PS3 kommer floppa?
Ok, jag tror inte att PS3 kommer sälja dåligt eller bli en dålig maskin. Men alla verkar ju ha tagit ut segern i förskott för Sonys del. Nintendo visar upp revolutionerande saker som Sony halvdant försöker kopiera (gyrokontrollen) och har alla nostalgiker i sin ficka med sina downloads av gamla spel. De har betydligt mindre pris på sin maskin medan Sony tar typ 6500kr för sin. Microsoft kommer också vara billigare och har ändå visat upp snyggare spel på E3 än Sony gjorde. Sen har XBOX 360 enligt mig enormt starkt spelutbud med ett års försprång. Hur kommer detta sluta egentligen? Känns som att E3 väckte mer frågor om PS3 än besvarade dem. Vad tror ni?
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Nintendo chansar fett mycket, tänk om kontroll jäveln suger? vafan gör man då, då blir nintendo en flopp. Dessutom tror jag att PS3 kommer ha bättre spel än 360.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
Big-Jum P0 Inledande rapporter pekar på att kontrollen är fantastisk. Kritiken handlar om att för mycket fokus läggs på kontrollen och inte spelen samt att Wii är en maskin som inte kan mäta sig med kraften hos sina konkurrenter.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
får se om nån annan konsol kommer med rpgs .. playstation har alltid varit kung när det gäller rpg :O
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
HAha, nintendo revolutionerar inte ett skit. ^^ Allt är redan testat både en och två ggr. Philips släppte en konsol som hette Cd-i, den hade en kontroll som liknar Nintendos "nya revolutionerande" kontroll, även om enklare, fast det var ju back in the days runt 1994-95 eller nått. Sega har länge använt sig av rörelsesensorer i allt från megadrive till dreamcast. Vad var det mer som var revolutionerande? Att de gör en konsol som är hälften så dyr som övriga konsoler men inte ens en fjärdedel så bra? :O Playstation 3 kommer slå precis som 2:an, tyvärr är det så. Och jag är inte ens ps fanboy :/
Nintendo har jääävligt mycket tunga titlar, iofs bara ett sketet ff crystal chronicle bajs men andra titlar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asså jag säger såhär: vill jag stå och svinga med nått skit i luften så går jag o spelar tennis, visst det kan vara kul med något interaktivt ibland, men ibland vill man bara sätta sig ner o chilla och spela ett vanligt spel. Jag tror nintendos handkontroll kommer revolutionera men hur länge är det kul?
Suck me beautiful :D
Ak47 nu överdriver du. man kommer inte behöva stå och veva med kontrollen räcker med att röra den lite
aigt?!
Jag kommer vara först me o tracka Playstationbarnet Svensson här, om den floppar, hehe... För övrigt var PS1 dubbelt så bra som 2an..
kontrollen? Jag hoppas att dom överdriver som faan på den där.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
NoWice Philips släppte en konsol som hette Cd-i, den hade en kontroll som liknar Nintendos "nya revolutionerande" kontroll, även om enklare, fast det var ju back in the days runt 1994-95 eller nått. Sega har länge använt sig av rörelsesensorer i allt från megadrive till dreamcast. Jag provade aldrig Cd-i, men jag minns inget om att det skulle finnas gyro på den. Däremot har jag ägt både Mega Drive och Dreamcast och minns inget av att det fanns gyro i de kontrollerna. Vad menar du? Dicecard De rapporter jag har hört stämmer inte alls med det som du säger. Journalisterna från Sverige på E3 ansåg generellt att 360 hade snyggare spel än PS3, med Gears Of War som främsta exempel. Jag har sett spelen från mässan och jag tvivlar på att de skulle se sämre ut om man ser trailers på sin dator. Det kanske snyggaste till PS3, Assasins Creed kommer komma till 360 också vilket kanske skvallrar om att maskinerna är ganska lika. Du låter lite som ett fanboy. Jag säger inte det för att göra dig lack, jag vill bara inte att denna tråd ska bli en "mitt-format-är-bäst" tråd. ;) Allmänt: Jag anser inte att det finns en större mängd titlar till PS3. Så många har inte presenterats än. Exakt vilka spel är det som är så många och så mycket bättre än boxens??
Asså... både Sony och Microsoft sa "Köp en Wii och våran konsoll" känns som att Nintendo redan har övertaget redan där. Efter E3 sätter jag alla mina kort på att Nintendo kommer sälja mest!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Dicecard Du bör kanske tänka på att jag har ett frågetecken med i rubriken. Detta är för att jag vill ha en diskussion om ämnet. Jag har kickat PS2 sedan starten och har inget emot Sony. Sen är en lista med spel som till större delen inte finns än ett ganska svagt argument. Sen tycker jag att ni glömmer det jag påpekade i början. Både föräldrar och ungdomar som sparar ihop själva kommer att motsätta sig ett pris som gränsar till en ny top notch PC. Då kan man ju lika gärna köpa en. Sen är en halvgyrokontroll utan vibrationer inget som låter bra heller. Allt jag vill påpeka med denna tråd är att Sony kanske inte är den självklara vinnaren.
"Wii Will Wii Will Rock You" - haha
ni har hört talas om musarm? vänta tills ni har spelat wii :D
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
DonKrille Vänta till TGS! :)
jagvillocksåhaenblog.com
TeKoNe: Hahahahaha! ja, den f.d. nintendotummen kommer väl bytas ut mot typ... nintendo-arm/axel/handled haha :P
sotarpojken P19 :: lol :) jag fattar inte riktigt vad nintendo kontrollen är, är det bara en vanlig kontroll me konstig design eller är det som dom visade i videon här uppe att man t ex kan spela trummor me den? :/
Forumsignatur:
DonKrille Det kanske snyggaste till PS3, Assasins Creed kommer komma till 360 också vilket kanske skvallrar om att maskinerna är ganska lika. tony hawks pro skater III släpptes till både ps och ps2 ;) Sen tycker jag att ni glömmer det jag påpekade i början. Både föräldrar och ungdomar som sparar ihop själva kommer att motsätta sig ett pris som gränsar till en ny top notch PC. Då kan man ju lika gärna köpa en. Sen är en halvgyrokontroll utan vibrationer inget som låter bra heller. Folk blir mer och mer teknikbögiga för var år som går känns det som. Blu-ray kommer göra en hel del för Sonys siffror precis som dvd:n hjälpte försäljningen i japan något enormt. Jag håller med om att 6500k är lite väl mycket cash för en konsol men deras trogna kunder har sparat i två år nu så det ska nog inte vara någo större fara. Xbox låg ju på 5k när den släpptes (sedan minns vi ju iofs vad som hände där men sonys har ett mycket starkare varumärke än vad ms hade då). Blu-ray heter det Coke! Skärpning! :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
För mig så känns det som att nintendo alltid har dem tråkigaste titlarna och är enbart för nintendofans. När t.ex Ps2 hade gta san andreas så hade gamecube typ doney kongs return 67 eller nått sånt:D M en för att vara lite seriös så känns det faktiskt som att Nintendo spelas av die hard (inte filmen) nintendofans, nyfikna japaner och en liten minoritet som vill ha alla konsoler. Jag tror även att spelen kommer rikta sig mot dessa målgrupper med spel som hello kitty och kanske donkey kongs return 89 :D Medan den stora "battlen" kommer vara mellan ps3 och 360. Att 360 släpptes så tidigt tjänade ms nog stora summor på och därför kan dem hålla sig kvar i kampen. Hade ps3 och 360 släppts samtidigt hade ps3 varit den stora vinnaren. Inget snack om saken! Men eftersom Sony segar som fan, så låter dem 360 ta över marknaden, kanske inte mycket, men fortfarande a hell of a lot mer än om dem skulle ha samma releasedatum. Jag äger själv inget 360, men jag har spelat ett antal timmar ändå. Och det känns som att dem har lagt för stor vikt vid själva "chat" systemet o allt som tillhör det. Det märks ju att det är tillverkat av ms när dem försöker göra det till en halvdator eller något liknande. Man borde inte lägga den vikten på multiplayer som dom gör! Det skulle vara jättebra om 360 var ensam på marknaden, och konkurrerade med pc'n, vilket den inte gör. Så i dagsläget känns den funktionen bara ivägen för 360's pontetial. Aaaaw shiet, värsta texten...Skit samma, enjoy! extranotes: Jag vet att det inte finns något spel som heter donkey kongs return 89 osv, det vara bara ett påhitteexempel om man får kalla det så.
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Summa: PS3 kommer även i detta fallet komma ut överst på listan!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Dicecard Med tanke på att samtliga PS1 spel går att spela på PS2 så luktar ditt snack dynga. Det är väll ganska självklart att man delar upp spelen, PS1 för sig och PS2 för sig, varför köpa ett nytt dyrare PS2 om man vill spela gamla spel?
Det är ju bara att koppla in en gammal hederlig Gamecubekontroll om man inte gillar nya Wii kontrollen.
Bronx
Hahaha Nintendo? Jag trodde det här var en skämttråd först.. fast det verkar det inte vara? Gulliiiigt...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
man borde kunna lägga tyngder i nintendokontrollen så man får lite muskler samtidigt som man spelar... :P
Donkrille: Jadu, om du verkligen spelat cd-i så hade du ju förstått att det var kontrollens utformning jag syftade på. Jag nämner inget om gyro i den satsen. Kul att du ägt några av spelhistoriens bästa konsoler, och nej de fanns ju inte i originalpaddarna som följde med. Självklart, förstår du vad det skulle kostat? Det fanns dock i diverse tillbehör och andra versioner av paddar. tycker du verkar väldigt fäst vid gyro grejen :S Där har du bara en av de grejerna som ska vara "revolutionerande", som inte är det. Att sedan reserv padden till Wii ska se ut som en snes med extra knappar är också komiskt. Kan väl också påpeka till vem det nu var som sa det. Alla ps spel går INTE att spela på ps2, och alla ps2 spel kommer inte att gå att spela på ps3. Dice: Tror du verkligen inte att sp3 kommer slå hårt i japan? Ps och ps2 har ju gjort det, det är ju de konsolerna som drivit på utvecklingen av de flesta rpgna som japaner är helt galn i. Så jag tror nästan att ps3 kommer slå minst lika mycket som wii. :p
PS3 känns som om det kommer hålla längre. Det finns mycket outforskad kapacitet i dess hårdvara medan 360 är maxxad inom ett år. PS3 håller i längden känns det som helt enkelt. Spelen jag lirat på 360 HITTILLS har alla enligt mig inte imponerat. Inte spelat ett enda spel som jag fastnat för riktigt. Grafiken hittills har också varit en besvikelse. Visst ser det snyggare ut och allt det, men det käns långsamt och omständigt ut. Kontrollen är dessutom fortfarande usel med dåligt grepp för fingrar. Vem fan bryr sig om PS3 kopierade gyrot? Det är så den här branschen är byggd. Dåligt? Ja, men sant? Ja. Som sagt så förväntar jag mig inte mycket i början av PS3. Men jag är alldeles säker påatt jag om 3 år kommer vara mer nöjd än en 360 ägare.. Sen så känns det lönlöst att sitta och utse vinnare och förlorare när endast en konsol av tre är lanserade. Kommer ta minst 3-4 år innan vi kan bestämma en riktig vinnare. Då ska konsolerna ha nått sina peaks, eller vara nära inom grafiksynpunkt.
jämför xbox 360 med dreamcast, båda ville komma ut innan konkurenten (ps2 och ps3), dreamcast använde sig av cd-rom och ps2 av dvd, vilket innebar kortare laddningstider större spel osv, till en början var det inte så stor skillnad på ps2 och dreamcast heller, fast nu är det det för att dem har "maxxat" ps2an, xbox360 ville vara först på marknaden ,likadant för dreamcast. Älskade dock dreamcast mer än mina egna föräldrar. och med nintendos kontroll, jobbigt i längden tänk när man ligger undertäcket och bara kör lite freeskate på tonyhawk eller bara går runt på san andreas då är det inte så skönt att stå och veva med kontrollen heller.
hej..
xbox 360 använder sig av dvd,som förra generationen och ps3 blueray som är "nästa generation" . så som det var mellan ps2 och dreamcast.
hej..
okej men den är skitliten och skitäcklig
hej..
PS1: FF7,FF8,FF9,FF Tactics, Parasite Eve, Star Ocean 2, Koudelka, Chrono Cross, Xenogears, Suikoden 2, Wild Arms 2 etc etc PS2: FF10, FF10-2, FF11, FF12, Xenosaga 1,2,3, Star Ocean 3, Suikoden 3,4,5 och tactics, Wild Arms 3,4,5 Shadow Hearts 2,3, Dragon Quest 8, Dark Chronicles etc etc etc etc. Sony har alltid ägt rollspelsmarknade och vad jag har hört kommer dom inte sluta med det. den lilla hardcoreklick med rpgfans kommer köpa PS3 vad den än kostar. Och att ps3 skulle floppa i Asien finns inte.
Shooo bree
mazer: Det där är inte helt sant! dreamcast använde sig av gd rom formatet vilket är större och bättre än vanligt cd rom format!
Nowice: cd rom och GD rom har 700 eller 650 mb, bara att GDrom skulle vara piratskyddat
hej..
Mazerfaka> Eehm. GD-Rom skivorna till Dreamcast rymmer strax över 1GB.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förövrigt står GD-Rom för "Gigabyte Disk", vilket säger en del..
bat: aaså? okej sega var dem iaf, plus att inga av spelen använde sig av mer än 700 mb eftersom att man kunde tanka alla spel
hej..
mazterfakup: Säg inget om du inte vet vad du pratar om, det är vanligt sunt förnuft! Bara för att du enbart spelade brända spel behöver inte det betyda att alla andra gjorde det! Jag vill se dig sätta in ditt brända dc spel i din dator och få samma resultat som om du sätter in ett original dc spel men jag antar att du inte visste att det på en del dc spel fanns extramatrial som man enbart kunde komma åt genom atta nvända en dator. Och vad snackar du om sega? De hade bättre laddningstid än vanliga cdskivor. Shit. Dice. Ps2:an kan fortfarande inte spela alla ps1 spel :P Precis som ps3.an inte kommer kunna spela alla ps1 eller ps2 spel :)
Maerfaka> Haha, skojaru du? Otroligt många spel är långt över 700MB... Dock är många spel rippade/har videos downsamplade. Plus att spelen brändes på så sätt att man brände spelen på "minuterna" så att säga, snarare än MB:en. Mao va ISOna "79min" eller "80min", ist. för 700MB-800MB om du förstår.
Har man inte Japans stöd så kan man inte vinna några konsolkrig. Så jag tror inte Xbox360 kommer sälja mest.
Kommer alltid finnas en rik överhet som kommer ha råd med PS3, och de som egentligen inte har råd, har väl sålt sina PS2'or vid det här laget, och sommarjobbar ihop resten av summan. Och ja, det är sant att 360 inte har så snygg grafik. I butikerna så är de oftast utställda med en Samsung HD-TV som får allt att se snyggare ut. Och med tanke på att Wii inte kommer kosta mer än 1600 kronor i Japan, så tror jag inte att den kommer floppa.
At the gates of Eternity...
Är det bara i Sverige alla ska hata Wii? Det ju E3:s mest besökta monter om jag inte hade fel och alla som testade den verkar vara grymt imponerade. Det enda i sammanhanget som är töntigt är då folk ska vara "coola" och kalla nintendo för barnkonsol. Om nintendo dessutom fixar lite möjligheter att sammankoppla ds med Wii... Oj oj oj, då kan det slå stort med tanke på att ds säljer typ 140 000 ex i veckan bara i Japan. 360 har bra grafik, testa spela GRAW, Fight Night 3 osv i Hd så får ni se... Sen att de släppte den för tidigt så att många utvecklare inte han börja utnyttja kraften på ett bra sätt är microsofts tabbe. PS3 kommer jag köpa enbart för MGS4 som det ser ut just nu. Men om Sony bara har ljugit hälften så mycket om den som ps2 (emotion engine osv) så lär det vara en schysst maskin. Både 360 och ps3 kör en PowerPC-cpu på liknande klockfrekvenser, är inget rymdhopp som vissa verkar tro så den grafiska kampen kommer kanske bli som mellan gamecube och xboxen, om ens det som jag har läst det. Ps. Varför spelar folk fortfarande Final Fantasy? Krystade överhypade rpg:n där skaparna sedan länge övergett skeppet... Sedan nian har det varit helt skräp enligt mig Ds.
Sen måste jag lägga in lite försvar mot Nintendo igen som får ta oförtjänt mycket skitsnack här. Säg mig en CD-I kontroll som var i närheten av lika uttänkt och användbar som Wiidosan? Varken i utseende, komfort, funktioner osv har någon av CD-I skitsakerna varit i närheten. Grejen är att de, som med ds, tar redan testade saker och gör det BRA. Klart folk har haft touch screen förut på saker men har det varit användbart? Likadant här, rörelseteknologi har säkert funnits i saker förut men ingen har gjort något vettigt av det.
Dice: Så äre. :) Ps3:an ska klara ca 60% av ps2 spelen, ps2an klarar väl 80 % eller mer av ps spelen. LittleJohnny: Nu skiljer det också tio år mellan kontrollerna och troligen nio siffriga utvecklingsbelopp, så...
B-Lunds inlägg visar väl åter igen bara på att det bara är sura tonårssvenskar som fortfarande försöker klanka ner på Wii.
LittleJoho! Haha, kan du inte komma på något eget atts kriva? Din stackare! Jag ser fram emot när hela uppställning av nya konsoler finns att spela på, djäkligt sugen på de nya spelen också. Trots allt så är det dock inte hårdvaran som är viktigast utan spelen på den.
LittleJohnny Va? Vad yrar du om? Vissa föredrar andra konsoller än du. Lär dig att leva med det Obs. Känner faktiskt en kille från honduras runt 30 år som inte tycker om nintendo heller;)
Shooo bree
MC_kötthuvuE P21 Jag försökte slippa det. Kan tyvärr inte ta på mig ansvaret att fanboys saboterar varenda tråd om ämnet.
PS3 kommer inte floppa, den kommer snarare äta upp alla andra konsoler, och tro inte att jag är en fanboy för att jag äger en 360 och tror inte att jag kommer fixa en PS3:a pga priset. Kanske efter några år då..
cva ?
tror inte PS3 kommer floppa... däremot tror jag knappast de kommer sälja något större för 6500:-... tror däremot de kommer upptäcka att försäljningen inte går i topp, så tror därför de kommer sänka priset brutalt med tiden... tror nya nintendot kommer va softast...
http://www.myspace.com/akinonline
NoWice: Vad har jag snott? Eller varför säger du att det inte är mina egan åsikter? Jag kommer köpa alla tre för att alla har något att bjuda på, men har svårt att lita på sony (konstigt efter alla lögner?) och tycker nintendo får alltid för mycket skit här på whoa, så enkelt är det. Jag har en 360 redan nu och finns kanske inte en massa superspel men Live och Graw, PDZ + geometry wars duger gott än så länge.