I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spel som du aldrig klarat

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

DJ

2005-12-21 23:17

Spel som du aldrig klarat

En tråd om spel du aldrig klarat av någon anledning. Kan vara olika som t ex att du inte orkat, spelet var för svårt, spelet sög etc etc. Gärna spel som du spelat om och om igen men aldrig spelat klart.

Meningslös tråd? Visst, men vad gör man inte en mörk onsdag i december? Anledningen till att jag kom att tänka på denna tråd är att, enligt min smak, är det speltorka nu så jag dammar av gamla spel.

Började med en ny karaktär på Morrowind (PC) som är ett spel jag börjat om på säkert 10-15 gånger utan att klara det. Spelat som längst till slutbossen. Inte ens tacklat Tribunal eller Bloodmoon som jag har installerat också. Anledningen till att jag aldrig spelat klart detta underbara spel är flera. En är att jag har en tendens att börja om i RPGs. Gillar att hitta på nya karaktärer. Sen har jag laddat ned massa mods under åren som spökat med vissa sparade spel. Sen tröttnar jag på min karaktär eller något liknande. Nu skall jag klara ut spelet innan Oblivion är här...

Mina top 3 spel som jag spelar om och om igen utan att klara.

1 - Morrowind (PC)
2 - Neverwinter Nights
3 - Baldur's Gate II

Droppa...

4star - Cut the fuck up...

2005-12-21 23:31
Baldurs gate... I? Gillar också mest att skapa gubbar... karaktärer kanske det heter förresten. Sen är jag riktigt, ordentligt USEL på datorspel. Är bättre med konsoll. Hursomhelst lyckas jag aldrig ens ta mig förbi den där gruvan. Å mitt team brukar bli argt på mej för att jag aldrig går dit för jag bara flummar omkring och utforskar istället. Eftersom jag vet att jag ändå inte klarar den :D

Alice... Datorspel. Svårt. Dock tog jag mej sakta men säkert framåt. Tills jag gjorde ett uppehåll... Å sen blev det aldrig att jag började spela igen...

Mest skämmiga som jag inte klarat. Som förbålt Zeldafreak dessutom... Majora's Mask. Tog en paus å sen blev det inte att jag fortsatte.
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2005-12-21 23:31
För övrigt gillar jag tråden ^_^
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."

2005-12-22 00:25
dem där jävla splinter cell spelen driver mig till vansinne.sen har jag inte klarat det nya 007 spelet heller
Sövermanland

2005-12-22 01:54
Final Fantasy IX
FF X
FF X-2

etc etc etc. Det är många spel jag börjar på men sen aldrig avslutar av olika anledningar. FF IX vet jag inte varför jag slutade spela, blev bara så... FF X fastna på nån jälva boss som jag aldrig klarade så då slutade jag. FF X-2 kom jag till sista bossen med orkade inte klara den :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-12-22 05:26
zelda-majoras mask (körde sig fast på stone temple)
perfect dark (sista bossen vet hur man gör, tro det bugg i bara mitt spel)
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"

2005-12-22 05:30
pagemaster till snes - svåraste spelet EVER
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-12-22 05:38
fallout 2, fan va jobbigt att man inte hade högre lvl på lockpick .. GAH

sista lvln på första C&C

2005-12-22 11:00
Star Ocean 3

Kom till sista bossen (är typ 3 bossar i 1 eller något), klarade 2 av dem, dör ALLTID på sista. Har testat 5 gånger ungefär.
För att levla måste man gå igenom någon slags labyrint, jag gjorde detta till slut och det tog mer än en jävla timma. Hade ingen ork att levla efter det, och sket i spelet i princip. Someday though.. :D
kichi
Skivsamlare

2005-12-22 11:25
1. Turtles (NES)
2. GTA3 (PS2)
3. FF X (PS2)
fair enough..

2005-12-22 11:51
jag har aldrig klarat sista bossen i half life 1, eller så var det opposing force :P
Forumsignatur:

2005-12-22 11:55
Prince of persia(originalet alltså) - helt jävla omöjligt. Krävdes sån jävla exakt precision som man fick damp på. aldrig ens i närheten av att klara det

Metroid Prime - Är på sista bossen, men rummet innan är så jävla nerjobbat att man fan inte pallar att sätta sig framför skiten igen. Jävla spawnande färgdelade metroids som sätter sig på en å fuckar allt när man hoppar omkring

2005-12-22 11:56
Mår inte folk dåligt av att inte klara sina spel och därmed missa upplösningen på storyn?. Jag tvingar mig själv att klara alla spel jag spelar nu för tiden. Om jag lägger ihop dagens generella svårighetsgrad samt min spelerfarenhet så skulle jag närmast bryta ihop om ett spel visade sig vara för svårt.

Förvisso hade jag en hel del problem med devil may cry 3 när jag började spela det men efter ett tag så lär man sig ;)

två spel jag spelat en jävla massa men inte klarat är solomons key och lolo. Mitt minne säger mig att de var riktigt svåra.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2005-12-22 13:28
Ghost n goblins ...nån som klarat det?

Zelda Majora's mask
..börjat men aldrig kört klart. måste fan göra det.

Final Fantasy X ..spelade ett tag..men inte min grej det där. Inget jag vill spela klart.

kan inte minnas om jag nånsin klarade Bionic Commando ..eller om jag kom väldigt långt varje gång..detta va många år sen liksom.

2005-12-22 14:08
red alert 1! Skit svårt ju. Klarade den ryska sidan hur lätt som helst, men sen del allierade...skitsvårt. Red alert 2 var ju rena barnleken i jämförelse.

Baldurs gate 2. Kom till sista bossen, vad han nu hette... hade t.om tetsat att spela mot honom en gång, fast då gick det å h'lvete...så nösta dag när jag ska testa har min bror slängt det! En traumatisk upplevelse jag fortfarande måste beabeta...

2005-12-22 14:37
Baldurs Gate 2 går mig på nerverna. Jag hinner aldrig spela klart innan det är dags att formatera hårddisken igen.

2005-12-22 15:53
HenkO

b inic commando är ruggigt svårtmen ack så lysande :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2005-12-22 16:00
Ninja Gaiden 3 (Nes)

Efter att ha klarat av tvåans infernaliskt svåra slutboss så tänkte jag ta mig i strid med trean. Men kommer fan inte ens längre än 2-4 banor.

2005-12-22 16:36
Nuförtiden känns det som att man bara klarar runt 20% av alla spel man spelar. Eftersom att när man var liten enbart fick kanske 4 spel om året så nötte man ju sönder skiten medans man idag bränner alternativt köper på import och har 20 rpg liggandes på hög som man inte hunnit spela pga jobb, flickvän etcetc.
Spelar just nu Dragon Quest 8 och blir mäkta förbannad på svårighetsgaraden efter 40 timmars spelande. Högst upp i högen av spel som ska spelas så ligger Monster Rancher 4 vilket jag sneglar på varje gång jag möter svårigheter eller blir minsta otålig på att inte hitta rätt sak för att få spelet att gå vidare.

Oj då glömde visst att sätta punkter.

Riktig spelglädje infinner sig enbart när man är fattig är min slutsats. PUNKT
Shooo bree

2005-12-22 16:42
Senast avklarade spel
1. Front Mission 4
2. Fallout 2 (igen)
3. Sagan Om Ringen: Tredje Tidsåldern
4. katamari damashi

Senast "Jag orkar inte spela skiten längre"
1. Dark Cloud 2 (Tröttnade efter 40-50 timmar)
2. FF7 (Skulle varva spelet men orkade mig bara 20 timmar in)
3. Arcanium (Var kort och gott för tråkigt efter 15 timmar)
4. GTA: San Andreas (Tröttnade inte utan gav upp på skiten efter sömnlösa nätter.)
Shooo bree

2005-12-22 20:36
Ghost in the shell till ps1.

fyyy fan!
john über alles

2005-12-22 20:48
zelda 3, kommer halvägs in i darkworld varje gång innan jag ledsnar och börjar på nåt annat.
all fire burns, little baby, you´ll learn
Groupie

2005-12-23 02:39
Fantasia till sega mega drive
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2005-12-23 07:22
Roboworrior Nes
Clu-clu land Nes

2005-12-23 07:33
ni som fastnat på Majoras Mask kan säga till om ni vill ha tips, jag kan det spelet utantill.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-12-23 11:35
ninja gaiden till xbox, spelet var väldigt roligt men det blev så himla svårt efter ett tag så att man inte orkade slita med det
Hojt!

2005-12-23 12:12
- Quake
- Super Mario Bros III

2005-12-23 12:18
Ganska många... Men Fallout 1 & 2 är de som retar mig mest.
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2005-12-23 13:02
Misery_chick Bra att veta..jag ska snart börja me liret.

2005-12-23 13:18
final fantasy x2...har inte kommit alls långt bara t nåt monster i zanarkand som ja aldrig klarar...d e så jävla mkt sämre än x me så man e inte hälften så motiverad att köra vidare...

gta3
har fastnat på ett uppdrag där man först ska sno nnån grej ur ett plan o sen åka o göra nått vi byggarbetsplatsen där columbianerna härjar..dör alltid där...

majoras mask
minns inte ens vart ja har fastnat men d e lite efter man har dödat det stora skelletet som e vi kyrkogården

kingdom hearts
kört fast o bara inte orkat köra vidare

max payne
har fastnat i parkeringshuset me pyttelite liv o massa gubbar överallt...fyfan vilket svårt spel d e btw...

en död moderat är en bra moderat

2005-12-23 14:24
kingdom hearts: chain of secrets
till gba. tror ja klarade ca; 70% av spelet, sen blev de alldeles för svårt, gillar inte heller upplägget att man slåss med kort. känns mer som chess än ett rpg spel =P
aigt?!

2005-12-23 15:31
Organmueller
Håller helt klart med dig men rpg håller ändå längre.
Ett rpg kanske man tröttnar på efter 40 timmar medans man klarar ett Tony Hawkspel på en dag.
Shooo bree

2005-12-23 16:41
gta3 (ps2)
palla?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-23 16:48
Jag har klarat alla spel ja ens rört...
Det är bara en spel som jag kan fan i mig aldrig i livet klara..
Har inte ni inte kört denna spel så vet ni INTE va svårt är!!!
TRANSFORMER till nintendo fy fan asså hatar den spelen!!!!

2005-12-23 17:11
Grim Fandango - Knepigt som fan
Ikaruga - Kommer inte förbi 3e banan =(

Turtles 1 på Nintendo - Undervattenbanan fick mig och gråta.
Faxandu - JAG HATAR DIG!!!
Zombies Ate MY Neighbours - Kom till sista eller näst sista banan av alla dom 70 banorna eller vad det nu va.
Super Mario 2: The Lost Levels - Lätt det svåraste mario spelet.

+ En jävla massa andra NES och SNES spel....spelen va svårare på den tiden, speciallt på NES.
A Profound Hatred of Man

2005-12-23 17:48
Ice climber är oxå ett jag försökt många gånger med..men tappar humöret..dessutom är det jävligt svårt tycker jag

2005-12-23 18:06
Skell, då måste du börja lira Faxandu igen ett utav dom bästa spelen jag spelat!!

Shadowgate är dunder de med!

2005-12-23 18:17
Misery_chick

en guide till couples mask lär ju bara ta cirkus 3 inlägg ;)

2005-12-23 18:50
Larzuzk P24

Nej det är det inte. Faxandu är spelet som Belsebub tvingar de fördömda själarna och spela nere i den sjunde cirkeln av helvetet. Så svårt är det spelet....iaf vad jag kommer ihåg.
A Profound Hatred of Man

2005-12-23 22:09
Skell P19

fan va ja känner igen d där me vattenbanan...har heller aldrig klarat den o kommer nog aldrig göra d heller

2005-12-24 02:06
casp_ P20
Jag har klarat den några gånger men när jag va klar hade alla turtles så jävla lite liv så jag kom aldrig nånvart på banorna efter =D
A Profound Hatred of Man

2005-12-24 02:07
vart kommer man efter den banan elle?

2005-12-24 03:54
När ajg tänker efter har jag aldrig varvat ett ända spel tror jag, helt själv då.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2005-12-24 10:14
Xena

en jävla skillnad på turtles I och II. Ettan är riktigt svårt (tvåan är inte lätt heller)

2005-12-24 21:39
Rygar till NES,jävla Rygar!Det jagar mig fortfarande om nätterna.

2005-12-25 04:19
half-life 2 .. vad händer när man klarar det? pallar inte spela om allt igen.... :S
livet

2005-12-25 09:49
Zelda: Wind Waker.. Jag har precis varit i temple of time, men stängde av spelet där och rörde det inte på 3 månader. satte på det igen, och kommer inte ihåg ett jota.

2005-12-25 10:35
alex the kid till sega..

fyfan det är komplett omöjligt det spelet.

2005-12-25 13:07
punch out till nes 8. fast min kompis farsa tog tyson. vi lyckades bara ta oss dit dock :O :P snabb som eeh arf erm är han iaf. heh
människorna i min tillvaro är som glasdörrar
antingen ser jag igenom dem
eller så öppnar jag dem och går igenom

2005-12-26 03:18
Jag körde final fantasty X typ 60 -70 timmar sen sparade min lillebrorsa över så det var ite knäckane ;)

2005-12-26 16:15
MMX3
Sista bnossen (/&%"/)!/&%#
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."