det hade nog fått högre betyg om det fanns några småfiender runt om i världen..och några pussel att lösa för att få saker typ. men det återstår att se för mig va jag tycker..jag älskar ju att utforska stora världar..me varierande scenery
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vafan hände där uppe? Aja..länken kom fram iaf.
Jag får ångest. Det här är fel. Jag tycker synd om de gigantiska sakerna som oftast bara vandrar runt och helst skulle vilja vara ifred.
HenkO - fel, det är ett minimalistiskt spel va fan. hade det funnits småfiender hade de bara varit ivägen, det hande känts överflödigt bara för att göra upplevelsen drygare på något sett. nej tack, utforskande och sen bland de bästa bossfighterna i ett spel någosin. otroligt bra.
12.
j-adD P20 men ändå..det hade nog fått högre betyg i några recensioner. jag vet inte då jag inte spelat det än. men jag tror inte det e nåt jag kommer tänka på iaf.
idiotrecensioner i så fall!
12.
som dom säger på IGN..att det är svårt att recensera ett sådant spel..då det är ett konstverk..o det är väldigt individuellt hur man upplever det..nåt sånt typ. jag är iaf så jävla säker på att jag kommer bli helt förälskad i spelet.
BC21 kolla in klippen
http://media.ps2.ign.com/media/490/49084 .. Det e inte alls så som du undrade över. Det gäller att komma på hur man ska komma upp på jätten o hitta dess svaga punkt. klättra, hålla i..man kan lätt skakas av.
Det är väl utformade kontroller när man klättrar, du håller in en knapp för att hålla i hår/gräs/kant osv, en knapp som man hoppar med, en knapp som man stabbar med svärdet, osv. Ofta är det själva klättringen rent tekniskt som kan vara svår.
grabben, testa spelet sen o döm sen
BC21 - det är inget alls som god of war eller liknande, man är en liten människa, inte mer. Man får fundera över hur man ska komma upp på kolossen, ta sig upp, leta efter de svaga punkterna och stabba dem ungefär.
12.
japp, inget sker per automatik.
Hur stor är världen jämfört med GTA SA? Tröttnade ni på spelet snabbt?
Reality has become a commodity
världen ska tydligen va riktigt jävla stor. tror det va gamereactor som sa att den va mycke större än Ocarina of time till exempel. + inga laddningstider nånstans.
j-whoa - spelet går väldigt snabbt att klara av, och världen är stor ja.
12.
j-whoa P20 : världen är stor men man utnyttjar den inte på samma sätt. Jag jämför hellre spelet med en lummig 1400tals målning en med san andreas.
två dar kvar!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
nu får man hoppas man får det på releasedagen..litar inte helt på tvspeloteket. nappade på deras erbjudande bara.
valero - jag med. kanske inte just 1400-tal dock :)
12.
en dag kvar!
valero - för skulle jag jämföra spelet med nån konst vore det william turnet eller caspar david friedrich, som lbåda evde på 1800-talet
12.
Visst kan jag hålla med dig (specielt vad det gäller specifika platser), men för mig är tex:
giorgione , närmare i stämmningen.
För övrigt väldigt kul att se hur inspirerat teamet är av konsthistorien. I princip hela icos design är ju en parafras på de chirico.
jepp, visst är det slående.
blir lite besviken om jag inte får mitt exemplar imorgon..rätt logiskt :)
fick man sitt spel idag? nej då!
Var på game idag... det hade inte kommit in än...
tydligen e releasen imorgon..mitt skickades idag. känns inte så tungt nu :)
jag håller med im ico chirico-grejen, men giogrino ser jag inga kopplingar alls när det gäler hans sätt att tänka, kanske lite på hans sätt att måla. men hela hans feminism-grej som dyker upp (senare i hans liv?) t.ex. synd ju inte alls.
12.
Det finns ju en chirico-målning som verkligen är japanska omslaget av icp
12.
j-adD P20 : Jag snackar enbart om målningarna (framför allt landskapen), inget om budskap osv. giogrino tog jag mer upp som ett 1400 tals exempel.
Det är ingen chirico målning, plagiat ;)
om det är denna du menar
jag vet, jag tänkte posta bilderna men orkade inte :)
12.
har inte börjat än. jag brukar göra så här när jag får hem ett nytt spel som jag väntat länge på..konstigt nog så börjar inte spela så fort jag fått av plasten. nej jag väntar tills mer framåt kvällen..låter nog konstigt
Hahaha, självplågeri. Jag brukar ladda lite jag med, men typ byta till gibbkläder, gå ner och handla lite gibbmat, fixa belysningen osv :) Sen är det gameon.
ingen logik egentligen..man har längtat efter spelet länge o så när man väl har det så.."nä jag väntar lite till". känns bättre att börja på kvällen. förresten..i nya Super play recenserades ICO...och fick 10..är det verkligen värt det? handlar mycke om känslor o så antar jag. jag ska köpa ico sen tänkte jag.
Ja köp det, Skulle kunna ge det 5/5 men inte 10/10. Jag utgår dock ifrån att inget är perfekt, så mina absoluta favoritspel (däribland ico och sotc) ligger på 9/10 , 98% osv.
valero vad står sotc för?
s hadow o f t he c olossus ;)
ingen som lirat det?? väntar tills efter helgen, men droppa era intryck!! Gudomligt, underbart eller bara bra?
jag lämnar intryck snart :)
HenkO P25 Förvånar mig att du inte spelat Ico.. du som verkar vara Whoas största spelnörd. :)