I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-06-14 13:19

Köpa hörlurar?

Hej hallå!

Nu är det som så att jag måste ha ett par nya hörlurar, ett par att ha privat och de gånger då jag spelar skivor ute. Behöver inte ha någon super-modell men vill ha ett par bra och snygga lurar liksom.

Vart kan man köpa det, bra butiker? Vad har ni för några? Vilka tycker ni är snygga osv osv? Tips välkomnas.

Jag gillar limited-edition grejer och sånt och vill HELST undvika WESC-lurar.

Tack på förhand och puss på er.

(Inlägget ändrat av Squirtle 2011-06-14 14:19:48)

2011-06-14 13:28
Skull Candys Roc Nation Aviators ar grymma
Lite klyschigt, men Beats by Dre..
Ludacris har ju kommit ut med sitt nu, Soul by Luda. Skulle kunna vara bra, har ingen aning..
V-Jays sags vara bra ocksa..
Sjalv skulle jag kora pa Munitio for att dom ar sa javla snygga..
Munitio
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2011-06-14 14:07
ursäkta men har du bott under en sten hela livet och sen nu plöttsligt lyckats bli fri? om du bor i en stad med butiker är det ju bara att kolla? om du köper hörlurar i form av öronsnäcker köp sånna som isolerar ljud utifrån.

2011-06-14 14:24
Problemet är ju att går man in vanliga butiker så är det ju bara samma jävla WESC och Skullcandy lurar ÖVERALLT. Tänkte om det fanns några ställen med lite roligare grejer.
Admin

2011-06-15 11:11
Jag använder just nu ett par Urbanears (sådana) och det funkar bra. Lite ovant i början men de stänger in ljudet bra och blir inte obekväma. Känns inte som att ha öronproppar som vanliga bds. Handsfreen är dessutom ovärderlig. Skönt med tygsladd. Tyvärr har de, precis som alla mina hörlurar gör eftersom jag har telefonen byxfickan, börjat glappa nere vid pluggen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-06-15 23:09
Ja, jag har sneglat lite på Urbanears, men sen vill jag gärna ha något som är lite mer annorlunda.... Pretentiös töntig kille verkligen haha
Admin

2011-06-16 00:11
Jo, Urbanears sprider sig som en förkylning på dagis just nu. I synnerhet de stora lurarna. Så är du ute efter att vara unik och ensam om din stil ska du nog titta åt nåt annat håll :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-06-16 15:00
Haha ja men lite så, Urbanears, WESC och Skullcandy känns lite tråkigt, om det inte är i någon rolig modell som inte är så vanlig.

Det är ingen som har tips på butiker med olika märken och modeller?

2011-06-17 09:09
jag blev av med mina bose quiet comfort i helgen men kirrade ett par beats i tisdags. Mycket nöjd! dock saknar jag nog mina bose fortf. =(
tut!

2011-08-02 12:07
Nu är Munitios att köpa i Sverige. www.munitio.se as gryma

2011-08-06 14:27
Evolution P27: Urbanears. Du säger att snäckorna är bra. Vet du hur hörlurarna är? För jag är sugen på att köpa ett par snygga hörlurar (som urban). Men jag tycker att ljudet är viktigare. Vet du om det är bra ljud i dem?
Vart i Stockholm kan man köpa dem?

2011-08-21 17:58
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin

2011-08-21 22:03
ska du köpa lurar ska du köpa audiofil lurar såklart!
AKG k701 är grymma. kolla ALLTID frequency response innan du köper ett par lurar:

Visar vilka toner lurarna är kapabel att återge.
Hittar du ingen graf när du söker på hörlurarna och frequency response så är dom med stor sannilikhet dåliga, dåligt ljud och dålig kvalite. Du komemr vilja byta inom något år högst.

2011-08-21 22:10
akg k701 har blivit framröstade till bästa hörlurarna som existerar flera gånger, och är inte särskilt dyra. sjukt nöjd med mina.
KOM IHÅG: bra lurar har en inbränningstid, dvs dom låter bättre å bättre med tiden.
Akg k701 har en inbränningstid på 700 timmar för att låta maximalt bra. jag har haft mina igång kanske 50 timmar sammanlagt, men är sjukt imponerad.
hade ett par shure srh440 innan. också sjukt bra med ett grymt bra pris, men inte alls i klass med akg k701.
http://www.headphone.com/headphones/shure-srh440.php
tryck på grafen för att kunna lägga till olika hörlurar i den så du kan jämföra hur bra dom är.
kom dock ihåg att läsa recensioner ordentligt innan.
vilka frekvenser är inte allt som avgör hur bra lurarna är.. ksos porta pro har tex bra frekvens omfång, men brister endå i ljudkvalitet som fan enligt mig.

2011-08-21 22:29
jajustja! ursäkta post frenzyn...
Det spelar stor roll vadför ljudkälla du har, så bry dig inte om att köpa dyra bra lurar om du har dassig mobil/mp3spelare. Iphone räknas inte som bra ljudmässigt, så om du har iphone kan du gott nöja dig med koss porta pro. billiga och bra.
Jag dissar inte iphone som helhet, sjukt bra.. men ljudkvaliten är inte bra.