Dvd formatet hade på den tiden inte slagit igenom, i japan såldes det knappt några dvd filmer alls utan det var andra format som gällde vcd osv. (Dcn går att använda som en vcd spelare) Att satsa på dvd var inget säkert kort för sega, för till skillnad från sony så kunde inte de tvinga branschen att börja använda dvdfilmer/spelare osv. Det kunde ju sony göra då spelmaskiner inte var deras enda ben att stå på. Till skillnad från sega. Vad hade hänt med Dc om den varit dvd kompitabel men dvd formatet inte slog igenom? Då skulle de stå med en maskin som var mycket dyrare än en maskin utrustad med vanlig spelare. Så de fick satsa på att dvd inte slog igenom riktigt ännu och använde det redan etablerade formatet vcd om man ville spela upp filmer på sin dc. Något som i längden skulle visa sig kortlivat tyvärr. Men vad går det göra åt det? Inget! Dreamcastet såldes dessutom tillsammans med en dvd spelare under den sista tiden. :/ En skillnad till mellan gdrom och dvd är att gdrom skulle vara svårare att göra brända kopior osv av. :/ Det höll sig dock inte så länge. Dreamcasten läser ju dessutom skivor från fel håll har jag för mig. Dvs om en vanlig konsol/dvd läser innifrån så börjar dreamcasten läsa utifrån. har för mig att det är så i alla fall.
Jpps, så är det. På så sätt kan inte vanliga CD/DVD-läsare läsa av GD-ROM skivor. Utan dem kan bara läsa av den delen längst in på skivan, runt skivans hål så att säga. Och den lilla sektionen på GD-ROM skivor rymmer bara 35MB. Det är den yttre delen av skivan som rymmer 1GB, och den kan inte läsas av vanlig laser som sagt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bat: Och ändå lyckades de trycka in en massa extramterial på vissa spel som enbart är upplåsbara i datorn :D Hur schysst är inte det? :P Ska finnas konceptart, bakgrunder och även minispel tror jag. Jag har aldirg orkat undersöka saken själv dock :P
alla tillbehör= dem som fanns att köpa. sega gjorde ju misstaget innan saturn med, mega cd eller vad det hette, så tror ja 360 kommer göra misstag med, bara inse "fanboys" eller vad ni heter att 360 redan har floppat, kan köpa alla konsollerna så behöver inte välja en bara det att framtiden kommer visa att 360 är rätt så sjanslös
hej..
Masterfreaggidyfuckedup: Ja, Densha fanns att köpa, den var bara inte enkel att hitta. Och vad snackar du om saturn och megacd? Du vet säkert ungeför lika mycket om dem som du vet om dreamcast, dvs inget. Så öppna inte käften om du inte kan komma med fakta! Du får väldigt gärna lägga fram belägg för att 360:n redan har floppat. Vet du hur bra den säljer?
nowise: hm ok, synd bara att jag inte öppnat käften haha. okej kanske den gör nu, även att man inbillar sig det eftersom att microsoft bara släppte ett fåtal konsoller i början för att det skulle sälja slut å att dem skulle få hype, tror dock att alla som har ps2 kommer köpa ps3, och det vill säga 110 miljoner pers ca. pga av bakot kompatibilitet, och vad jag vet så kan man bara lira vissa xbox spel på 360:n
hej..
På tal om Xbox 360, någon som har några fräscha siffror på hur mycket den sålt?
At the gates of Eternity...
jag kommer inte köpa wii då spelen inte tilltalar mig, fast det är en riktigt fet konsoll. PS3 är också en fet konsoll som jag tror håller längst faktiskt... visst wii har en cool kontroll etc, men jag tror faktiskt det blir ganska grygt att sitta o svinga armarna hela tiden när man ska spela, och tror inte alla är så sugna att sitta med en NES-dosa med lite extra knappar ;/... PS3 kommer nog hålla längst pga av dess hårdvara.... men man vet ju aldrig, det e bara 1/3 konsoller som släppts i alla fall, så time will tell I guess... det blir i alla fall soft
Masterfuckup: Kanske bäst du sätter pengarna där din mun är då?
www.xbox.com Microsoft uppdaterar kontinuerligt listan med xbox spel som går att spela på xbox360. Men det är jag säker på att du redan visste! Ehm..
"tror dock att alla som har ps2 kommer köpa ps3, och det vill säga 110 miljoner pers ca. pga av bakot kompatibilitet"
Du måste skoja med mig. Ingen köper en ny konsol för att den är bakåtkompitabel, för om de redan har en ps2:a vad ska de då med en ps3:a om de bara vil spela de gamla spelen? Det är ganska mycket större chans att de köper ps3:an för att den kommer kunna spela alla de nya spelen plus ca 60% av de gamla.
Och ja, jag noterar att du helt ignorerat de fakta som finns om att ps3:an inte kommer vara helt bakåtkompitabel. Men jag är inte förvånad över att du missat en sådan "petitess".
jag ogillar microsoft mer för varje dag. dom har så jävla gay attityd gentemot sony och nintendo. sony bara ser dom ner på och drar sig inte för att rent bara snacka skit om dom för pressen, och nintendo behandlar dom som ett litet sött barn.
När GTA släpps på PS3 är mitt IRL-liv över..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
NoWice: Vem i tråden hade skrivit om något av det jag skrev? Sluta vara så dryg nu. Men lögner från Sony menar jag att det är ganska genomgående i deras historia. "claiming the Emotion Engine could push 70 million polygons" Gran turismo ligger väl på max 7-9? Om du vet något spel i närheten av de där siffrorna kan du ju säga till. Saker de lovade för ps3 som saknas: * 4 kontroller samtidigt via bluetooth istället för 7 * 2 hdmi inte standard. * 2 ports nätverkshub, blev bara en. * Wifi inte standard. * Skulle inte 1080p vara standard för spelen? Nu verkar det som 90% av spelen kommer köras i 720p eller 1080i men bara skalas upp till 1080p om man har den iställningen. * Sa först att Killzonetrailern var in-game. Finns säkert mer och hämta. De är inte ensamma om att ljuga och skit, som tex Nintendo som köpte en recension. Men vet inte om något av de andra har lovat så mycket om sina konsoller och inte hålla det?
tror Xbox 360 kommer floppa as hell...
http://www.myspace.com/akinonline
360 kommer långt ifrån att floppa, då den i dagsläget (och förmodligen även när PS3 kommer) har bäst online-stöd.
Jag tror att ingen maskin kommer floppa överhuvudtaget den här generationen. Tvärtom så tror jag Xbox kommer kanske sträcka sig upp till 10-15 miljoner fler maskiner sålda än den första Xboxen som sålde i 21 miljoner exemplar.
Nintendo kommer förmodligen att nå 50 miljoners gränsen, ijämfört med Gamecube som sålde knappt 20 miljoner ex.
Och Sony, tvivlar jag på att de når 110 miljoner, men de lär garanterat sälja över 70-80 miljoner ex.
Så alla vinner på det med andra ord.
Häxjakten på PS3 <--- En intressant artikel om ämnet vi snackar om.
LIllestackarsjohnny: Det enda du gör är ju att hålla med. Är du rädd för att stå för din åsikt eller? Din stackare, säg en hårdvaruutecklare som inte lovat högt och hållt endast delar av det? Hårdvaruutveckling är som det svenska valet, det lovas vitt och brett men när det kommer till kritan så "glöms" en hel del bort. Du har missat en hel del som att tex de största "ryktena" om att xbox360 käkade skivor egentligen kom från sonys marknadsföringsavdelning. Precis som det kommer lögner från microsoft och nintendos marknadsföring. Det är ett krig som pågår och där är det mesta tillåtet, vi ser bara en väldigt liten del av allt som sker. Bc99: Nej det känns ju som om det går väldigt bra för 360:n så jag tror inte heller den kommer floppa. Måhända att begangnat marknaden på maskinfronten ökar när de andra maskinerna kommer, men det sabbar ju inte microsoft siffror nämnvärt. Sålde väl två stycken maskiner idag. PLus spel osv.
Att försvara Nintendo här är väl knappast att hålla med alla andra? Varje vettig människa borde väl se att alla har något att komma med här istället för att bara ropa "***** är bäst och de andra suger getpung" vilket ofta blir nivån här. Visa lite fler exempel på lögner om de senaste generationerna om hårdvara som varit på samma nivå som Sonys då? Jag tror säkert det finns men kommer inte på några konkreta exempel just nu. Sen deras arrogans gör också att man kan älska produkten men hata företaget bakom.
NoWice : True true, och som bekant vet vi alla att det är inte via konsolerna som bolagen tjänar som mest pengar på, då de oftast måste subventionera priserna, utan det är spelen de tjänar cash på. Och Microsoft har ju utan tvivel några heta exklusiva titlar som kommer få folk att vilja köpa den.
Little: Allt du säger om Sony och deras lögner har ju varit produktionsdrömmar. Man siktar mot stärnorna och når månen, det är i stort sett realism inom hårdvarubranschen. Var nöjd med det du får istället för att gnälla som en liten flicka! Jag tänker inte ens ta upp ditt påstående om att alla hatar nintendo då det är en dödfödd tanke. Bc: Obs, det var endast microsoft som fortfarande subventionerar sin xbox, gamecube gick ju typ precis plus och ps2:an ligger mycket plus. :) Även om det är sant som du säger det är spelen och licenserna som hårdvaruutvecklarna får in pengar genom. det är bara att titta på Oblivion, kan nästan satsa pengar på att hälften av dem som köpte xbox360 gjorde det enbart för det spelets skull. Droppar de ett par liknande titlar så har de snart en hyffsad skara xbox360 ägare ^^
NoWice : Well jag har inte sagt att PS2'an eller Gamecuben subventionerades hehe. Men PS3'an kommer vara subventionerad till priset som utav in helvete.
bc99: Men troligen kommer ju sony som vanligt gå med vinst i slutändan ^^ Även om jag gärna hade sett en mindre aktör slå sig in på konsolmarknaden (dock inte tiger telematics).
NoWice : Exakt det jag menar också. De kommer gå i vinst. Till och med jag, som bestämt mig i dagens läge att inte köpa en PS3, började nästan vika mig då jag såg trailern til MGS4. Att PS3'n kommer få ett gäng feta, och mer eller mindre oslagbara, titlar är ett faktum. Så alla som säger att den kommer floppa: Ich don't think so!
Bc: Sony har ju dessutom alltid haft väldigt många titlar av väldigt varierade områden så alltid finns det något spel som passar. Var det 6000 ps titlar och 4000 ps2 titlar eller hur fan var det? På ps tiden släppte de ju allt som gick, en jävla massa skräp men så sålde de bra också.
NoWice : Vet ej faan, men de där siffrorna du nämnde låter inte orimliga. Sony förlorar egentligen ingeting på att massa skitspel släpps till deras konsol, bara licenindrivande pengar för dem liksom.
Bc: JAg är inte 100% säker på siffrorna men jag har för mig att det pratades om något liknande. Det är fan inte dåligt. Och tänk dig den där människan som verkligen vill spela det där skitspelet som bara finns till ps eller ps2, han köper ju en sådan maskin. Ja...det är ett smart drag även om psspelen inte har störrekvalitetsstämpel på sig som grupp ^^