I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shadow of the Colossus [ps2]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-03-03 15:00
Vafan, det visste inte jag heller. Fast, spelet är ganska lätt. Tyckte jag iallafall. Sen kan man ju göra tricks på hästen osv, finns det fler hämligheter tro?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-03 15:02
asgrymt spel, letar efter den 12:e bossen nu, o faktiskt så har de inte varit så svårt me kontrollen så länge man inverterar kameran både horizontalt och vertikalt men håller aim kontrollen på normal... detta spelet e nog de bästa visuellt och episkt jag sett på ps2an.

ps, jag tror nog jag ska checka ut ico oxo...
Ja'da!

2006-03-03 15:22
aa jag sköt ner en vitsvansad ödla o plockade upp han me O, fast däremot e frukten nåt nytt...
Ja'da!

2006-03-03 15:27
-Slacker- P19 jag har lagt en del ti på att utöka min gripmeter..den är nu delvis utanför skärmen :) och min kraftmätare är nästan hela vägen från höger till vänster nu..men bör tillägga att jag kört 2 varv nu.

jag känner till hemligheter..men ska inte spoila här väl?

jag har ett mål nu..att klättra upp för templet..det ska gå.

2006-03-03 15:30
Henko, skriv bara ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-03 15:44
ok..jag e sugen på att avslöja :) det e inga jättegrejer dock.

[[]]]] :

[[]]]] :

[[]]]] :

Som många nog märkt så kan man få 8 items om man kör time attack. till exempel Lizard detection stone, Fruit Tree Map, Mask of Power, Cloak of Deception.
man får inte samma grejer i Hard mode. ett par grejer är väldigt användbara..

Man kan spela med en brun Agro..klara alla kolosser i Time attack på normal mode..och håll inne fyrkant när du startar nytt spel eller laddar ett gammalt.

finns även vit Agro..klara Time attack på Hard mode..håll inne cirkel sen.

Secret garden..kommer man till om man klättrar upp för templet..som jag inte lyckats med än.

2006-03-03 15:57

Jag har klarat ut spelet, men jag hittade inget nytt i menyerna och så :S... Men när man skapar nytt game så har jag mindre mätare, är det hardmode?

2006-03-03 16:12
när du fått fram Hard mode så kan du välja New game Hard mode. som står under New game.

2006-03-03 16:13
wtf, jag har inte fått fram det, även fast jag klarat ut det :<

2006-03-03 16:25
det ska stå att man låst upp Hard mode och Time attack ju

2006-03-03 16:34
Fast, jag stängde av spelet när det stog "END", det kanske inte var så bra?

2006-03-03 16:44
testie nä :) tryck X när det står END så löser det sig nog. du har väl sparat innan sista kolossen?

2006-03-03 17:19
jag hittade frukt och specialödlorna själv, jag tycker det är bra att man itne får veta det innan. Det blir mer utforskning och testa sig fram, så mänskligt som jag tycker spelet ska kännas.

SPOILER FÖR SISTA BOSS

Och sista bossen så får man också leta lite själv, hugg honom i höger handen när du hoppat dit så drar han upp handen för att titta på den. Sedan skjuter man en pil i axeln på honom och då kan man hoppa till axeln. Just det där pil-i-axeln tog jävligt lång tid för mig att klura ut (såg inget märke) men annars var inget nåt problem. Och kameran har jag aldrig riktigt kunnat klaga på, har aldrig dött på grund av den.
12.

2006-03-03 17:45
spoiler >>>>

Just ja, glömde axeln saken...

Spelar det på hard nu btw ;)

2006-03-06 19:16
har soundtracket nu :) bra grejer

2006-03-06 19:29
Har hela datorspel/konsol gått och blivit efterblivna?

HenkO har ju fan skapat en spoilertråd redan.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-03-06 19:48
ja den tråden vill folk inte använda tydligen.

2006-03-09 15:32
har läst igenom tråden och ingen har nämnt detta innan:

min tanke var att eftersom det finns en så sjukt stor värld som är helt tom. så måte det ju någonstans finnas ett ställe som är lite hemligt. ni vet som en secret i gamla quake eller nått =) så jag började leta. ngt jag lagt märke till är att templet där man börjar ser ganska klätter vänligt ut men inuti finns det ingenting som man kan klättra på.

jag drog ett varv runt templet för att se om det finns ngn väg upp, sen så red jag hela vägen efter bron man kommer på i introt men hittade inget. när jag kom tillbaka till templet så såg jag att jag hade missat att se en sån där vinranka som man kna klättra på. man kan alltså klättra upp på templet!! vinrankan finns (om bron går norrut från templet) på den nord östra sidan. jag testade att klättra upp där men wanda klarar inte hela vägen ännu. jag ska försöka äta lite ödlor och se om jag kommer upp då.

om ngn kommer upp får ni gärna messa mig och säga om det fins ngt däruppe!!
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008

2006-03-09 15:39
errk jo jag skrev det i min andra tråd..med spoilers i. att mit mål är att klättra upp för templet..Secert garden finns där uppe. min grip-meter är fetestor..utanför skärmen..men jag orkade inte hela vägen ändå. om jag nu tog rätt håll..för det finns två ställen att klättra på tror jag.

2006-03-09 15:44
jag letade efter den tråden med sökfunktionen men jag hittade inte den.. vad heter den?

2006-03-09 15:49
du ett tips bara. jag komer högre upp om jag hoppar istället för att klättra. håll in r1 tryck in trekant och pressa analogen uppåt. då hoppar du uppåt istället. du kanske lyckas komma högre då?

2006-03-09 15:53
http://www.whoa.nu/community/forumMessag ..

det tar mer på kraften när jag hoppar så..men ska testa igen sen.

2006-03-09 15:57
Ska det inte finnas någon liten dold avsats där man kan vila när man ska upp till secret garden? Har för mig att jag läst om det någonstans.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-06-04 15:14
http://www.youtube.com/watch?v=QHK93hxvcNo&mode=related&search=

nån som sysslat med såna stunts? :) Jag visste inte man kunde volta så..

2007-06-04 18:34
Ser ganska festligt ut. Exakt hur går man tillväga för att flyga omkring på detta vis?

2007-06-04 20:28
ja det e frågan..jag har inte testat än. men för att ställa sig på Agro så håller man inne R1 o trycker uppåt väl?

2007-06-04 20:34
så här skriver han som gjort videon..

for flips, do the same, but jump off as agro is running into a barrier (some area where he/she cannot go). in other words just as agro is turning away, jump off of the saddle.

2007-06-04 21:50
makes sense. NU är mitt ps2 måttligt pajj så jag får vänta ett tag med att volta runt. Upptäckte för ett tag sedan at jag har 2 kvar på hard.

2007-06-04 21:56
förut när jag spelade det så hade jag typ tagit alla ödlesvansar o så mycke frukt som behövs för att ha full kraft...inte så uppskattat sen när mitt minneskort blev corrupt..har hänt mer än en gång dessutom.

2007-06-05 10:53
http://youtube.com/watch?v=_tmctrjvQ-M&mode=related&search=

det hoppet från kolossens svärd direkt till huvudet är imponerande.

2007-06-05 19:10
Jäklar vilka hopp, nu blev jag grymt sugen på att spela igen.   :o
Tjejer på krogen är bara ute efter en sak, bilder på Fidel.

2007-06-06 10:24
men shit, nu måste jag börja spela det igen.
Hade no clue om allt fräsigt som fanns..

2007-06-06 10:27
jag ska oxå spela igen :)

vet ni hur man fixar såna videos? jag har bara gjort det med PES repriser..men det e ju inte samma sak me detta till exempel.

2007-06-06 19:59
asbilligt på webhallen nu, ska snart hämta ut mitt :)

2007-06-06 21:40
dock, måste jag lägga in här bland alla hyllningar, så kan jag ibland känna mig lite, lite ensam i den där världen. Man vill liksom snacka med någon, eller få "konsumera" något.
Fast då hade det ju iofs plötsligt varit ett rpg. kinda.

2007-06-07 01:21
TheMatt, det är helt klart påfrestande, det håller jag med om. Men det är ju det som är poängen, det ska vara ödsligt och ensamt. Som en motsats till ICO, antar jag. Fast jag upplevde inte ICO som väldigt klaustrofobisk, missade jag något?
Tjejer på krogen är bara ute efter en sak, bilder på Fidel.

2007-06-07 09:21
jag började köra nu igen..och ska försöka ta flera kolosser på ovanliga sätt..har lyckats med de två första iaf. den tredje så ska jag försöka göra det där hoppet från svärd till huvud :)

2007-06-13 02:47
All heder åt Agro, men när jag är klar med det här spelet så kör jag hästjäveln till limfabriken!! Maken till stönig jävla hundmat ...